Predstavljeni novi planovi i projekti FA Linđo

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i Vlaho Kljunak, v.d. Javne ustanove Folklorni ansambl Linđo održali su konferenciju za medije na kojoj su predstavljeni planovi, projekti i aktivnosti Linđa u nadolazećim mjesecima.
 

Poseban osvrt na održanoj konferenciji bio je na audiciju 8. listopada te jednu lijepu novost proizašlu iz projekta ‘Linđovo blago’, slikovnicu koju je posebno predstavio kustos i etnolog Ivica Kipre. Uz to, prisutnima je predstavljena i novootvorena suvenirnica u Lazaretima.
Prema riječima v.d. Kljunka, za petnaestak dana završavaju redovni nastupi utorkom i petkom u koje su održavali tijekom cijele sezone osim termina unutar Dubrovačkih ljetnih igara.

"Ove godine smo pokušali približiti se što većem broju učenika viših razreda osnovne škole, znači od petog do osmog razreda te smo na jedan multimedijalan način pokušali približiti sve što ansambl jest. Što mogu naučiti, kako teku naše probe i nastupi i ono što njih najviše zanima, odnosno što im je najveći ‘magnet’ za doći u Linđo – putovanja i turneje. Na samoj audiciji ćemo ih provesti kroz naše prostore, upoznati s nošnjama i naš sastav će im izvesti jedan kratki program tako da vide kako sve to skupa izgleda te kako bi dobili jednu širu sliku rada u ansamblu. Naši nastupi će se nastaviti i nakon onih redovnih u suradnji s Turističkom zajednicom u sklopu zimskog turizma", kazao je Kljunak najavivši nastupe od 1. studenog do kraj trećeg mjeseca iduće godine gdje će subotom ujutro imati nastupe ispred Crkve svetog Vlaha, kao i u sklopu Zimskog festivala.

"Imamo četiri nastupa – tradicionalnih humanitarni koncert za Udrugu slijepih DNŽ na svetu Luciju, 13. prosinca i Božićni pjevački koncert u Crkvi Male Braće 9. prosinca. Tu su naravno naše dvije već tradicionalne kolende" istaknuo je Kljunak najavivši i neke od nadolazećih gostovanja i turneja Linđa.

"U planu nam je već krajem ovog i početkom idućeg mjeseca turneja u Bugarsku, koja je 90 posto potvrđena, a sigurno znamo da će djeca iz Linđovog blaga biti početkom prosinca na 20. smotri folklora u Velikoj Gorici u sklopu organizacije FA ‘Turopolje’. Imat će nastup i na Trgu bana Jelačića, što je zapravo pozivnica i za dječicu da nam se priključe. Iza toga ćemo u prosincu biti u gradu prijatelju, Ravenni, kad se navršava 50. godina povelje o prijateljstvu dvaju gradova. U siječnju smo u Sloveniji na Bledu. Također u rujnu smo gostovali u Podgori s programom i ono što nam je bilo posebno drago, imali smo poklon koncert za dan općine Lastovo i njihovog svetog Kuzme i Damjana prošli utorak. Također, sezonu proba smo već započeli, pripremni sastavi koji još ne nastupaju su počeli već početkom školske godine, a završetkom redovnih nastupa kreće i Linđovo blago, što ćemo na vrijeme objaviti na našim stranicama", rekao je Kljunak osvrnuvši se i na projekt Linđovog blaga.

"To je kvalitetan put i rad, da se djeca s tradicijom, folklorom baštinom upoznaju što ranije kako bi došli do našeg A sastava. Iz iskustva s Linđovim blagom ‘dogodila’ se i Linđova bojanka. Ona je, rekao bih, edukativno zabavnog karaktera, i nazvao bih ju i priručnikom i radnom bilježnicom, a ne samo bojankom. Ona u sebi sadrži, osim upoznavanja s nošnjom, i iznimno edukativni sadržaj poput kad nošnja nastaje, kako se nosi tako da mislim da je štivo folklorne opće kulture koju bi svi mi članovi i djeca kad su već članovi ansambla trebali već znati", istaknuo je Kljunak, zahvalivši se Gradu Dubrovniku, Dubrovačko neretvanskoj županiji, Društvu prijatelja dubrovačke starine koji su pomogli ostvarenju ovog projekta. Promo cijena bojanke je 50 kuna u suvenirnici do kraja redovnih nastupa.

"Prostor kojeg nam je Grad Dubrovnik ustupio i na kojem se zahvaljujemo zamislili smo kao tematski. Znači, suveniri su vezani za nošnje, folklor i naravno imamo i dio asortimana koji ima i naš logo – kape šugamani i tako dalje. Ovo je samo početak, U idućoj godini, ako uspijemo, a imamo vrlo ozbiljnu najavu i mogućnost da bismo mogli, smo zamislili kao prostor multimedijalno prodajnog karaktera gdje ćemo imati dodatne sadržaje koji nisu samo prodajni. Mislimo da je pozicija iznimno dobra i to nam je plan za iduću godinu za kojeg se nadamo da će se ostvariti", zaključio je Kljunak.