Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 8 - 27. lipnja 2019.Objavljeno: 27.06.19.

89. Zaključak o izmjeni Odluke o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra

Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17) i članka 32. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 4/09., 6/10., 3/11., 4/12., 5/13., 6/13. – pročišćeni tekst, 9/15 i 5/18.), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 23. sjednici, održanoj 27. lipnja 2019., donijelo je

 

 

Z A K LJ U Č A K

 

 

Članak 1.

 

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 10. sjednici održanoj dana 09. travnja 2018. godine donijelo je  na Odluku o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra KLASA: UP/I-343-01/18-01/01, URBROJ: 2117/01-09-18-02.

 

 

Članak 2.

 

Odluka iz članka 1. ovog Zaključka zamjenjuje se Odlukom  o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra koja se nalazi u prilogu ovog Zaključka i čini njegov sastavni dio.

 

 

Članak 3.

 

Ovaj Zaključak stupa na snagu danom donošenja.

 

 

Obrazloženje:

 

Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 10. sjednici održanoj dana 09. travnja 2018. godine donijelo je  na Odluku o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra KLASA: UP/I-343-01/18-01/01, URBROJ: 2117/01-09-18-02 (u daljnjem tekstu: Odluka).

 

Državno odvjetništvo uputilio je dopis  Gradu Dubrovniku, na znanje Ministarstvu financija, Kabinetu ministra,  broj: R-DO-146/2016-5, od dana 12. travnja 2018. godine u kojem se u bitnom navodi kako u konkretnom slučaju u vezi s predmetnom koncesijom-žičarom Srđ- Dubrovnik teče sudski postupak, a postoji  dosijeli dug po osnovi stjecaja bez osnove u visini koncesijske naknade koja je izjednačena s porezima, to proizlazi da bi trebalo zastati s dodjelom koncesije dok se ova pitanja ne riješe odnosno  ne bi trebalo sklapati ugovor o koncesiji ako je odluka o dodijeli  već donesena, jer se koncesija stječe temeljem ugovora. Nadalje se navodi kako društvo ima priliku sklopiti sudsku nagodbu s državom, a vansudsku s Gradom Dubrovnikom kojim će se urediti plaćanje dospjelog duga za korištenje žičare po istim kriterijima te da pretpostavljaju da takva volja postoji jer je društvo iskazalo ozbiljnu namjeru za razrješenje imovinskopravnih odnosa.

 

Grad Dubrovnik, je postupio sukladno navedenom dopisu te zastao s dodjelom koncesije stoga donesena Odluku nije dostavljena društvu Excelsa nekretnine d.d. Naime, sukladno odredbama članaka 54. Zakona o koncesijama („Narodne novine“ broj: 69/2017) cit: „Ugovor o koncesiji ne može se sklopiti prije isteka razdoblja mirovanja, koje iznosi 15 dana od dana dostave odluke o davanju koncesije svakom ponuditelju odnosno svakom podnositelju zahtjeva iz članka 39. ovoga Zakona. Razdoblje mirovanja primjenjuje se i u slučaju zaprimanja samo jedne ponude.

Ako je pokrenut postupak pravne zaštite, ugovor o koncesiji sklapa se kada odluka o davanju koncesije postane izvršna.

Davatelj koncesije odabranom najpovoljnijem ponuditelju odnosno podnositelju zahtjeva iz članka 39. ovoga Zakona nudi sklapanje ugovora o koncesiji najkasnije u roku od deset dana od isteka razdoblja mirovanja iz stavka 1. ovoga članka, odnosno deset dana od dana kada je odluka o davanju koncesije postala izvršna.

 

Slijedom citiranih zakonskih odredbi razvidno je kako bi Grad Dubrovnik dostavom Odluke društvu Excelsa nekretnine d.d. sukladno članku 54. stavak 3. Zakona o koncesijama  trebao ponuditi sklapanje Ugovora o  koncesiji najkasnije u roku od 10 dana od isteka razdoblja mirovanja odnosno izvršnosti odluke, a što bi bilo protivno dostavljenom dopisu Državnog odvjetništva Republike Hravatske.

 

Državno odvjetništvo Republike Hrvatske uputilo je dopis gradu Dubrovniku, na znanje Ministartsvu finacija, Kabinetu ministra, broj: R-DO-146/2016-10 od dana 17. srpnja 2018. godine u kojem se u bitnom navodi kako postoje zakonske zapreke za sklapanje ugovora o koncesiji odnosno da se ugovor o koncesiji može sklopiti jedino pod raskidnim uvjetom. Nadalje se navodi kako, iznimno, radi uspostave zakonitosti, ugovor o koncesiji  bi se mogao sklopiti i odmah, ali pod raskidnim uvjetom, na način da se odredi razdoblje u kojem je društvo dužno platiti točno određene iznose koristi stečene bez pravne osnove i to posebno navedene za državu i posebno za Grad Dubrovnik, pod prijetnjom raskida ugovora ako se ova obveza ne ispuni u cjelosti u određenom roku. Nadalje kako je važno imati u vidu da se radi o upravnom ugovoru koji sklapa osoba javnog prava, a ne o klasičnom građanskopravnom ugovoru. U slučaju sklapanja ugovora pod raskidnim uvjetom potrebno je prethodno mijenjati odluku o davanju koncesije i u pogledu određivanja roka za ispunjenje obveze prema državi konzultirati se s Ministarstvom financija.

 

Slijedom navedenog Grad Dubrovnik je tužio društvo Excelsa nekretnine d.d. radi naknade koristi i naknade štete pred Trgovačkom sudu u Dubrovniku te kontinurano s društvom nastojao postići nagodbu oko uređenja plaćanja duga koji je nastao po osnovi obavljanja djelatnosti  prijevoza putnika žičarom bez koncesije.

 

Grad Dubrovnik usuglasio je tekst izvansudske nagodbe. U međuvremenu su društvo Excelsa nekretnine d.d. i Republika Hrvatska sklopili nagodbu temeljem koje je društvo podmirilo dug.

Slijedom navedenog stekli su se uvjeti da se sukladno članku 130. Zakona o općem upravnom postupku  („Narodne novine“ broj: 47/09) u Odluku o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra  implementira pridržaj ukidanja s rokom u kojem je društvo Excelsa nekretnine dužno ispuniti obvezu podmirivanja duga s osnove naknade za obavljanje djelatnosti prijevoza putnika žičarom bez sklopljenog ugovora o koncesiji.

 

Stoga se slijedom iznesenog Odluka iz točke 1. ovog zaključka zamjenjuje Odlukom o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra koja se nalazi u prilogu.

 

Sukladno odredbama članka 3. stavak 3. Zakona o koncesijama ugovor o koncesiji za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra je upravni ugovor. Sukladno odredbama članka 5. stavak 1. točka 7.  Zakona o koncesiji Ugovor o koncesiji je upravni ugovor koji u pisanom obliku i na određeno vrijeme sklapaju davatelj koncesije i koncesionar o međusobnim pravima i obezama vezanim uz danu koncesiju na temelju odluke o davanju koncesije. Odredbama članka 150. Zakona o  općem upravnom postupku  javnopravnotijelo i stranka  sklopiti će upravni ugovor o izvršenju  prava i obveza utvrđenih u rješenju  kojim je riješena upravna stvar, ako je zakonom propisano sklapanje takvog ugovora. Upravni ugovor ne smije biti protivan izreci rješenje.

 

Slijedom navedenog neophodno je u odredbe Ugovora o koncesiji implementirati odredbe iz Odluke o dodijeli koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra koje se odnose na obvezu na obvezu podmirivanja duga s osnove naknade za obavljanje djelatnosti prijevoza putnika žičarom bez sklopljenog ugovora o koncesiji.

 

 

KLASA: 343-01/17-01/02

URBROJ: 2117/01-09-19-37

Dubrovnik, 27. lipnja 2019.

 

Predsjednik Gradskog vijeća:           

mr.sc. Marko Potrebica, v. r.

------------------------------------------------