Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 11 - 6. rujna 2022.Objavljeno: 07.09.22.

113. Odluka o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika

Na temelju članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom („Narodne novine“, broj 84/21) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 14. sjednici, održanoj 5. rujna 2022., donijelo je

 

 

 

O  D  L  U  K  U

O NAČINU PRUŽANJA JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

 NA PODRUČJU GRADA DUBROVNIKA

 

 

I.       OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovom Odlukom utvrđuje se način i uvjeti pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: javna usluga) na području Grada Dubrovnika putem spremnika od pojedinog korisnika te prijevoza i predaje tog otpada ovlaštenoj osobi za obradu takvoga otpada.

 

Javna usluga je usluga od općeg interesa i uključuje sljedeće usluge:

      uslugu prikupljanja na lokaciji obračunskog mjesta/mjesta primopredaje korisnika javne usluge:

1.   miješanog komunalnog otpada

2.   biootpada

3.   reciklabilnog komunalnog otpada i

4.   glomaznog otpada jednom godišnje te

      uslugu preuzimanja otpada u reciklažnom dvorištu

      uslugu prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi.

 

Cilj ove Odluke je osigurati obavljanje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na kvalitetan, postojan i ekonomski učinkovit način, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, osiguravajući pri tom javnost rada kako bi se osiguralo odvojeno sakupljanje miješanog komunalnog otpada iz kućanstava i drugih izvora, biootpada iz kućanstava, reciklabilnog komunalnog otpada, opasnog komunalnog otpada i glomaznog otpada iz kućanstava.

 

 

Članak 2.

 

Ova Odluka sadrži odredbe o:

1.      kriterijima obračuna količine miješanog komunalnog otpada

2.      standardnim veličinama i drugim bitnim svojstvima spremnika za sakupljanje otpada

3.      najmanjoj učestalosti odvoza otpada prema područjima

4.      obračunskom razdoblju kroz kalendarsku godinu

5.      području pružanja javne usluge

6.      iznosu cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženje načina na koji je određena

7.      kriterijima za određivanje korisnika javne usluge u čije ime jedinica lokalne samouprave preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge

8.      načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada

9.      provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih okolnosti uključujući elementarnu nepogodu, katastrofu i sl.

10.   načinu pojedinačnog korištenja javne usluge te količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru javne usluge

11.   načinu korištenja zajedničkog spremnika

12.   korištenju javne površine za prikupljanje otpada i mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta

13.   prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge

14.   načinu određivanja udjela korisnika javne usluge u slučaju kad su korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe-obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima

15.   ugovornoj kazni

16.   opće uvjete ugovora s korisnicima

 

 

Članak 3.

 

Pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Odluka), definirani su Zakonom o gospodarenju otpadom („Narodne novine“, broj: 84/21-u daljnjem tekstu: Zakon) i drugim podzakonskim aktima donesenima na temelju Zakona.

 

Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.

 

Pojedini pojmovi za potrebe ove Odluke imaju sljedeće značenje:

1. biootpad je biološki razgradiv otpad iz vrtova i parkova, hrana i kuhinjski otpad iz kućanstava, restorana, ugostiteljskih i maloprodajnih objekata i slični otpad iz prehrambene industrije

2. djelatnost sakupljanja otpada je djelatnost koja uključuje postupak sakupljanja otpada i postupak sakupljanja otpada u reciklažno dvorište

3. građevni otpad je otpad koji nastao aktivnostima građenja i rušenja

4. glomazni otpad je otpadni predmet ili tvar koju je zbog zapremine i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 07

5. komunalni otpad je miješani komunalni otpad i odvojeno sakupljeni otpad iz kućanstava, uključujući papir i karton, staklo, metal, plastiku, biootpad, drvo, tekstil, ambalažu, otpadnu električnu i elektroničku opremu, otpadne baterije i akumulatore te glomazni otpad, uključujući madrace i namještaj te miješani komunalni otpad i odvojeno sakupljeni otpad iz drugih izvora, ako je taj otpad sličan po prirodi i sastavu otpadu iz kućanstva, ali ne uključuje otpad iz proizvodnje, poljoprivrede, šumarstva, ribarstva i akvakulture, septičkih jama i kanalizacije i uređaja za obradu otpadnih voda, uključujući kanalizacijski mulj, otpadna vozila i građevni otpad, pri čemu se ovom definicijom ne dovodi u pitanje raspodjela odgovornosti za gospodarenje otpadom između javnih i privatnih subjekata

6. miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstva i otpad iz drugih izvora koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstava, te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01

7. mjesto primopredaje je lokacija, određena Izjavom o načinu korištenja javne usluge, na kojoj davatelj javne usluge preuzima otpad od korisnika usluge

8. naselje je naselje propisano propisom kojim se uređuje područja županija, gradova i općina te naselja u Republici Hrvatskoj

9. obračunsko mjesto je adresa nekretnine korisnika javne usluge

10. obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene javne usluge

11. opasni komunalni otpad je opasni otpad iz podgrupe 20 01 i 15 01 Kataloga otpada koji uobičajeno nastaje u kućanstvu te opasni otpad koji je po svojstvima, sastavu i količini usporediv s opasnim otpadom koji uobičajeno nastaje u kućanstvu pri čemu se opasnim komunalnim otpadom smatra sve dok se nalazi kod proizvođača tog otpada

12. opasni otpad je otpad koji posjeduje jedno ili više opasnih svojstava

13. otpad je svaka tvar ili predmet koje posjednik odbacuje, namjerava ili mora odbaciti

14. reciklabilni komunalni otpad je otpadni papir i karton, otpadna plastika, otpadni metal i otpadno staklo, uključujući otpadnu ambalažu, iz kućanstva koji su komunalni otpad

15. reciklažno dvorište je nadzirani ograđeni prostor namijenjen odvojenom prikupljanju i privremenom skladištenju manjih količina opasnog komunalnog otpada, reciklabilnog komunalnog otpada i drugih propisanih vrsta otpada

17. sakupljanje otpada je prikupljanje otpada, uključujući prethodno razvrstavanje otpada i skladištenje otpada u svrhu prijevoza na obradu

18. spremnik je posuda, kanistar, kontejner, bačva, kutija, vreća i drugi odgovarajući spremnik koji sprječava rasipanje, razlijevanje odnosno ispuštanje otpada u okoliš

19. otpadomjer je uređaj koji predstavlja nadogradnju na spremnicima većeg volumena odnosno dodatni dio na poklopcu spremnika koji omogućava Korisniku usluge otvaranje manjeg spremnika (bubnja) i odlaganje otpada u spremnik/bubanj korištenjem kartice/ključa u svrhu točne evidencije predane količine otpada.

 

 

Članak 4.

 

Na području Grada Dubrovnika javnu uslugu pruža trgovačko društvo Čistoća d.o.o., Dubrovnik, Put od Republike 14, OIB 16912997621 (u daljnjem tekstu: davatelj javne usluge).

 

 

Članak 5.

 

Korisnik javne usluge na području pružanja javne usluge je vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kad je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja javne usluge, ili stvarni korisnik nekretnine. 

 

Korisnici javne usluge razvrstavaju se u kategorije korisnika:

1.   Korisnik kućanstvo

2.   Korisnik koji nije kućanstvo

 

Korisnik kućanstvo je korisnik javne usluge koji nekretninu koristi, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja (npr. vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor).

 

Korisnik koji nije kućanstvo je korisnik javne usluge koji nije razvrstan u kategoriju korisnika kućanstvo, a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se uređuje ugostiteljska djelatnost.

 

Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati i u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.

 

Korisnik usluge, koji je fizička osoba, je potrošač sukladno zakonskim propisima o zaštiti potrošača.

 

 

II.      KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA

 

Članak 6.

 

Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada je volumen spremnika miješanog komunalnog otpada izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju.

 

 

III.    STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA

 

Članak 7.

 

Standardne veličine spremnika određuju se tako da je spremnik primjeren potrebi pojedinog korisnika usluge te kako bi se omogućilo njihovo pražnjenje pomoću specijalnih komunalnih vozila sa sustavima za podizanje spremnika, u skladu s uvjetima zaštite na radu.

 

Standardne veličine spremnika za sakupljanje miješanog komunalnog otpada, biootpada i ostalih vrsta otpada u okviru javne usluge na obračunskom mjestu korisnika javne usluge, na području Grada Dubrovnika su: otpadomjer zapremine 20 i/ili 30 litara, tipizirani spremnici zapremine 120 litara, 240 litara, 1.100 litara, tipizirani spremnici zapremine 5.000 litara i 7.000 litara te drugi spremnici prihvatljivi tehničkim mogućnostima davatelja javne usluge. Navedeni standardni spremnici koriste se na sljedeći način:

1.   Spremnici s otpadomjerom zapremine 20 i/ili 30 litara koriste se za sakupljanje miješanog komunalnog otpada na javnim površinama kod korisnika kućanstvo i iznimno korisnika koji nije kućanstvo kod kojeg je to moguće s obzirom na količinu otpada;

2.   spremnici zapremine 120 litara, 240 litara koriste se za sakupljanje miješanog komunalnog otpada od korisnika kućanstvo;

3.   spremnici zapremine 120 litara, 240 litara, 1.100 litara koriste se za sakupljanje miješanog komunalnog otpada od korisnika koji nije kućanstvo;

4.   spremnici zapremine 120 litara, 1.100 litara i tipizirani spremnici (zvona) koriste se za sakupljanje biootpada od korisnika kućanstvo;

5.   spremnici zapremine 120 litara koriste se za sakupljanje biootpada od korisnika koji nije kućanstvo;

6.   spremnici zapremine 120 litara, 240 litara, 1.100 litara i tipizirani spremnici (zvona) koriste se za sakupljanje reciklabilnog otpada kod korisnika kućanstvo;

7.   spremnici zapremine 120 litara, 240 litara, 1.100 litara i 5.000 litara koriste se za sakupljanje reciklabilnog otpada kod korisnika koji nije kućanstvo;

8.   vrećica zapremine 120 litara i 240 litara koristi se za sakupljanje reciklabilnog otpada od korisnika kućanstvo i korisnika koji nije kućanstvo;

9.   spremnici zapremine 5.000 litara, 7.000 litara i drugi koje davatelj javne usluge može ponuditi korisniku javne usluge koriste se za sakupljanje komunalnog otpada kod korisnika koji nije kućanstvo, a kod korisnika kategorije kućanstvo samo u slučaju iznimne potrebe, u dogovoru između korisnika javne usluge i davatelja javne usluge i naplatu prema Cjeniku davatelja javne usluge.

 

Iznimno, temeljem dogovora korisnika javne usluge i davatelja javne usluge, osim u navedenim spremnicima, reciklabilni komunalni otpad se može prikupljati i u odgovarajućim vrećicama koje osigurava davatelj javne usluge, ako korisnik javne usluge nema mogućnost smještaja standardnog spremnika u vlastitom prostoru ili ako je količina otpada koju predaje veća od one koja stane u spremnik koji koristi. 

 

 

Članak 8.

 

Spremnici za sakupljanje otpada moraju biti nepropusni za tekućine, s poklopcem koji mora u potpunosti i vodonepropusno zatvarati otvor za punjenje/pražnjenje spremnika, sprječavati rasipanje otpada i širenje neugodnih mirisa.

 

Spremnici za pojedine vrste komunalnog otpada kod korisnika javne usluge moraju sadržavati natpis s nazivom davatelja javne usluge, oznaku koja je u evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku javne usluge i obračunskom mjestu te naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen.

 

Spremnici za određene vrste otpada označavaju se odgovarajućom bojom, bilo da je čitav spremnik obojan u odgovarajuću boju, bilo da je u odgovarajuću boju obojan samo poklopac spremnika, bilo da se na spremniku nalazi naljepnica odgovarajuće boje.

 

Boje kojima se uobičajeno označavaju vrste spremnika na području Grada Dubrovnika jesu:

1.   zelena ili srebrna – spremnici za miješani komunalni otpad;

2.   smeđa – spremnici za biootpad;

3.   plava – spremnici za otpadni papir i karton;

4.   žuta – spremnici za otpadnu plastičnu i metalnu ambalažu;

5.   zelena - spremnici za staklenu ambalažu.

 

Spremnik za komunalni otpad i miješani komunalni otpad mora imati jedinstvenu oznaku koju je moguće nedvosmisleno povezati s vlasnikom spremnika i očitati elektroničkim uređajem – „barcode“ oznaku i elektroničkim čipom.

 

 

IV.    NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA OTPADA PREMA PODRUČJIMA

 

Članak 9.

 

Davatelj javne usluge dužan je omogućiti korisniku javne usluge primopredaju komunalnog otpada na obračunskom mjestu korisnika putem vlastitih spremnika ili putem spremnika na javnim površinama s ugrađenim otpadomjerima: 

        miješanog komunalnog otpada najmanje jednom u dva tjedna;

        biootpada najmanje jednom tjedno;

        ambalažnog otpada (plastična, staklena i metalna ambalaža) najmanje jednom u tijeku obračunskog razdoblja (mjesec dana);

        otpadnog papira i kartona najmanje jednom u tijeku obračunskog razdoblja (mjesec dana);

 

Davatelj javne usluge dužan je po pozivu od korisnika javne usluge preuzeti glomazni otpad jednom godišnje s mjesta primopredaje.

 

Plan s  okvirnim vremenom primopredaje komunalnog otpada prema kategorijama korisnika i vrstama otpada sastavni je dio obavijesti o odvozu komunalnog otpada.

 

Korisnik usluge može tražiti veći broj primopredaja spremnika od planiranog, a davatelj usluge svaku takvu izvanrednu primopredaju naplaćuje temeljem cjenika za izvanrednu uslugu.

 

 

V.  OBRAČUNSKA RAZDOBLJA KROZ KALENDARSKU GODINU

 

Članak 10.

 

Korištenje javne usluge obračunava se za vremensko razdoblje od mjesec dana i počinje prvoga dana u mjesecu te završava zadnjega dana u istome mjesecu.

 

Davatelj javne usluge izdaje račun korisniku javne usluge u roku od 15 dana od dana isteka obračunskog razdoblja.

 

 

VI.    PODRUČJE PRUŽANJA JAVNE USLUGE

 

Članak 11.

 

Davatelj javne usluge dužan je javnu uslugu pružati na čitavom administrativnom području Grada Dubrovnika.

 

 

VII.  IZNOS CIJENE OBVEZNE MINIMALNE JAVNE USLUGE S OBRAZLOŽENJEM NAČINA NA KOJI JE ODREĐENA

 

Članak 12.

 

Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge za korisnike javne usluge određen je stavljajući u omjer dosadašnju razinu usluge koju su korisnici javne usluge bili dužni plaćati s troškovima za koje postoji obveza financiranja, a čija je svrha pružanje javne usluge što uključuje sljedeće:

  1. troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada
  2. troškove prijevoza otpada
  3. troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada
  4. troškove koji su nastali radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište
  5. troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge i
  6. troškove vođenje propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi s javnom uslugom.

 

Strukturu cijene javne usluge čini: cijena obvezne minimalne javne usluge (MJU) i cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (C), a određuje se prema izrazu: CJU = MJU + C.

 

Korisnik javne usluge dužan je platiti davatelju javne usluge iznos cijene za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim ako je riječ o obračunskom mjestu na kojem se nekretnina trajno ne koristi u smislu članka 71. Zakona.

 

Cijena obvezne minimalne javne usluge pokriva troškove javne usluge koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela „onečišćivač plaća“, načela ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge sukladno Zakonu, ovoj Odluci i drugim propisima. 

 

Cijena obvezne minimalne javne usluge dio je cijene javne usluge.

 

Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika kategorije kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi 53,98 HRK mjesečno, bez PDV-a.

Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika koji nije kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke, a iznosi 120,00 HRK mjesečno, bez PDV-a.

 

Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada naplaćuje se

razmjerno količini predanog otpada, sukladno kriteriju iz članka 6. ove Odluke, odnosno podacima iz evidencije o predanom otpadu.

 

Cijena javne usluge za predanu količinu miješanog komunalnog otpada određuje se prema izrazu:  C = JCV x BP x U gdje je: 

C – cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada izražena u kunama;

JCV – jedinična cijena za pražnjenje određenog volumena spremnika miješanog komunalnog otpada, izražena u kunama sukladno Cjeniku;

BP – broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju sukladno podacima u evidenciji o pražnjenju spremnika ili broj otvaranja otpadomjera na javnoj površini;

U – udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika.

Kad jedan korisnik javne usluge samostalno koristi spremnik, udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika iznosi 1. Kad više korisnika javne usluge zajednički koriste spremnik, zbroj udjela svih korisnika, određenih međusobnim sporazumom ili prijedlogom davatelja javne usluge, mora iznositi 1.

 

 

VIII. KRITERIJI ZA ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U ČIJE IME JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE PREUZIMA OBVEZU SUFINANCIRANJA CIJENE JAVNE USLUGE

 

Članak 13.

 

Grad Dubrovnik će preuzeti obvezu plaćanja iznosa na cijenu za količinu predanog miješanog otpada za korisnike javne usluge kućanstvo koji imaju djecu do 3 godine, djecu s teškoćama u razvoju, osobe s invaliditetom i osobe koje koriste pelene za inkontinenciju, sukladno uvjetima i kriterijima koji će se propisati posebnom Odlukom Grada Dubrovnika.

 

Evidencija korisnika javne usluge navedenih u stavku 1. ovog članka sadrži sljedeće podatke: korisnik javne usluge, obračunsko mjesto, obračunsko razdoblje i iznos koji je Grad Dubrovnik uplatio davatelju javne usluge.

 

 

IX.    NAČIN PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJE PO PRIGOVORU GRAĐANA NA NEUGODU UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

 

Članak 14.

 

Davatelj javne usluge je dužan omogućiti korisniku javne usluge podnošenje pisanog prigovora na dva načina i to:

        u poslovnim prostorijama (prilikom čega mora potrošaču pisanim putem potvrditi primitak pisanog prigovora), te

        putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte ako je ista prijavljena kao kontakt adresa korisnika javne usluge.

 

Na sve podnesene prigovore korisnika javne usluge, davatelj javne usluge je dužan u pisanom obliku odgovoriti u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora kao i čuvati evidenciju zaprimljenih prigovora godinu dana od dana primitka pisanog prigovora.

 

Davatelj javne usluge je dužan u poslovnim prostorijama vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora korisnika javne usluge.

 

Davatelj javne usluge je dužan na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja prigovora.

 

Ako korisnik javne usluge nije zadovoljan odgovorom na pisani prigovor ili ako nije zaprimio odgovor u propisanom roku, može podnijeti reklamaciju Povjerenstvu potrošača, a Povjerenstvo potrošača dužno je korisniku javne usluge odgovoriti na zaprimljenu reklamaciju u roku od 30 dana od dana zaprimanja reklamacije.

 

Povjerenstvo potrošača osniva davatelj javne usluge, a u njemu se nalaze predstavnici davatelja javne usluge  i udruge potrošača.

 

Ako korisnik javne usluge ne uspije riješiti svoj problem s davateljem javne usluge putem pisanog prigovora i reklamacije, tada može podnijeti prijavu Državnom inspektoratu.

 

Na postupak po prigovoru iz ovog članka primjenjuju se odredbe posebnog propisa kojim se uređuje zaštita potrošača.

X.  ODREDBE O PROVEDBI UGOVORA KOJE SE PRIMJENJUJU U SLUČAJU NASTUPANJA POSEBNIH OKOLNOSTI

 

Članak 15.

 

U slučaju nastupanja posebnih okolnosti – elementarne nepogode, rata ili druge više sile koja bi spriječila davatelja javne usluge u izvršenju javne usluge u okvirima opisanim ovom Odlukom u trajanju duljem od obračunskog razdoblja iz članka 10. ove Odluke, ugovorne obveze se ne primjenjuju za vrijeme trajanja posebnih okolnosti.

 

U slučaju trajanja posebnih okolnosti kraćem od obračunskog razdoblja iz članka 10. ove Odluke, ugovorne obveze ostaju na snazi, a davatelj javne usluge dužan je, čim okolnosti dozvole, izvršiti javnu uslugu u cijelosti, uključujući i odvoz onih količina otpada koje je propustio odvesti za vrijeme trajanja posebnih okolnosti. Odredbe Ugovora koje se odnose na ugovornu kaznu u takvom slučaju se ne primjenjuju, do nastupa redovitih okolnosti.

 

XI. POJEDINAČNO KORIŠTENJE JAVNE USLUGE

 

Članak 16.

 

Davatelj javne usluge je dužan korisniku kućanstvo osigurati mogućnost odvojene primopredaje komunalnog otpada:

        putem spremnika odgovarajućih veličina i vrsta, na njegovom obračunskom mjestu ili putem spremnika na javnoj površini;

        korištenjem spremnika za ambalažni i druge vrste otpada na njegovom obračunskom mjestu ili postavljenih na javnoj površini;

        korištenjem reciklažnih dvorišta, mobilnih reciklažnih dvorišta te odvozom glomaznog komunalnog otpada jednom godišnje bez naknade s adrese obračunskog mjesta korisnika javne usluge odnosno s dogovorenog mjesta primopredaje dostupnog vozilima davatelja javne usluge.

 

Davatelj javne usluge je dužan korisniku kućanstvo osigurati odvojenu primopredaju miješanog komunalnog otpada, biootpada i reciklabilnog otpada, koja se obavlja putem spremnika na lokaciji obračunskog mjesta korisnika javne usluge ili putem spremnika na javnoj površini, na način da se miješani komunalni otpad i biootpad sakupljaju odvojeno od otpadnog papira/kartona, plastične/metalne/staklene ambalaže.

 

Korisnik kućanstvo može odabrati zbrinjavanje biootpada kompostiranjem u kućnom komposteru ili odvozom biootpada odvojeno prikupljenog u odgovarajućem spremniku kod korisnika ili putem spremnika na javnoj površini.

 

Korisniku kućanstvo mora se omogućiti odvojena predaja glomaznog komunalnog otpada u reciklažnom dvorištu, mobilnom reciklažnom dvorištu te jednom godišnje u količini ne većoj od 3 m3 bez naplate.

 

Davatelj javne usluge je dužan korisniku kućanstvo omogućiti odvojenu predaju otpada određenog posebnim propisom koji uređuje gospodarenje otpadom u reciklažnom dvorištu odnosno mobilnom reciklažnom dvorištu.

 

Korisniku koji nije kućanstvo davatelj javne usluge je dužan osigurati predaju miješanog komunalnog otpada.

Na zahtjev korisnika javne usluge, uz naplatu sukladno Cjeniku davatelja javne usluge, pružaju se sljedeće usluge:

1.      preuzimanje otpada iz stavka 1. ovoga članka u slučaju iznimne potrebe za preuzimanjem veće količine otpada od uobičajene;

2.      preuzimanje glomaznog otpada, osim preuzimanja glomaznog otpada iz stavka 4. ovoga članka.

 

Korisnik kućanstvo koji se odluči na kućno kompostiranje biootpada koristi vlastiti komposter ili komposter koji preuzima od davatelja javne usluge. Korisnik javne usluge obvezuje se djelatnicima davatelja javne usluge omogućiti pristup na svoju nekretninu i uvid u sadržaj spremnika za kompostiranje. Korisnik javne usluge dužan je kućno kompostiranje provoditi sukladno uputama davatelja javne usluge te odredbama Zakona i odgovarajućih propisa.

 

Spremnik na obračunskom mjestu na adresi korisnika javne usluge i spremnik postavljen na javnoj površini iz stavka 1. ovog članka, smatraju se primarnim spremnikom.

 

 

XII.  KORIŠTENJE ZAJEDNIČKOG SPREMNIKA

 

Članak 17.

 

Kod kategorije korisnika kućanstvo (stambene zgrade), svi korisnici u stambenoj zgradi koriste zajedničke spremnike ili spremnike na javnoj površini sukladno odluci davatelja javne usluge.

 

U slučaju korištenja zajedničkog spremnika na istom obračunskom mjestu od strane više korisnika javne usluge, svaki korisnik javne usluge koji koristi zajednički spremnik dužan je postupati s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada te je dužan suzdržati se od postupanja kojim bi uzrokovao obveze drugim korisnicima uslijed zajedničkog korištenja spremnika.

 

Korisnici javne usluge koji zajednički koriste spremnik mogu se sporazumjeti o udjelima u korištenju zajedničkog spremnika ovisno o broju osoba koji žive u pojedinom kućanstvu, odnosno u slučaju pravne osobe ili obrtnika, ovisno o broju zaposlenika koji rade u toj pravnoj osobi ili obrtu. Korisnici javne usluge sporazumom mogu odrediti i drugačiji način određivanja udjela u korištenju zajedničkog spremnika.

 

Sporazum iz stavka 3. ovoga članka je valjan ako je potpisan od strane svih korisnika javne usluge koji se nalaze na istom obračunskom mjestu.

 

Korisnici javne usluge koji zajednički koriste spremnik mogu sporazumom iz stavka 3. ovoga članka među sobom odrediti i ovlastiti osobu koja će bez naknade ili uz sporazumom određenu naknadu skrbiti:

      da se spremnici nalaze u za to predviđenim lokacijama (ograđeno dvorište, ulaz u zgradu i dr.) na način kojim se onemogućava pristup spremnicima od strane trećih osoba;

      da se primopredaja spremnika obavlja u određeni dan i okvirno vrijeme sukladno rasporedu odvoza otpada iz Obavijesti davatelja javne usluge, kao i da spremnici i njihov sadržaj budu dostupni davatelju javne usluge prilikom primopredaje te da radnici davatelja javne usluge nakon obavljene primopredaje spremnike mogu vratiti na njihovo mjesto;

      da davatelju javne usluge bude vraćena popunjena izjava o načinu korištenja javne usluge te da davatelj usluge bude pravovremeno obaviješten o svakoj promjeni podataka iz Izjave.

 

Korisnici javne usluge koji zajednički koriste spremnik mogu se sporazumom iz stavka 3. ovoga članka sporazumjeti i o svim drugim pitanjima za koja smatraju da su bitna za pravilno korištenje zajedničkog spremnika.

 

Pisani sporazum iz stavka 3. ovoga članka potpisan po korisnicima javne usluge koji na istom obračunskom mjestu zajednički koriste spremnike, korisnici su dužni dostaviti davatelju javne usluge uz izjavu o korištenju javne usluge za isto obračunsko mjesto, pri čemu je dovoljno da se davatelju javne usluge uz sporazum dostavi samo jedna izjava o korištenju javne usluge koja se odnosi na isto obračunsko mjesto.

 

Ako ne postoji sporazum između korisnika zajedničkih spremnika, udjele pojedinih korisnika u zajedničkom spremniku, na temelju podataka davatelja javne usluge, određuje davatelj javne usluge.

 

U slučaju da suvlasnici stambene zgrade nisu postigli sporazum o korištenju zajedničkog spremnika, količina otpada za pojedinačnog korisnika obračunava se prema njegovom udjelu u korištenju zajedničkog spremnika, a smatra se da svi korisnici koriste jednaki udio u zajedničkom spremniku.  

 

 

XIII.    KORIŠTENJE JAVNE POVRŠINE ZA PRIKUPLJANJE OTPADA I MJESTA PRIMOPREDAJE OTPADA AKO SU RAZLIČITA OD OBRAČUNSKOG MJESTA

 

Članak 18.

 

Sakupljanje komunalnog otpada na adresi obračunskog mjesta korisnika javne usluge obavlja se u odgovarajućim spremnicima koji u pravilu moraju biti smješteni na zemljištu, odnosno unutar nekretnine korisnika javne usluge. Primopredaja otpada u pravilu se obavlja na javnoj površini ispred nekretnine korisnika javne usluge, osim ako korisnik javne usluge nije ovlastio davatelja javne usluge za ulazak na zemljište odnosno u nekretninu korisnika javne usluge i to mu omogućio. Korisnik javne usluge koristi uslugu na način da, sukladno obavijesti o prikupljanju komunalnog otpada, u dane odvoza otpada na javnu površinu ispred svoje nekretnine iznese odgovarajući spremnik s otpadom koji se u te dane odvozi.

 

U slučaju kad spremnike za otpad nije moguće smjestiti na zemljištu odnosno unutar nekretnine korisnika javne usluge, spremnici se mogu smjestiti na javnu površinu, sukladno Odluci o komunalnom redu Grada Dubrovnika.

U suradnji s Gradom Dubrovnikom, davatelj javne usluge prema potrebi spremnike za komunalni otpad i mobilna reciklažna dvorišta može privremeno postavljati na javne površine sukladno mišljenju nadležnog tijela Grada Dubrovnika nadležnog za promet, na način da tako postavljeni spremnici i mobilna reciklažna dvorišta ne ometaju korištenje javne površine, osobito u smislu prometa pješaka i vozila te preglednosti raskrižja. Sav otpad koji se nađe u okolici spremnika na javnoj površini davatelj javne usluge dužan je ukloniti u najkraćem mogućem roku.

 

 

XIV.    PRIHVATLJIVI DOKAZ IZVRŠENJA JAVNE USLUGE ZA POJEDINOG KORISNIKA USLUGE

 

Članak 19.

 

Prihvatljivi dokaz izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika javne usluge predstavlja automatska elektronička evidencija korištenja/otvaranja spremnika na javnoj površini putem otpadomjera, te evidencija davatelja javne usluge o izvršenoj javnoj usluzi (automatska elektronička evidencija pražnjenja spremnika kod korisnika tijekom obračunskog razdoblja) za pojedinog korisnika javne usluge,  pri čemu davatelj javne usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika od strane trećih osoba, već je svaki korisnik javne usluge dužan osigurati da njemu dodijeljene spremnike ne koriste neovlašteno treće osobe.

 

Davatelj javne usluge dužan je, na zahtjev korisnika javne usluge, omogućiti korisniku javne usluge uvid u njegove podatke u evidenciji, u elektroničkom obliku, putem e-pošte ili mrežnog servisa.

 

Evidencija sadrži podatke najmanje o: 

  1. kategoriji korisnika javne usluge;
  2. korisniku javne usluge – ime i prezime ili naziv pravne osobe odnosno fizičke osobe – obrtnika, OIB i adresa sjedišta; adresa obračunskog mjesta; popis predviđenih primopredaja miješanog komunalnog otpada po obračunskim razdobljima; popis izjavljenih prigovora korisnika javne usluge;
  3. korištenju javne usluge za obračunsko mjesto: podatak o korištenju nekretnine na obračunskom mjestu (koristi se ili se trajno ne koristi); datum zaprimanja / zadnje izmjene Izjave i kopija Izjave u elektroničkom obliku; vrsta i količina spremnika s pripadajućim oznakama; podaci o korištenju spremnika na javnoj površini putem otpadomjera; udio korisnika javne usluge u korištenju spremnika; datum i broj primopredaja miješanog komunalnog otpada i dokaz o izvršenoj usluzi u obračunskom razdoblju;
  4. korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta – lokacija reciklažnog dvorišta odnosno mobilnog reciklažnog dvorišta; datum predaje, vrsta i količina otpada predanog u reciklažnom dvorištu;
  5. korištenju javne usluge preuzimanja glomaznog komunalnog otpada po pozivu – datum preuzimanja glomaznog komunalnog otpada, vrsta i količina.

 

 

XV.  NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA JAVNE USLUGE U SLUČAJU KAD SU KORISNICI JAVNE USLUGE KUĆANSTVA I PRAVNE OSOBE ILI FIZIČKE OSOBE-OBRTNICI I KORISTE ZAJEDNIČKI SPREMNIK, A NIJE POSTIGNUT SPORAZUM O NJIHOVIM UDJELIMA

 

Članak 20.

 

Ako zajednički spremnik za miješani komunalni otpad uz korisnike kategorije kućanstvo, istovremeno koriste i korisnici koji nisu kategorije kućanstvo, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, njihov udio u korištenju zajedničkog spremnika zgrade određuje se na isti način kao i kod kategorije korisnika kućanstvo.

 

 

XVI.    UGOVORNA KAZNA

Članak 21.

 

Korisnik javne usluge dužan je platiti davatelju javne usluge ugovornu kaznu ako postupa protivno Ugovoru.

 

Iznos ugovorne kazne određen za pojedino postupanje korisnika javne usluge mora biti razmjeran troškovima uklanjanja posljedica takvog postupanja, a najviše do iznosa godišnje cijene obvezne minimalne javne usluge koju korisnik javne usluge plaća u cijeni javne usluge.

 

Na pitanja ugovorne kazne iz stavka 1. ovoga članka koja nisu uređena Zakonom primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

 

Kad više korisnika javne usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog korisnika snose svi korisnici javne usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju spremnika.

 

Iznos određene ugovorne kazne iskazuje se na zasebnoj stavci na računu za javnu uslugu.

 

Članak 22.

 

Djelatnici davatelja javne usluge utvrđuju je li korisnik javne usluge postupio protivno Ugovoru, odnosno je li korisnik javne usluge dužnik plaćanja ugovorne kazne.

 

Odredbe o ugovornoj kazni navedene u Tablici 1. sadrže popis postupaka čijim izvršenjem korisnik javne usluge postupa protivno Ugovoru.

 

Davatelj javne usluge će korisniku javne usluge obračunati minimalni iznos ugovorne kazne za prvo postupanje protivno ugovoru, a za svako iduće ponavljanje postupanja protivno ugovoru naplatit će mu se veća kazna, do maksimalne.

 

Minimalni iznos ugovorne kazne za pojedino postupanje je mjesečni iznos obvezne minimalne javne usluge, a maksimalni iznos kazne je godišnji iznos obvezne minimalne javne usluge i to prema kategoriji korisnika koji je počinio prekršaj koji ima za posljedicu plaćanje ugovorne kazne.

 

Tablica 1.

Ugovorna kazna - prekršaj

Opis postupaka za utvrđivanje postupanja protivno ugovoru

Korisnik javne usluge rukuje sa spremnikom na način koji za posljedicu ima oštećenje ili gubitak istoga

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Korisnik javne usluge u spremnik  sabija otpad pa nije moguće gravitacijsko pražnjenje otpada

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Korisnik javne usluge odlaže opasni otpad u spremnike za miješani komunalni otpad, biootpad ili druge spremnike namijenjene reciklabilnom otpadu

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Korisnik javne usluge odlaže otpad u spremnik koji nije predviđen za tu vrstu otpada

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Poklopac ugovorenog spremnika za miješani komunalni otpad ne može se u potpunosti zatvoriti zbog odložene veće količine otpada od volumena spremnika

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Korisnik javne usluge koji nije kućanstvo  odlaže proizvodni otpad u spremnike za komunalni otpad

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Korisnik javne usluge koji nije kućanstvo u Izjavi je naveo da pripada kategoriji korisnika koji je kućanstvo

Opažanje djelatnika davatelja javne  usluge, izjave svjedoka, pribavljanje dokumentacije nadležnih tijela

Korisnik javne usluge odlaže miješani komunalni otpad u spremnike za reciklabilni otpad ili u spremnike za biootpad

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

Vlasnik/korisnik nekretnine nije postupio sukladno svojim obvezama iz Općih uvjeta Ugovora/Zakona

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge, evidencija davatelja javne usluge, evidencija nadležnih tijela i službi.

Korisnik javne usluge je izgubio karticu/ključ za otvaranje spremnika s nadogradnjom

Prijava korisnika javne usluge

Korisnik javne usluge ne postupa zaduženom karticom/ključem i ne koristi otpadomjer sukladno uputama

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik i drugi dokazi

Korisnik javne usluge nije razvrstao reciklabilni komunalni otpad u spremnicima sukladno namjeni istoga

Opažanje djelatnika davatelja javne usluge i fotozapis i/ili videozapis s kamera koje je postavio Grad Dubrovnik

 

 

XVII.     OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA

 

Članak 23.

 

Opći uvjeti Ugovora s korisnicima javne usluge sadržani su u Prilogu 1. ove Odluke i čine njen sastavni dio.

 

 

XVIII.    NADZOR

Članak 24.

 

Nadzor nad provedbom ove Odluke provodi nadležna inspekcija i komunalno redarstvo, sukladno odredbama Odluke o komunalnom redu Grada Dubrovnika i Zakona.

 

Nadzor nad provedbom ove Odluke u dijelu postupanja za koja je propisana ugovorna kazna provodi davatelj javne usluge.

 

Za sankcioniranje prekršaja odlaganja otpada na javnoj površini ili onečišćenja javnih površina nepravilnim postupanjem s otpadom nadležno je komunalno redarstvo Grada Dubrovnika temeljem Odluke o komunalnom redu Grada Dubrovnika i drugih akata Grada Dubrovnika koji uređuju postupanje s nepropisno odloženim otpadom.

 

 

XIX.       PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 25.

 

Davatelj javne usluge obvezan je ispuniti uvjete za naplatu odvoza miješanog komunalnog otpada prema predanoj količini otpada na čitavom području Grada Dubrovnika, sukladno članku 6. ove Odluke, u roku od najviše 3 mjeseca od dana stupanja na snagu ove Odluke ili do ispunjenja tehničkih uvjeta.

 

Davatelj javne usluge obvezan je u roku iz stavka 1. ovoga članka isporučiti svim korisnicima javne usluge uređaj za otvaranje spremnika na javnoj površini ili spremnike za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada kod korisnika; u slučaju nemogućnosti navedenih isporuka davatelj javne usluge će korisnicima navedeno isporučiti u najkraćem mogućem roku ili po ispunjenju potrebnih tehničkih uvjeta.

 

Članak 26.

 

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 2/18.).

 

 

Članak 27.

 

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.

 

 

KLASA: 351-01/22-01/10

URBROJ: 2117-1-09-22-06

Dubrovnik, 5. rujna 2022.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------

 

 

OPĆI UVJETI UGOVORA O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE

SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA NA PODRUČJU GRADA DUBROVNIKA

(u daljnjem tekstu: Opći uvjeti)

 

 

 

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

 

Definicije i pojmovi u ovim Općim uvjetima odgovaraju definicijama i pojmovima korištenim u Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Odluka)

 

Članak 2.

 

Ovim Općim uvjetima uređuju se međusobni odnosi između davatelja javne usluge i korisnika  javne usluge koji su ugovorne strane Ugovora o korištenju javne usluge sakupljanja komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Ugovor) na području Grada Dubrovnika.

 

 

Članak 3.

 

Ovi  Opći uvjeti se dostavljaju korisniku javne usluge uz Izjavu o načinu korištenja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada  (u daljnjem tekstu: Izjava) i predstavljaju njezin sastavni dio.

 

 

II. UGOVOR O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE

 

Članak 4.

 

Ugovor o korištenju javne usluge smatra se sklopljenim:

        kad korisnik javne usluge dostavi davatelju javne usluge Izjavu

        prilikom prvog evidentiranog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju miješanog komunalnog otpada, u slučaju kada korisnik javne usluge ne dostavi Izjavu davatelju javne usluge.

 

Dijelove ugovora čine: Opći uvjeti Ugovora, Odluka, Izjava i Cjenik javne usluge.

 

Davatelj javne usluge je dužan omogućiti korisniku javne usluge uvid u akte iz stavka 2. ovog članka prije sklapanja Ugovora te prije svake izmjene i/ili dopune Ugovora te na zahtjev korisnika javne usluge.

 

Grad Dubrovnik i davatelj javne usluge su dužni putem sredstava javnog informiranja, mrežne stranice, dostavom pisane obavijesti i/ili na drugi za korisnika prihvatljiv način, osigurati da korisnik javne usluge, prije sklapanja Ugovora i/ili izmjene, odnosno, dopune Ugovora, bude upoznat s propisanim odredbama koje uređuju sustav sakupljanja komunalnog otpada, Ugovorom, pravima i obvezama.

 

Davatelj javne usluge je dužan na svojoj mrežnoj stranici imati poveznice na mrežne stranice „Narodnih novina“ na kojima je objavljen Zakon, digitalnu presliku Odluke, digitalnu presliku Cjenika sa svim pripadajućim dodacima i prilozima, kao i obavijest o načinu podnošenja prigovora.

 

Članak 5.

 

Korisnik javne usluge može raskinuti Ugovor u sljedećim slučajevima:

        uz pisanu Izjavu da navedenu nekretninu neće trajno koristiti, a nakon isteka roka od 12 mjeseci od dana raskida Ugovora, dužan je davatelju javne usluge dostaviti dokaz o nekorištenju nekretnine za navedeno razdoblje. Navedeni dokaz dužan je dostavljati svakih 12 mjeseci za prethodno razdoblje.

        kada korisnik javne usluge prestane biti vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine koji je imao obvezu korištenja javne usluge.

 

U slučaju kada korisnik javne usluge nije u mogućnosti dostaviti dokaz o nekorištenju nekretnine, dužan je plaćati javnu uslugu, a za sve vrijeme u kojem nije plaćao istu, obračunati će mu se cijena obvezne minimalne javne usluge.

 

 

III. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA

 

Članak 6.

 

Davatelj javne usluge za područje grada Dubrovnika je trgovačko društvo Čistoća d.o.o., Dubrovnik (u daljnjem tekstu: davatelj usluge).

 

 

Članak 7.

 

Davatelj javne usluge je dužan:

1.      gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva gospodarenja otpadom i način na koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima drukčija svojstva;

2.      pružati javnu uslugu u skladu sa Zakonom i Odlukom;

3.      snositi sve troškove gospodarenja prikupljenim otpadom, osim troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji pretežito od otpadne ambalaže;

4.      osigurati korisniku javne usluge spremnike za primopredaju komunalnog otpada;

5.      preuzeti sadržaj spremnika od korisnika javne usluge i to odvojeno miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni otpad;

6.      osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja;

7.      osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje javne usluge neovisno o broju korisnika javne usluge koji koriste zajednički spremnik;

8.      predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju odredi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost;

9.      voditi evidencije propisane člankom 82. Zakona;

10.   na spremniku održavati Zakonom propisane natpise;

11.   osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge;

12.   obračunati cijenu javne usluge na način propisan Zakonom, ovom Odlukom i Cjenikom;

13.   predati miješani komunalni otpad u centar za gospodarenje otpadom sukladno Planu gospodarenja otpadom RH,

14.   na računu za javnu uslugu navesti sve elemente temeljem kojih je izvršio obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost.

 

Iznimno od stavka 1. točke 13. ovog članka, do otvorenja centra za gospodarenje otpadom davatelj javne usluge je dužan odložiti miješani komunalni otpad na odlagalištu Grabovica do ispunjenja postojećih kapaciteta, nakon čega je dužan iste odlagati na odlagalištu Lovornik u Pločama

 

Spremnik za primopredaju komunalnog otpada kod korisnika javne usluge mora sadržavati natpis s nazivom davatelja javne usluge, oznaku koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku javne usluge i obračunskom mjestu i naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen.

 

Spremnik za primopredaju komunalnog otpada kod korisnika javne usluge mora sadržavati natpis s nazivom davatelja javne usluge, oznaku koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku javne usluge i obračunskom mjestu i naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen.

 

Davatelj javne usluge dužan je korisniku javne usluge do 31. prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest o sakupljanju komunalnog otpada elektroničkim putem, pisanim putem ili na drugi, korisniku javne usluge, prihvatljiv način.

 

Davatelj javne usluge i Grad Dubrovnik su na svojim mrežnim stranicama dužni objaviti i ažurno održavati informacije o:

        lokacijama mobilnih i reciklažnih dvorišta po naseljima i

        lokacijama spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada postavljenih na javnoj površini.

 

Članak 8.

 

Korisnik javne usluge na području pružanja usluge je vlasnik nekretnine odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge ili stvarni korisnik nekretnine.

 

Korisnici javne usluge iz stavka 1. ovoga članka ovisno o načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja (vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu obavljanja djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:

1.    korisnika kućanstvo ili

2.    korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada).

 

Korisnik iz stavka 2. točke 2. ovoga članka je korisnik javne usluge koji nije razvrstan u kategoriju kućanstvo, a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se uređuje ugostiteljska djelatnost.

 

 

Članak 9.

 

Korisnik javne usluge je dužan:

1.      koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi nekretnina na način da proizvedeni komunalni otpad predaje putem ugovorenog spremnika

2.      omogućiti davatelju javne usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini

3.      postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika javne usluge na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada

4.      odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu korisnika javne usluge, te kad više korisnika koristi zajednički spremnik zajedno s ostalim korisnicima javne usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika

5.      odgovarati za postupanje sa karticom/ključem i korištenjem spremnika na javnoj površini sukladno uputstvima.

6.      platiti davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je nekretnina koja se trajno ne koristi

7.      predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s istim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika koji nije kućanstvo

8.      predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni komunalni otpad

9.      predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu nastanka

10.   dostaviti davatelju javne usluge ispunjenu Izjavu o načinu korištenja javne usluge

11.   omogućiti davatelju javne usluge označivanje spremnika odgovarajućim natpisom i oznakom.

 

Korisnik javne usluge koji nije kućanstvo dužan je predati odvojeno miješani komunalni otpad i otpad koji nije komunalni otpad, a uslugu preuzimanja otpada koji nije komunalni može ugovoriti s davateljem javne usluge ili s drugim ovlaštenim sakupljačem navedenog otpada.

 

Pod otpadom koji nije komunalni u smislu ove Odluke smatra se biootpad, otpadna ambalaža, papir i karton, glomazni otpad.

 

Opasni otpad korisnik javne usluge koji nije kućanstvo dužan je predavati isključivo ovlaštenom sakupljaču.

 

O svakoj promjeni podataka iz Izjave o načinu korištenja javne usluge korisnik javne usluge dužan je obavijestiti davatelja javne usluge u roku od 15 dana od dana kad je nastupila promjena, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana prije dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.

 

 

Članak 10.

 

Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja se u razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti, odnosno nije useljiva.

 

Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se na temelju očitovanja vlasnika nekretnine, a dokazuje se temeljem podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije i pitke vode ili na drugi odgovarajući način uključujući očevid lokacije.

 

 

IV. UVJETI ISPORUKE I KORIŠTENJA KOMUNALNE USLUGE

 

Članak 11.

 

Spremnici za odlaganje komunalnog otpada moraju se nalaziti na obračunskom mjestu kod korisnika javne usluge (ograđeno dvorište, ulaz u zgradu i dr.) odnosno na mjestima gdje je onemogućen pristup trećim osobama.

Iznimno, spremnici koje zajednički koriste korisnici u višestambenim zgradama, mogu biti smješteni  i na javnoj površini  uz uvjet da se osigura mogućnost odlaganja otpada samo korisnicima javne usluge.

 

Članak 12.

 

Kada je zbog tehničkih uvjeta vozilu davatelja javne usluge onemogućen pristup do nekretnine korisnika javne usluge, a korisniku je na uporabu dodijeljen spremnik (vrećica) za komunalni otpad, korisnik javne usluge dužan je spremnik (vrećicu) na dan odvoza, prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu javnu površinu kojoj vozilo davatelja javne usluge može pristupiti.

 

Spremnici koji nisu postavljeni sukladno odredbama ovoga članka neće biti ispražnjeni.

 

 

Članak 13.

 

Kada davatelj javne usluge ne može vozilom pristupiti nekretninama većeg broja korisnika javne usluge na određenom području zbog ograničenja lokacije ili drugih tehničkih uvjeta ili kada je to davatelj javne usluge odlučio zbog neracionalnog povećanja troškova ili nekih drugih okolnosti ili se nekretnina korisnika nalazi na većoj udaljenosti od javne površine kojoj vozilo davatelja javne usluge može pristupiti (nepristupačna područja), davatelj javne usluge može korisnicima javne usluge staviti na raspolaganje odgovarajući zajednički spremnik te ugovoriti zajedničko korištenje spremnika kojeg će se  postaviti na prvu dostupnu javnu površinu kojoj vozilo davatelja javne usluge može pristupiti.

 

 

Članak 14.

 

Sav odloženi komunalni otpad mora se nalaziti u spremniku, a poklopac spremnika mora biti potpuno zatvoren.

 

Zabranjeno je pretrpavati i dodatno sabijati otpad u spremniku. Otpad mora biti odložen u spremnik na način da prilikom pražnjenja isti u cijelosti gravitacijski ispadne iz spremnika.

 

Otpad odložen izvan spremnika neće se preuzeti.

 

 

Članak 15.

 

Korisnici javne usluge dužni su spremnike redovito održavati u ispravnom i funkcionalnom stanju, postupati s njima na način koji ne dovodi do njihovog oštećivanja te skrbiti da ti spremnici ne budu oštećeni od strane trećih osoba.

 

U slučaju otuđenja dodijeljenog spremnika, korisniku javne usluge osigurava se bez naknade novi spremnik ako korisnik javne usluge dostavi policijski zapisnik o prijavljenoj krađi. U protivnom korisnik javne usluge dužan je namiriti davatelju javne usluge cijenu novog spremnika.

 

Članak 16.

 

Davatelj javne usluge dužan je pažljivo rukovati posudama za odlaganje otpada, tako da se iste ne oštećuju, a odloženi otpad ne rasipa i onečišćava okolinu. Svako onečišćivanje i oštećenje prouzrokovano skupljanjem i odvozom otpada davatelj javne usluge je dužan odmah otkloniti.

 

Davatelj javne usluge je dužan prilikom obavljanja usluge paziti da ne ošteti ograde i pročelja zgrada.

 

Nakon pražnjenja posuda za odlaganje otpada davatelj javne usluge dužan ih je vratiti na mjesto na kojem su bile i zatvoriti poklopac.

 

U slučaju da je oštećenje posude za odlaganje otpada uzrokovao davatelj javne usluge trošak nabave nove snosit će davatelj javne usluge.

 

 

Članak 17.

 

Kada korisnik javne usluge zahtjeva promjenu volumena spremnika, okvirni rok za dostavu spremnika je 30 (trideset) dana od dana zaprimanja zahtjeva.

 

 

Članak 18.

 

Korisnici javne usluge dužni su spremnike za komunalni otpad na dan odvoza, prema rasporedu, iznijeti na prvu dostupnu javnu površinu, na način da ne ometaju javni promet na kolniku ili pješačkoj stazi.

 

 

V. CIJENA JAVNE USLUGE

Članak 19.

 

Davatelj javne usluge dužan je iz prihoda od naplate cijene javne usluge financirati samo troškove čija svrha je pružanje javne usluge uključujući sljedeće:

1.      troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada

2.      troškove prijevoza otpada

3.      troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada

4.      troškove koji su nastali radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području jedinice lokalne samouprave za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište

5.      troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge

6.      troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u svezi s javnom uslugom.

 

 

Članak 20.

 

Cijena javne usluge utvrđuje se Cjenikom javne usluge kojeg donosi i mijenja davatelj javne usluge sukladno zakonu i propisima donesenim na temelju zakona.

 

Korisnik javne usluge je dužan plaćati cijenu javne usluge utvrđenu Cjenikom javne usluge. 

 

 

Članak 21.

 

Cijenu javne usluge korisnici javne usluge plaćaju na temelju računa koji im davatelj javne usluge ispostavlja.

 

Davatelj javne usluge omogućava korisniku javne usluge provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na pruženu uslugu.

 

 

Članak 22.

Računi se dostavljaju korisniku javne na obračunsko mjesto, a na izričit zahtjev korisnika javne usluge, na adresu koju on odredi unutar RH.

 

Na zahtjev korisnika javne usluge, davatelj javne usluge će dostaviti e-račun preko Internet bankarstva banke korisnika, ako je korisnik javne usluge tako dogovorio. 

 

Korisnici javne usluge su dužni ispostavljeni račun podmiriti do roka utvrđenog na računu.

 

U slučaju zakašnjenja zaračunavaju se zakonske zatezne kamate u skladu sa zakonom.

 

 

VI. ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 23.

 

Ovi Opći uvjeti mijenjaju se na način koji je određen za njihovo donošenje.

 

Ovi Opći uvjeti objavit će se u Službenom glasniku Grada Dubrovnika  te na mrežnim stranicama davatelja javne usluge i primjenjuju se stupanjem na snagu Odluke.