Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 8 - 24. lipnja 2015.Objavljeno: 30.06.15.

112. Mjere socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2015. godinu

Na temelju članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 14/12., 5/13. i 6/13. – pročišćeni tekst), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 4. sjednici, održanoj 15. lipnja 2015., donijelo je

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

GRADA DUBROVNIKA ZA 2015.

 

 

UVOD

 

U prosincu 2013. donesen je Socijalni program Grada Dubrovnika kao cjelovit  sustav mjera i aktivnosti, usmjeren općem poboljšanju  uvjeta života svih građana, a osobito najsiromašnijih i socijalno isključenih građana.

 

U 2013. je započeo, a u 2014. nastavljen proces socijalnog planiranja u svrhu procjene prioriteta socijalne politike, s težištem na analizi mreže socijalnih usluga i utvrđivanja područja prioriteta razvoja socijalne politike. To je ujedno i obaveza tijela regionalne/lokalne samouprave propisana Zakonom o socijalnoj skrbi (Narodne novine 157/13,  kako bi se osigurala kvalitetnija horizontalna i vertikalna koordinacija u području socijalne politike između različitih razina vlasti, javnih službi, pružatelja socijalnih usluga, korisnika i drugih dionika socijalne politike. Grad Dubrovnik ističe se u izdvajanju financijskih sredstava za socijalne usluge na području županije.

Sukladno Zakonu, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su osigurati sredstva za obavljanje djelatnosti socijalne skrbi sukladno Zakonu i posebnim propisima, u skladu sa socijalnim planom na svom području.

Veliki gradovi i gradovi sjedišta županija dužni su u svom proračunu osigurati sredstva za uslugu prehrane u pučkim kuhinjama, kao i pružanje usluga smještaja u prihvatilišta ili prenoćišta za beskućnike na način propisan Zakonom.

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu osigurati sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga stanovnicima na svom području u većem opsegu nego što je utvrđeno  Zakonom, na način propisan njihovim općim aktom, ako u svom proračunu imaju za to osigurana sredstva.

Socijalnim programom Grada Dubrovnika obuhvaćeno je pružanje raznih oblika socijalne skrbi socijalno najugroženijim kategorijama građana i poboljšanje životnog standarda  samcima i obiteljima u stanju rizika, osobama s invaliditetom i  umirovljenicima s niskim mirovinama.

Socijalnim programom obuhvaćene su i mjere populacijske politike, kao što je dar za novorođeno dijete i subvencija najma stana mladim podstanarskim obiteljima.

 

Također su obuhvaćene i preventivne zdravstvene i psihosocijalne djelatnosti, osobito s djecom i mladima, s naglaskom na poticanje stvaralaštva i razvijanje zdravih stilova života.

Mjerama socijalnog programa u 2015. zajamčena je održivost svih postojećih socijalnih davanja građanima u cilju očuvanja socijalne sigurnosti i zadovoljenja  životnih potreba uz unaprjeđenje mehanizma skrbi za socijalno najugroženije.

 

U svrhu pomoći najosjetljivijim skupinama građana, proširuje se sustav subvencija za najam stana pa će pravo na subvencioniranje troškova najamnine, pored korisnika zajamčene minimalne naknade, imati  samci i obitelji koji nisu korisnici tog prava, a na granici su siromaštva.

 

U 2015. godini nastavit će se s razvojem mreže dostupnih, kvalitetnih i standardiziranih socijalnih usluga s naglaskom na stvarne potrebe korisnika. Suradnja i partnerstvo s organizacijma civilnog društva kao pružateljima socijalnih usluga, koje doprinose socijalnom uključivanju i koheziji zajednice  temeljem zadanih prioriteta, nastavit će se kroz poticanje, podržavanje, savjetovanje i projektno financiranje.

 

U 2014. godini pokrenut je program Info centra za mlade-Informadur kao rezultat projekta Youth Adrinet. U 2015. godini priprema se ralizacija prijekta Društvenog centra u bivšem Hotelu Stadion na Gradskom bazenu, čiji će sastavni dio biti Centar za mlade.

 

Zabilježeno je značajno je povećanje nezaposlenosti mladih,  što predstavlja zabrinjavajući trend  te je od najvećeg značaja osmišljavanje mjera koje bi pridonjele lakšem pristupu mladima tržištu rada. Jedan dio aktivnosti informiranja i priprema za zapošljavanje provodit će se u 2015. kroz Info centar za mlade. Grad Dubrovnik već nosi dio tih mjera kroz poticanje zapošljavanja za prvi posao kao i kroz poduzetnički inkubator za mlade u Dubrovačkoj razvojnoj agenciji.

 

Kroz program „Mladi i grad skupa“ potiče se kreativnost djece i mladih  te razvijaju izvannastavni kreativni sadržaji.

 

 

INFORMACIJA O PROVEDBI MJERA  SOCIJALNOG PROGRAMA  GRADA DUBROVNIKA U 2014.

 

Osim zakonodavnog minimuma socijalnih prava koje je Grad Dubrovnik  dužan osigurati, građanima se kontinuirano osiguravaju socijalna prava u većem opsegu no što to predviđa Zakon o socijalnoj skrbi.

 

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu osigurati sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga stanovnicima na svom području u većem opsegu nego što je utvrđeno  Zakonom, na način propisan njihovim općim aktom, ako u svom proračunu imaju za to osigurana sredstva.

 

U okviru gradskog socijalnog programa pored pomoći za stanovanje, usluge prehrane u pučkoj kuhinji i smještaja u prihvatilište za socijalno ugrožene osobe, građani mogu ostvariti:

 

1.    pravo na jednokratnu novčanu pomoć,

2.    pravo na novčani iznos za podmirenje troškova ogrijeva,

3.    pravo na Božićnicu,

4.    pravo na pomoć za troškove pogreba,

5.    pravo na godišnju potporu za nezaposlene samohrane roditelje,

6.    pravo na novčani dodatak umirovljenicima,

7.    pravo na dodatak korisnicima osobne invalidnine,

8.    pravo na besplatnu kartu u javnom gradskom prijevozu, 

9.    socijalno stanovanje,

10.    pomoć za nabavu udžbenika za osnovnu školu,

11.    subvenciju za najam stana mladima.

 

Vrsta prava

Broj korisnika

Ostvarena sredstva u kn

 

Troškovi stanovanja

44 od čega 4 koriste troškove najamnine

252.941,91

 

Ogrjev

153

139.650,00

 

Pučka kuhinja

221

2.089.957,98

 

Pomoć za nabavku udžbenika

151

199.475,00

 

Godišnja potpora za nezaposlene samohrane

23

49.920,00

 

Božićnica

140

49.980,00

 

Jednokratne novčane pomoći

526

1.148.757,78

 

Socijalno stanovanje

4

52.798,00

 

Dodatak na mirovinu do 1800 kn

1238

2.816.900,00

 

Dodatak na mirovinu dva puta godišnje od 1800-2200

1.219

879.800,00

 

Troškovi pogreba

6

33.578,11

 

Mjesečni dodatak korisnicima osobne invalidnine

240

650.000,00

 

Subvencije za najam stana mladima

177

1.000.950,00

 

Dar za novorođeno dijete

410

1.409.500,00

 

Ukupno

4552

10.774.208,78

 

U evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo je 3.820 građana koji koriste razne oblike socijalnih davanja (novčanih oblika pomoći i socijalnih usluga). Među korisnicima je 169 korisnika  zajamčene minimalne naknade putem Centra za socijalnu skrb te koji sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi  ostavruju i druge oblike pomoći kao što su ogrjev, božićnica, troškovi stanovanja i jednokratne novčane pomoći. 3.651 građanin ostvaruje prava koja predstavljaju viši standard zaštite građana. Među njima je najveći broj umirovljenika koji ostvaruju dodatak na mirovinu.

 

Grafikon 1

 

 

Grafikon 2

Grafikon 3

 

Prihvatilište za socijalno ugrožene osobe s područja grada Dubrovnika

 

U evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo je 36 osoba koji borave u Privremenom prihvatilištu za smještaj socijalno ugroženih osoba (u bivšem hotelu Vis2), iako se procjenjuje da svega petnaestak ima opravdanu potrebu za smještajem u prihvatilište, dok ostali imaju druge mogućnosti za samostalan život ili im je potrebna druga vrsta podrške, a ne smještaj u prihvatilištu.

Prema dostupnim podacima razvidno je da prihvatilište za socijalno ugrožene osobe koristi od 30 do 40 korisnika godišnje te je njihov smještaj u najvećem broju slučajeva trajnije prirode. Grad Dubrovnik je u 2014. za troškove prihvatilišta iz svog proračuna  podmirio iznos od 309.452,92 kn (troškovi su uglavnom vezani za održavanje zgrade i plaćanje režija).

Korisnici prihvatilišta koji nemaju nikakvih prihoda ujedno su i korisnici zajamčene minimalne naknade putem Centra za socijalnu skrb (17 korisnika), ostvaruju pravo na prehranu u pučkoj kuhinji te povremeno i na jednokratne novčane pomoći. Tri korisnika su hrvatski ratni vojni invalidi. Prosječna dob korisnika je 54 godine. Najmlađi korisnik ima 19, a najstariji 105 godina. Posljednji korisnici smješteni su prihvatilište odlukom Općinskog suda u Dubrovniku nakon izvršene deložacije. Radi se o kćeri saroj 69 godina i majci staroj 105 godina. Kćer odbija smještaj majke u dom za stare i nemoćne osobe, a odbila je i stan koji joj je Grad Dubrovnik nudio nakon izvršene deložacije.

 

Svi korisnici imaju prijavljeno prebivalište na području Dubrovnika i svi ostvaruju zdravstvenuzaštitu.

Tijekom 2014. Grad je preuredio dvije prostorije u objektu Hotela Vis 2, u kojem  djelatnica Gradskog društva Crvenog križa i djelatnica Udruge "Dubrovnik zdravi Grad" provode prihosocijalni tretman korisnika. Program se odnosi na pomoć pri zapošljavanju, psihosocijalne radionice, kreativne radionice, uključivanje u športske aktivnosti, računalne radionice i hortikulturalne aktivnosti.

Grad Dubrovnik je u potrazi za adekvatnijim prostorom u kojem bi se pružala usluga smještaja u Prihvatlište sukladno Pravilniku o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga.


Poboljšanje kvalitete života osoba s invaliditeteom

 

Provođenjem mjera Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom, uspostavljen je učinkovit i odgovoran sustav cjelovite skrbi o osobama s invaliditetom, putem aktivnosti koje gradski uredi i službe provode samostalno ili u suradnji s tijelima državne uprave, ustanovama i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika, udrugama osoba s invaliditetom i drugim pravnim i fizičkim osobama.

 

Na temelju Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika   osnovano  je Povjerenstvo  za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika. Zadaće Povjerenstva su: koordiniranje, poticanje i praćenje provedbe mjera i aktivnosti, pružanje stručne i savjetodavne pomoći nositeljima i suradnicima u provođenju mjera i aktivnosti te objedinjavanje izvješća o provedbi mjera i aktivnosti  utvrđenim u Strategiji jedinstvene politike za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika.

 

15. listopada 2014. godine održala se savjetodavna  radionica u svrhu utvrđivanja prioriteta i izrade nove Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika za razdoblje od2015. do 2020. godine. Svrha radionice bila je osigurati savjetovanje s ključnim dionicima politike za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika o prioritetima nove Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom za razdoblje 2015. - 2020. u skladu s dosadašnjim postignućima, ciljevima Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom, europskim i nacionalnim strateškim dokumentima i prioritetima te mogućim izvorima financiranja  tih prioriteta.

 

Za provedbu mjera i aktivnosti za poboljšanje kvalitete života za osobe s invaliditetom  u 2014.  izdvojena su sredstva u iznosu od 2.639.388,66 kn.

 

Područja Nacionalne strategije

Ukupno utrošena sredstva u 2014.

Život u zajednici

3.000,00

Odgoj i obrazovanje

923.588,02

Zdravstvena zaštita

15.790,00

Socijalna skrb

680.000,00

Mobilnost i pristupačnost

187.136,22

Informiranje, komunikacija i podizanje razine svijesti

2.900,00

Sudjelovanje u kulturnom životu

15.000,00

Istraživanje i razvoj

8.156,00

Rekreacija, razonoda i šport

15.000,00

Udruge osoba s invaliditetom

788.818,42

 

Uvažavajući potrebe i probleme  s kojima se susreću osobe koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica i osobe s teškim motoričkim smetnjama, kao i slijepe osobe,  Grad Dubrovnik inicirao je nabavu specijaliziranog vozila za prijevoz osoba s invaliditetom. Uslugu prijevoza pruža  Libertas d.o.o.  sukladno Pravilniku o obavljanju prijevoza osoba s invaliditeom . Vozilo je započelo s radom 3. studenog 2014. godine. U evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo je 29 korisnika koji su se prijavili za  korišenje ove usluge.

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA ZA 2015. GODINU

 

1. SOCIJALNA KRB

 

1.1.  PREHRANA  UMIROVLJENIKA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi  pojedinci i obitelji; građani starije životne dobi

Broj korisnika: 15-20

Potrebna sredstva: 20.000,00 kn

 

Obrazloženje: Umirovljenici samci  i obitelji umirovljenika čiji je materijalni i imovinski status izrazito nepovoljan imaju pravo na uslugu pružanja jednog dnevnog obroka putem organiziranog pružanja prehrane u ustanovama sa kojima Grad Dubrovnik sklopi važeći ugovor.

 

1.2.  TROŠKOVI OGRJEVA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji-korisnici pomoći za stanovanje

Broj korisnika: 170

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sukladno članu 43. Zakona o socijalnoj skrbi samcu ili obitelji koji se grije na drva, osigurava se jednom godišnje 3m3 drva plaćanjem troškova ovlaštenoj pravnoj ili fizičkoj osobi koja je uslugu izvršila ili  mu se  može odobriti novčani iznos  za podmirenje troškova ogrijeva  u visini kojom odlukom  odredi jedinica područne (regionalne) samouprave. Radi osiguravanja sredstava  za odobrenje ove pomoći  jedinica lokalne samouprave  podnosi zahtjev nadležnoj jedinici područne (regionalne) samouprave.

 

1.3. PREHRANA U PUČKOJ KUHINJI

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 254

Potrebna sredstva: 1.789.300,00 kn

 

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji imaju sljedeće kategorije građana koji imaju prijavljeno prebivalište na području Grada Dubrovnika:

 

Samac koji je ostvario prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 250%  osnovice iz članka  27. stavak  2.  Zakona o socijalnoj skrbi (NN br. 157/13), a da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti  (vozilo, plovilo i sl.);

 

Obitelj koja je ostvarila prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev, ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 350% osnovice iz članka 27. stavak 2. Zakona o socijalnoj skrbi.

 

Ako u obitelji živi više od  dvije osobe, iznos prihoda utvrđen za dvočlanu obitelj uvećava se za svakog daljnjeg člana za 100% osnovice  iz članka 27. stavak 1. Zakona o socijalnoj  skrbi, uz uvjet da u svom vlasništvu , osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti  (vozilo, plovilo i sl.).

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji ima član obitelji iz prethodnog  stavka ove točke, stariji od jedne godine.

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se Centru za socijalnu skrb       Dubrovnik, a o pravu na korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji odlučuje Odjel pružanja       usluga za odrasle osobe - Stručna cjelina pružanja usluga odraslim osobama. Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se najkasnije do 15. dana u mjesecu prije početka  mjeseca u kojem će korisnik započeti korištenje prehrane, a ostvarivanje prava počinje od prvog dana mjeseca koji slijedi nakon podnošenja zahtjeva.

 

1.4.  SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA 

        UMIROVLJENIKE I OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

 

Svim osobama s prebivalištem na području Grada Dubrovnika koji imaju navršenih 65godina života osigurat će se besplatni javni gradski prijevoz.

 

Umirovljenici do 65 godina sa zaštitnim dodatkom i umirovljenici s mirovinom manjom od 1.800,00 kn, ostvaruju pravo na subvenciju javnog prijevoza uz participaciju od 10 kn, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 30 kn.

 

Umirovljenici do 65 godina s mirovinom od 1.801,00 do 2.000,00 kn ostvaruju pravo na djelomičnu subvenciju javnog prijevoza uz osobnu participaciju u iznosu od 35 kn, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 50 kn.

 

 Karta u javnom gradskom prijevozu subvencionira se za:

        korisnike minimalne zajamčene naknade i usluga pučke kuhinje koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

        članove udruga osoba s invaliditetom, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po drugoj osnovi,

        članove udruga kronično oboljele djece, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po drugoj osnovi,

        višestrukim dobrovoljnim darivateljima krvi i to: muškarcima  po kriteriju 25, a ženama 20 darivanja,

        volontere socijalno-humanitarnih udruga koji stanuju više od dvije autobusne postaje od radnog sjedišta udruge.

 

Subvencioniranje javnog gradskog prijevoza integralni je dio sufinanciranja društva „Libertas“ putem Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu.

 

1.5.  JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI

 

Korisnici: Samci i obitelji koji zbog trenutačnih nepovoljnih socijalnih, zdravstvenih ili drugih životnih okolnosti nisu u mogućnosti djelomično  ili u cijelosti zadovoljiti osnovne životne potrebe, a koje su nastale zbog rođenja ili školovanja djeteta, bolesti ili smrti člana obitelji, elementarne nepogode i sl.

 

Jednokratna novčana pomoć može se ostvariti ukoliko podnositelj zahtjeva ispunjava socijalni uvjet, uvjet imovine i prihoda i poseban uvjet sukladno Odluci o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika.

Broj korisnika:700

Potrebna sredstva: 1.100.000,00 kn

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na:

socijalno ugrožene osobe i osobe slabijeg imovnog stanja  koji se zbog izvanrednih životnih okolnosti  nalaze u izuzetno nepovoljnoj životnoj situaciji (uvjet imovine i prihoda),

stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji (poseban uvjet),

 

Napomena: Ova mjera provodi se u suradnji sa gradskim kotarevima i mjesnim odborima.

Zaklada Blaga djela za jednokratne novčane pomoći osigurava 500.000,00 kn.

 

1.6.  DODATAK UMIROVLJENICIMA

 

Korisnici: Umirovljenici s mirovinama do 1.800,00 kn, umirovljenici s mirovinama od 1.800,00 do 2.200,00 kn i umirovljenici s mirovinama od 2.200,00 do 2.500,00 kn

Broj korisnika: 3.800

Potrebna sredstva: 4.450.000,00 kn

 

Umirovljenici čiji iznos mirovine nije dostatan za zadovoljenje osnovnih životnih potreba

ostvaruju pravo na  mjesečni novčani dodatak u iznosu od 200 kn. Cenzus za ostvarivanje mjesečnog dodataka iznosi 1.800,00 kn mirovine sa svim dodatcima.

 

Umirovljenici čija mirovina sa svim dodatcima ne prelazi iznos od 1.800,00 kn, a čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju  uvećani mjesečni dodatak  od 500 kn i to:

        umirovljenici koji od vlastite mirovine sami uzdržavaju jednog ili više članova obitelji,

        umirovljenici koji sami od vlastite mirovine podmiruju troškove najma stana,

        umirovljenici koji ostvaruju pravo na doplatak za pomoć i njegu temeljem uvjeta prihoda sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi.

 

Umirovljenicima čija mirovina iznosi od 1.800,00 kn do 2.000,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 400 kn, a umirovljenicima čija mirovina iznosi od 2.000,00 kn do 2.200,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 300 kn. Umirovljenicima čija mirovina iznosi od 2.200,00 do 2.500,00 kn isplatit će se dva puta godišnje iznos od 200 kn.

 

1.7.  GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE SAMOHRANE RODITELJE

 

Korisnici: Nezaposleni samohrani roditelji

Broj korisnika: 75

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Nezaposleni samohrani roditelji i samohrani roditelji korisnici privremenog uzdržavanja prema evidenciji Upravnog odjela  za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i Centra za socijalnu skrb u Dubrovnik ostvaruju pravo na godišnju potporu, i to prema broju maloljetne djece. Godišnja potpora isplaćuje se  povodom blagdana Sv. Nikole.

 

1.8. STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

 

Korisnici: Mladi nakon navršenih 18 godina, bivši štićenici Doma za djecu i mlađe punoljetne

osobe „Maslina“

Broj korisnika: 2-4

Potrebna sredstva: 10.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sredstva su namijenjena korisnicima stambene zajednice za mladež Doma „Maslina“ za poboljšanje uvjeta stanovanja.

 

1.9. SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM 

       KATEGORIJAMA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg materijalnog statusa koji žive u izuzetno nepovoljnim stambenim  uvjetima

Broj korisnika: 30-50

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

Obrazloženje: Obiteljima i samcima koji žive u unajmljenim stanovima u statusu podstanara, koji u vlasništvu nemaju nekretnine, a izrazito su slabijeg materijalnog stanja osigurat će se novčana subvencija za plaćanje najma stana.  Uvjeti za ostvarivanje prava na mjesečnu subvenciju regulirat će posebnim Pravilnikom.

Obiteljima i samcima koji žive u izuzetno nepovoljnim stambenim uvjetima te osobama koje nemaju vlastitih sredstava za poboljšanje uvjeta stanovanja u vlastitom domu dodijelit će se pomoć, temeljem posebnog zaključka gradonačelnika.

 

1.10.  NAKANDA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

 

Korisnici: Obitelji i samci  sukladno čl. 41. i čl. 42. Zakona o socijalnoj skrbi

Broj korisnika: 70-100

Potrebna sredstva: 270.000,00 kn

 

Sukladno članku 41. i članku 42.  Zakona o socijalnoj skrbi pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se korisniku zajamčene minimalne naknade. Troškovi stanovanja odnose se na najamninu, komunalnu naknadu, električnu energiju, plin, grijanje, vodu, odvodnju i druge troškove stanovanja u skladu s posebnim propisima. Naknada za troškove stanovanja isplaćivat će se do iznosa polovice iznosa zajamčene minimalne naknade priznate samcu odnosno kućanstvu  utvrđene prema članku 27. stavku 1. Zakona.

Napomena: Ova mjera provodi se u suradnji sa Centrom za socijalnu skrb  Dubrovnik.

 

1.11. DODJELA STANOVA U NAJAM  SOCIJALNO UGROŽENIM OSOBAMA I 

         OSOBAMA SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg imovnog stanja

 

Grad  Dubrovnik provodi stambeno zbrinjavanje svojih građana na temelju odredbi Odluke o davanju  u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika socijalno ugroženim osobama i osobama slabijeg imovnog stanja.

 

Pravo na dodjelu stana u najam ostvaruju građani Grada  Dubrovnika pod uvjetom da:

        nemaju riješeno stambeno pitanje niti mogućnosti da ga riješe na drugi način;

        prebivaju na području Grada Dubrovnika najmanje 20 godina;

        nemaju drugi stan u najmu, u skladu s Zakonom o najmu stanova.

 

Stan se daje u najam na temelju liste reda prvenstva, utvrđene po provedbenom natječaju.

 

Mjerila za   davanje stanova u najam:

        vrijeme prebivanja u Gradu Dubrovniku,

        broj maloljetnih osoba,

        status samohranog roditelja,

        status osobe s invaliditetom,

        visina primanja po članu kućanstva,

        status korisnika nekog oblika socijalne skrbi,

        sudjelovanje u Domovinskom ratu,

        uvjeti stanovanja i

        broj članova kućanstva.

     

Prema svakom pojedinom mjerilu utvrđuje se broj bodova, a na temelju ukupno ostvarenog broja bodova utvrđuje se lista reda prvenstva.

 

Ugovor o najmu zaključuje se na određeno vrijeme od godinu dana.

 

STANJE:

 

Broj osoba/obitelji na Listi prvenstava:

 

2008. godine - 73 osoba/obitelji

2009. godine - 67 osoba/obitelji

2010. godine - 57 osoba/obitelji

2011. godine - 55 osoba/obitelji

2012. godine - 54 osoba/obitelji

2013. godine - 53 osoba/obitelji

2014. godine- 48 osoba /obitelji

 

Grad Dubrovnik u svom vlasništvu ima ukupno 46 stanova predviđenih za potrebe socijalno ugroženih osoba i osoba slabijeg imovnog stanja.

 

U razdoblju od 2008. godine do danas stambeno je zbrinuto jedanaest obitelji koje su se nalazile na Popisu socijalno ugroženih osoba.

 

1.12. TROŠKOVI POGREBA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 5-10

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na  socijalno ugrožene pojedince i obitelji koji nemaju sredstva za pogrebne troškove, a nemaju bližnjih koji bi mogli podmiriti troškove pogreba i koji ovu vrstu pomoći ne mogu ostvariti putem Centra za socijalnu skrb ili iz drugih izvora.

 

1.13.   BOŽIĆNICA

 

Korisnici: Samci i obitelji korisnici  zajamčene minimalne naknade

Broj korisnika: 200

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na sve korisnike zajamčene minimalne naknade prema evidenciji Centra za socijalnu skrb  Dubrovnik, a dodjeljuje se povodom Božićnih blagdana.

 

 

1.14. POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

 

Korisnici: Osobe do 35 godina života koji su podstanari

Broj korisnika: 200

Potrebna sredstva: 750.000,00 kn

 

Obrazloženje: Mladim osobama i obiteljima do navršenih 35 godina života, koji imaju prebivalište na području grada Dubrovnika najmanje 5 godina, koji nemaju vlastitih nekretnina, a čiji  mjesečni dohodak po članu kućanstva nije veći od prosječne  isplaćene neto plaće u RH u prethodnoj godini sufinancirat će se troškovi podstanarstva  i to:

          za samca 400 kn,

          za dvočlano kućanstvo 500 kn,

          za tročlano kućanstvo 600 kn i

          za četveročlano kućanstvo i više 750 kn.

 

1.15. DAR ZA NOVOROĐENO DIJETE

 

Korisnici: Roditelji novorođenčadi u gradu Dubrovniku

Broj korisnika: 300

Potrebna sredstva: 1.000.000,00 kn

 

Obrazloženje: Za ovu mjera pronatalitetne politike Grad Dubrovnik prema Odluci o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete, roditeljima novorođene djece isplaćivat će novčani dar i to:

          za prvo dijete 1.500 kn,

          za drugo dijete 2.500 kn,

          za treće dijete 4.000 kn,            

          za svako daljnje dijete 1.500 kn te

          za svako novorođeno dijete u povijesnoj gradskoj jezgri i na području Elafitskog otočja te s područja Dubravice, Gromače, Kliševa, Ljubača, Mravinjca, Mrčeva, Osojnika, Šumeta, Knežice, Čajkovice i Petrova Sela isplaćivat će se iznos od 10.000,00 kn.

                           

1.16. PRIHVATILIŠTE ZA ŽENE I DJECU ŽRTVE OBITELJSKOG NASILJA

 

Korisnici: Žene i djeca žrtve nasilja u obitelji

Broj korisnika: 10

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

Grad Dubrovnik prihvatio je prijedlog Caritasa dubrovačke biskupije  za realizaciju projekta prihvatilišta za žene i djecu žrtve nasilja u obitelji. Grad Dubrovnik je 2013. godine dao svoje mišljenje na tekst Sporazuma o zajedničkoj suradnji na realizaciji projekta adaptacije, opremanja i funkcioniranja Prihvatilišta, te će pružiti financijsku i organizacijsku pomoć za  izradu projektne dokumentacije i adaptacije prostora, kao i sudjelovati u financiranju djelatnosti odnosno funkcioniranja Prihvatilišta za žrtve obiteljskog nasilja, zajedno sa ostalim potpisnicima: Dubrovačko-neretvanskom  županijom i Dubrovačkom biskupijom.

 

1.17. DOM ZA STARIJE I NEMOĆNE OSOBE HOTELSKOG TIPA

 

Korisnici: osobe treće životne dobi

Broj korisnika: 50        

Potrebna sredstva: 500.000,00 kn

Tijekom 2014. godine dovršen je glavni projekt, plaćeni su potrebni troškovi, vodna naknada, komunalni doprinos , naknada za nedostajuća parkirna mjesta i izrađen parcelacijski elaborat, čime su se stekli svi preduvjeti za početak radova na rekonstrukciji bivšeg Hotela Gruž u Dom za stare i nemoćne osobe.

 

Ova investicija je jedan od prioriteta gradske uprave u sljedećih nekoliko godina, tako da je planirana participacija Grada Dubrovnika i u gradskom proračunu za 2016. i 2017. godinu.

 

1.18. PRIHVATILIŠTE ZA SMJEŠTAJ SOCIJALNO UGROŽENIH OSOBA

 

Korisnici: Beskućnici s područja grada Dubrovnika

Broj korisnika: 15-20     

Potrebna sredstva: 256.000,00 kn

 

Pravilnikom o ostvarivanju prava na smještaj u Privremeno prihvatilište za smještaj socijalno ugroženih osoba s područja Grada Dubrovnika utvrđeni su  uvjeti i kriteriji za smještaj u Prihvatilište. Pravo na privremeni smještaj u Prihvatilište  utvrđivat će se temeljem Pravilnika, a troškovi smještaja  podmirivat će se iz sredstava Proračuna Grada Dubrovnika. Uslugu psihosocijalnog tretmana korisnika prihvatilišta pružat će Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik.

 

1.19. DOM ZA STARE I NEMOĆNE OSOBE „DOMUS CHRISTI“  i  DOM ZA

         STARE   I NEMOĆNE OSOBE DUBROVNIK

 

Korisnici: štićenici domova

Potrebna sredstva: 20.000,00 kn

 

Obrazloženje: U povodu Božićnih blagdana Grad Dubrovnika darovat će štićenicima ova dva doma iznos od 10.000,00 kn.

 

1.20. STRUČNE USLUGE  CENTRU ZA SOCIJALNU SKRB DUBROVNIK

 

Obrazloženje: Sukladno sklopljenom ugovoru između Grada Dubrovnika i Centra za socijalnu skrb Dubrovnik, Centar  donosi rješenja o ostvarivanju prava na troškove stanovanja, prava na pučku kuhinju, isplaćuje božićnice za korisnike zajmčene minimalne naknade te dostavlja mjesečna izvješća o korisnicma prava.

 

Broj korisnika: 300

Potrebna sredstva: 63.000,00 kn

 

1.21. PROGRAM 50 plus

 

Korisnici: nezaposleni preko 50 godina starosti, građani koji trebaju usluge čuvanja djece, njege starih i nemoćnih osoba, pomoći u kućanstvu.

Potrebna sredstva: 100.000,00 kn

 

Obrazloženje: U evidenciji HZZO - Područne službe Dubrovnik vodi se oko 500 nezaposlenih osoba iznad 50 godina starosti. Obzirom da se radi o kategoriji teže zaposlivih osoba, a postoje skupine građana kojima su potrebne usluge pomoći u kućanstvu, čuvanju starijih i nemoćnih osoba ili čuvanja djece, cilj ovog programa je posredovanje između pružatelja usluga i tražitelja usluga te edukacija.

Ovaj program provodit će  agencija „Senior servis“ j.d.o.o. koja djeluje u sastavu Dubrovačke razvojne agencije.

Onim korisnicima koji su u stanju socijalno zaštitne potrebe osigurat će se sredstva za plaćanje usluge sukladno Odluci o subvencioniranju troškova primatelja usluga u projektu 50 plus.

 

1.22. SUBVENCIONIRANJE NABAVE ŠKOLSKIH UDŽBENIKA

 

Korisnici: Roditelji djece učenika osnovnih škola s područja Grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

Obrazloženje: Roditeljima djece osnovnih škola, koji sukladno Pravilniku o ostvarivanju prava na subvenciju za troškove nabave školskih udžbenika ispunjavaju propisane uvjete i cenzuse osigurat će se novčana pomoć za kupnju istih. Ova mjera provest će se u suradnji s Zakladom Blaga djela, koja osigurava cjelokupni iznos za subvencioniranje nabave udžbenika.

 

1.23. SUFINANCIRANJE PROJEKATA IZ PODRUČJA SOCIJALNE I

         HUMANITARNE DJELATNOSTI   

                       

1.23.1. Projekt „Obrazovni kreativni centar“ - nositelj Humanitarna i mirotvorna udruga „DEŠA“ -  25.000,00 kn;

 

1.23.2. Projekt „Socijalna skrb umirovljenika“ - nositelj Sindikat umirovljenika Hrvatske podružnica Dubrovnik - 25. 000,00 kn;

 

1.23.3. Program „Pomoć osobama treće životne dobi“ - nositelj Udruga matice umirovljenika  Dubrovnik - 80. 000,00 kn;

 

1.23.4. Projekt “Dođi - pomozi“ uključivanje građana u poboljšanje kvalitete starijih osoba - nositelj Dobrotvorno društvo „Merhamet“ - 35.000,00 kn

 

1.23.5. Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima gradonačelnika - 65.000,00 kn.

 

 

2.   ZDRAVLJE

 

2.1. PROJEKT DUBROVNIK-ZDRAVI GRAD

 

Korisnici: građani Grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 1.615.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ovim sredstvima financirat će se projekti i aktivnosti onih udruga i  građanskih inicijativa  koji su prepoznati kao prioriteti, a koji unapređuju zdravlje i kvalitetu života građana Dubrovnika:

        programi prevencije kroničnih oboljenja i zaraznih bolesti,

        programi prevencije ovisnosti i zaštite mentalnog zdravlja,

        akcije i manifestacije,

        programi i projekti u okviru nacionalne mreže Zdravih gradova,

        sustavno bavljenje utjecajem politike i strategija na zdravlje i temama nejednakosti, socijalne isključenosti te potreba vulnerabilnih skupina.

 

2.1.1. Projekt „ Rana intervencija-novi izazov u lokalnoj zajednici“ - 75.000,00 kn i               

 

2.1.2. Projekt „Povezani zdravljem““ - 25.000,00 kn - nositelj  Udruga „Dubrovnik-zdravi grad“

2.1.3. Projekt „Prevencija govorno-jezičnih poremećaja“ - nositelj Hrvatsko logopedsko društvo - podružnica Dubrovnik - 10.000,00 kn

 

2.1.4. Projekt „Psihijatrija u zajednici“ - nositelj Udruga za zaštitu duševnih bolesnika „Lukjernica“ - 25.000,00 kn

 

2.1.5  Projekt „Mijenjamo dijabetes“ - nositelj udruga „Slatki život“ - 40.000,00 kn

 

2.1.6. Projekt „Unaprjeđenje onkološke zaštite“ - nositelj Liga za borbu protiv raka - 30.000,00 kn

 

2.1.7. Projekt „I dalje zajedno“ - nositelj udruga „Zajedno do zdravlja“ - 45.000,00 kn

 

2.1.8.  Projekt“ Naš svijet“-  nositelj udruga „Zajedno do zdravlja“ - 30.000,00 kn

 

2.1.9. Projekt „Rehabilitacija i resocijalizacija osoba ovisnih o prekomjernom pijenju alkohola“ - nositelj Klub liječenih alkoholičara  “Libertas“ - 20.000,00 kn

 

2.1.10. Projekt „DUSAB klub“ - nositelj Dubrovačka udruga skrbnika, bolesnika i prijatelja Alzheimerove bolesti i ostalih demencija - 15.000,00 kn

 

2.1.11. Projekt „Hepatitis C je naša zajednička briga“- nositelj Udruga „Hepatos“ - 15.000,00 kn

 

2.1.12. Projekt“ Klub ovisnika o alkoholu i drugim ovisnostima“- nositelj Klub liječenih alkoholičara „Dubrovnik“ - 23.000,00 kn

 

2.1.13. Projekt „ Stručno osposobljavanje i profesionalno djelovanje psihologa u zajednici s naglaskom na zaštiti mentalnog zdravlja djece i mladih“ - nositelj Društvo psihologa Dubrovnik - 10.000,00 kn

 

2.1.14. Projekt“Posudionica medicinskih pomagala“ - nositelj Caritas dubrovačke biskupije -20.000,00 kn

 

2.1.15. Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima  - 15.000,00 kn

 

 

2.2. GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK

 

Korisnici: Građani grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 730.000,00 kn

 

Obrazloženje: Temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu sufinancirat će se programi Gradskog društva Crvenog u oblastima: organiziranja i animiranja dragovoljnih darivatelja krvi, organiziranja službe prve pomoći, službe traženja, socijalno-humanitarne pomoći, organiziranja akcija solidarnosti, ostvarivanja humanitarnih ciljeva i zadaća na području zaštite i unaprjeđenja zdravlja, socijalne skrbi, zdravstvenog i humanitarnog odgoja, poštivanja međunarodnog humanitarnog prava, zaštite ljudskih prava, unaprjeđenja i zaštite zdravlja, prevencije bolesti, podizanju zdravstvene i ekološke kulture građana te poticanja i unaprjeđenja solidarnosti.

Projekt „Psihosocijalna skrb beskućnika“ sufinancirat će se u iznosu od 170.000,00 kn;

Projekt „Klub 65+“ sufinancirat će se u iznosu od 30.000,00 kn te

Projekt “Klub mladih“sufinancirat će se u iznosu od 30.000,00 kn.

 

2.3. DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK – SUFINANCIRANJE AMBULANTE NA

      KOLOČEPU

 

Korisnici: Građani i posjetitelji otoka Koločepa

Potrebna sredstva: 325.000,00 kn

 

Obrazloženje: Temeljem ugovora s Dubrovačko-neretvanskom županijom sufinancirat će se pružanje zdravstvene zaštite  na otoku Koločepu odnosno trokovi liječničkog tima u tamošnjoj ambulanti.

 

2.4. ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO DUBROVAČKO-NERETVANSKE ŽUPANIJE

 

Korisnici: Građani Dubrovnika

Potrebna sredstva: 100.000,00 kn

 

U cilju poboljšanja javno zdravstvenih potreba stanovništva, sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni poboljšanju kvalitete života svih dobnih skupina i to:

          Aerobiološko ispitivanje peludi na području Dubrovnika - 60.000,00 kn;

          Savjetovalište za prevenciju prekomjerne tjelesne težine - 7.000,00 kn;

          Prevencija kroničnih nezaraznih bolesti - 18.000,00 kn te

          Kontrola mikrobiološke kakvoće hrane u ponudi dubrovačkih tržnica - 15.000,00 kn.

 

2.5.  OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

 

U cilju unaprjeđenja zdravstvene  skrbi za djecu i odrasle sufinancirat će se projekti Dječjeg odjela i projekti Odsjeka za poremećaje razvojne dobi.

Potrebna sredstva: 60.000,00 kn

 

2.6.  AMBULANTA U POVIJESNOJ GRADSKOJ JEZGRI

 

Grad Dubrovnik dodijelio je bez naknade te obnovio i opremio prostor u Androvićevoj ulici za potrebe ambulante u povijesnoj gradskoj jezgri. Grad iz svog proračuna osigurava sredstva ze djelovanje liječničkog tima te za režijske troškove ambulante.

Za troškove funkcioniranja ambulante u povijesnoj gradskoj jezgri planiran je iznos od 400.000,00 kn.

 

2.7. KAPITALNA ULAGANJA U ZDRAVSTVO

Za nabavu medicinske  opreme u Općoj bolnici Dubrovnik (OB mikroskop) planiran je iznos od 1.200.000,00 kn

 

 

3.  POBOLJŠANJE KVALITETE ŽIVOTA OSOBA S INVALIDITETOM I

     DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

3.1.  MJERE IZ STRATEGIJE  ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom grada  Dubrovnika

 

Obrazloženje: Provođenjem mjera Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom uspostavlja se učinkovit i odgovoran sustav cjelovite skrbi o osobama s invaliditetom putem aktivnosti koje će gradski uredi i službe provoditi samostalno ili u suradnji s tijelima državne uprave, ustanovama i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika, udrugama osoba s invaliditetom i drugim pravnim i fizičkim osobama.

 

Za unaprjeđenje i podršku  provedbe mjera i aktivnosti u 2015.  planirana su sredstva u iznosu od 189.800,00 kn.

 

3.2. NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

 

Korisnici: osobe koje primaju osobnu invalidninu prema evidenciji  Centra za socijalnu skrb u Dubrovniku

Broj korisnika:180

Potrebna sredstva: 600.000,00 kn

Obrazloženje: Korisnicima osobne invalidnine prema evidenciji Centra za socijalnu skrb Dubrovnik isplaćivat će se mjesečni dodatak u iznosu od 200,00 kn.

 

3.3.    SUVAG - ZAGREB

 

Korisnici: djeca s područja grad Dubrovnika koja se nalaze u centru „Suvag“ na slušno  govornoj rehabilitaciji

Broj korisnika: 3-5

Potrebna sredstva: 45.000,00 kn

 

3.4.  GOLJAK - ZAGREB

 

Korisnici: Djeca s teškoćama  u razvoju s područja Grada Dubrovnika

Broj korisnika : 2-5

Potrebna sredstva: 5.000,00 kn

 

Obrazloženje:  Sufinancirat će se prehrana i program za djecu predškolske dobi s teškoćama u razvoju.

 

3.5 CENTAR ZA AUTIZAM ZAGREB

 

Korisnici: Djeca s teškoćama u razvoju s područja Grada Dubrovnika

Broj korisnika: 1-2

Potrebna sredstva: 3.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sufinancirat će se stvarni troškovi prehrane i materijalni troškovi programa predškolskog odgoja i obrazovanja djece s posebnim potrebama-autističnim poremećajima.

 

3.6. CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje su na poludnevnom, dnevnom ili stacionarnom smještaju u Zavodu

Broj korisnika: 20-30

Potrebna sredstva: 35.000,00 kn

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na poboljšanje uvjeta života korisnika koji su upućeni u Zavod za rehabilitaciju Josipovac. Sufinancirat će se projekt „Zapošljavanjem do bolje skrbi“.

 

3.7. SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje se kreću pomoću invalidskih kolica, osobe s teškim motoričkim smetnjama (80% i više tjelesno oštećenje u donjim ekstremitetima) i slijepe osobe s područja Grada Dubrovnika.

Broj korisnika: 30-40

Potrebna sredstva: 400.000,00 kn

 

Obrazloženje: Sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom, Grad Dubrovnik sustavno provodi mjere i aktivnosti s ciljem poboljšanja kvalitete života osoba s invaliditetom i njihove integracije u zajednicu. Uvažavajući potrebe i probleme  s kojima se susreću osobe koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica i osobe s teškim motoričkim smetnjama, kao i slijepe osobe,  Grad Dubrovnik nabavio je specijalizirano vozilo za prijevoz osoba s invaliditetom. Uslugu prijevoza pruža Libertas d.o.o. Pravilnikom o obavljanju prijevoza osoba s invaliditetom uređuje se način pružanja usluge prijevoza specijaliziranim vozilom.

 

3.8. SUFINANCIRANJE PROJEKATA I PROGRAMA UDRUGA OSOBA S           

       INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

3.8.1.  Program socijalne skrbi za slijepe osobe - nositelj Udruga slijepih i slabovidnih osoba Dubrovačko-neretvanske županije - 65.000,00 kn;

 

3.8.2  Program „Poludnevni boravak i radionice za osobe s invaliditetom“ - radno okupacione aktivnosti - nositelj Društvo distrofičara, invalida dječje i cerebralne paralize Dubrovačko-neretvanske županije - 70.000,00 kn;

 

3.8.3  Projekt “Mi te čujemo i razumijemo - nisi sam“ - nositelj Udruga gluhih i nagluhih osoba Dubrovačko-neretvanske županije  65.000,00 kn;

 

3.8.4. Projekt „Briga i skrb o oboljelima od multiple skleroze“- 61.500,00 kn i

projekt „Upravljanje transporterom za osobe s invaliditetom“- 65.000,00 kn - nositelj Društvo multiple skleroze Dubrovačko-neretvanske županije;

 

3.8.5. Projekt“ „Veselimo se povratku življenja i radu u našem starom/novom domu “ - nositelj udruga „Rina Mašera“ - 75.000,00 kn;

 

3.8.6. Projekt „Rehabilitacijsko radni program“ - nositelj Udruga za Down sindrom Dubrovačko neretvanske županije - 50.000,00 kn;

 

3.8.7 . Program „Dnevni boravak Skalin po skalin“ - nositelj udruga Dva skalina - 283.000,00 kn;

 

3.8.8. Projekt „Sigurno do odredišta“ - 20.000,00 kn i projekt“ Vježbajmo zajedno - nove metode“- 35.500,00 kn - nositelj Udruga za savjetovanje, edukaciju i pomoć roditeljima djece s posebnim  potrebama „POSEBAN PRIJATELJ“;

 

 3.8.9. Ostale tekuće donacije po posebnim zaključcima - 10.000,00 kn.

 

 

4.   SKRB O DJECI I MLADIMA

 

4.1   STIPENDIJE ZA UČENIKE I STUDENTE SLABIJEG IMOVNOG STANJA

Korisnici: učenici i studenti iz obitelji slabijeg imovnog stanja

Broj korisnika: 15-20

Potrebna sredstva: 200.000,00 kn

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da učenicima i studentima iz obitelji slabijeg imovnog stanja,  koji ispunjavaju uvjet prihoda iz čl. 13. Odluke o socijalnoj skrbi, dodjeljuju stipendije  za školovanje odnosno studiranje.

 

4.2.   OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA VRTIĆKIH PROGRAMA

 

Zaklada Blaga djela sufinancirat će troškove boravka  u vrtiću za djecu  iz socijalno ugroženih obitelji  i to:

          djecu nezaposlenih samohranih roditelja,

          djecu iz obitelji korisnika pomoći za uzdržavanje,

          djecu iz obitelji u kojima je netko od članova obitelji teško bolestan,

          djecu kojima je jedan od roditelja umro, nestao ili je nepoznatog prebivališta i

          djecu s poteškoćama u razvoju,

čiji ukupan mjesečni prihod po članu kućanstva ne prelazi iznos od 2.000,00 kn. Zaklada Blaga djela za ovu namjenu osigurava na godišnjoj razini 150.000,00 kuna.

 

4.3. SUBVENCIONIRANJE STUDENTSKE PREHRANE

 

Korisnici: studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Broj korisnika:181

Potrebna sredstva: 260.000,00 kn

 

Subvencionirat će se troškovi studentske prehrane u iznosu od 2 kn po obroku, sukladno kriterijima Studentskog centra u Dubrovniku.

 

4.4.   SAVJET MLADIH

 

U  svrhu aktivnog uključivanja mladih u javni život Grada i unaprjeđenje kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici  konstituiran je Savjet mladih.

Za rad Savjeta planiran je iznos od 20.000,00 kn.

 

4.5.  MLADI I GRAD SKUPA

 

Strateški program za djecu i mlade grada Dubrovnika „Mladi i Grad skupa“ promovira i potiče kreativno provođenje slobodnog vremena, stvaralaštvo djece i mladih i razvijanje zdravih stilova života.

 

Stožerna manifestacija programa „Mladi i Grad skupa“ je „Forum mladih“, koji je već treću godinu prerastao u cjelogodišnju manifestaciju. Svaki se mjesec odvijaju specijalizirane radionice iz oblasti literarnog izražavanja, likovne i tehničke kulture, robotike, filmskog i video stvaralaštva, dramskog izraza, plesne umjetnosti, stvaralaštva mladih kantautora i bendova te školskih zborova koji izvode kolende. Završna priredba pod nazivom „Što smo znali, to smo odabrali“ održava se na Straudunu, a Grad Dubrovnik kao nagradu organizira za sve sudionike koncert „Gotovo je, gotovo!“ na koncu nastavne godine, također na Stradunu. Pored „Foruma mladih“, program „Mladi i Grad skupa“ podržava i druge manifestacije i projekte s mladima i za mlade poput „Dubrovačkog karnevala“ (tri od četiri dana Karnevala posvećena su djeci i mladima), projekta „Adio školo“ za dubrovačke maturante, „Festivala umjeteonstva djece i mladeži“ na Porporeli te Međunarodnog dana mladih.

 

Za projekte, akcije i manifestacije namijenjene djeci mladima u okviru strateškog programa „Mladi i Grad skupa“ u  2015. Planiran je iznos od 546.100,00 kn.

 

4.6 .  SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH DJECI,

         MLADIMA  I OBITELJI

 

4.6.1. Program „Ostvarivanje dječjih prava, rad s djecom u slobodnom  vremenu, cjelogodišnje akcije i manifestacije“ - nositelj Društvo naša djeca - 118.500,00 kn

 

4.6.2.Projekt „Zdravo življenje, priroda i igre na snijegu“ - nositelj Planinarsko društvo Dubrovnik - 2.000,00 kn

 

4.6.3.Projekt „Prevencija zlostavljana djece primjenom metode CAP“ - nositelj udruga „Feniks“ – 7.900,00 kn

 

4.6.4.Projekt „Savjetovalište za žrtve nasilja s tretmanskim centrom  za provođenje psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u obitelji“ - nositelj Udruga „Feniks“ - 26.100,00 kn

 

4.6.5. Projekt „Kreativno druženje mladih“- nositelj Udruga „Ruka ljubavi“ – 5.100,00 kn

 

4.6.6. Projekt „Klub studenata“- nositelj Udruga studenata „Libertas“ - 28.200,00 kn

 

4.6.7. Projekt „Autosjedalica uvijek i bez iznimke“- nositelj udruga RODA - 2.300,00 kn

 

4.6.8.Projekt „Plesom i športom protiv nasilja i droge“ - nositelj Udruga „PIS“ - 18.400,00 kn

 

4.6.9. Projekt „Rodina pusa Dubrovniku“- nositelj udruga RODA - 4.400,00 kn

 

4.6.10. Projekt „Volonterski centar mladih“- nositelj „Drvo mladih BONSAI“ - 9.800,00 kn

 

4.6.11.Projekt „Kognitivno - bihevioralne radionice u svrhu pozitivnog razvoja individua, obiteljskih i društvenih odnos „ - nositelj DUBROVAČKA BISKUPIJA - Savjetovalište- 26.700,00 kn

 

4.7.12. Projekt „MARTIMA EDUCARE“ - nositelj Udruga Dupinov san - 15.400,00 kn

 

4.6.13. Projekt „Ljetna kazališna radionica - Play Držić“ - nositelj udruga „KAZALIŠNI STUDIO“ -1.100,00 kn

 

4.6.14. Projekt „Centar robotike“- nositelj FUTURA- 13.200,00 kn

 

4.6.15.Projekt „Klub za mlade Grada Dubrovnika“- nositelj Europski dom Dubrovnik- 7.700,00 kn

 

4.6.16. Projekt „Zajedno za bolji i ljepši svijet“- udruga Eko centar zeleno sunce - 1.500,00 kn

 

4.6.17.Projekt „Informadur - Info centar za mlade“nositelj Udruga Maro i Baro - 100.800,00 kn

 

4.6.18.Projekt „Filmska radionica u OŠ Marina Držića i OŠ Lapad“nositelj AVCD- 27.800,00 kn

 

4.6.19. Projekt „Škola moderne glazbe“nositelj MULTIMEDIJALNI CENTAR LAZARETI- 29.800,00 kn

 

4.6.20.Projekt „Effata - otvori se“nositelj STUDENTSKI KATOLIČKI CENTAR DUBROVNIK- 5.800,00 kn

 

4.6.21.Projekt „Mjesečne formacije“ – nositelj STUDENTSKI KATOLIČKI CENTAR DUBROVNIK- 2.000,00 kn

 

4.6.22. Projekt „72 sata bez kompromisa“ – nositelj STUDENTSKI KATOLIČKI CENTAR DUBROVNIK- 14.200,00 kn

 

4.6.23. Projekt „Dodir svile“ – nositelj udruga ASTER- 2.000,00 kn

 

4.6.24. Projekt „Dječja lutkarska družina“ – nositelj udruga ASTER- 9.700,00 kn

 

4.6.25.Projekt „Gioachinova kuharica“ – nositelj udruga SVE OSTALO JE GLAZBA- 3.000,00 kn

 

4.6.26. Projekt „Deveti kup Elafita u vaterpolu“ – nositelj udruga UDRUGA KALAMOTA- 2.500,00 kn

 

4.6.27. Projekt „Volim trčati“ – nositelj udruga ATLETSKI KLUB DUBROVNIK- 1.400,00 kn

 

4.6.28. Projekt „Ljetni judo kamp“ – nositelj udruga JUDO KLUB URA-NAGE- 11.700,00 kn

 

4.6.29. Projekt „Aktiviraj se! (Activ 8!)“ – nositelj udruga ESN- 20.900,00 kn

 

4.6.30. Projekt „Redovan program Erasmus Student Network Dubrovnika“– nositelj udruga ESN- 5.000,00 kn

 

4.6.31. Projekt „Kreativnost kao dio razvoja djece– nositelj udruga EDUKATIVNO PLESNA UDRUGA ČUDESNI KORACI- 11.300,00 kn

 

4.6.32. Projekt“Slobodne aktivnosti djece“- nositelj Dom za djecu i mlađe punoljetne osobe               Maslina - 4. 800,00 kn.

 

 

5.   SKRB O STRADALNICIMA DOMOVINSKOG RATA

 

Stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji posebno su vulnerabilna skupina, kojoj dubrovačka gradska uprava posvećuje posebnu pozornost, ne samo kroz mjere Socijalnog programa, nego i kroz dodjelu stanova i zemljišta za obiteljske kuće hrvatskim ratnim vojnim invalidima, poticanje osnivanja i djelovanja braniteljskih zadruga, pomoć pri zapošljavanju, davanje prednosti kod zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Grada (ukoliko prihvate najveću ponuđenu cijenu), oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i dr.

 

Mjerama Socijalnog programa Grada Dubrovnika posebno su definirane mjere i oblici skrbi o hrvatskim ratnim vojnim invalidima, braniteljima i članovima njihovih obitelji, s naglaskom na stipendiranje učenika i studenata, nabavu ortopedskih pomagala, poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja, pomoći u liječenju i teškim materijalnim situacijama, uređenje grobnica poginulih branitelja, kao i postavljanje liftova za invalide na dubrovačkim plažama Copacabana i Solitudo.

 

Također se razrađuju projekti udruga proisteklih iz Domovinskog rata, temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti i ocjene Povjerenstva za vrjednovanje projekata.

 

5.1.  Uređenje grobnica poginulih branitelja       

                                              

Grad Dubrovnik je od Domovinskog rata do danas osigurao sredstva za uređenje grobnica svih poginulih dubrovačkih branitelja koji su podnijeli zahtjev. Ova stavka je rezervirana za eventualne nove zahtjeve.

Potrebna sredstva: 20.000,00 kn

 

5.2.  Nabava ortopedskih pomagala

                                                                     

Sudjelovat će se u nabavi ortopedskih pomagala invalidima Domovinskog rata. Grad Dubrovnik pokrit će troškove nabavke ortopedskih pomagala HRVI  koji spadaju na teret osiguranika.

Potrebna sredstva: 50.000,00 kn

 

5.3.  Poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja

 

Braniteljima Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji odobravat će se potpore za poboljšanje uvjeta stanovanja uz predočenje posebnih zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije (vlasnički list, troškovnici).

Potrebna sredstva: 150.000,00 kn

 

5.4.   Stipendiranje učenika i studenata   

                                              

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 10/09), Grad Dubrovnik raspisuje natječaj za stipendiranje za svaku školsku godinu za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata.

 

Pravo na stipendiju ostvaruju:

          djeca ili posvojenici poginulih hrvatskih branitelja ili civilnih žrtava iz Domovinskog rata,

          civilni invalidi iz Domovinskog rata, bez obzira na stupanj oštećenja organizma,

          djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinsko rata s najmanje 50%-tnim stupnjem tjelesnog oštećenja,

          djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog rata bez obzira na stupanj oštećenja organizma, ali samo ako u njihovoj obitelji ima troje ili više djece.

 

Pravo na ovu vrstu stipendije ostvaruje 61 učenik na školovanju u Dubrovniku, 11 studenata koji studiraju u Dubrovniku te 21 student koji studira izvan Dubrovnika.

Potrebna sredstva: 513.200,00 kuna

 

5.5.  Sufinanciranje udruga proisteklih iz Domovinskog rata   

                                   

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata pripremilo je prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Domovinskog rata sufinancirat će se sljedeći programi i projekti iz njihovog djelokruga rada:

 

5.5.1.Projekt informatičkog obrazovanja branitelja – nositelj udruga BRANITELJI HRVATSKE - podružnica Dubrovnik  - 23.150,00 kn

 

5.5.2. Projekt  Dan logoraša DNŽ – nositelj HRVATSKO DRUŠTVO LOGORAŠA SRPSKIH KONCENTRACIJSKIH LOGORA - 6.000,00 kn

 

5.5.3. Projekt Dan logoraša RH - nositelj HRVATSKO DRUŠTVO LOGORAŠA SRPSKIH KONCENTRACIJSKIH LOGORA – 5.000,00 kn

 

5.5.4. Projekt  Sjećanje na Domovinski rat - Plitvice - nositelj POLICIJSKA UDRUGA BRANITELJA  POLICIJSKE UPRAVE  DUBROVNIK 91 – 5.000,00 kn

 

5.5.5.  Projekt  Sjećanje na Domovinski rat -  Borovo selo - nositelj POLICIJSKA UDRUGA BRANITELJA  POLICIJSKE UPRAVE DUBROVNIK 91 – 6.000,00 kn

 

5.5.6. Projekt  Sjećanje na Domovinski rat -  Škabrnja - nositelj POLICIJSKA UDRUGA BRANITELJA  POLICIJSKE UPRAVE DUBROVNIK 91 – 5.000,00 kn

 

5.5.7. Projekt  skupština i druženje  - nositelj UDRUGA DRAGOVOLJACA HRVATSKE RATNE MORNARICE – 11.000,00 kn

 

5.5.8.  Projekt  Susreti HRM Split - nositelj UDRUGA DRAGOVOLJACA HRVATSKE                   

RATNE MORNARICE – 2.000,00 kn

 

5.5.9. Projekt  Šibenik  - nositelj UDRUGA DRAGOVOLJACA HRVATSKE RATNE MORNARICE – 2.000,00 kn

 

5.5.10. Projekt Tribine i resocijalizacija branitelja - nositelj UDRUGA HRVATSKIH BRANITELJA DRAGOVOLJACA DOMOVINSKOG RATA –  20.000,00 kn

 

5.5.11. Projekt  Športske igre - nositelj UDRUGA HRVATSKIH  BRANITELJA LIJEČENIH OD PTSP-a - 6.000,00 kn

 

5.5.12.Projekt  Športske igre - nositelj UDRUGA HRVATSKIH  BRANITELJA LIJEČENIH OD PTSP-a 4.000,00 kn

 

5.5.13. Projekt  Grupne seanse i liječenje - nositelj UDRUGA HRVATSKIH  BRANITELJA LIJEČENIH OD PTSP-a - 5.000,00 kn

 

5.5.14.  Projekt  Obljetnice - nositelj UDRUGA HRVATSKIH CIVILNIH STRADALNIKA IZ DOMOVINSKOG RATA DNŽ  – 15.000,00 kn

 

5.5.15. Projekt  Sjećanje na Domovinski rat - nositelj UDRUGA BOŠNJAKA BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA HRVATSKE ZA GRAD DUBROVNIK I DUBROVAČKO-NERETVANSKU ŽUPANIJU – 8.000,00 kn

 

5.5.16.Projekt  Dobrovoljno darivanje krvi – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 3.000,00 kn

 

5.5.17.Projekt ŠNIDOR – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 8.000,00 kn

 

5.5.18.  Projekt  Održavanje liftera – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 10.000,00 kn

 

5.5.19. Projekt  Križni put na Srđ – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 10.000,00 kn

 

5.5.20. Projekt Obilježavanje dana sjećanja na žrtvu Vukovara – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 5.000,00 kn

 

5.5.21. Projekt Športski klubovi – nositelj UDRUGA HRVATSKIH VOJNIH INVALIDA DOMOVINSKOG RATA (HVIDRA)  - 10.000,00 kn

 

5.5.22. Projekt Obilježavanje godišnjica - nositelj UDRUGA  RODITELJA POGINULIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA DUBROVNIK   - 20.000,00 kn

 

5.5.23. Projekt Hodočašća i duhovna obnova - nositelj UDRUGA RODITELJA POGINULIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA DUBROVNIK  - 6.000,00 kn

 

5.5.24. Projekt Održavanje spomenika na Osojniku - nositelj UDRUGA  RODITELJA POGINULIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA DUBROVNIK   - 15.000,00 kn

 

5.5.25. Projekt Sjećanje na Domovinski rat - nositelj UDRUGA MALOLJETNIH DRAGOVOLJACA DOMOVINSKOG RATA – 3.000,00 kn

 

5.5.26. Projekt Obilježavanje godišnjica - nositelj UDRUGA UDOVICA HRVATSKIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA – 16.500,00 kn

 

5.5.27. Projekt Hodočašća  - nositelj UDRUGA UDOVICA HRVATSKIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA – 15.000,00 kn

 

5.5.28. Projekt Posjete  - nositelj UDRUGA UDOVICA HRVATSKIH BRANITELJA DOMOVINSKOG RATA – 10.000,00 kn                        

 

5.5.29. Projekt Sportske igre – nositelj UDRUGA VETERANA DOMOVINSKOG RATA 91 DUBROVNIK – 10.000,00 kn

 

5.5.30.  Projekt Sjećanje na Domovinski rat - nositelj UDRUGA PRIPADNIKA ODREDA NAORUŽANIH BRODOVA – 10.000,00 kn

Potrebna sredstva:    370.000,00 kn 

 

 

5.6. Centar za branitelje                                                                                 

 

Želeći prije svega omogućiti zadovoljavanje što većeg broja potreba sudionika i stradalnika Domovinskog rata, ova je gradska uprava pokrenula osnivanje Centra za branitelje, koji bi pod motom „Zajedno u ratu, zajedno u miru“ omogućio pravnu, administrativnu i psihosocijalnu pomoć na jednom mjestu. Uz navedeno Centar će imati prostorije za sastanke, druženja, radionice i slično. Stalno bi bio uposlen i pravnik, dok bi se stručnjak za psihosocijalnu pomoć angažirao po potrebi.

 

Do ostvarenja Centra za branitelje, kroz ovu proračunsku stavku financiraju se administrativni djelatnici u tri udruge proistekle iz Domovnskog rata, ali koji obavljaju stručno-administrativne poslove i za druge srodne udruge. Također će se kroz ovu stavku financirati i obilježavanje godišnjica iz Domovinskog rata, izdavaštvo (monografije, knjige, filmovi…), projekti udruga iz Domovinskog rata koji nisu obuhvaćeni sufinanciranjem redovitih programa i projekata te potpore udrugama proisteklim iz Domovinskog rata izvan Dubrovnika.

Potrebna sredstva: 310.000,00 kn

 

5.7.  Oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa

 

Odlukom o komunalnom doprinosu utvrđena je mogućnost da Gradsko vijeće Grada Dubrovnika potpuno ili djelomično oslobodi od plaćanja komunalnog doprinosa članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i  članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata od I. do X. skupine koji su ostvarili pravo na stambeno zbrinjavanje dodjelom stambenog kredita preko Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za izgradnju građevine odgovarajuće stambene površine sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

 

Članovi obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja i HRVI iz Domovinskog rata koji grade stambenu građevinu veću od odgovarajuće stambene površine, sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine»,broj: 174/04.), plaćaju komunalni doprinos za razliku obujma planirane građevine i odgovarajuće stambene površine.

 

5.8.   Liftovi za invalide na dubrovačkim plažama

                                     

Grad Dubrovnik nabavio je i održava lift na dubrovačkoj plaži Copacabana. Zbog učestalih kvarova, poglavito za vrijeme glavne turističke sezone, planira se nabaviti novi lift. Također se planira postaviti lift za invalide na novoj dubrovačkoj plaži u predjelu Solitudo.

Potrebna sredstva: 120.000,00 kn

 

5.9.  Skrb o udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata                

 

Temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti, Povjerenstvo za vrjednovanje projekata ocijenilo je sve pristigle prijave te Gradskom vijeću Grada Dubrovnika predložilo sufinanciranje projekata.       

           

5.9.1. Za sufinanciranje projekata  Saveza antifašističkih boraca i antifašista Republike Hrvatske - Udruge antifašista Dubrovnik planira se 57.000,00 kn i to: 50.000,00 kn za programe na području Grada Dubrovnika, 6.000,00 kn za hladni pogon i 1.000,00 kn za vijence.

 

5.9.2.  Za sufinanciranje projekata  udruge Hrvatski domobran Dubrovnik planira se 53.500,00 kn i to: 46.500,00 kn za programe na području Grada Dubrovnika, 6.000,00 kn za hladni pogon i 1.000,00 kn za vijence.

 

5.9.3. Za sufinanciranje projekata  Udruge „Daksa 1944/45“ planira se 25.640,00 kn i to: 19.140,00 kn             za programe na području Grada Dubrovnika, 6.000,00 kn za hladni pogon i 500,00 kn za vijence.

 

5.9.4. Za sufinanciranje projekata  Hrvatskog  društva političkih zatvorenika podružnica Dubrovnik planira se 13.500,00 kn i to: 7.000,00 kn za programe na području Grada Dubrovnika, 6.000,00 kn za hladni pogon i 500,00 kn za vijence.

Potrebna sredstva: 150.000 kn

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA ZA  2015. GODINU

 

r.br.

SOCIJALNA  SKRB, ZDRAVLJE,  osobe s invaliditetom,SKRB O DJECI I MLADIMA, SKRB ZA STRADALNIKE DOMOVINSKOG RATA

2015.

1.

SOCIJALNA SKRB

11.358.300

1.1

PREHRANA UMIROVLJENIKA

20.000

1.2

OGRJEV

200.000

1.3

PUČKA KUHINJA

1.789.300

1.4

JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI

1.100.000

1.5

DODATAK NA MIROVINU

4.450.000

1.6

DAR ZA NOVOROÐENO DIJETE

1.000.000

1.7

GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE  SAMOHRANE  RODITELJE

50.000

1.8

PRIHVATLIŠTE ZA SOCIJALNO UGROŽENE OSOBE

256.000

1.9

SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM KATEGORIJAMA

200.000

1.10

PRIHVATILIŠTE ZA ŽENE I DJECU ŽRTVE OBITELJSKOG NASILJA

50.000

1.11

DOM  ZA STARIJE I NEMOĆNE OSOBE HOTELSKOG TIPA

500.000

1.12

NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

270.000

1.13

STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

10.000

1.14

BOŽIĆNICA

50.000

1.15

DOM ZA STARE I NEMOĆNE OSOBE „DOMUS CHRISTI“

10.000

1.16

DOM ZA STARE I NEMOĆNE OSOBE DUBROVNIK

10.000

1.17

STRUČNE USLUGE CENTRA ZA SOCIJALNU SKRB DUBROVNIK

63.000

1.18

PROGRAM 50+

100.000

1.19

SUBVENCIONIRANJE NABAVE ŠKOLSKIH UDŽBENIKA

200.000

1.20.

TROŠKOVI POGREBA  SOCIJALNO UGROŽENIMA

50.000

1.21.

POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

750.000

1.22.

SUFINANCIRANJE PROJEKATA UDRUGA IZ PODRUČJA SOCIJALNE SKRBI

230.000

2

ZDRAVLJE I ZDRAVSTVENA SKRB

3.215.000

2.1

PROJEKT DUBROVNIK ZDRAVI GRAD

1.615.000

2.1.1.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA IZ PODRUČJA SKRBI O ZDRAVLJU

400.000

2.1.2.

GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK

730.000

2.1.3.

OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

60.000

2.1.4.

DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK

325.000

2.1.5.

ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO

100.000

2.2.

AMBULANTA U POVIJESNOJ JEZGRI

400.000

2.3.

KAPITALNA ULAGANJA U ZDRAVSTVO

1.000.000

3.

POBOLJŠANJE  KVALITETE ŽIVOTA OSOBA  S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

2.077.800

3.1.

MJERE IZ STRATEGIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM

189.800

3.2.

NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

600.000

3.3

SUVAG  - ZAGREB

45.000

3.4.

GOLJAK- ZAGREB

5.000

3.5

CENTAR ZA AUTIZAM ZAGREB

3.000

3.6.

CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

35.000

3.7.

SPECIJJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

400.000

3.8.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM

800.000

4.

SKRB O DJECI I MLADIMA

1.567.100

4.1

STIPENDIJE  ZA UČENIKE I STUDENTE SLABIJEG IMOVNOG STANJA

200.000

4.2.

SUBVENCIJA STUDENTSKE PREHRANE

260.000

4.3.

SAVJET MLADIH

20.000

4.4.

PROGRAM MLADI I GRAD SKUPA

546.100

4.5.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  ZA DJECU I MLADE

541.000

5

SKRB O STRADALNICIMA IZ DOMOVINSKOG RATA I DRUGI RATNI STRADALNICI

1.690.700

5.1

IZGRADNJA GROBNICA POGINIULIM BRANITELJIMA

20.000

5.2.

NABAVA ORTOPEDSKIH POMAGALA INVALIDIMA DOMOVINSKOG RATA

50.000

5.3.

POBOLJŠANJE UVJETA STANOVANJA ZA OBITELJI BRANITELJA

150.000

5.4.

SUFINANCIRANJE UDRUGA PROISTEKLIH IZ DOMOVINSKOG RATA

370.000

5.5.

CENTAR ZA BRANITELJE

310.000

5.6.

POSEBNI PROGRAMI

157.500

5.7.

LIFT ZA INVALIDE

120.000

5.8.

STIPENDIRANJE UČENIKA I STUDENATA

513.200

6.

UDRUGE PROISTEKLE IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA

150.000

1-5

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

20.058.900

 

KLASA: 550-01/15-01/06

URBROJ: 2117/01-09-15-5

Dubrovnik, 15. lipnja 2015.

 

Predsjednik Gradskoga vijeća:

Mato Franković, v. r.

-------------------------------------