Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 19 - 27. prosinca 2022.Objavljeno: 26.12.22.

195. Analiza stanja sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za 2022. godinu

Na temelju članka 17. stavka 1. Zakona o sustavu civilne zaštite ("Narodne novine", broj 82/15, 118/18, 31/20 i 20/21), članka 35. točke 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine", broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 – pročišćeni tekst, 137/15, 123/17, 98/19 i 144/20) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 17. sjednici, održanoj 27. prosinca 2022., donijelo je

 

 

ANALIZU STANJA

sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za 2022. godinu

 

 

I.      UVOD

 

Civilna zaštita je sustav organiziranja sudionika, operativnih snaga i građana za ostvarivanje zaštite i spašavanja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša u velikim nesrećama i katastrofama i otklanjanja posljedica terorizma i ratnih razaranja.

 

Grad Dubrovnik obavezan je organizirati poslove iz svog samoupravnog djelokruga koji se odnose na planiranje, razvoj, učinkovito funkcioniranje i financiranje sustava civilne zaštite.

 

Člankom 17. stavak 1. Zakona o sustavu civilne zaštite ("Narodne Novine", broj: 82/15, 118/18, 31/20 i 20/21) definirano je da predstavničko tijelo na prijedlog izvršnog tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u postupku donošenja proračuna razmatra i usvaja godišnju Analizu stanja sustava civilne zaštite i Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje.

 

 

II.    ZADAĆE I AKTIVNOSTI TIJEKOM 2022. GODINE

 

Grad Dubrovnik tijekom 2022. godine proveo je brojne aktivnosti poput aktivnog sudjelovanja u radu Platforme hrvatskih gradova i županija za smanjenje rizika od katastrofa i EU projektima te izradio:

      Smjernice za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za razdoblje od 2021. do 2024. godine ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj: 22/21),

      Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite na području Grada Dubrovnika za 2022. godinu s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj: 22/21),

      Procjenu rizika od velikih nesreća za područje Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj 5/21),

      Plan djelovanja civilne zaštite ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj: 17/21),

      Plan vježbi za 2023. godinu

 

Sukladno Programu aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku doneseni su sljedeći dokumenti:

a)    izvješće o provedbi pripremnih i drugih aktivnosti po Programu aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za RH u 2022. godini,

b)    prijedlog pogodnih lokaliteta i prostora radi uspostave zapovjednih mjesta kod zapovijedanja i koordinacije u gašenju požara,

c)    plan rada stožera CZ u požarnoj sezoni 2022.,

d)    plan operativne provedbe Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za RH u 2021. na području grada Dubrovnika,

e)    plan ustrojavanja i obavljanja motriteljsko - dojavne službe na području grada Dubrovnika u provedbi posebnih mjera zaštite od požara u 2022,

f)     plan aktivnog uključenja subjekata zaštite od požara za 2022.,

g)    popis pravnih osoba i raspoložive teške mehanizacije u provedbi posebnih mjera zaštite od požara,

h)    financijski plan osiguranih sredstava za provođenje zadaća tijekom ljetne požarne sezone u 2022.

 

Sukladno Pravilniku o vođenju evidencija pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite ("Narodne Novine", broj: 75/16) ažurirali su se podaci pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite.

 

Grad Dubrovnik je tijekom 2022. godine  sudjelovao u sljedećim u EU projektima i konferencijama:

 

 

1.    EU Projekt DiMAND (Disaster Management Network in the Danube Region)

 

Na projektu DiMAND Grad Dubrovnik sudjelovao je kao projektni partner dok je Javna vatrogasna postrojba Dubrovački vatrogasci pridruženi partner. Na spomenutom projektu sudjelovalo je ukupno 18 relevantnih partnera i pridruženih partnera iz osam zemalja, dok je vodeći partner bila Vatrogasna zajednica grada Budimpešte. Projekt je financiran u sklopu Mehanizama Unije za civilnu zaštitu.

 

Ujedno su viši stručni suradnici za europske fondove Matea Kordić i Mario Galić te stručni suradnik za civilnu zaštitu Marijo Bogdanović sudjelovali na konferenciji u Plovdivu u ožujku 2022. gdje je održana sjednica radne grupe za upravljanje nesrećama EU strategije za podunavsku regiju (EU  Strategy for the Danube Region-Priority Area 5 „Management of Environmental Risks  EUSDR-PA5) i 3. konferencija EU-projekta DiMaND, koji se bavi unapređenjem upravljanja prekogranične suradnje u pružanju pomoći kod nesreća u podunavskoj regiji.

 

Na sjednici su predstavljeni  napreci u EU-projektima DiMaND, DAREnet, PREP-R, RISKHUB i PROFOUND. Predstavljene su i mogućnosti razmjene stručnjaka (Exchange of Experts), te je izrađen nacrt poslovnika o radu same grupe. Tom prilikom su istaknuti ciljevi radne grupe (https://environmentalrisks.danube-region.eu/), koji se provode EU-projektima DAREnet i DiMaND, koordinacija i unapređenje regionalne i prekogranične suradnje, utvrđivanje dobrih iskustava u pripremljenosti i odgovoru, uklanjanje nedostataka, izrada preporuka i portala znanja i kontakata u regiji, te stvaranje okvira za buduću suradnju uz razvoj kapaciteta za razmjenu znanja i iskustava u povećanju otpornosti na nesreće u podunavskoj regiji. Sastanak radne grupe kao predsjednik vodio je dopredsjednik Vatrogasne zajednice Mađarske i predsjednik Vatrogasne zajednice Budimpešte Zsolt Kelemen. Također su na sjednici  radne grupe i konferenciji  sudjelovali i predstavnici iz Mađarske, Bugarske, Češke, Rumunjske, Slovačke, Srbije i Hrvatske.

 

Planiranje aktivnosti vezanih uz EU-projekt DiMaND fokusiralo  se na:

      razmjenu iskustava vezanih uz problematiku prihvata i zbrinjavanja izbjeglica iz Ukrajine;

      detaljnu analizu scenarija vježbe poplava u Mađarskoj s pretpostavljenim poplavama 2 najveće rijeke. Sve zemlje sudionice dale su pregled postupaka, organizacije i opremljenosti za takve slučajeve.

 

Neke od ključnih tema kojima se bave postojeći EU-projekti, a kojima će se i ubuduće baviti radna grupa, su koordinacija žurnih službi, mehanizmi predviđanja i ranog upozoravanja, prekogranične vježbe i suradnja.

 

 

2.    EU Projekt DAREnet

 

U okviru EU-projekta DAREnet planira se angažman u 3 područja razmjene stručnjaka:

 

1.    organizaciju vježbi (s PROFOUND projektom): scenarij poplave Tise i Dunava (kolovoz i početkom rujna 2022. godine na tromeđi Slovačke, Mađarske i Rumunjske), koja se zamišlja kao dinamična vježba s ad hoc scenarijima baziranim na odlukama sudionika: nadzor pripremne faze, evaluacija vježbe i mogućnosti u vođenju vježbe i aktivno sudjelovanje na vježbi. Planira se angažman do maksimalno 8 instruktora-sudionika, te se očekuje i aktivno sudjelovanje operativnih snaga iz svih članica projekta.

2.    upravljanje u području dobrovoljstva (lipanj do srpanj 2022. u Austriji), predstavljanje inovativnih IT rješenja (npr. spontani odgovor dobrovoljaca, koordiniran od Crvenog Križa Austrije, uključivanje i registracija spontanih dobrovoljaca u sustav intervencija).

3.    predviđanje i upozorenje (svibanj do lipanj 2022. u Njemačkoj): prekogranična suradnja, razmjena informacija o postojećim mehanizmima predviđanja i uzbunjivanja. Do završetka projekta održat će se IDRIM konferencija-APELL (rujan, Rumunjska), te završna konferencija u Briselu u siječnju 2023. godine.

 

 

3.    EU Projekt E-CITIJENS

 

Grad Dubrovnik, kao projektni partner, sudjelovao je u projektu E-CITIJENS čiji je glavni cilj bio povećati sigurnost hrvatskog i talijanskog jadranskog bazena od prirodnih i ljudskih uzrokovanih katastrofa kroz poboljšanje preventivnog praćenja te hitnih mjera upravljanja, iskorištavajući karakteristike društvenih mreža i medija u svrhu značajnog povećanja sposobnosti civilne zaštite u smanjenju rizika od katastrofa. U sklopu ovog projekta Grad Dubrovnik nabavio je vrijednu opremu za potrebe civilne zaštite (set seizmičkog uređaja s video kamerom za pretrage iz ruševina te šatore na napuhivanje). Oprema je nabavljena u svrhu povećanja spremnosti i djelovanja u slučajevima prirodnih katastrofa, točnije u slučaju potresa.

 

Završna konferencija odvijala se u Gradu Dubrovniku.

 

Predstavnik Grada Dubrovnika Hrvoje Ivanišević, viši savjetnik-specijalist sudjelovao je na konferenciji Civilna zaštita i upravljanje krizama koja se održala 7. i 8. travnja u Dubrovniku na kojoj je uspješno predstavio i obradio temu Dubrovnik-sigurnost turističke destinacije.

 

 

III.   OPERATIVNE SNAGE SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA PODRUČJU GRADA DUBROVNIKA

 

STOŽER CIVILNE ZAŠTITE

 

Stožer civilne zaštite Grada Dubrovnika osnovan je Odlukom o imenovanju Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika i imenovanju načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera (KLASA: 810-01/21-02/10, URBROJ: 2117-01-01-21-2 od 24. lipnja 2021.) kojeg čine načelnik, zamjenik načelnika i 9 članova. Način rada Stožera uređen je Poslovnikom o radu Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika kojeg donosi Gradonačelnik.

 

Stožer civilne zaštite je stručno, operativno i koordinativno tijelo za provođenje mjera i aktivnosti civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama. Obavlja zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće, razvija plan djelovanja sustava civilne zaštite na svom području, upravlja reagiranjem sustava civilne zaštite, poslove informiranja javnosti i predlaže donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite.

 

Radom Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika rukovodi Načelnik stožera civilne zaštite, a kada se proglasi velika nesreća, rukovođenje preuzima Gradonačelnik.

 

Članovi Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika upoznati su sa Zakonom o sustavu civilne zaštite i drugim zakonskim aktima, načinom djelovanja sustava civilne zaštite, načelima sustava civilne zaštite.

 

Tijekom 2022. godine Stožer civilne zaštite Grada Dubrovnika organizirao je i održao tematske sjednice (provedba zadaća proizašlih iz Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku te priprema za nepovoljne vremenske uvjete 2022./2023.) Također je sudjelovao u smještanju raseljenih osoba iz ratom pogođene Ukrajine u privatne kapacitete na području svog djelovanja.

 

 

POSTROJBE CIVILNE ZAŠTITE

 

Postrojba opće namjene civilne zaštite Grada Dubrovnika i Specijalistička postrojba za traganje i spašavanje u poplavama osnivaju se Odlukom o osnivanju Postrojbi civilne zaštite Grada Dubrovnika.

 

Postrojba civilne zaštite opće namjene Grada Dubrovnika sastoji se od upravljačke skupine i pet operativnih skupina, ukupno 51. pripadnik.

 

Specijalistička postrojba za traganje i spašavanje u poplavama sastoji se od upravljačke skupine, logističke skupine i dvije operativne skupine, ukupno 15. pripadnika.

 

Postrojbe se mobiliziraju, pozivaju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju sprječavanja nastanka te ublažavanja i uklanjanja posljedica katastrofe ili velike nesreće.

 

Procjenom rizika od velikih nesreća Grada Dubrovnika definirala se potreba osnivanja postrojbi, veličina i organizacija postrojbi.

 

 

Tablica 1: Postrojbe civilne zaštite opće namjene

Broj pripadnika

Oprema

51

Radna odora

 

 

 

 

 

Tablica 2: Specijalistička postrojba civilne zaštite za traganje i spašavanje iz poplava

 

Broj pripadnika

Oprema

15

Radna odora

 

 

 

 

 

POVJERENICI I ZAMJENICI POVJERENIKA CIVILNE ZAŠTITE

 

Odlukom Gradonačelnika o imenovanju povjerenika civilne zaštite Grada Dubrovnika i njihovih zamjenika, za područje Grada Dubrovnika imenovano je 156 povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite.

 

Povjerenici civilne zaštite i njihovi zamjenici sudjeluju u pripremanju građana za osobnu i uzajamnu zaštitu te usklađuju provođenje mjera osobne i uzajamne zaštitite daju obavijesti građanima o pravodobnom poduzimanju mjera civilne zaštite te javne mobilizacije radi sudjelovanja u sustavu civilne zaštite sudjeluju u organiziranju i provođenju evakuacije, sklanjanja, zbrinjavanja i drugih mjera civilne zaštite organiziraju zaštitu i spašavanje pripadnika ranjivih skupina provjeravaju postavljanje obavijesti o znakovima za uzbunjivanje u stambenim zgradama na području svoje nadležnosti i o propustima obavješćuju inspekciju civilne zaštite.

 

 

Tablica 3: Prikaz podataka povjerenici i zamjenici

Broj povjerenika i zamjenika povjerenika CZ

Oprema

156

Radna odora

 

 

 

 

 

KOORDINATORI NA LOKACIJI

 

Sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, načelnik Stožera civilne zaštite određuje koordinatora na lokaciji. Koordinator na lokaciji procjenjuje nastalu situaciju i njezine posljedice na terenu te u suradnji s nadležnim Stožerom civilne zaštite usklađuje djelovanje operativnih snaga sustava civilne zaštite, poradi poduzimanja mjera i aktivnosti za otklanjanje posljedice izvanrednog događaja, temeljem članka 26. st. 2. Pravilnika o mobilizaciji, uvjetima i načinu rada operativnih snaga sustava civilne zaštite ("Narodne Novine", broj: 69/16).

 

Načelnik Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika Odlukom o imenovanju koordinatora na lokaciji imenovati će koordinatore na lokaciji, sukladno Procjeni rizika od velikih nesreća za područje Grada. Načelnik Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika koordinatore na lokaciji imenovati će za sljedeće rizike: potres, požar i poplave.

 

 

OPERATIVNE SNAGE VATROGASTVA

 

Vatrogasne snage na području Grada Dubrovnika su JVP "Dubrovački vatrogasci" s ispostavom Orašac i DVD Orašac, Zaton, Gornja sela, Koločep, Lopud, Šipan, Suđurađ, Rijeka dubrovačka, Mravinjac, Osojnik.

 

Tablica 4: Prikaz podataka vatrogasnih snaga na području Grada Dubrovnika.

Subjekt/sjedište

Broj izvršitelja

Broj vozila

 

JVP Dubrovački vatrogasci

Dubrovnik

Vatrogasni dom

Zagrebačka 1

 

57 profesionalnih vatrogasaca

- Auto cisterna TAM 130, 5.000 l vode+ 50 l pjenila, posada 2+1; – 2 komada;

- Kombinirano vozilo IVECO 3500lit vode 200 lit pjenila CAFS

- Šumsko vozilo MAN, 2.000 l vod + 100 litara pjenila, posada 2+1; – 1 komad;

- Šumsko vozilo UNIMOG U 100, 1800 lit vode

- Tehničko vozilo IVECO 800 l vode 50 l pjenila, posada 6+1; – 1 komad;

- Malo tehničko vozilo Mazda

- Autocisterna voda – pjena 3000 lit vode, 2000 lit pjenila

- Auto ljestva MERCEDES  32 m, posada 2+1; - 1 komad;

- Hidraulična korpa 14 m

- Zapovjedno vozilo NISAN TERANO

- Kombinirano vozilo IVECO TECTOR 2800l vode CAVS, prah posada 2+1

- Kombi vozilo 2 komada

- Kamion sa kranom

Ispostava JVP Orašac

21 profesionalni

+

10 dobrovoljnih

- Navalno vozilo MERCEDES, 2.900 l vode + 80 l pjenila, posada 6+1; -1 kom.;

- Auto cisterna MAN, 8.000 l vode, posada 2+1; – 1 komada;

- Navalno vozilo, Mercedes, posada 2+1, 3400 l vode + 400 l pjenila

- Auto cisterna Mercedes, posada 2+1, 10000 l vode, 200 l pjenila.

- Šumsko vozilo UNIMOG U 100,posada 2+1, 2.200 l vod, posada 2+1; – 1komad;

- Zapovjedno vozilo – 1 komad;

DVD Orašac

10 dobrovoljnih vatrogasca

- 1 vozilo

DVD Zaton

2 profesionalna

 + 10 dobrovoljnih

- Navalno vozilo TAM 130, 2.500 l vode + 100 l pjenila posada 6+1; - Zapovjedno vozilo – Nisan terano

- Kombi vozilo

DVD Gornja sela

10 dobrovoljnih

 

DVD Koločep

3 profesionalna

+

10 dobrovoljnih

- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom – 1 kom,

- Traktor sa prikolicom za prijevoz vatrogasne opreme 1 kom.

- Terensko vozilo lada sa prikolicom

DVD Lopud

3 profesionalna

+

10 dobrovoljnih

- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom – 3 kom,

- Traktor sa prikolicom za prijevoz vatrogasne opreme -1 kom.

- Terensko vozilo lada sa ugradbenom pumpom i rezervoarom za vodu

- Terensko vozilo atv sa ugradbenom pumpom i rezervoarom za vodu

DVD Šipan

1 profesionalni

+

10 dobrovoljnih

- Navalno vozilo TAM 130, 2.500 1 vode + 100 1 pjenila posada 6+1-1 komada;

- Auto cisterna TAM 190, 7.000 1 vode+ 50 1 pjenila, posada 2+1-1 komada

- Navalno Mercedes, 800 1 vode, posada 7+1

- Autocisterna TAM 190, 8000 lit vode, posada 2+1, (voda za piće)

DVD Suđurađ

1 profesionalni

+

10 dobrovoljni

- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom -1 kom.

DVD Rijeka dubrovačka

1 profesionalni

+

10 dobrovoljnih

- Crpke 16/8 sa pripadajućom opremom -1 kom.

DVD Mravinjac

10 dobrovoljnih

- Terensko vozilo lada sa prikolicom

DVD Osojnik

10 dobrovoljnih

- Navalno vozilo Mercedes 2.500 lit vode, posada 6+1

 

 

HRVATSKI CRVENI KRIŽ – Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik

Funkcija odgovorne osobe

Ime i prezime odgovorne osobe

Broj ljudi

Popis opreme – materijalno tehnička sredstva

 

 

 

 

Ravnatelj

 

 

 

 

Živko Šimunović

popunjeno je s 35 obučenih  opremljenih djelatnika kojima se u raznim aktivnostima priključuje do 190 volontera

-2 veća šatora, 5 malih šatora, isušivači zraka, mobilna kuhinja kapaciteta 100 obroka, stolovi, klupe, agregat, 100 pokrivača, 30 madraca, 30 kanistara, 30 poljskih kreveta i 20 kompleta uniformi HCK.

20 kompleta uniformi

Tablica 5: Prikaz podataka Gradskog društva Crvenog križa Grada Dubrovnik

 

HRVATSKA GORSKA SLUŽBA SPAŠAVANJA – Stanica Dubrovnik

 

Operativne snage Hrvatske Gorske službe spašavanja temeljna su operativna snaga sustava civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama i izvršavaju obveze u sustavu civilne zaštite sukladno posebnim propisima kojima se uređuje područje djelovanja Hrvatske gorske službe spašavanja.

 

HGSS stanica Dubrovnik teritorijalno pokriva područje Dubrovačko – neretvanske
županije osim poluotoka Pelješca, otoka Korčule i Lastova. Stanica raspolaže sa 12
vozila: 2 putnička kombi vozila (8 + 1), putničko (5+2), 3 putnička vozila (5), 2 terenska
vozila (5), 3 plovila, 1 ATV vozila, 42 člana i jednim licenciranim potražnim psom svom
specijalističkom opremom koja je potrebna prilikom različitih akcija spašavanja koje
obavlja Hrvatska gorska služba spašavanja.

 

Tablica 6: Prikaz podataka HGSS – Stanica Dubrovnik

 

STANICA DUBROVNIK

SPAŠAVATELJI S LICENCOM UKUPNO

AKTIVNI

PRIČUVNI

21

20

1

NAPOMENA:

UKUPNO LJUDI 42

38 AKTIVNIH

4 PRIČUVNIH

PRIPRAVNICI (nemaju sve licence)

ukupno

aktivni

pričuvni

10

8

2

Prikazan sveukupan broj članova Stanice Dubrovnik, ne samo sa područja

Grada

Dubrovnika. U slučaju veće ugroze svi članovi Stanice se

aktiviraju te

po potrebi i

druge HGSS

Stanice.

(Pripadnici stanice su iz dubrovačkog bazena 26, dok su 10 njih su iz Neretve i 6 s

Mljeta)

SURADNICI (nemaju nijednu licencu spaš.) ukupno

Aktivni

pričuvni

11

10

1

PSI sa licencom u procesu

1

1

ukupno pasa 2

Terensko pickup (5)

Toyota Hilux

2

ukupno vozila 7 + 4 ostalo

Kombi (8+1)

Kombi (8+1)

Putničko (5+2)

Putničko (5)

Putničko (5)

Renault Master,

Mercedes Vito

VW Caddy

Škoda Octavia

Dacia Duster

1

1

1

1

2

Plovilo (4)

RIS Marine 599 Metalni čamac

1

1

ATV vozilo (2)

 

1

JePlovilo

Jet Ski

1

 

PRAVNE OSOBE OD INTERESA ZA SUSTAV CIVILNE ZAŠTITE

 

Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite Grada Dubrovnika (KLASA: 810-01/19-02/15, URBROJ: 2117/01-08-19-2) Grad Dubrovnik odredio je pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite. Pravne osoba od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Dubrovnika su sljedeće:

1.      Čistoća d.o.o., Put Republike 14, Dubrovnik,

2.      Vodovod Dubrovnik d.o.o., Vladimira Nazora 19, Dubrovnik, 

3.      Sanitat d.o.o., Lazareti b.b., Dubrovnik,

4.      Asamon d.o.o., Milakov do 3, Mokošica,

5.      Amicus d.o.o., Vukovarska 9, Dubrovnik,

6.      Vrtlar d.o.o., Điva Natali 7, Dubrovnik,

7.      Boninovo d.o.o., Između tri crkve 1, Dubrovnik,

8.      Dubrovnik ceste d.d., Vladimira Nazora 8, Dubrovnik,

9.      Elektro - team d.o.o., Riječka 16A, Dubrovnik,

10.   Tehnogradnja d.o.o., Podgaj 3a, Mokošica,

11.   INA d.d., ispostava, dr. A.Starčevića 53, Dubrovnik,

12.   TUP d.d., Sv.Križa 3, Dubrovnik,

13.   Građevinar-Quelin d.d., Miha Pracata 7/1, Dubrovnik,

14.   J.U.Rezervat Lokrum, Od Bosanke 4, Dubrovnik,

15.   Libertas d.o.o., Ogarići 12, Mokošica,

16.   Atlas d.o.o, Vukovarska 19, Dubrovnik,

17.   OŠ Ivana Gundulića, Sustjepanska 4, Dubrovnik,

18.   OŠ Lapad, Od Batale 14, Dubrovnik,

19.   OŠ Mokošica, Bartola Kašića 20, Mokošica,

20.   OŠ Marin Držić, Volantina 6, Dubrovnik,

21.   OŠ Antuna Masle, Lujaci 2, Orašac,

22.   Valamar Dubrovnik, Auto kamp Solitudo, Vatroslava Lisinskog 60, Dubrovnik,

23.   Hotel Gruž, Pionirska 4, Dubrovnik,

24.   Hotel Ivka, Ulica od sv. Mihajla 21, Dubrovnik,

25.   Hotel Petka, Obala Stjepana Radića 38, Dubrovnik,

26.   Hotel Lafodia, Obala Iva Kuljevana 51, Lopud,

27.   Hotel Sungarden, Na Moru 1, Orašac,

28.   Ronilački klub "Dubrovnik", Ivana Zajca 35, Dubrovnik.

 

Pravne osobe su sudionici sustava civilne zaštite, a pozivaju se, mobiliziraju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju sprječavanja nastanka, ublažavanja te uklanjanja posljedica velikih nesreća i katastrofa.

Dužne su u obavljanju redovitih djelatnosti planirati mjere i poduzimati aktivnosti radi otklanjanja ili umanjenja mogućnosti nastanka katastrofe i velike nesreće te prilagođavati obavljanje redovite djelatnosti u okolnostima kada je proglašena katastrofa.

 

 

UDRUGE U SASTAVU CIVILNE ZAŠTITE

 

Određene su udruge građana koje će u slučaju velikih nesreća i katastrofa biti uključene u sustav civilne zaštite Grada Dubrovnika te dobiti zadaće u provedbi mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite.

 

Udruga u sustavu civilne zaštite Grada Dubrovnika je ronilački klub Dubrovnik.

 

Zakonom o sustavu civilne zaštite ("Narodne Novine", broj: 82/15, 118/18, 31/20 i 20/21), člankom 20. Udruge su određene kao operativne snage sustava civilne zaštite. Udruge koje nemaju javne ovlasti, a od interesa su za sustav civilne zaštite, pričuvni su dio operativnih snaga sustava civilne zaštite koji je osposobljen za provođenje pojedinih mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite, svojim sposobnostima nadopunjavaju sposobnosti temeljnih operativnih snaga i specijalističkih i intervencijskih postrojbi civilne zaštite te se uključuju u provođenje mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite.

 

Udruge samostalno provode osposobljavanje svojih članova i sudjeluje u osposobljavanju i vježbama s drugim operativnim snagama sustav civilne zaštite.

 

Za vrijeme trajanja velike nesreće na području Grada Dubrovnika Gradonačelnik rukovodi operativnim snagama sustava civilne zaštite.

 

 

IV. ZAKLJUČAK

 

Zakonom o sustavu civilne zaštite ("Narodne Novine", broj: 82/15, 118/18, 31/20 i 20/21) uređuje se sustav i djelovanje civilne zaštite kao i obaveze jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u sustavu civilne zaštite. Navedenim Zakonom dana je velika autonomnost JLP(R)S u izvršavanju poslova i zadaća iz područja sustava civilne zaštite iz kojeg proizlaze i sve veće obveze.

 

Izradom planskih dokumenata iz područja civilne zaštite Grad Dubrovnika redefinirao je operativne snage sustava civilne zaštite sukladno potrebama proizašlih iz Procjene rizika od velikih nesreća.

 

Ulaganje u operativne snage sustava civilne zaštite provodi se kontinuirano kako u kvalitativnom tako i u kvantitativnom smislu što rezultira i većom spremnošću snaga sustava civilne zaštite. Analizom sustava civilne zaštite na području preventive i na području reagiranja i rizika, koja je sastavni dio Procjene rizika od velikih nesreća Grada Dubrovnika, utvrđena je visoka spremnost i dostatnost kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Dubrovnika koje u slučaju velike nesreće i katastrofe mogu u dovoljnoj mjeri samostalno i učinkovito reagirati na otklanjanju posljedica velikih nesreća i katastrofa.

 

KLASA: 240-01/22-02/10

URBROJ: 2117-1-09-22-03

Dubrovnik, 27. prosinca 2022.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------