Završna konferencija projekta rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale

Održana je danas Završna konferencija projekta ''Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, II., III. i IV. faza izgradnje'',  financiranog iz Operativnog program „Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.“. Riječ je o kapitalnoj investiciji od javnog interesa, ujedno najvećem ulaganju u prometnu infrastrukturu užeg centra grada u posljednjih pedeset godina. Investicija je vrijedna 70 milijuna kuna, odnosno oko 9,3 milijuna eura, a u potpunosti je financirana izvanproračunski, europskim (85%) i nacionalnim (15%) sredstvima.

 

''Ovo je hvalevrijedan projekt koji može poslužiti kao primjer ostalima, od toga da je završen u roku do zadovoljenja svih pokazatelja poput dugoročne održivosti, prometne povezanosti, zaštite okoliša i utjecaja na klimatske promjene, korištenje javnog gradskog prijevoza. Sve je to rezultat zajedničkog timskog rada'', kazala je državna tajnica u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Zrinka Raguž, te zahvalila svima koji su sudjelovali u realizaciji ovog zahtjevnog projekta.

 

Gradonačelnik Mato Franković naglasio je njegovu važnost za grad Dubrovnik.

 

''Lapadska obala dobiva potpuno novu dimenziju, to je bila cesta gdje je infrastruktura često pucala, a u konačnici danas svjedočimo transformaciji u lijepu šetnicu i dvotračnu cestu koja će u mnogočemu pomoći rasterećenju Lapada, s novim prometnim rješenjem. Čast mi je biti na čelu gradske uprave koja je ishodila građevinske dozvole za sve faze ovog projekta, koji je bio sve samo ne lagan'', rekao je gradonačelnik Franković te najavio otvaranje prometa u siječnju, nakon postavljanja urbane opreme.

 

Riječ je o prometnici dužine 840 metara koja se sastoji od dvije kolničke trake, s pješačkom i biciklističkom stazom uz more, opločenom kamenom i nogostup uz objekte. Radovi su i službeno završeni, a Lapadska obala dobila je uporabnu dozvolu. Pročelnica Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Paula Pikunić Vugdelija pojasnila je tijek radova zadnje dvije godine i osam mjeseci, s posebnim naglaskom na oborinsku odvodnju.

 

"Oborinska odvodnja se kupi uz rub nogostupa i ispumpava u more snažnim pumpama, a plavljenja Lapadske obale više ne bi trebalo biti. Ugrađen je zahtjevan sustav odvodnje, s rezervnim pumpama i agregatima kako bi pumpe mogle raditi i kada nestane struje tako da vjerujemo da će sustav funkcionirati'', kazala je pročelnica Pikunić Vugdelija.

 

Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale rezultirala je novom obalnom konstrukcijom i šetnicom sa zelenilom te biciklističkom stazom, uređenjem stajališta javnog gradskog prijevoza, izmjenom regulacije prometa iz jednosmjerne u dvosmjernu, uređenjem parkirališnih površina i rasterećenjem postojećih prometnih pravaca. Ugrađeno je i 27 LED rasvjetnih tijela, deset kamenih i tri pametne klupe, pet autobusnih nadstrešnica i 11 stabala muške murve, otporne na sol.

 

 

 

 

lijevo
desno