Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 13. - 5. studenog 2019.Objavljeno: 06.11.19.

136. Odluka o davanju suglasnosti na Opće uvjete isporuke komunalne usluge javnih tržnica na malo i Tržni red trgovačkog društva Sanitat Dubrovnik d.o.o.

 

 

Na temelju članka 30. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“, broj 68/18 i 110/18) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09, 6/10, 3/11, 14/12, 5/13, 6/13 - pročišćeni tekst, 9/15 i 5/18), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 25. sjednici, održanoj 4. studenoga 2019., donijelo je

 

 

O  D  L  U  K  U

O DAVANJU SUGLASNOSTI NA OPĆE UVJETE ISPORUKE

KOMUNALNE USLUGE JAVNIH TRŽNICA NA MALO I TRŽNI RED

 

 

 

Članak 1.

 

Daje se prethodna suglasnost na Opće uvjete isporuke komunalne usluge javnih tržnica na malo i Tržni red trgovačkog društva Sanitat Dubrovnik d.o.o. za komunalne djelatnosti, Ulica Marka Marojice 5, Dubrovnik, OIB 99080716453.

 

 

Članak 2.

 

Opći uvjeti isporuke komunalne usluge javnih tržnica na malo i Tržni red nalaze se u privitku ove Odluke i čine njezin sastavni dio.

 

 

Članak 3.

 

Opći uvjeti i Tržni red iz članka 1. ove Odluke objavit će se u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“ i na mrežnim stranicama Grada Dubrovnika www.dubrovnik.hr.

 

 

Članak 4.

 

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.

 

 

KLASA: 363-01/19-09/23

URBROJ: 2117/01-09-19-05

Dubrovnik, 4. studenoga 2019.

 

Predsjednik Gradskog vijeća:           

mr.sc. Marko Potrebica, v. r.

------------------------------------------------         

 

 

Na temelju članka 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine broj 68/18, 110/18), nakon prethodne suglasnosti Gradskog vijeća Grada Dubrovnika Uprava Društva donosi sljedeće

 

 

OPĆE UVJETE

ISPORUKE KOMUNALNE USLUGE JAVNIH TRŽNICA NA MALO

I TRŽNI RED

 

 

I. OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovim Općim uvjetima isporuke komunalne usluge javnih tržnica na malo i Tržnim redom (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) pobliže se utvrđuju uvjeti pružanja odnosno korištenja komunalne usluge javnih tržnica na malo, međusobna prava i obveze isporučitelja i korisnika komunalne usluge javnih tržnica na malo i način mjerenja, obračuna i plaćanja isporučene komunalne usluge na svim javnim tržnicama na malo u Gradu Dubrovniku, kojima upravlja društvo SANITAT DUBROVNIK d.o.o., Dubrovnik, Ulica Marka Marojice 5, OIB: 99080716453 (u daljnjem tekstu: Društvo) i to:

 

      uvjeti pod kojima se obavlja promet robe i vrste usluga;

      način rada i poslovanja na javnim tržnicama na malo;

      uvjeti i način korištenja usluga javnih tržnica na malo;

      tehnička sredstva i uređaji;

      zakupnine i naknade za korištenje prodajnih mjesta, poslovno-prodajnog prostora i pružanje usluga

      pravila ponašanja na tržnici;

      zdravstvene, sanitarne i tehničke mjere;

      organizacija obavljanja poslova u svezu s pružanjem usluga u nadzorom;

      prijelazne i završne odredbe.

 

 

II. UVJETI POD KOJIMA SE OBAVLJA PROMET ROBE I VRSTE USLUGA

 

Članak 2.

 

Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na svim javnim tržnicama na malo u Gradu Dubrovniku kojima upravlja Društvo, a to su:

 

      Tržnica Gruž                    Obala Stjepana Radića 21

      Tržnica Grad                    Gundulićeva poljana

      Tržnica Lapad                  Marka Marulića 21

      Ribarnica Gruž                 Obala Stjepana Radića 21

      Ribarnica Grad                 Na ponti.

 

 

Članak 3.

 

Osim na tržnicama spomenutim u članku 2. ovih Općih uvjeta, Društvo može organizirati po potrebi i druge javne tržnice na malo ili prodaju na prostorima na otvorenom izvan tržnica na drugim prikladnim mjestima u Gradu Dubrovniku, ako ih za te namjene odredi i odobri nadležno tijelo Grada Dubrovnika. U tom slučaju odredbe ovih Općih uvjeta odnose se i na te prostore ukoliko njima upravlja Društvo.

 

 

Članak 4.

 

Pod uslugama javnih tržnica na malo razumijeva se upravljanje i održavanje prostora i zgrada izgrađenih na zemljištu u vlasništvu jedinice lokalne samouprave u kojima se u skladu s tržnim redom pružaju usluge obavljanja prometa živežnim namirnicama i drugim proizvodima.

 

Tržnica je otvoreni ili zatvoreni, posebno uređeni, opremljeni i organizirani prostor u kojem se prema odredbama zakona, drugih propisa i ovih Općih uvjeta obavlja promet roba na malo, ponajprije poljodjelsko-prehrambenih proizvoda i druge robe.

 

 

Članak 5.

 

Društvo na tržnicama pruža sljedeće usluge javnih tržnica na malo:

      daje u zakup prodajna mjesta,

      daje na korištenje tehnička sredstva i uređaje potrebne pri obavljanju prometa namirnica i roba,

      daje na korištenje skladišni i rashladni prostor,

      daje u zakup poslovne-prodajne prostore sagrađene ili postavljene u spletu tržnica,

      održava objekte tržnice u stanju funkcionalne sposobnosti,

      organizira prigodne i sezonske prodaje na za to određenim mjestima,

      čišćenje ribe,

      ostale usluge.

 

 

Članak 6.

 

Prodajna mjesta na javnim tržnicama na malo mogu biti ova:

 

1. pokretni štandovi

2. pokretne klupe

3. rashladne vitrine

4. betonski odnosno kameni prodajni stolovi

5. pomoćni drveni stolovi na nogarima

6. prodajni prostor u i/ili na kojem su smještena tehnička sredstva i uređaji

7. zatvoreni prostori poput lokala, boksova i kioska

8. izložbeno prodajni prostor.

 

Prodajna mjesta, njihova namjena, raspored i način korištenja određuje se prema planu rasporeda i korištenja za svaku tržnicu posebno.

 

Plan rasporeda i način korištenja utvrđuje uprava Društva.

 

Na prodajnim mjestima na kojima se prodaje voće, povrće, mliječni proizvodi i jaja ne može se prodavati ostala roba.

 

Namirnice u originalnom pakiranju mogu se prodavati samo u zatvorenim prostorima tržnice u skladu s pravilima o načinu čuvanja, smještaja i prodaja namirnica, te pravilima o zdravstvenoj ispravnosti namirnica.

 

 

Članak 7.

 

Na javnim tržnicama na malo ne mogu se prodavati elektrotehnički i elektronski aparati, radio i TV-prijamnici, njihovi dijelovi i pribor, te pripremljeni nesnimljeni i snimljeni nosači za snimanje zvuka, slike ili sličnih zapisa (audio i video kazete, CD-i, DVD-i i sl.), a niti roba koju je prema posebnim propisima zabranjeno prodavati izvan prodavaonice.

 

Na prostorima tržnice ne smije se prodavati živa perad, ptica i kućni ljubimci, kao i roba koju je prema posebnim propisima zabranjeno prodavati izvan prodavaonica.

 

 

III. NAČIN RADA I POSLOVANJA NA JAVNIM TRŽNICAMA NA MALO

 

Članak 8.

 

Promet roba i poslovanje na javnim tržnicama na malo obavlja se u skladu sa zakonom, drugim propisima, odlukama nadležnih tijela, ovim Općim uvjetima i dobrim poslovnim običajima.

 

 

Članak 9.

 

Roba na javnim tržnicama na malo izložena prodaji može se prodavati samo na malo osobnim potrošačima za njihove potrebe.

 

Preprodaja robe na tržnicama na malo je zabranjena.

 

 

Članak 10.

 

Pravo obavljanja prometa roba na malo i pravo korištenja usluga na tržnicama, imaju, pod jednakim uvjetima, sve fizičke i pravne osobe ako udovoljavaju odredbama zakona, drugim propisima i ovim Općim uvjetima.

 

Svi korisnici usluga na tržnici moraju imati dokaz o pravu na obavljanje djelatnosti.

 

Društvo ne smije dopustiti ili na bilo koji način omogućiti da prodaju obavljaju pravne ili fizičke osobe koje nisu registrirane odnosno nemaju odobrenje za obavljanje djelatnosti trgovine ili pružanje usluga.

 

 

Članak 11.

 

Gospodarstvenici, poljodjelci, privatni ribari i drugi proizvođači robe kojima je dopušten promet na tržnicama, obvezni su da zahtjevu za zakup prodajnih mjesta prilože dokaz prava za obavljanje djelatnosti, a na prostorima tržnica mogu izložiti i prodavati samo vlastite proizvode.

 

Pravne i fizičke osobe koje vrše prodaju robe na tržnici dužne su na zahtjev nadležnih inspekcijskih službi, Voditelja službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i/ili Koordinatora tržnica i/ili odgovorne osobe Društva dokazati porijeklo robe koju stavljaju u promet, te da li su ovlaštene za obavljanje maloprodajnog prometa.

 

 

Članak 12.

 

Na tržnicama se mogu prodavati poljodjelsko-prehrambeni i drugi proizvodi, promet kojih je zakonom i drugim propisima dozvoljen.

 

 

Članak 13.

 

Svježe voće i povrće, meso i mesne prerađevine, pasterizirano ili sterilizirano mlijeko u izvornom pakiranju, mliječne prerađevine i svi drugi prehrambeni proizvodi moraju se prodavati, čuvati i uskladištavati na način kojim se osigurava čuvanje kakvoće i higijenske ispravnosti namirnica, u uvjetima i prostoru kako je propisano u članku 6. ovih Općih uvjeta.

 

Roba izložena u izložbeno-prodajnom prostoru mora biti uredno razvrstana i pregledno smještena.

 

Roba u omotima (ambalaži), kao i uzorci, mora biti izložena tako da se lako može utvrditi o kakvoj se vrsti robe radi.

 

Prehrambeni proizvodi namijenjeni prodaji moraju udovoljavati sanitarnim i veterinarskim uvjetima propisanim zakonom i drugim propisima.

 

Higijenski neispravni i zdravlju škodljivi prehrambeni proizvodi ne smiju se prodavati i pohranjivati u prostorima tržnice.

 

Proizvodi koji podliježu odredbama propisa o kakvoći moraju biti vidljivo označeni oznakom odgovarajuće kakvoće.

 

Cvijeće je dozvoljeno prodavati isključivo na dijelu tržnice na kojem se nalaze štandovi sa integriranim zatvorenim dijelom skladišnog prostora. Izuzetno, cvijeće se može prodavati u prigodnim okolnostima na za to odobrenim javnim površinama od strane Grada Dubrovnika.

 

 

Članak 14.

 

Poljoprivredno-prehrambeni i drugi proizvodi moraju, prije izlaganja prodaji, biti pripremljeni i uredno sortirani.

 

Svaki prodavač šumskih gljiva mora, prije izlaganja prodaji, pribaviti potvrdu o jestivosti gljiva od za to ovlaštene osobe.

 

Gljive moraju biti svježe i označene domaćim narodnim nazivom.

 

 

Članak 15.

 

Promet roba na tržnicama obavlja se na prostorima tržnica.

 

Iznimno se promet roba može obavljati i na drugim prostorima, ako ih je za tu svrhu odobrilo nadležno tijelo Grada Dubrovnika, kao što je tzv. sezonska roba lubenice, rajčice, paprike, kupus, zatim jelke, nakit, čestitke te razne prigodne prodaje i drugo.

 

 

Članak 16.

 

Roba izložena za prodaju mora imati vidljivo istaknutu cijenu, a tvornički ili proizvođački pakirani proizvodi potpunu deklaraciju.

 

 

Članak 17.

 

Roba se mora prodavati samo na za to određenim prodajnim mjestima, prema utvrđenom rasporedu i namjeni prostora svake javne tržnice na malo.

 

Roba se mora prodavati s klupe ili štanda.

 

Nije dopuštena prodaja robe na tlu, ili na drugom prostoru koji nije predviđen za tu svrhu.

 

 

IV. UVJETI I NAČIN KORIŠTENJA USLUGA JAVNIH TRŽNICA NA MALO

 

 

Članak 18.

 

Društvo na svim javnim tržnicama na malo osigurava pružanje usluga iz članka 5. ovih Općih uvjeta svim sudionicima u prometu robe na malo pod jednakim uvjetima.

 

 

Članak 19.

 

Radno vrijeme na tržnicama utvrđuje se posebnom odlukom Društva donesenom u skladu s gradskom odlukom.

 

Radno vrijeme svake pojedine tržnice mora biti vidljivo istaknuto.

 

 

Članak 20.

 

Poslovno-prodajni prostor, skladišni i rashladni prostor na tržnicama otvara se i zatvara u vrijeme koje odredi Društvo, s tim da vrijeme otvaranja i zatvaranja bude usklađeno s potrebama korisnika usluga.

 

Korisnici usluga javnih tržnica na malo dužni su radno vrijeme u svojim poslovno - prodajnim prostorima uskladiti s odredbama o radnom vremenu tržnica.

 

 

Članak 21.

 

Prije početka i nakon završetka radnog vremena na tržnici nije dopušteno trgovati, ni zadržavati se na tržnim prostorima.

 

 

Članak 22.

 

Pola sata prije isteka radnog vremena korisnici usluga dužni su početi pripreme radi napuštanja svojih prodajnih mjesta, a najkasnije pola sata nakon isteka radnog vremena, vratiti u skladište preuzeta tehnička sredstva, pohraniti ili odstraniti neprodanu robu, očistiti prodajno mjesto od ambalaže i otpadaka, te napustiti tržni prostor da ne smetaju prigodom čišćenja i pranja.

 

 

Članak 23.

 

Izvan propisanog radnog vremena na tržnici zabranjeno je svako zadržavanje roba i korisnika usluga javnih tržnica na malo na tržnim prostorima.

 

 

Članak 24.

 

Vrijeme dopreme robe na tržnicu i vrijeme odvoza neprodane robe, mora biti u skladu s prometnim rješenjima u dijelu Grada gdje se pojedina tržnica nalazi.

 

Ručna kolica kojima se doprema ili otprema roba, zabranjeno je ostavljati na tržnim prostorima, a neprodanu robu i omote (ambalažu) u tržnim prolazima.

 

 

Članak 25.

 

Način i uvjeti pod kojima će se davati na korištenje odnosno zakup prodajna mjesta, tehnička sredstva i uređaji, skladišni i rashladni prostor, te poslovno-prodajni prostori sagrađeni ili postavljeni u spletu tržnica propisuje uprava Društva.

 

 

Članak 26.

 

Radi boljeg zadovoljavanja potreba korisnika usluga i potrošača tržnice mogu, u određenom razdoblju, sezoni ili na dan državnih ili vjerskih blagdana, organizirati sezonske i prigodne prodaje pod uvjetima propisanim ovim Općim uvjetima.

 

Uz naplatu, tržnice mogu pružati i druge vrste usluga kao što su trgovačke obavijesti, gospodarska promidžba i slično.

 

 

Članak 27.

 

Za obavljanje prometa roba na malo na tržnicama moraju biti ispunjeni svi propisani najmanji-tehnički uvjeti korištenja prodajnih mjesta, uređaja i opreme radi osiguravanja ispravnosti i kakvoće roba stavljenih u prodaju.

 

 

V. TEHNIČKA SREDSTVA I UREĐAJI

 

 

Članak 28.

 

Društvo na tržnicama pruža usluge pri korištenju tehničkih sredstava i uređaja potrebnih za obavljanje usluga u prometu roba na malo: skladišta, rashladnih komora, leda, vaga i utega, suncobrana i ručnih kolica.

 

Na tržnicama je obavezna i dozvoljena uporaba samo onih tehničkih sredstava, uređaja i opreme koje su vlasništvo Društva.

 

 

Članak 29.

 

Tehnička sredstva, oprema i uređaji izdani na korištenje, moraju se održavati u ispravnom i za svakodnevno pružanje usluga uporabivom stanju te koristiti pažljivo kao što to čini dobar gospodar.

 

U slučaju neispravnosti tehničkog sredstva, uređaja ili opreme danih na korištenje, korisnici su dužni o tome odmah obavijestiti Voditelja službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i/ili  Koordinatora tržnica, a tehničko sredstvo, uređaj ili opremu vratiti radi zamjene.

 

Za ispravnost tehničkih sredstava, uređaja i opreme danih na korištenje odgovara Društvo, a za točnost i ispravnost njihove uporabe korisnik.

 

Korisnici usluga su dužni za poslovne-prodajne prostore sagrađene ili postavljene u spletu tržnica koje koriste na temelju sklopljenog ugovora o zakupu, odnosno prodajna mjesta, opremu i inventar koje koriste čuvati pažnjom dobrog gospodarstvenika, te su Društvu dužni nadoknaditi sve štete koje nastanu njihovom namjerom ili nepažnjom.

 

Korisnicima usluga koji se ne pridržavaju uvjeta određenih u ovom članku Općih uvjeta, nakon prethodno upućene opomene, Društvo je ovlašteno oduzeti dodijeljeno prodajno mjesto, odnosno prekinuti ugovor o zakupu i ukinuti rezervaciju prodajnog mjesta.

 

 

VI. ZAKUPNINE I NAKNADE ZA KORIŠTENJE PRODAJNIH MJESTA, POSLOVNO-PRODAJNOG PROSTORA I PRUŽANJE USLUGA

 

Članak 30.

 

Za korištenje prodajnih mjesta i pružanje ostalih usluga, korisnici su dužni Društvu plaćati zakupninu, odnosno naknadu.

 

 

Članak 31.

 

Prodajna mjesta te poslovno-prodajni prostori daju se u zakup na određeno vrijeme i to:

 

      na osnovi pismenog ugovora o zakupu, kada se radi o zakupu na vrijeme u trajanju od najmanje mjesec dana i dulje,

      na osnovi potvrde o naplaćenoj dnevnoj naknadi - račun, kada se radi o zakupu na vrijeme kraće vrijeme od mjesec dana.

 

Prodajna mjesta te poslovno-prodajni prostori ne mogu se dati u podzakup.

 

 

Članak 32.

 

Iznos zakupnine i naknade ovisan je o razvrstanosti tržnice, vrsti usluge, mjestu na tržnici, korisnoj površini i vremenu korištenja, a za tehnička i druga pomoćna sredstva i uređaje i o vrsti sredstava ili uređaja, te vremenu njihova korištenja.

 

Iznos, vrijeme i način plaćanja zakupnine i drugih naknada određuje Društvo.

 

Zakupnina za dnevni zakup prodajnog mjesta te naknada za korištenje tehničkih sredstava, uređaja i opreme plaća se ovlaštenom tržničaru odmah po zauzimanju prodajnog mjesta, odnosno prigodom preuzimanja tehničkih sredstava, uređaja i/ili opreme na korištenje.

 

 

Članak 33.

 

Zakupnina za korištenje prodajnih te poslovno-prodajnih prostora sagrađenih ili postavljenih u spletu tržnice naplaćuje se na temelju pisanog ugovora o zakupu, a naknada za zakup dnevnog prodajnog mjesta te skladišnog i rashladnog prostora na osnovi važećeg cjenika istaknutog na prostoru tržnice ovlaštenom tržničaru, sukladno članku 31. ovih Općih uvjeta.

 

Cjenik usluga donosi Društvo u skladu s odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu (NN 68/18, 110/18) te je za njegovo donošenje te svaku njegovu izmjenu ili dopunu dužan pribaviti prethodnu suglasnost gradonačelnika Grada Dubrovnika.

 

Cjenik usluga objavljuje se na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Društva.

 

 

Članak 34.

 

Prodajna mjesta, njihova namjena, raspored i način korištenja određuje se Planom rasporeda i korištenja, za svaku tržnicu na malo, posebno.

 

Plan rasporeda i način korištenja donosi Društvo, na prijedlog Voditelja službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja.

 

Voditelj službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja je osoba koja je u radnom odnosu u Društvu i koja obavlja poslove propisane Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta.

 

Plan rasporeda i način korištenja vidljivo se ističu na svakoj tržnici na malo.

 

 

Članak 35.

 

Ukoliko zakupnina ne bude podmirena na način određen pisanim ugovorom o zakupu, korisniku će biti izdan račun za podmirenje istog. U slučaju nepodmirenja računa nakon isteka datuma dospijeća računa, Društvo ima pravo ugovor o zakupu raskinuti te to isto prodajno mjesto ponuditi u zakup drugom korisniku.

 

Nakon isteka ugovora o zakupu, raniji korisnik tog istog prodajnog mjesta ima pravo prvenstva pri produživanju ugovora pod uvjetom da je prethodno podmirio sve troškove i dugovanja prema Društvu, uključujući i potraživanja s osnove ugovora o zakupa radi naplate kojih su pokrenuti ovršni i drugi sudski postupci od strane Društva.

 

 

Članak 36.

 

Ukoliko zakupnik, bez prethodno najavljenog opravdanog razloga, ne koristi prodajno mjesto dulje od 30 dana, Društvo je ovlašteno raskinuti potpisani ugovor o zakupu i to prodajno mjesto dodijeliti drugom korisniku.

 

Korisnik prodajnog mjesta ne smije isto dati u podzakup drugoj osobi.

 

U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka, Društvo je ovlašteno korisniku prodajnog mjesta otkazati ugovor o zakupu i prodajno mjesto dodijeliti drugom korisniku.

 

Ukoliko Voditelj službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i/ili Koordinator tržnica utvrdi da zakupnik prodaje robu na dijelu tržnice predviđenom za prodaju druge vrste proizvoda, Društvo je ovlašteno raskinuti potpisani ugovor o zakupu i to prodajno mjesto dodijeliti drugom korisniku.

 

 

Članak 37.

 

Pored zakupnine, zakupci poslovno - prodajnih prostora, ovisno o veličini poslovnog - prodajnog prostora koji koriste, podmiruju i dio zajedničkih troškova vezanih uz redovno obavljanje svoje djelatnosti (struja, voda, odvodnja, komunalna naknada, čišćenje i sl.).

 

 

Članak 38.

 

Ako se tijekom nadzora korisnik zatekne bez potvrde o plaćenoj naknadi za korištenje prodajnog mjesta, tehničkih sredstava, uređaja i/ili opreme, ili zauzima više prodajnog mjesta od onog za koji je platio naknadu, dužan je platiti naknadu u dvostrukom iznosu.

 

Potvrdu o plaćenoj dnevnoj naknadi, korisnik je dužan čuvati do isteka vremena korištenja prodajnog mjesta, odnosno povrata zakupljenih tehničkih sredstava, uređaja i/ili opreme.

 

 

Članak 39.

 

Cjenik za korištenje usluga što ih pružaju tržnice  mora biti istaknut na vidnom mjestu na tržnici i to tako da je dostupan na uvid svakom korisniku.

 

 

VII. PRAVILA PONAŠANJA NA TRŽNICI

 

Članak 40.

 

Kako bi se nesmetano obavljao rad i poslovanje, održavao red i stega, svi sudionici u prometu robe na malo dužni su se pridržavati zakona, drugih propisa i ovih Općih uvjeta.

 

 

Članak 41.

 

Zaposlenici Društva, koji neposredno rade na pružanju usluga javnih tržnica na malo, dužni su se na tržnicama ponašati u skladu s ovim Općim uvjetima i drugim aktima Društva, a osobito:

 

1. kod korisnika usluga, zakupaca i kupaca potrošača održavati red i stegu na tržnicama;

 

2. kod korisnika usluga upozoravati na uočene nepravilnosti i nedostatke u njihovom radu, poslovanju i ponašanju i uklanjati ih,

 

3. s inspekcijskim službama i drugim tijelima surađivati u sprječavanju prodaje prehrambenih proizvoda promet koji nije dopušten, jer nemaju utvrđeno podrijetlo i zdravstvenu ispravnost, higijenski nisu ispravni i u promet nisu stavljeni prema propisanim uvjetima, nisu deklarirani, prekupljeni i sl. te ih s prodajnog prostora uklanjati na zato posebno određeno mjesto;

 

4. za vrijeme radnog vremena tržnica stalno biti na usluzi svim korisnicima.

 

5. za vrijeme rada nositi propisanu odjeću.

 

Članak 42.

 

Korisnici usluga javnih tržnica na malo, dužni su se ponašati tako da ne remete rad i red na tržnicama i drugim poslovno-prodajnim prostorima, a osobito:

 

1. pridržavati se ovih Općih uvjeta i drugih propisa kojima se uređuju promet roba, javni red i mir i ponašanje na javnim mjestima;

 

2. dopremiti robu, ako se radi o većim količinama, do početka radnog vremena tržnice u za to posebno propisano vrijeme;

 

3. na poslovno-prodajnom mjestu vidljivo na ploči istaknuti natpis tvrtke ili broj klupe; (sve ploče moraju biti jednake izgledom, podacima i tipom slova);

 

4. na svakoj robi izloženoj prodaji jasno i vidljivo istaknuti cijenu i oznaku mjere ili količine;

 

5. robu izloženu prodaji složiti uredno i pregledno tako da ne zaklanja vidik robi susjednoga prodajnog mjesta;

 

6. prodanu robu kupcu uredno zamotati;

 

7. tijekom rada kulturno se vladati prema potrošačima, drugim sudionicima u prodaji i djelatnicima Društva;

 

8. robu prodavati samo na prodajnom mjestu ili izložbeno-prodajnome prostoru koji koriste i na sektoru ili odjeljku za to određenom na tržnici;

 

9. zabranjeno je vikanje, dozivanje, napastovanje kupaca i prisiljavanje na kupnju;

 

10. prigodom napuštanja prodajnog mjesta ili nakon isteka radnog vremena na tržnici, ukloniti neprodane proizvode.

 

 

Članak 43.

 

Potrošači svojim ponašanjem ne smiju narušavati rad i red na tržnicama.

 

Na tržnice se ne smiju dovoditi životinje.

 

Na prostoru tržnica zabranjeno je prosjačenje, svađanje, galama, opijanje ili izazivanje bilo kakvog nereda. 

 

 

VIII. ZDRAVSTVENE, SANITARNE I TEHNIČKE MJERE

 

 

Članak 44.

 

Na tržnici se mogu prodavati samo zdravstveno ispravni i za ljudsku upotrebu neškodljivi proizvodi.

 

Proizvodi koji podliježu zdravstvenom nadzoru mogu se prodavati samo nakon pregleda i uz potvrdu ili certifikat o obavljenom pregledu, a meso, mesni proizvodi, mlijeko, mliječni proizvodi, ribe, rakovi i školjke samo u uvjetima propisanim u članku 6. točki 3. ovih Općih uvjeta pružanja usluge javnih tržnica na malo i Tržnog reda.

 

Članak 45.

 

Tehnička sredstva i uređaji, omoti (ambalaža) i posude u kojima se drži roba izložena prodaji, moraju biti uredni, čisti i tehnički ispravni.

 

 

Članak 46.

 

Izloženo prodaji meso, mesni proizvodi, riba, rakovi i školjke, mliječni proizvodi, med, sve vrste ukiseljenog povrća, proizvodi od tijesta, moraju biti zaštićeni od zagađivanja.

 

 

Članak 47.

 

Za umatanje i zaštitu prehrambenih proizvoda mogu se koristiti samo čisti bijeli papir, papirnate i plastične vrećice, plastične i aluminijske folije.

 

 

Članak 48.

 

Tijekom prodaje i uskladištavanja živežnih namirnica korisnici usluga javnih tržnica na malo dužni su sve otpatke i nepovratnu ambalažu odlagati u posude ili vrećice za smeće, te odnositi na za to određena mjesta radi odvoza.

 

Nakon isteka radnog vremena, a prigodom napuštanja svojih prodajnih mjesta, korisnici usluga javnih tržnica na malo dužni su ukloniti otpatke i omote (ambalažu) na mjesta određena za tu svrhu.

 

Zabranjeno je otpad privremeno ili trajno baciti ili odlagati na tlo uz prodajna mjesta.

 

 

Članak 49.

 

Sudionici u prometu roba na tržnicama dužni su voditi računa o osobnoj higijeni, moraju biti čisti i uredni, primjereno odjeveni, ne smiju biti pod utjecajem droga ili alkohola, prebučni ili nedostojnog ponašanja.

 

 

Članak 50.

 

Zaposlenici Društva koji rade na pružanju usluga dužni su odmah obavijestiti nadležna tijela ako na tržnici zapaze osobe neprimjerenog i nedostojnog vladanja ili izazivače nereda, kao i osobe koje ugrožavaju sigurnost korisnika usluga te osobe na kojima su očiti znakovi zaraznih bolesti.

 

 

Članak 51.

 

Društvo je obvezno osigurati da u tijeku radnog vremena prodajna mjesta budu uredna i čista, a nakon završetka rada očišćena i oprana, te smeće odvezeno. Korisnici prodajnih mjesta odgovorni su za čistoću prodajnog mjesta i iznajmljenog rashladnog i skladišnog prostora.

 

 

Članak 52.

 

Društvo je dužno osigurati redovito raskuživanje, razrušavanje i sustavno uništavanje štetočina tržnog, skladišnog i rashladnog prostora.

 

 

Članak 53.

 

Sanitarno-higijenski uređaji, WC i drugi javni objekti moraju biti otvoreni na tržnici tijekom rada.

 

Društvo je obvezno osigurati ispravnost rada i održavanje čistoće sanitarno-higijenskih prostorija, uređaja i opreme.

 

 

Članak 54.

 

Za održavanje reda i čistoće protupožarne zaštite, zaštite na radu i ispravnosti tehničkih uređaja, opreme i sredstava za rad, unutar poslovno - prodajnih prostora koje samostalno koriste, odgovorni su korisnici usluga.

 

 

IX. ORGANIZACIJA OBAVLJANJA POSLOVA U SVEZI S PRUŽANJEM USLUGA I NADZOROM

 

Članak 55.

 

Društvo je dužno urediti prostor tržnice, te ga održavati u stanju funkcionalne sposobnosti.

 

 

Članak 56.

 

Društvo je dužno osigurati i organizirati pružanje svojih usluga tako da, ako je to moguće, zadovolji potrebe korisnika usluga i potrošača i da se poslovanje na tržnicama odvija u skladu s propisima kojima se propisuje ponašanje sudionika u prometu roba na malo, a osobito da osigura:

 

1. sve potrebne uvjete za svakodnevan nesmetan rad i poslovanje tržnica;

 

2. postavljanje prodajnih mjesta za prodaju određenih vrsta proizvoda ovisno o veličini prodajnog prostora tržnica, a prema planu rasporeda prodajnih mjesta;

 

3. dovoljno tehničkih sredstava i uređaja potrebnih za obavljanje prometa roba;

 

4. održavanje reda i čistoće za vrijeme rada tržnica;

 

5. dovoljan broj zaposlenika za normalan rad i poslovanje tržnica;

 

6. nadzornu, naplatnu i čuvarsku službu na tržnicama;

 

7. prema sektorima odrediti i podijeliti tržni prostor prema vrstama proizvoda i na vidljiv ih način označiti;

 

8. obavlja promet roba na malo u skladu sa zakonom, odlukama nadležnih tijela, ovim Općim uvjetima i dobrim poslovnim običajima;

 

9. upravljanje svim poslovima i djelatnostima što su u svezi s korištenjem, redovnim djelovanjem i održavanjem tržnica te njihovo organiziranje.

 

 

Članak 57.

 

Poslove nadzora nad provođenjem ovih Općih uvjeta obavljaju ovlašteni zaposlenici Društva – Voditelj službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i Koordinator tržnica.

 

U obavljanju poslova nadzora, Voditelj službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i Koordinator tržnica, dužni su surađivati s inspekcijskim službama i drugim ovlaštenim tijelima radi poduzimanja odgovarajućih mjera u primjeni i provedbi zakona, drugih propisa, ovih Općih uvjeta.

 

Voditelj službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i Koordinator tržnica je za rad i red na tržnicama odgovoran Društvu.

 

 

Članka 58.

 

Korisnici usluga javnih tržnica na malo dužni su omogućiti svim zaposlenicima Društva, a posebno Voditelju službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i Koordinatoru tržnica, nesmetano obavljanje njihovih dužnosti i poštivati naputke i naloge koje u provedbi ovih Općih uvjeta oni odrede, te im omogućiti pristup svim tržnim prostorima, napravama i uređajima koje u svom poslovanju koriste i davati im potrebne upute.

 

 

Članak 59.

 

Tijekom rada svi zaposlenici Društva obavezni su nositi vidljivo istaknutu službenu iskaznicu Društva.

 

Oblik i sadržaj službene iskaznice propisuje Društvo.

 

 

Članak 60.

 

Voditelj službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja i Koordinator tržnica, u obavljanju poslova na tržnici:

      nadziru obavlja li se promet robe na za to određenim prodajnim mjestima,

      upozoravaju korisnika usluga na vladanje koje nije u skladu s Općim uvjetima i drugim propisima kojima je određeno način rada u prometu robe na malo i pružanju usluga u prometu robe na malo,

      izvještavaju i podnose prijave nadležnim inspekcijskim službama i dr. tijelima o povredama i slučajevima kršenja ovih Općih uvjeta i drugih propisa, a koje povrede spadaju u nadležnost tih tijela,

      obavljaj i druge poslove u skladu s općim aktima Društva, osobito u skladu s odredbama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta.

 

 

Članak 61.

 

Pritužbe na rad i ponašanje Voditelja službe dubrovačkih tržnica i usluga održavanja, Koordinatora tržnica,  tržničara i drugih zaposlenika na tržnicama podnose se Društvu.

 

 

X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 62.

 

Zakupci poslovno-prodajnog prostora i kupci sudionici u prometu roba na malo na tržnicama dužni su pridržavati se ovih Općih uvjeta.

 

U svim slučajevima nepoštivanja ovih Općih uvjeta Društvo može otkazati pružanje usluga javnih tržnica na malo, a protiv prekršitelja i podnijeti prijavu nadležnim tijelima.

 

 

Članak 63.

 

Za tumačenje ovih Općih uvjeta nadležna je Uprava Društva.

 

 

Članak 64.

 

Ove Opće uvjete donijela je Uprava društva SANITAT DUBROVNIK d. o. o. za komunalne djelatnosti uz suglasnost Gradskog vijeća Grada Dubrovnika. Suglasnost Gradskog vijeća Grada Dubrovnika sastavni je dio ovih Općih uvjeta.

 

Opći uvjeti za pružanje usluge javnih tržnica na malo i Tržni red objavljuju se u službenom glasilu i mrežnim stranicama Grada Dubrovnika te na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Društva.

 

SANITAT DUBROVNIK d.o.o.

član uprave

Tomislav Tabak

-----------------------------------------