Informatizacija gradske uprave za bolji servis građanima

Smart City

Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i direktorica Sektora korporativne prodaje HT-a Marijana Bačić potpisali su Okvirni sporazum za nabavu integralnog informacijskog sustava za upravljanje dokumentima.

 

Ovaj sustav omogućit će Gradu Dubrovniku sustavno praćenje, procesuiranje, obradu i arhiviranje svih dokumenata koji ulaze u administrativni sustav Grada. Također, omogućit će i građanima uvid u tijek postupka kojeg vode s Gradom, u kojoj je fazi rješavanja i koji službenik rješava pojedinu fazu predmeta. Želja ove gradske uprave je da kroz informatizaciju svaki postupak koji građanin vodi s Gradom bude efikasan i potpuno transparentan.

''Nakon provedene analize postojećeg stanja informatičkog sustava Grada Dubrovnika utvrdili smo sve postupke, njih 173, sve što nam je sve potrebno za njihovu provedbu te na temelju toga pokrenuli javnu nabavu. Krajnji rezultat će biti jasno vidljiva efikasnost gradske uprave, kao i učinkovitost i mjerljivost svih službenika Grada Dubrovnika te će se jasno moći vidjeti koliko tko radi. Sustav će moći koristiti i građani koji će nakon predavanja dokumenta vidjeti dokle je postupak došao i koji službenik obavlja navedenu dužnost. Ono što je najvažnije je transparentnost svih postupaka Grada Dubrovnika'', kazao je gradonačelnik Mato Franković na konferenciji za novinare upriličenoj u prigodi potpisivanja Sporazuma.

Nakon informatizacije svakoga pojedinog postupka, odnosno svakoga predmeta koji se po tome postupku vodi, sve informacije će biti vidljive na Portalu za građane, koji će postati centralno mjesto za svaku interakciju između Grada i građana. Moći će se vidjeti podaci te tko puni gradski proračun, ali i kako se on troši. Svi računi koji budu plaćeni bit će vidljivi na sam dan plaćanja. Proces za implementaciju ovakvoga sustava odvijat će se kroz nekoliko faza kroz dvije godine.

''Na ovaj način ćemo povećati brzinu i protok informacija, a istovremeno ćemo osigurati mjerljivost službenika, među kojima ima iznimno vrijednih i sposobnih ljudi, ali ima i jedan niski postotak ljudi koji malo manje radi na poslu. Na ovaj način ćemo ih moći ocjenjivati i stimulirati, ali i nagraditi sve one koji su izvrsni u obavljanju svojih dužnosti'', rekao je gradonačelnik.

Cijeli sustav planira se uvesti kroz naredne dvije godine. Riječ je o poslu vrijednom 4.248.000,00 kuna (bez PDV-a) za kojeg je putem javnog natječaja odabrana Zajednica ponuditelja Hrvatski telekom d.d. i Dokument it d.o.o.

''Grad Dubrovnik je jedan od predvodnika među gradovima u provedbi Strategije pametnog grada i Strategije digitalizacije. Grad Dubrovnik je model o kojem pričamo kao o primjeru kako Grad razmišlja i što radi da poveća kvalitetu života građana, kvalitetu života svih onih koji ovdje dolaze kao gosi i u konačnici poveća učinkovitost i efikasnost gradskih službi'', rekla je Marijana Bačić iz HT-a.

Osim ovog sustava Grad Dubrovnik je dodatnih milijun kuna uložio u sustav kontrole radnog vremena ŠPICA sustav, kao i sustav video nadzora u cilju podizanja sigurnosti, ali i kontrole dolazaka i odlazaka s posla. U završnoj pripremi je i nova web stranica Grada, koja će biti više orijentirana na građane.