Analiza telemetrijskog praćenja autobusa javnog gradskog prijevoza objavljena u uglednom znanstvenom časopisu "Energies"

Projekt SOLEZ financiran iz programa Interreg Central Europe, a koji je Grad Dubrovnik kao jedan od projektnih partnera uspješno provodio od 2016.-2019. godine, bavio se pitanjima pametnih prometnih rješenja koja su svojim aktivnostima doprinijela očuvanju lokalnih vrijednosti i spoznajama o potencijalnom smanjenju problema viška emisije CO2 u Dubrovniku.

 

U okviru projekta, Grad Dubrovnik proveo je dvije pilot aktivnosti koje su poslužile kao osnova za procjenu izvedivosti pojedinih projekata. Jedna od navedenih pilot aktivnosti bila je telemetrijsko praćenje autobusa javnog prijevoza Libertas.

 

Grad Dubrovnik je opremio 10 gradskih autobusa s telemetrijskim uređajima za praćenje u trajanju od šest mjeseci. Prikupljali su se sljedeći podaci: brzina autobusa, apsolutni položaj (dužina, širina i nadmorska visina), kilometraža, potrošnja goriva, broj okretaja i zakretnog momenta motora, prijenosni omjer itd.

 

Fakultet za strojarstvo i brodogradnju Sveučilišta u Zagrebu, također kao jedan od partnera na projektu, na temelju prikupljenih podataka izradio je analizu koja je pokazala da je budući dubrovački gradski autobusni prijevoz dobar kandidat za električne autobuse s brzim punjenjem na krajnjim stanicama, npr. preko pantografskog sustava koji se spušta od stanice za punjenje do krova e-busa.

 

Analiza je objavljena u jednom od visoko rangiranih časopisa, a ista opisuje razvijeni alat na temelju prikupljenih podataka iz pilot projekta Grada Dubrovnika.

 

Navedeni članak dostupan je klikom na ovaj link.

Dokumenti uz članak
energies-13-03410-v2.pdf
energies-13-03410-v2.pdf
energies-13-03410-v2.pdf