Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 1 - 25. siječnja 2023.Objavljeno: 25.01.23.

6. Mjere socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2023. godinu

Na temelju članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 18. sjednici, održanoj 23. siječnja 2023., donijelo je

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

GRADA DUBROVNIKA ZA 2023. GODINU

 

 

Mjerama Socijalnog programa Grada Dubrovnika obuhvaćeno je pružanje raznih oblika socijalne skrbi socijalno najugroženijim kategorijama građana i poboljšanje životnog standarda  samcima i obiteljima u stanju rizika, osobama s invaliditetom , umirovljenicima s niskim mirovinama.

 

Mjerama socijalnog programom obuhvaćene su i mjere populacijske politike,  kao što je dar za novorođeno dijete i subvencija najma stana mladim podstanarskim obiteljima, te obiteljima slabijeg materijalnog statusa.

 

Socijalni program provodi se  u skladu sa zakonskim obvezama, ali i dodatno štiti socijalno najugroženije građane koji zbog nepovoljnih osobnih ili društvenih okolnosti nisu u mogućnosti samostalno zadovoljiti svoje osnovne životne potrebe. Osim prava na pomoć u podmirenju troškova stanovanja i obroka u pučkoj kuhinji, koji se jamče  građanima kojima prijeti siromaštvo i onima izloženima socijalnoj isključenosti obuhvaćene su i druge ranjive skupine  kojima su dostupna  i mnoga druga prava i pomoći, koja predstavljaju viši standard zaštite građana.

 

Novim Zakonom o socijalnoj skrbi, koji je stupio na snagu u veljači 2022. godine, redefinirana je naknada za troškove stanovanja koja je u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, te će se ona isplaćivati sukladno Odluci o socijalnoj skrbi.

 

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika, na svojoj 15. sjednici održanoj 25. listopada 2022. donijelo je novu Odluku o socijalnoj skrbi.  

 

Grad Dubrovnik je u svom proračunu osigurao dodatna sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga građanima u većem opsegu nego što je utvrđeno Zakonom o socijalnoj skrbi. U Proračunu za 2023. godinu predviđeno je povećanje izdvajanja za najranjivije skupine.

 

Osigurano je  povećanje mjesečnog novčanog iznosa dodatka na mirovinu, a prati ga i povećanje cenzusa za ostvarivanje mjesečnog dodatka s dosadašnjih 238,90 na 265,45 EURA. Umirovljenici unutar ovog cenzusa čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvarivat će uvećani mjesečni dodatak od 66,36 EURA. Cenzus je povećan i za ostale kategorije umirovljeničkog dodatka. Tako će se umirovljenicima s mirovnom od 265,58 EURA do 291,99 EURA dva puta godišnje isplatiti iznos od 53,09 EURA , a onima s primanjima do 331,81 EURA isplatit će se dva puta godišnje iznos od 39,82 EURA.
 
Mjere socijalnog programa također obuhvaćaju projekte i aktivnosti  koji unaprjeđuju zdravlje, zdravstvenu skrb i kvalitetu života građana Dubrovnika.

 

Grad Dubrovnik jedan je od osnivača Hrvatske mreže zdravih gradova, u suradnji s kojom se planira u 2023. izraditi novi Plan za zdravlje Grada Dubrovnika, kojim bi se izvijestilo o aktivnostima projekta u prethodnoj fazi te redefiniralo prioritetna područja aktivnosti projekta „Dubrovnik zdravi grad“ u sljedećoj fazi.

 

Temeljem Strategije za izjednačavanje mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika te trogodišnjeg javnog poziva za sufinanciranje projekata i programa koje provode udruge osoba s invaliditetom i udruge djece s teškoćama u razvoju, i u 2023. nastavit će se sufinancirati programi i projekti udruga, što će omogućiti njihovu opstojnost i kontinuitet djelovanja za dobrobit osoba s invaliditetom i djece s poteškoćama u razvoju.

 

Osnovana je ustanova socijalne skrbi „Dom za starije osobe Ragusa”, kao javna ustanova za pružanje socijalnih usluga. Osnivač je Grad Dubrovnik, a ustanova, čija je djelatnost pružanje socijalnih usluga starijim osobama, upravljat će Domom umirovljenika u Gružu i budućim Domom za starije koji će se graditi pored Opće bolnice Dubrovnik.

 

Izgradnjom doma u Gružu i izgradnjom novog doma ispod Opće bolnice većinom će se zadovoljiti potrebe smještaja dubrovačkih umirovljenika, što je jedna od najvažnijih mjera ove gradske uprave usmjerenih na podizanje kvalitete života i skrbi za sugrađane treće životne dobi. 

 

Područje skrbi o obitelji, djeci mladima je izuzetno važno zbog izuzetno nepovoljne socijalne slike u kojoj mladi ljudi napuštaju Republiku Hrvatsku  posljednjih nekoliko godina. U nekoliko istraživanja dobivenim pokazateljima vidljivo kako su mladi sve neaktivniji i ne informiraniji. Grad Dubrovnik pokušava aktivnom politikom prema djeci i mladima suzbiti te negativne trendove.

 

Grad Dubrovnik već godinama uspješno nosi titulu Grada prijatelja djece (nacionalnog programa Saveza Društava Naša djeca) dobivajući svake godine priznanje kroz jednu od nagrada za naj akciju godine. Grad Dubrovnik kroz financiranje, savjetovanje i neposredno izvršavanje programa, kao što su Forum mladih grada Dubrovnika, sufinanciranje programa i projekata udruga u području rada sa djecom, Dubrovački karnevo, Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala te obilježavanje dana dječjih prava, potiče razvoj  programa i usluga za djecu.

 

Tijekom 2023. Grad Dubrovnik planira u sklopu Provedbenog plana grada Dubrovnika pripremiti  mjere za razvoj skrbi o obitelji, djeci i mladima. Grad Dubrovnik će neposrednim djelovanjem kroz vlastite programe (Forum mladih, razvoj klubova za mlade, razvoj Centra za mlade), kao i posrednim djelovanjem kroz podršku udrugama mladih, aktivno raditi na razvoju politike za mlade. U području skrbi o obitelji naglasak će biti na stvaranju jake mreže za sprječavanje i suzbijanje nasilja u obitelji, kao i stvaranje jake mreže za prevenciju ovisnosti kod djece i mladih. 

 

Ostvarivanje mjera socijalne skrbi u 2022. godini

 

Člankom 289. Zakona o socijalnoj skrbi  („Narodne novine“, broj 18/22 , 46/22 i 119/22) propisano je da je su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb dužni su osigurati sredstva za obavljanje djelatnosti socijalne skrbi sukladno ovom Zakonu i zakonima kojima se uređuje financiranje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u skladu sa socijalnim planom i mrežom socijalnih usluga na svojem području.

 

Jedinice lokalne samouprave dužne su u svom proračunu osigurati sredstva za ostvarivanje prava za podmirenje troškova stanovanja pod uvjetima i na način propisan ovim Zakonom.

 

 Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno Grad Zagreb mogu osigurati sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga stanovnicima na svom području u većem opsegu nego što je utvrđeno ovim Zakonom, na način propisan njihovim općim aktom, ako u svom proračunu imaju za to osigurana sredstva.

 

U Dubrovniku  je u 2022. godini bilo 172 korisnika nositelja zajamčene minimalne naknade, što je  za dvadesetak korisnika manje u odnosu na 2021. godinu. Višečlanih kućanstava je 28, a 144 su samci.

 

Pravo na troškove stanovanja  ostvarilo je ukupno 162 korisnika zajamčene minimalne naknade. Sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi troškovi stanovanja koji se odnose na podmirenje režijskih troškova isplaćivalo se u visini do 50% iznosa zajamčene minimalne naknade. Ukupno je mjeru troškovi stanovanja isplaćen iznos od  929.082,00 kuna. 

 

U 2022. godini prehranu u pučkoj kuhinji koristilo je ukupno 118 nositelja za 159 korisnika, što je gotovo isti broj korisnika kao i 2021. godine.     

        

U objektu privremenog prihvatilišta za beskućnike u hotelu Vis 2 trenutno boravi 34 korisnika. Deset je osoba ženskog spola, a 24 su muškarci.  Grad Dubrovnik financira režijske troškove u samom objektu, te povremene hitne popravke. Gradsko društvo crvenog križa Dubrovnik korisnicima pruža uslugu psihosocijalne skrbi, projekt koji također financira Grad Dubrovnik.

 

U 2022 . godini ukupno je 1.443 umirovljenika  primilo novčani dodatak na mirovinu.

 

U Gradu Dubrovniku su 188  korisnika iznad 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu, te im je osigurana novčana pomoć u iznosu od 300 kn mjesečno.  

 

Mjerom subvencija najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa u 2022. godini   obuhvaćeno je ukupno  188   korisnika . Samaca je 8, dvočlanih obitelji je 15, tročlanih je 38, a četveročlanih i više je 127 korisnika.

 

Mladi do 35 godina života, koji prelaze zadani cenzus kao osobe slabijeg materijalnog statusa, također ostvaruju  subvenciju za najma stana.  Ovu mjeru koristi  56  korisnika, od kojih je 25 samaca, 13 dvočlanih kućanstava, 16 tročlanih, a četveročlanih i više su 2 kućanstava.

 

Jednokratni novčani dar za novorođeno dijete u 2022. godini je ostvarilo je 394 korisnika, a ukupno je 302 korisnika ostvarilo je stalnu godišnju naknadu za treće i svako daljnje novorođeno dijete. U 2022. godini je 70 novih korisnika stalne godišnje naknade za treće i svako daljnje dijete.

 

Vrsta prava

Broj korisnika

Iznos

Troškovi stanovanja

162

929.082,00

Pučka kuhinja

159

1.581.683,60

Godišnja potpora djeci  nezaposlenih samohranih roditelja

44

50.000,00

Božićnica

218

50.000,00

Jednokratne novčane pomoći

407

780.110,00

Dodatak na mirovinu do 1800

493

1.493.600,00

Dodatak na mirovinu od 1800-2500

950

623.000,00

Troškovi pogreba

3

29.210,92

Mjesečni dodatak korisnicima osobne invalidnine

417

1.478.700,00

Novčana pomoć samohranim roditeljima  njegovateljima

6

70.000,00

Subvencije za najam stana mladima

56

338.200,00

Subvencije za najam stana osobama slabijeg materijalnog statusa

188

3.125.000,00

Novčana pomoć starijima od 65

190

731.700,00

Dar za novorođeno dijete

Jednokratni dar - 394

Stalna godišnja naknada - 302

3.141.300,00

Ukupno

3989

14.421.586,52 kn

 

 

ZDRAVLJE I  ZDRAVSTVENI NADSTANDARD

 

Grad Dubrovnik i Zavod za hitnu medicinu DNŽ-a potpisali su ugovor o poslovnoj suradnji za financiranje interventnog tima  na Elafitima za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2022. godine. Na ovaj način Grad Dubrovnik već petu godinu  zaredom nastavlja osiguravati financijska sredstva za punkt pripravnosti hitne medicine na otocima Šišanu, Lopudu i Koločepu. Za ovu namjenu osiguran su sredstva u visini od 230.000,00 kuna.

 

Sklopljen je ugovor sa Domom zdravlja Dubrovnik za rad ambulante na otoku Koločepu. U tu svrhu osigurana su sredstva u visini od 138.000,00 kuna za troškove plaće i dodatka na plaću za liječnika obiteljske medicine.

 

Sklopljen je ugovor o poslovnoj suradnji s medicinsko biokemijskim laboratorijem u svrhu osiguranja pružanja primarne zdravstvene zaštite laboratorijskih usluga stanovnicima naselja Mokošica. Ukupan iznos za ugovoreno razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2022. iznosi 132.000,00 kuna.

 

Sklopljen je ugovor sa Gradskim društvom crvenog križa Dubrovnika za provođenje redovne djelatnosti temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu. Vrijednost ugovora iznosi 710.000,00 kuna.

 

Sklopljeni su ugovori sa 10 udruga iz područja zdravlja  za sufinanciranje programa, projekata i manifestacija iz područja zdravlja i zdravstvene skrbi za 2022. godinu  u ukupnoj vrijednosti od 200.000,00 kuna.

 

 

MJERE STRATEGIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Mjere Strategije za osobe s invaliditetom  provode se kroz 14 područja povezanih s različitim dimenzijama kvalitete života i sustava pružanja usluga građanima, Strategija potiče i promiče aktivno uključivanje i ravnopravno sudjelovanje osoba s invaliditetom u društvu te sprječavanje bilo kakve diskriminacije i osnaživanje svih oblika društvene solidarnosti. 

 

Strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika jednodušno je ocijenjena primjerom dobre prakse na tematskoj konferenciji "Postignuća i izazovi u implementaciji Strategije izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom lokalno", koja se održala online 7. lipnja u okviru Motovunske ljetne škole unaprjeđenja zdravlja, jedne od stožernih manifestacija Hrvatske mreže zdravih gradova.

 

Sklopljen ugovor o poslovnoj suradnji sa Dubrovačkom televizijom za projekt “Vijesti za gluhe“- simultani prijevod na znakovnom jeziku. Za ovaj projekt osigurana su sredstva u visini od 75.000,00 kuna.

 

Grad Dubrovnik i Libertas - Dubrovnik d.o.o. sklopili su ugovor o prijevozu osoba s invaliditetom. Prijevoz se osigurava korisnicima centra za rehabilitaciju Josipovac koji imaju prebivalište na području Dubrovnika. Za ovu namjenu osiguran je iznos od 250.000,00 kuna.

 

Sklopljen je ugovor sa Općom bolnicom Dubrovnik o donaciji za nastavak provođenja programa fizioterapeuta za potrebe  djece korisnika dnevnog boravka udruge „Dva skalina“.za ovaj projekt osigurana su sredstva u visini od 102.000,00 kuna.

 

Na predstavljanju Strategije parasporta u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2022. do 2030. u organizaciji Hrvatskog paraolimpijskog odbora kao primjer dobre prakse istaknuta je novost u Proračunu Grada Dubrovnika za 2022. godinu u kojem je kao zasebna stavka izdvojen program javnih potreba za sportaše s invaliditetom u visini od 250.000 kuna.

 

U sklopu Javnog poziva za predlaganje programa iz područja skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za razdoblje 2022, 2023. i 2024. godine, a prema prijedlogu Povjerenstva za ocjenjivanje programa, projekata ili manifestacija u okviru socijalnog programa Grada Dubrovnika sklopljeni su ugovori sa 9 udruga koje provode programe namijenjene osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju u ukupnom iznosu od 740.000 kuna. Za razliku od drugih sličnih programa jedino se u ovom slučaju raspisuje javni poziv za trogodišnje razdoblje, a sve kako bi se osigurala dodatna stabilnost djelovanja i ostvarenje programa i projekata udruga.

 

Razvoj mreže programa i projekata u području skrbi za djecu, obitelj i mlade

 

Usprkos otežanim uvjetima funkcioniranja u vremenu pandemije, nastavili su se provoditi programi i projekti za djecu i mlade. Centar za mlade uspostavljen je usprkos teškim posljedicama pandemije, uz veliku financijsku i logističku potporu Grada Dubrovnika, partnera i donatora. Grad Dubrovnik je uložio oko 1,5 milijuna kuna/ 199.084,21 € za uređenje i opremanje Centra za mlade, ali je osigurao i 500.000 kuna/66.361,40 € za djelatnike Centra za mlade kroz takozvano izravno financiranje za vrijeme pandemije. No, svoj puni smisao Centar za mlade pokazao je kroz činjenicu da su udruge članice Centra za mlade za manje od godinu dana donijele lokalnoj zajednici višestruko veći iznos iz europskih fondova. Naime, za četiri kandidirana projekta osigurano je oko 6,5 milijuna kuna. Radi se pretežito o lokalnim programima za mlade, koji su potpuno besplatni, raznoliki, edukativni i zabavni. U krizi izazvanoj pandemijom, koja je snažno pogodila dubrovačko gospodarstvo, ovo iznimno postignuće Centra za mlade pokazuje i dokazuje izniman potencijal ulaganja u kulturu, znanost i tehnologiju te vezane nove industrije koje proizlaze upravo iz civilnog sektora.

 

Udruge povezane Ugovorom o poslovno-tehničkoj suradnji na platformi Centra za mlade Dubrovnik na koordinacijskom online sastanku, održanom 15. ožujka, usvojile su Strateški plan Centra za mlade Dubrovnik za razdoblje od 2021. do 2023. Strateški plan Centra za mlade Dubrovnik kvalitetan je i sveobuhvatan dokument, koji je temelj za unaprjeđenje partnerskog odnosa s Gradom Dubrovnikom, kao i za značajnije povlačenje sredstava iz nacionalnih i europskih fondova. Uz analizu postojećeg stanja, ovaj strateški dokument donosi i analizu konteksta i relevantnih politika, analizu vanjskog i unutrašnjeg okruženja (SWOT i PESTE), misiju, viziju i vrijednosti Centra, izvore financiranja te strateške ciljeve za razdoblje od 2021. do 2023. Na sastanku je prihvaćen i nacrt Akcijskog plana Centra za mlade za 2021. Za 2022. godinu dogovoreno je unaprjeđenje ove usluge na način da se formira Savez udruga pod nazivom Centar za mlade te da se nastavi sa daljnjom profesionalizacijom djelatnosti centra u dijelu koordinacije programa i marketinga centra.

 

U 2022. godini Centar za mlade se ponovo financirao kroz javni poziv u iznosu od 255.000,00 kn/33.844,32 € kao i klubovi za mlade u iznosu od 250.000,00 kn/33.180,70 €.

 

Također su se nastavili brojni projekti za djecu i mlade, kako u Centru za mlade, tako i projekti udruga i organizacija civilnog društva te programi koje izravno organizira Grad Dubrovnik, poput Foruma mladih, Dubrovačkog karnevala, Šarene zime u Uvali i Međunarodnog dana mladih.

 

Forum mladih se nastavio organizirati i za vrijeme pandemije, u skladu s mogućnostima i propisanim mjerama. Obzirom da se tijekom školske godine 2021./22. radionice i priredbe nisu mogle organizirati uživo, osmislili smo i realizirali druge vidove izvođenja i zapisa o pojedinim događanjima, poput digitalnih zbornika literarnih radova, virtualnih izložbi te video zapisa glazbenih, dramskih, filmskih i plesnih uradaka. Cijeneći odlične reakcije javnosti, poglavito samih sudionika Foruma mladih, s tom smo praksom nastavili i u školskoj godini 2021./22. Tako smo, uz organiziranje forumskih radionica i završnih priredbi uživo, nastavili s objavljivanjem video zapisa, uključujući izjave mladih umjetnika o motivaciji i inspiraciji za njihove radove, kao i o razlozima sudjelovanja u Forumu mladih Grada Dubrovnika. Nakon ukidanja epidemioloških mjera koncem 2022. svi su se programi ponovno odvijali uživo.

 

U području skrbi o obitelji kroz javni poziv nastavljeno je financiranje mreže zaštite od nasilja u obitelji u projektu BON (bez obiteljskog nasilja) u iznosu od 150.000,00 kn/19.908,42 €.

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA ZA 2023. GODINU

 

1. SOCIJALNA SKRB

 

Sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su osigurati sredstva za obavljanje djelatnosti socijalne skrbi sukladno Zakonu i posebnim propisima, u skladu sa socijalnim planom na svom području.

 

Veliki gradovi i gradovi sjedišta županija dužni su u svom proračunu osigurati sredstva za naknadu za troškove stanovanja korisnicima zajamčene minimalne naknade, uslugu prehrane u pučkim kuhinjama, kao i pružanje usluga smještaja u prihvatilišta ili prenoćišta za beskućnike na način propisan Zakonom.

 

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu osigurati sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga stanovnicima na svom području u većem opsegu nego što je utvrđeno Zakonom, na način propisan njihovim općim aktom, ako u svom proračunu imaju za to osigurana sredstva.

 

1.1. PREHRANA U PUČKOJ KUHINJI

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 190

Potrebna sredstva: 275.904,00 €

 

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji imaju sljedeće kategorije građana s prijavljenim prebivalištem na području Grada Dubrovnika:

      samac koji je ostvario prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 250%   Zakona o socijalnoj skrbi, a da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti (vozilo, plovilo i sl.);

      obitelj koja je ostvarila prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev, ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 350% osnovice  Zakona o socijalnoj skrbi.

 

Ako u obitelji živi više od dvije osobe, iznos prihoda utvrđen za dvočlanu obitelj uvećava se za svakog daljnjeg člana za 100% osnovice   Zakona o socijalnoj  skrbi, uz uvjet da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti (vozilo, plovilo i sl.).

 

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji ima član obitelji stariji od jedne godine.

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se Centru za socijalnu skrb       Dubrovnik, a o pravu na korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji odlučuje Odjel pružanja usluga za odrasle osobe - Stručna cjelina pružanja usluga odraslim osobama.

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se najkasnije do petnaestog dana u mjesecu prije početka mjeseca u kojem će korisnik započeti korištenje prehrane, a ostvarivanje prava počinje od prvog dana mjeseca koji slijedi nakon podnošenja zahtjeva.

 

1.2.  SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA UMIROVLJENIKE I

        OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

        

Broj korisnika:

Potrebna sredstva: 132.723,00 €

 

Svim osobama s prebivalištem na području Grada Dubrovnika koji imaju navršenih 65 godina života osigurat će se besplatni javni gradski prijevoz.

 

Umirovljenici do 65 godina sa zaštitnim dodatkom i umirovljenici s mirovinom manjom od 238,90 €, ostvaruju pravo na subvenciju javnog prijevoza uz participaciju od 1,33 €, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 3,98 €.

 

Umirovljenici do 65 godina s mirovinom od 239,03 € do 265,45 € ostvaruju pravo na djelomičnu subvenciju javnog prijevoza uz osobnu participaciju u iznosu od 4.65 €, a umirovljenici izvan naselja Dubrovnik i Mokošica uz participaciju od 6.64 €.

 

Karta u javnom gradskom prijevozu subvencionira se za:

      korisnike  zajamčene minimalne naknade i korisnike pučke kuhinje koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

      višestruke dobrovoljne darivatelje krvi i to: za muškarce po kriteriju 25, a za žene 20 darivanja,

      volontere koji imaju ugovor o volontiranju u  socijalno-humanitarnim udrugama osoba s invaliditetom i  udrugama za djecu i mlade, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po nekoj drugoj osnovi,

      osobe s invaliditetom, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po nekoj drugoj osnovi i to:

- slijepe osobe,

- gluhe osobe,

- osobe s umjerenim, težim i teškim intelektualnim teškoćama,

- osobe s autizmom,

- osobe na dijalizi i osobe s transplantiranim organima,

- osobe s utvrđenim funkcionalnim poremećajima i motoričkim oštećenjima

  ekstremiteta (multipla skleroza, cerebralna paraliza, mišićna distrofija),

- osobe oboljele od težih duševnih  bolesti,

- djeca korisnici prava na osobnu invalidninu,

- članovi uže obitelji poginulih branitelja iz Domovinskog rata,

- članovi  uže obitelji poginulih civila iz Domovinskog rata,

- vojni invalidi iz Domovinskog rata,

- civilni invalidi iz Domovinskog rata.

 

Pravo na besplatno korištenje subvencioniranje karte ima i pratitelj osobe s invaliditetom, koja se zbog invaliditeta ili težeg oštećenja zdravlja nije u mogućnosti samostalno kretati bez pratnje.

 

Udruge osoba s invaliditetom koje djeluju na području Grada Dubrovnika dostavljaju Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo popis svojih članova koji udovoljavaju navedenim uvjetima i imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika.

 

Udruge koje se bave socijalno- humanitarnom djelatnošću, udruge osoba s invaliditetom i udruge djece i mladih dostavljaju Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo popis volontera koji imaju sklopljene ugovore o volontiranju.

 

1.3.  JEDNOKRATNE NOVČANE  NAKNADE

 

Korisnici: Samci ili kućanstva koji zbog trenutačnih nepovoljnih socijalnih, zdravstvenih ili drugih životnih okolnosti nisu u mogućnosti djelomično ili u cijelosti zadovoljiti  životnu potrebu, a koje su nastale zbog rođenja ili školovanja djeteta, bolesti ili smrti člana obitelji, elementarne nepogode i sl.

 

Jednokratna novčana naknada može se ostvariti ukoliko podnositelj zahtjeva ispunjava socijalni uvjet, uvjet imovine i prihoda i poseban uvjet sukladno Odluci o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika.

 

Broj korisnika: 350

Potrebna sredstva: 126.087,00 €

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na socijalno ugrožene osobe i osobe slabijeg imovnog stanja  koji se zbog izvanrednih životnih okolnosti  nalaze u izuzetno nepovoljnoj životnoj situaciji (uvjet imovine i prihoda) te na stradalnike Domovinskog rata i njihove obitelji (poseban uvjet).

 

 

1.4. DODATAK UMIROVLJENICIMA

 

Korisnici: umirovljenici koji se uzdržavaju samo od mirovine čiji iznos nije dostatan za zadovoljenje osnovnih životnih potreba ostvaruju pravo na mjesečni novčani dodatak u iznosu od 39,82 €. Cenzus za ostvarivanje mjesečnog dodataka iznosi  265,45 € mirovine sa svim dodatcima i drugom vrstom prihoda.

 

Umirovljenici čija mirovina sa svim dodatcima ne prelazi iznos od 265,45 € a čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju uvećani mjesečni dodatak od  66,36 € i to:

      umirovljenici koji od vlastite mirovine sami uzdržavaju jednog ili više članova obitelji,

      umirovljenici koji sami od vlastite mirovine podmiruju troškove najma stana te

      umirovljenici koji ostvaruju pravo na doplatak za pomoć i njegu temeljem uvjeta prihoda

      sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi.

 

Umirovljenicima koji se uzdržavaju samo od mirovine koja sa svim dodatcima iznosi od  265,58 € do 291,99 € isplatit će se dva puta godišnje iznos od  53,09 €, a umirovljenicima koji se uzdržavaju samo od mirovine koja sa svim dodatcima iznosi od 292,12 € do 331,81 € isplatit će se dva puta godišnje iznos od  39,82 €.

 

Broj korisnika: 2.500

Potrebna sredstva: 398.168,00 €

 

1.5. NOVČANA POMOĆ STARIJIMA OD 65 GODINA KOJI NEMAJU VLASTITU  

       MIROVINU I DRUGE PRIHODE

 

Korisnici: Osobe starije od 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu , niti drugu vrstu primanja

Broj korisnika: 220

Potrebna sredstva: 106.178,00 €

 

Obrazloženje: Osobe starije od 65 godina koje nemaju vlastitu mirovinu ili drugu vrstu primanja ostvarivat će novčanu pomoć u mjesečnom iznosu od 39,82 €.

 

1.6.  GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE SAMOHRANE RODITELJE

 

Korisnici: Nezaposleni samohrani roditelji   

Broj korisnika: 30

Potrebna sredstva: 6.636,00 €

 

Obrazloženje: Nezaposleni samohrani roditelji,  prema evidenciji Upravnog odjela  za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i Centra za socijalnu skrb Dubrovnik, ostvaruju pravo na godišnju potporu, i to prema broju maloljetne djece. Godišnja potpora isplaćuje se povodom blagdana Sv. Nikole.

 

1.7. STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

 

Korisnici: Mladi nakon navršenih 18 godina, bivši štićenici Doma za djecu i mlađe punoljetne

osobe „Maslina“

Broj korisnika: 2-4

Potrebna sredstva: 2.654,00 €

 

Obrazloženje: Sredstva su namijenjena korisnicima stambene zajednice za mladež Doma „Maslina“ za poboljšanje uvjeta stanovanja.

 

1.8. POTPORA DJECI BEZ RODITELJSKE SKRBI - KORISNICIMA DJEČJIH DOMOVA

 

Korisnici: Djeca bez roditeljske skrbi, korisnici Doma za djecu „Sveta Ana“ U Vinkovcima

Broj korisnika: 7

Potrebna sredstva: 3.318,00 €

 

Obrazloženje: Sredstva će se iskoristiti za trošak polica životnog osiguranja za jedanaestoro djece korisnika doma „Sveta Ana“ u Vinkovcima u dobi od 9 do 17 godina, čime će sva djeca koja trenutno borave u domu nakon napuštanja institucionalne skrbi biti zbrinuta te će im se olakšati početak samostalnog života.

 

1.9. SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM

        KATEGORIJAMA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg materijalnog statusa koji ispunjavaju uvjete iz Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova  najma stana

Broj korisnika: 230

Potrebna sredstva: 406.132,00 €

 

Obrazloženje: Obiteljima i samcima koji žive u unajmljenim stanovima u statusu podstanara, koji u vlasništvu nemaju nekretnine, a slabijeg su materijalnog stanja, osigurat će se novčana subvencija za plaćanje najma stana. Uvjeti i način ostvarivanja prava na mjesečnu subvenciju regulirani su Odlukom o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa.

 

Mjesečni iznos subvencije iznosi:

      za samca………………  … 66,36 €

      za dvočlanu obitelj……….   92,91 €

      za tročlanu obitelj…………106,18 €

      za četveročlanu i više…….199,08 €

 

1.10.  NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

 

Korisnici: Obitelji i samci  korisnici zajamčene minimalne naknade

Broj korisnika: 180-200

Potrebna sredstva: 152.631,00 €

 

Pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se korisniku zajamčene minimalne naknade, osim beskućniku koji se nalazi u prenoćištu, prihvatilištu ili mu je priznata usluga smještaja u organiziranom stanovanju, žrtvi nasilja u obitelji i žrtvi trgovanja ljudima kojoj je priznata usluga smještaja u kriznim situacijama.

 

Troškovi stanovanja u smislu ove Odluke  odnose se na najamninu, komunalne naknade, troškove grijanja, vodne usluge te troškova koji su nastali zbog radova na povećanju energetske učinkovitosti zgrade.

 

Pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se u visini od 40% iznosa zajamčene minimalne naknade priznate samcu ili kućanstvu.

 

Ako su troškovi stanovanja manji od 40% iznosa zajamčene minimalne naknade, pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se u iznosu stvarnih troškova stanovanja.

 

1.11. DODJELA STANOVA U NAJAM  SOCIJALNO UGROŽENIM OSOBAMA I

         OSOBAMA SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg imovnog stanja.

 

Grad Dubrovnik provodi stambeno zbrinjavanje svojih građana na temelju odredbi Odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika socijalno ugroženim osobama i osobama slabijeg imovnog stanja.

 

Pravo na dodjelu stana u najam ostvaruju građani Grada Dubrovnika pod uvjetom da:

      nemaju riješeno stambeno pitanje niti mogućnosti da ga riješe na drugi način;

      prebivaju na području Grada Dubrovnika najmanje 15 godina;

      nemaju drugi stan u najmu, u skladu s Zakonom o najmu stanova.

 

Stan se daje u najam na temelju liste reda prvenstva, utvrđene po provedbenom natječaju.

 

Mjerila za  davanje stanova u najam:

      vrijeme prebivanja u Gradu Dubrovniku,

      broj maloljetnih osoba,

      status samohranog roditelja,

      status osobe s invaliditetom

      visina primanja po članu kućanstva,

      status korisnika nekog oblika socijalne skrbi,

      sudjelovanje u Domovinskom ratu,

      uvjeti stanovanja i

      broj članova kućanstva.

 

Prema svakom pojedinom mjerilu utvrđuje se broj bodova, a na temelju ukupno ostvarenog broja bodova utvrđuje se lista reda prvenstva.

 

Ugovor o najmu zaključuje se na određeno vrijeme od godinu dana.

 

1.12. TROŠKOVI POGREBA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 5

Potrebna sredstva: 4.645,00 €

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na socijalno ugrožene pojedince i obitelji koji nemaju sredstva za pogrebne troškove, a nemaju bližnjih koji bi mogli podmiriti troškove pogreba i koji ovu vrstu pomoći ne mogu ostvariti putem Centra za socijalnu skrb ili iz drugih izvora.

 

1.13. NOVČANI DAR KORISNICIMA ZAJAMČENE MINIMALNE NAKNADE I

         KORISNICIMA USTANOVA SOCIJALNE SKRBI

 

Korisnici: Samci i obitelji korisnici zajamčene minimalne naknade

 

Korisnici Doma  za stare i nemoćne „Domus Christi“, korisnici Doma za starije „Dubrovnik“, korisnici Doma za djecu „Maslina“ i korisnici Centra za rehabilitaciju Josipovac

Broj korisnika: 800

Potrebna sredstva: 14.600,00 €

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na sve navedene korisnike, a dodjeljuje se prigodno  povodom božićnih blagdana.

 

1.14. POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

 

Korisnici: Osobe do 35 godina života koji su podstanari

Broj korisnika: 60

Potrebna sredstva: 47.382,00 €

 

Obrazloženje: Mladim osobama i obiteljima do navršenih 35 godina života, koji imaju prebivalište na području grada Dubrovnika najmanje 5 godina, koji nemaju vlastitih nekretnina, a čiji  mjesečni dohodak po članu kućanstva nije veći od prosječne isplaćene neto plaće u RH u prethodnoj godini sufinancirat će se troškovi podstanarstva  i to:

      za samca  53,09 €,

      za dvočlano kućanstvo 66,36 €,

      za tročlano kućanstvo 79,63 € i

      za četveročlano kućanstvo i više 99,54 €.

 

1.15. DAR ZA NOVOROĐENO DIJETE

 

Korisnici: Roditelji novorođenčadi u gradu Dubrovniku

Broj korisnika: 500

Potrebna sredstva: 464.530,00 €

 

Temeljem Odluke o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete jednokratne potpore za novorođeno dijete  iznose:

      za prvo novorođeno dijete u obitelji 331,81 €

      za drugo novorođeno dijete u obitelji 464,53 €                

      za treće novorođeno dijete u obitelji 663,61 €

      za svako daljnje novorođeno dijete u obitelji iznos se povećava za 331,81 €.

 

Pravo na dar za novorođeno dijete  u iznosu od 1.327,23 €  priznaje se  roditeljima koji ispunjavaju uvjete navedene u čl. 2. Odluke, a koje imaju prijavljeno prebivalište u povijesnoj jezgri Grada Dubrovnika, na području otoka Koločepa, Lopuda, Šipana ili na području Dubravice, Gromače, Kliševa, Ljubača, Mravinjca, Mrčeva, Osojnika, Šumeta, Knežice, Čajkovice te Petrova sela. 

 

Visina stalne godišnje naknade za treće i svako daljnje dijete ukupno iznosi 4.459,49 € te će se isplaćivati u  jednakim godišnjim obrocima do navršene 7. godine života djeteta.

 

1.16. PRIVREMENO PRIHVATILIŠTE ZA SMJEŠTAJ SOCIJALNO UGROŽENIH OSOBA

 

Korisnici: Beskućnici s područja grada Dubrovnika

Broj korisnika: 20-30     

Potrebna sredstva: 41.741,00 €

 

Privremeno prihvatilište za smještaj socijalno ugroženih osoba s područja Grada Dubrovnika trenutno je organizirano u objektu hotela Vis 2. U evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo trenutno je 38 osoba koji borave u hotelu Vis 2, iako se procjenjuje da svega petnaestak ima opravdanu potrebu za smještajem u prihvatilište, dok ostali imaju druge mogućnosti za samostalan život ili im je potreban drugi oblik podrške.

 

Prema dostupnim podacima razvidno je da Prihvatilište za socijalno ugrožene osobe koristi 30 do 40 korisnika godišnje te je njihov smještaj u najvećem broju slučajeva trajnije prirode. Grad Dubrovnik sufinancira privremeno prihvatilište (režijski troškovi, popravci i sanacije) .

 

Uslugu psihosocijalnog tretmana korisnika prihvatilišta pruža Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik.

 

1.17. STRUČNE USLUGE  ZAVODA ZA SOCIJALNI RAD

 

Obrazloženje: Sukladno sklopljenom ugovoru između Grada Dubrovnika i Centra za socijalnu skrb Dubrovnik, sada Zavod za socijalni rad   rješava o pravu na pučku kuhinju, isplaćuje božićnice za korisnike zajamčene minimalne naknade te dostavlja mjesečne popise o korisnicima prava na zajamčenu minimalnu naknadu, korisnicima prava na osobnu invalidninu i korisnicima prava  koji imaju status roditelja njegovatelja.

 

Broj korisnika: 500-600

Potrebna sredstva: 4.778,00 €

 

1.18 SENIOR SERVIS

 

Grad Dubrovnik u suradnji s razvojnom agencijom DURA  provodi program osposobljavanja za njegovatelje starijih i nemoćnih osoba zbog nedostatka navedenog kadra na području Dubrovnika. Prednost u programu osposobljavanja imaju nezaposlene i dugotrajno nezaposlene osobe.

 

Broj korisnika: 15

Potrebna sredstva: 9.954,00 €

 

 

1.19. SUFINANCIRANJE PROJEKATA IZ PODRUČJA SOCIJALNIH I HUMANITARNIH

         DJELATNOSTI

 

Javne potrebe u socijalno - humanitarnoj djelatnosti za koje se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2023. godinu, u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo, jesu socijalno - humanitarne i slične djelatnosti te poslovi kojima je cilj poboljšati postojeće stanje u navedenim djelatnostima, a koje su od interesa za Grad Dubrovnik.

 

Financijska sredstva osiguravaju se za sufinanciranje javnih potreba čiji se sadržaj odnosi na pružanje izravnih socijalnih usluga korisnicima, kako bi se povećalo komplementarno djelovanje u zadovoljenju potreba ciljanih korisničkih skupina, izbjeglo dupliciranje usluga, poboljšala kvaliteta života i smanjila socijalna isključenost korisnika.

 

Za sufinanciranje projekata iz područja socijalnih i humanitarnih djelatnosti u Proračunu Grada Dubrovnika za 2023. osigurano je 19.908,00 €.

 

Prioritetna područja:

1.     Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni smanjenju i prevenciji socijalne             isključenosti i socijalnom uključivanju ranjivih skupina (beskućnici, osobe i  obitelji u riziku od siromaštva, dugotrajno nezaposlene osobe, jedno roditeljske  obitelji);

2.     Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni unapređenju kvalitete života osoba starije životne dobi putem organiziranih aktivnosti u zajednici;

3.     Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni unaprjeđenju zaštite mentalnog zdravlja ranjivih skupina za vrijeme pandemije.

 

 

2. ZDRAVLJE

 

Grad Dubrovnik nije osnivač niti jedne zdravstvene ustanove, tako da su zdravstveni programi i projekti pretežito usmjereni na preventivnu zdravstvenu zaštitu, odnosno na očuvanje i promicanje zdravlja i zdravih načina življenja djece, mladeži, žena, osoba sa invaliditetom, kronično oboljelih osoba te na pomoć zdravstvenim ustanovama nabavom nužno potrebne medicinske opreme, kao i na potporu u uređenju objekata i opremanju prostora. Imajući u vidu sve navedeno, uvažavajući razvojne potrebe Strategije razvoja Grada Dubrovnika, u programima zdravstvene skrbi prioritet se dao provedbi preventivnih programa, nastavku ulaganja u postojeće zdravstvene ustanove radi podizanja standarda zdravstvenih usluga, edukaciji zdravstvenih i psihosocijalnih djelatnika te jačanju i osnaživanju nevladinog sektora u području zdravstva.

 

2.1. PROJEKT DUBROVNIK - ZDRAVI GRAD

 

Korisnici: građani Grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 243.016,00 €

 

Obrazloženje: Ovim sredstvima financirat će se projekti i aktivnosti  koji su prepoznati kao prioriteti, a koji unaprjeđuju zdravlje, zdravstvenu skrb i kvalitetu života građana Dubrovnika:

      programi i projekti koji se odnose na promicanje zdravlja, zdravstvenog odgoja i

      prosvjećivanja,

      programi prevencije kroničnih oboljenja i zaraznih bolesti,

      programi prevencije ovisnosti i zaštite mentalnog zdravlja,

      programi i projekti na temu zaštite okoliša

      programi namijenjeni promociji oralnog zdravlja  kroz zdravstveni odgoj,

      programi i projekti u okviru nacionalne mreže Zdravih gradova,

      sustavno bavljenje utjecajem politike i strategija na zdravlje, temama nejednakosti i    

      socijalne isključenosti te potreba vulnerabilnih skupina te

      izrada novog Plana za zdravlje Grada Dubrovnika.

 

Za potrebe članstva i programa Hrvatske mreže zdravih gradova predviđen je iznos od 4.778,02 €.

 

2.1.1. GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK   

 

Korisnici: Građani grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 145.863,00 €

 

Obrazloženje: Temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu, sufinancirat će se programi Gradskog društva Crvenog u oblastima: organiziranja i animiranja dragovoljnih darivatelja krvi, organiziranja službe prve pomoći, službe traženja, socijalno-humanitarne pomoći, organiziranja akcija solidarnosti, ostvarivanja humanitarnih ciljeva i zadaća na području zaštite i unaprjeđenja zdravlja, socijalne skrbi, zdravstvenog i humanitarnog odgoja, poštivanja međunarodnog humanitarnog prava, zaštite ljudskih prava, unaprjeđenja i zaštite zdravlja, prevencije bolesti, podizanju zdravstvene i ekološke kulture građana te poticanja i unaprjeđenja solidarnosti.

 

Za redovnu djelatnost Crvenog križa  planiran je iznos od  123.863,00 €, a preostali iznos od 22.000,00 € rasporedit će se na projekte i programe sukladno konačnom rezultatu rada Povjerenstva za ocjenjivanje programa i projekta u području socijalne i zdravstvene skrbi.

 

2.1.2.  DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK - SUFINANCIRANJE AMBULANTE NA  

           KOLOČEPU  i PEDIJATRIJSKE AMBULANTE U MOKOŠICI

 

Korisnici: Građani i posjetitelji otoka Koločepa,

Potrebna sredstva: 18.316,00 €

 

Obrazloženje: Temeljem ugovora s Dubrovačko-neretvanskom županijom sufinancirat će se pružanje zdravstvene zaštite na otoku Koločepu, odnosno troškovi za liječnika u tamošnjoj ambulanti u iznosu od 18.316,00 €.

 

2.1.3. ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO DUBROVAČKO - NERETVANSKE ŽUPANIJE

 

Korisnici: Građani Dubrovnika

Potrebna sredstva: 6.636,00 €

 

U cilju poboljšanja javno zdravstvenih potreba stanovništva, sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni poboljšanju kvalitete života svih dobnih skupina građana.

 

2.1.4. OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

 

U cilju unaprjeđenja zdravstvene skrbi za djecu s teškoćama u razvoju sufinancirat će se plaća jednog fizioterapeuta za potrebe djece korisnika dnevnog boravka udruge Dva skalina.

Potrebna sredstva: 13.538,00 €

 

2.1. 5. MEDICINSKO BIOKEMIJSKI LABORATORIJ U MOKOŠICI

 

Građanima s područja Mokošice osigurat će se pružanje laboratorijskih usluga primarne razine zdravstvene zaštite kao oblik nad standarda sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti.

Za ovu namjenu osigurava se iznos od 17.519,00 € 

 

2.1.6. SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA NAMIJENJENIH SKRBI O    

          ZDRAVLJU

 

U području skrbi o zdravlju sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni promicanju zdravlja, zdravstvenog odgoja i zdravstvenog prosvjećivanja, programi i projekti namijenjeni prevenciji ovisnosti i unaprjeđenju zaštite mentalnog zdravlja te programi i projekti    namijenjeni psihosocijalnoj zaštiti teško bolesnih i kronično bolesnih osoba.

Za sufinanciranje programa i projekata udruga iz područja zdravlja i zdravstvene skrbi osigurava se iznos od 29.199,00 €

 

 

2.2.  INTERVENTNI TIM ELAFITI

 

Za punkt pripravnosti hitne medicine na Elafitima, Zavod za hitnu medicinu Dubrovačko neretvanske županije osigurat će sufinanciranje  plaće vozača i dežurstva liječnika. Za sufinanciranje interventnog tima na Elafitima osigurava se iznos od 37.162,00 €.

 

 

3.  POBOLJŠANJE KVALITETE ŽIVOTA OSOBA S INVALIDITETOM DJECE S

     TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

3.1.  MJERE IZ STRATEGIJE  ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom grada Dubrovnika

 

Obrazloženje: Provođenjem mjera Strategije jedinstvene politike za osobe s invaliditetom 2015. - 2020. godine uspostavljen je učinkovit i odgovoran sustav cjelovite skrbi o osobama s invaliditetom putem aktivnosti koje gradski odjeli provode samostalno ili u suradnji s tijelima državne uprave, ustanovama i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika, udrugama osoba s invaliditetom i drugim pravnim i fizičkim osobama.

 

Za unaprjeđenje i podršku  provedbe mjera i aktivnosti u 2023. planirana su sredstva u iznosu od 43.799,00 €.

 

Projekt “Vijesti za gluhe“ –  9.954,00 €;

Prijevoz korisnika Centra za rehabilitaciju Josipovac – 33.181,00 €;

Obilježavanje međunarodnog dana osoba s invaliditetom – 664,00 €.

 

3.2. NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

 

Korisnici: osobe koje primaju osobnu invalidninu prema evidenciji Centra za socijalnu skrb Dubrovnik

Broj korisnika: 300

Potrebna sredstva: 199.084,00 €

Obrazloženje: Korisnicima osobne invalidnine prema evidenciji Centra za socijalnu skrb Dubrovnik isplaćivat će se mjesečni dodatak u iznosu od 39,82 €

 

3.3. CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje su na poludnevnom, dnevnom ili stacionarnom smještaju u Zavodu.

Broj korisnika: 20-30

Potrebna sredstva: 4.654,00 €

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na poboljšanje uvjeta života korisnika koji su upućeni u Zavod za rehabilitaciju Josipovac. Sufinancirat će se projekt „Zapošljavanjem do bolje skrbi“.

 

3.4. SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje se kreću pomoću invalidskih kolica, osobe s teškim motoričkim smetnjama (80% i više tjelesno oštećenje u donjim ekstremitetima) i slijepe osobe s područja Grada Dubrovnika.

 

Broj korisnika: 50

Potrebna sredstva: 61.716,00 €

 

Obrazloženje: Sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom, Grad Dubrovnik sustavno provodi mjere i aktivnosti s ciljem poboljšanja kvalitete života osoba s invaliditetom i njihove integracije u zajednicu. Uvažavajući potrebe i probleme  s kojima se susreću osobe koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica i osobe s teškim motoričkim smetnjama, kao i slijepe osobe, Grad Dubrovnik nabavio je specijalizirano vozilo za prijevoz osoba s invaliditetom. Uslugu prijevoza pruža Libertas d.o.o. Pravilnikom o obavljanju prijevoza osoba s invaliditetom uređuje se način pružanja usluge prijevoza specijaliziranim vozilom.

 

3.5. ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Za potrebe održavanja  liftera na dubrovačkim plažama: Copacabana, Mandrač, Koločep, Lopud, Suđurađ, te dva liftera na području Zatona osiguravaju se sredstva u iznosu od 6.636,00 €.

 

3.6. SUFINANCIRANJE PROJEKATA I PROGRAMA UDRUGA OSOBA S           

       INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

Javne potrebe u skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za koje se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Dubrovnika za 2022.,2023. i 2024. godinu u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo jesu jačanje kapaciteta udruga osoba s invaliditetom na području grada Dubrovnika, provođenje edukacija stručnjaka koji rade s osobama s invaliditetom, razvoj održivih preventivnih i specijaliziranih usluga za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom koje se pružaju u obitelji i zajednici u svrhu sprječavanja institucionalizacije, usluge dnevnog i poludnevnog boravka, pomoć pri uključivanju djece u programe redovnih i predškolskih i školskih ustanova, usluge pomoći i njege u kući, usluge stručne pomoći u obitelji, programi psihosocijalne pomoći članovima obitelji osoba s invaliditetom s ciljem unaprjeđenja vještina samopomoći, promicanja obiteljskih vrijednosti i značenja kvalitetnog obiteljskog okruženja za razvoj djeteta s teškoćama u razvoju temeljem prioriteta propisanih u javnom pozivu.

 

Prioriteti i ciljane skupine definirane su sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2021. do 2025. godine.

 

Financijska sredstva osiguravaju se sukladno trogodišnjim projekcijama proračuna Grada Dubrovnika za svaku pojedinu godinu za predmetno razdoblje Javnog poziva.

 

Za sufinanciranje programa i projekata udruga osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2023. osigurano je 99.542,00 €.

 

3.7. STIPENDIJE ZA STUDENTE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Studenti s 50% i većim stupnjem invaliditeta

Broj korisnika: 7  

Potrebna sredstva: 10.073,00 €

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da studenti koji imaju stupanj invaliditeta od 50% i više ostvaruju pravo na stipendiju.

 

3.8. NOVČANA POMOĆ SAMOHRANIM RODITELJIMA I JEDNORODITELJSKIM

       OBITELJIMA KOJE IMAJU STATUS RODITELJA - NJEGOVATELJA

 

Korisnici: samohrani roditelji i jedno roditeljske obitelji kojima je Centar za socijalnu skrb Dubrovnik priznao status roditelja njegovatelja

 

Broj korisnika:6 - 7

Potrebna sredstva: 11.281,00 €

 

Obrazloženje: samohranim roditeljima i jedno roditeljskim obiteljima koji imaju status roditelja njegovatelja isplaćivat će se novčana pomoć u iznosu od 132,72 EUR mjesečno.

 

 

4.   SKRB O DJECI I MLADIMA

 

4.1. STIPENDIJE ZA UČENIKE I STUDENTE IZ OBITELJI SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: učenici i studenti iz obitelji slabijeg imovnog stanja

Broj korisnika: 29

Potrebna sredstva: 40.879,00 €

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da učenicima i studentima iz obitelji slabijeg imovnog stanja,  koji ispunjavaju uvjet prihoda iz čl. 13. Odluke o socijalnoj skrbi, dodjeljuju stipendije za školovanje odnosno studiranje.

 

 

4.2.   SAVJET MLADIH

 

U  svrhu aktivnog uključivanja mladih u javni život Grada i unaprjeđenje kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici  u 2023. godini planira se pojačano zagovaranje i poticanje rada Savjeta mladih Grada Dubrovnika u smislu ponovnog izbora članova Savjeta te poticanja učinkovitijeg djelovanja Savjeta mladih.

 

Za rad Savjeta planiran je iznos od 1.327,00 €

 

4.3.  Program „MLADI I GRAD SKUPA“

 

Potrebna sredstva: 67.132,00 €

 

Grad Dubrovnik planira u 2023. godine u sklopu Provedbenog programa Grada Dubrovnika za razdoblje 2022. – 2025. detaljizirati mjere u području skrbi o mladima za 2023. godinu što će predstavljati temelj za daljnji razvoj politike za mlade na lokalnoj razini. 

 

Operacionalizacija ovog programa odvija se kroz nekoliko projekata u kojima gradska uprava neposredno djeluje: Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika,  Forum mladih Grada Dubrovnika, Dubrovački karnevo, Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala, razvoj Centra za mlade te obilježavanje dana kojima se ističu dječja prava te prava mladih kao i drugi programi kojima se potiče razvoj edukativnih i zabavnih sadržaja za djecu.

 

Projekt „Forum mladih grada Dubrovnika“

 

Projekt „Forum mladih“ je stožerna manifestacija strateškog programa „Mladi i Grad skupa“ i predstavlja neposredni rad gradske uprave sa djecom i mladima u razvoju njihove kreativnosti kao uvjeta za zdrav razvoj.

 

Nedostatak sadržaja za mlade (klubova, centara) i mali broj udruga koje djeluju u području skrbi o djeci i mladima potakli su gradsku upravu na izradu ovog projekta.

 

Projekt se sastoji od niza manifestacija koje djeluju na podizanju kvalitete života djece i mladih na način da svi dobiju priliku pokazati svoj kreativni rad javnosti. Njihov se rad prikazuje u javnosti kao afirmativno djelovanje te motivira i ostale da pokušaju razviti svoju kreativnost. Istovremeno pokreću se nove udruge i inicijative koje za svako područje umjetničkog i tehničkog kreativnog djelovanja postaju partneri Gradu te u konačnici sami osmišljavaju i unapređuju svaku pojedinu manifestaciju. Ovakav pristup zadovoljava i oba posebna cilja: „Forum mladih“ je i edukativan i preventivan.

 

Projekt „Dubrovački karnevo“

 

U dijelu koji se odnosi na programe koje osmišljavaju djeca i mladi a sastavni su dio Dubrovačkog karnevala (Đir Stradunom dječjih vrtića, Maškarani školski dan, Fačenda od malijeh maškara, Maškarata za mlade) Na ovaj način djecu i mlade se potiče na razvoj kreativnosti te se baštini tradicija maškaravanja.

 

Projekt „Dubrovački zimski festival“

 

U dijelu programa koji se odnosi na djecu i mlade pod nazivom Šarena zima u Uvali kao i Božić u sv. Obitelji u Mokošici u kojoj su djeca i mladi izvođači i publika. Projekt je zamišljen kao zabavan i edukativan uz sudjelovanje udruga u području umjetnosti, tehnologije i znanosti koje su glavni partneri u ostvarenju programa.

 

 

4.4. PROGRAM „RAZVOJ CENTRA ZA MLADE“

 

Grad Dubrovnik, u suradnji s Lukom Dubrovnik i Lučkom upravom Dubrovnik, zakupio je i uredio novi prostor Centra za mlade u Luci Dubrovnik.

 

Potrebna sredstva osigurana su u gradskom proračunu u iznosu od 60.813,00 €.

 

Centar za mlade središnje je mjesto neformalne edukacije mladih te pružanja usluga za mlade iz područja savjetovanja, umjetnosti, tehnologije, znanosti.

 

Mjere koje provodi Centar za mlade temelje se na mjerama i preporukama iz Nacionalnog programa za mlade. Prioritetna područja djelovanja Centra za mlade Grada Dubrovnika su:

      aktivnosti, projekti i manifestacije participacije mladih u odlučivanju (razvoj Savjeta za

mlade i drugih oblika participacije);

      neformalno učenje mladih i druge edukacije za mlade;

      aktivnosti  razmjene mladih te program ERASMUS;

      aktivnosti savjetovališta za mlade;

      aktivnosti usmjerene zdravim stilovima življenja mladih (predavanja, radionice);

      obilježavanje Međunarodnog dana mladih;

      poslovi informiranja mladih kroz novi Savez udruga Centar za mlade kao organizacije koja će koordinirati programe centra  i informirati mlade o programima Centra za mlade;

      aktivnosti vezane za razvoj volontiranja i volonterskog centra za mlade;

      organiziranje jednodnevnih i višednevnih manifestacija i festivala u suradnji sa Gradom

Dubrovnikom, ustanovama u kulturi i udrugama u kulturi usmjerenih mladima.

 

Kako bi se Centar u potpunosti osposobio za nesmetan rad udruga kojima je područje djelovanja skrb o mladima, potrebno je osigurati sredstva, opremanje i održavanje prostora kao i sredstva za rad udruga okupljenih oko projekta Centra za mlade te koje imaju tendenciju biti u javno - civilnom partnerstvu s Gradom Dubrovnikom.

 

4.5.  SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH OBITELJI

 

Raspodjela sredstava u ovom području osigurava se kroz javni poziv i kroz jednokratno izravno sufinanciranje projekata i programa. Nažalost, zbog pandemije Covid-19 virusa znatno su smanjena sredstva u ovom području.

 

Potrebna sredstva: 19.908,00 €

 

U ovom je području naglasak na razvoju usluga za obitelj u skladu s pozitivnim propisima Republike Hrvatske koji reguliraju skrb o obitelji i djeci te Nacionalnom strategijom zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2017. do 2022.

 

Javne potrebe u području skrbi o obitelji, za koje se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2023. godinu u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo jesu skrb o djeci i obitelji te poslovi kojima je cilj poboljšati postojeće stanje u navedenim djelatnostima, a koje su od interesa za Grad Dubrovnik.

 

Financijska sredstva osiguravaju se za sufinanciranje javnih potreba čiji se sadržaj odnosi na pružanje izravnih socijalnih usluga korisnicima a naročito u stvaranju mreže skrbi u području sprječavanja nasilja u obitelji, kako bi se povećalo komplementarno djelovanje u zadovoljenju potreba ciljanih korisničkih skupina, izbjeglo dupliciranje usluga, poboljšala kvaliteta života djeci  i obitelji  i smanjila socijalna isključenost korisnika, otklonili ili ublažili socijalni rizici u ovim kategorijama, povećao stupanj obrazovanja i mobilnosti mladih, povećao stupanj zaposlenosti mladih, ne samu u turizmu i ugostiteljstvu već i u drugim područjima rada,  spriječilo razvoj socio - patoloških oblika ponašanja kod djece te spriječio razvoj ovisnosti.

 

Javne potrebe u području skrbi o djeci, mladima i obitelji temelje se  na nacionalnoj akciji „Gradovi i općine prijatelji djece“, pozitivnim propisima u Republici Hrvatskoj kojima se osigurava skrb za djecu i obitelj.

 

4.6 . SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH MLADIMA

 

Raspodjela sredstava u ovom području osigurava se kroz javni poziv i kroz jednokratno izravno sufinanciranje projekata i programa. Po prvi put je odvojeno područje mladih u zasebni program pa tako i u zaseban javni poziv, a temeljem Provedbenog programa grada Dubrovnika za 2023 godinu.

 

Potrebna sredstva: 33.181,00 EUR

 

Područje skrbi o mladima temelji se na preporukama Nacionalne strategije za mlade, programu „Razvoj klubova za mlade“  te Provedbenom programu grada Dubrovnika za 2023. godinu te programu „Mladi i Grad skupa“. Korisnici usluga u ovom području su mladi ljudi od 15 do 30 godina.

 

Projekt  „Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika“

 

Cilj projekta je stručno i financijski pomoći osnivanju i razvoju klubova mladih na cijelom području grada Dubrovnika, u svim gradskim kotarima i mjesnim odborima, kao mjesta okupljanja mladih koji će dobiti prostor za zabavu, učenje, druženje i šport u roku dvije godine.

Na ovaj način će se stvoriti jezgra u svakom dijelu grada, gdje će mladi moći razvijati svoju kreativnost, neformalno učenje, amaterski šport i rekreaciju, aktivnosti usmjerene na zapošljavanju mladih i pripremu za tržište rada; te moći izraziti svoje mišljenje kroz diskusije, tribine, okrugle stolove i druge oblike sudjelovanja mladih u zajednici kao i formiranje informativnog centra za mlade.

 

Također će se stvoriti i temelji za organiziranje novih formalnih i neformalnih skupina mladih prema interesima u području umjetnosti, športa, supkulture, čime će se stvoriti mogućnosti za aktivniji život mladih u Dubrovniku.

 

U području skrbi o mladima utvrđeni su sljedeći prioriteti: razvoj Centra za mlade u novom prostoru u Luci Dubrovnik, razvoj klubova za mlade u svim gradskim kotarima i mjesnim odborima na području Grada Dubrovnika te razvoj volonterskih programa za mlade kao i stvaranje neformalne suradničke mreže svih dionika lokalne politike za mlade (klubovi, centar za mlade i drugih organizacija koje skrbe o mladima)

 

4.7. SUFINANCIRANJE PROGRAMA GRAD PRIJATELJ DJECE

 

Ovaj se program provodi  kroz akciju Gradovi i općine prijatelji djece koju „Grad Dubrovnik prijatelj djece“, ponosno nosi od 2006. godine.

 

Potrebna sredstva: 19.908,00 €

 

Posebno će se ocjenjivati i vrednovati programi udruga prema područjima akcije „Gradovi i općine prijatelji djece“ koji uključuju: aktivnosti poticanja zdravih stilova življenja kod djece, aktivnosti uključivanja djece i obitelji u amaterske športske aktivnosti i rekreaciju, aktivnosti afirmativnog korištenja slobodnog vremena kroz razvoj kreativnosti i umjetničkog stvaralaštva za djecu te aktivnosti razvoja participativnosti i razvoja demokracije kod djece i poštivanju dječjih prava te koordinaciju akcije Gradovi i općine prijatelji djece.

 

Iz ove pozicije financiraju se i aktivnosti usmjerene skrbi o djeci koji neposredno organizira ili podupire gradska uprava (Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala, Dubrovački karnevo, Forum mladih, Dječji tjedan)

 

 

5.    SKRB O STRADALNICIMA DOMOVINSKOG RATA

 

Stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji posebno su vulnerabilna skupina, kojoj dubrovačka gradska uprava posvećuje posebnu pozornost, ne samo kroz mjere Socijalnog programa, nego i kroz dodjelu stanova i zemljišta za obiteljske kuće hrvatskim ratnim vojnim invalidima, poticanje osnivanja i djelovanja braniteljskih zadruga, pomoć pri zapošljavanju, davanje prednosti kod zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Grada (ukoliko prihvate najveću ponuđenu cijenu), oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i dr.

Mjerama Socijalnog programa Grada Dubrovnika posebno su definirane mjere i oblici skrbi o hrvatskim ratnim vojnim invalidima, braniteljima i članovima njihovih obitelji, s naglaskom na stipendiranje učenika i studenata, nabavu ortopedskih pomagala, poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja, pomoći u liječenju i teškim materijalnim situacijama, uređenje grobnica poginulih branitelja, kao i postavljanje liftera za invalide na dubrovačkim plažama Copacabana, Solitudo, Lopud, Suđurađ i Zaton.

 

Također se razrađuju projekti udruga proisteklih iz Domovinskog rata, temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti i ocjene Povjerenstva za vrjednovanje projekata.

 

5.1.      NABAVA ORTOPEDSKIH POMAGALA                                                             

 

Sudjelovat će se u nabavi ortopedskih pomagala invalidima Domovinskog rata. Grad Dubrovnik pokrit će troškove nabavke ortopedskih pomagala hrvatskim ratnim vojnim invalidima koji spadaju na teret osiguranika.

 

Potrebna sredstva: 9.954,00 €

 

5.2.      POBOLJŠANJE UVJETA STANOVANJA OBITELJIMA BRANITELJA

 

Braniteljima Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji odobravat će se potpore za poboljšanje uvjeta stanovanja uz predočenje posebnih zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije (vlasnički list, troškovnici).

 

Potrebna sredstva: 10.618,00 €

 

5.3.  STIPENDIRANJE UČENIKA I STUDENATA

 

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika, Grad Dubrovnik raspisuje natječaj za stipendiranje za svaku školsku godinu za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata.

 

Pravo na stipendiju ostvaruju: djeca ili posvojenici poginulih hrvatskih branitelja ili civilnih žrtava iz  Domovinskog rata, civilni invalidi iz Domovinskog rata, bez obzira na stupanj oštećenja  organizma, djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog  rata s najmanje 50 postotnim stupnjem tjelesnog oštećenja, djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog ata bez obzira na stupanj oštećenja organizma, ali samo ako u njihovoj  obitelji ima troje ili više djece.

 

Potrebna sredstva: 40.480,00 €

 

5.4.  SUFINANCIRANJE UDRUGA PROISTEKLIH IZ DOMOVINSKOG RATA

 

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata priprema prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Domovinskog rata sufinancirat će se  programi i projekti iz njihovog djelokruga rada po prioritetnim područjima:

 

„Zajedno u ratu – zajedno u miru“

 

1. Programi i projekti  psihosocijalne i zdravstvene potpore namijenjeni stradalnicima i

    sudionicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima.

2. Podrška projektima, programima i manifestacijama braniteljskih udruga i drugih radno

    okupacijskih aktivnosti, kao najboljeg vida rehabilitacije i socijalizacije branitelja i hrvatskih

    ratnih vojnih invalida kroz proces rada, stvaralaštva i potvrde vrijednosti.

3. Podrška, bilo kroz podršku suradnje s udrugama iz drugih hrvatskih gradova, s

    naglaskom na suradnju s Gradom Vukovarom, gradom prijateljem.

4. Održavanje spomenika i spomen obilježja na području Grada Dubrovnika u organizaciji

    udruga proisteklih iz Domovinskog rata.

5. Sportske i druge aktivnosti memorijalnog značaja koje se organiziraju u znak sjećanja na

    stradale hrvatske branitelje u Domovinskom ratu.

 

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 37.162,00 €

 

 

CENTAR ZA BRANITELJE

 

Ovo prioritetno područje odnosi se na programe i projekte usmjerene na osnivanje „Centra za branitelje“, kao središnjeg mjesta za pravnu, psihosocijalnu i savjetodavnu podršku sudionicima i stradalnicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima.

 

Ovo prioritetno područje podrška je svim programima i projektima usmjerenim na trajno sjećanje na sve važne datume iz Domovinskog rata, poglavito na nemjerljivi doprinos dubrovačkih branitelja obrani Grada, bilo kroz programe obilježavanja Dana dubrovačkih branitelja i državnih blagdana, bilo kroz organiziranje projekata poput "Sata povijesti" u dubrovačkim osnovnim i srednjim školama uz sudjelovanje dubrovačkih branitelja.

 

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 13.272,00 €

 

 

HODOČAŠĆE U VUKOVAR

 

Ovo prioritetno područje odnosi se na program obilježavanja značajnih datuma iz Domovinskog rata izvan područja Grada Dubrovnika, hodočašće u Vukovar. U ovom prioritetnom području financirat će se troškovi prijevoza u Vukovar.  Financijska sredstva dodijelit će se Organizaciji koja ostvari najviši broj bodova.

 

Ukupni iznos za ovo prioritetno područje je 6.636,14 €.

 

5.5.    OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA KOMUNALNOG DOPRINOSA

 

Odlukom o komunalnom doprinosu utvrđena je mogućnost da Gradsko vijeće Grada Dubrovnika potpuno ili djelomično oslobodi od plaćanja komunalnog doprinosa članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i  članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata od I. do X. skupine koji su ostvarili pravo na stambeno zbrinjavanje dodjelom stambenog kredita preko Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za izgradnju građevine odgovarajuće stambene površine sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

 

Članovi obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja i HRVI iz Domovinskog rata koji grade stambenu građevinu veću od odgovarajuće stambene površine, sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine», broj: 174/04.), plaćaju komunalni doprinos za razliku obujma planirane građevine i odgovarajuće stambene površine.

 

 

6.  SKRB O UDRUGAMA PROISTEKLIM IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA I PORAĆA

 

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata i poraća priprema prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata sufinancirat će se  programi i projekti iz njihovog djelokruga rada.

 

Potrebna sredstva: 7.963,00 €.        

 

 

r.br.

SOCIJALNA  SKRB, ZDRAVLJE,  osobe s invaliditetom,SKRB O DJECI I MLADIMA, SKRB ZA STRADALNIKE DOMOVINSKOG RATA

2023.

1.

SOCIJALNA SKRB

2.217.159,00

1.2.

PUČKA KUHINJA

275.904,00

1.3.

JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI

126.087,00

1.4

SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA UMIROVLJENIKE I  OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

132.723,00

1.5.

DODATAK NA MIROVINU

398.168,00

1.6.

NOVČANA POMOĆ STARIJIMA OD 65 GODINA

106.178,00

1.7.

GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE  SAMOHRANE  RODITELJE

6.636,00

1.8.

STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

2.654,00

1.9.

POTPORA DJECI BEZ RODITELJSKE SKRBI-KORISNICIMA DJEČJIH DOMOVA

3.318,00

1.10.

SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM KATEGORIJAMA

406.132,00

1.11.

NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

152.631,00

1.12.

TROŠKOVI POGREBA  SOCIJALNO UGROŽENIMA

4.645,00

1.13.

NOVČANI DAR KORISNICIMA ZAJAMČENE MINIMALNE NAKNADE I KORISNICIMA USTANOVA SOCIJALNE SKRBI

14.600,00

1.14.

POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

47.382,00

1.15.

DAR ZA NOVOROÐENO DIJETE

464.530,00

1.16.

 PRIVREMENO PRIHVATILIŠTE ZA SOCIJALNO UGROŽENE

41.741,00

1.17.

STRUČNE USLUGE ZAVODA ZA SOCIJALNI RAD

4.778,00

1.18.

SENIOR SERVIS

9.954,00

1.19.

SUFINANCIRANJE PROJEKATA UDRUGA IZ PODRUČJA SOCIJALNE SKRBI

19.908,00

2.

ZDRAVLJE I ZDRAVSTVENA SKRB

280.178,00

2.1.

PROJEKT DUBROVNIK ZDRAVI GRAD

243.016,00

2.1.1.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA IZ PODRUČJA SKRBI O ZDRAVLJU

29.199,00

2.1.2.

GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK

145.863,00

2.1.3.

DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK

18.316,00

2.1.4.

ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO

6.636,00

2.1.5.

OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

13.538,00

2.1.6.

BIOKEMIJSKI LABORATORIJ MOKOŠICA

17.519,00

2.1.7.

ČLANARINA HRVATSKE MREŽE ZDRAVIH GRADOVA

3.982,00

2.1.8.

IZRADA PLANA ZA ZDRAVLJE

7.963,00

2.2.

INTERVENTNI TIM NA ELAFITIMA

37.162,00

3.

POBOLJŠANJE  KVALITETE ŽIVOTA OSOBA  S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

436.785,00

3.1.

MJERE IZ STRATEGIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM

43.799,00

3.2.

NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

199.084,00

3.3.

CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

4.654,00

3.4.

SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

61.716,00

3.5.

ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

6.636,00

3.6.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

99.542,00

3.7.

STIPENDIIJE ZA STUDENTE S INVALIDITETOM

10.073,00

3.8.

NOVČANA POMOĆ SAMOHRANIM RODITELJIMA I JEDNORODITELJSKIM OBITELJIMA KOJE IMAJU STATUS RODITELJA  NJEGOVATELJA

11.281,00

4.

SKRB O DJECI I MLADIMA

243.148,00

4.1.

STIPENDIJE  ZA UČENIKE I STUDENTE  IZ OBITELJI SLABIJEG IMOVNOG STANJA

40.879,00

4.2.

SAVJET MLADIH

1.327,00

4.3.

PROGRAM MLADI I GRAD SKUPA

67.132,00

4.4.

RAZVOJ CENTRA ZA MLADE

60.813,00

4.5.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  NAMIJENJENIH  OBITELJI

19.908,00

4.6

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA NAMIJENJENIH MLADIMA

33.181,00

4.7.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA GRAD PRIJATELJ DJECE

19.908,00

5.

SKRB O STRADALNICIMA IZ DOMOVINSKOG RATA I DRUGI RATNI STRADALNICI

118.122,14

5.1.

NABAVA ORTOPEDSKIH POMAGALA INVALIDIMA DOMOVINSKOG RATA

9.954,00

5.2.

POBOLJŠANJE UVJETA STANOVANJA  OBITELJIMA BRANITELJA

10.618,00

5.3.

STIPENDIRANJE UČENIKA I STUDENATA

40.480,00

5.4.

SUFINANCIRANJE UDRUGA PROISTEKLIH IZ DOMOVINSKOG RATA

57.070,14

6.

UDRUGE PROISTEKLE IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA

7.963,00

1.– 6.

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

3.303.355,14

 

KLASA: 550-01/23-02/01

URBROJ: 2117-1-09-23-02

Dubrovnik, 23. siječnja 2023.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------