Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 2 - 10. veljače 2015.Objavljeno: 11.02.15.

2. Programom javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika za razdoblje od 1. siječnja do 31. ožujka 2015. godine.

Na temelju Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu  Dubrovniku („Narodne novine“, broj 8/15.) i članka 88. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01., 60/01., 129/05., 109/07., 125/08., 36/09., 150/11., 144/12. i 19/13. – pročišćeni tekst), donosim

 

 

PROGRAM JAVNIH POTREBA U ŠKOLSTVU

GRADA DUBROVNIKA ZA RAZDOBLJE

OD 1. SIJEČNJA DO 31. OŽUJKA 2015. GODINE

 

 

1. UVOD

 

Programom javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika obuhvaćeni su poslovi, projekti i manifestacije iz područja odgoja i obrazovanja, koji sukladno pozitivnim zakonskim propisima spadaju u nadležnost Grada Dubrovnika ili su od posebnog interesa za Grad Dubrovnik. Programom su obuhvaćeni projekti na tri razine obrazovanja: osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju, za koje Grad Dubrovnik, sukladno nadležnostima i proračunskim mogućnostima, osigurava financijska sredstva.

Zbog neizglasavanja Proračuna Grada Dubrovnika za 2015.godinu Vlada Republike Hrvatske donijela je rješenje kojim je raspustila Gradsko vijeće Grada Dubrovnika i razriješila gradonačelnika Grada Dubrovnika i njegove zamjenike. Na istoj sjednici imenovala je povjerenika Vlade Republike Hrvatske za Grad Dubrovnik koji obavlja poslove iz nadležnosti Gradskog vijeća i gradonačelnika te koji u skladu s Odlukom o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine donosi Program javnih potreba u školstvu Grada Dubrovnika za prvo tromjesečje 2015.godine.

 

 

2. PROGRAM OSNOVNOG ŠKOLSTVA U RAZDOBLJU OD 1. SIJEČNJA DO 31. OŽUJKA 2015. GODINE

 

Djelatnost osnovnog školstva od posebnog je društvenog interesa i obuhvaća odgoj i obvezno obrazovanje sa svrhom da učeniku omogući stjecanje znanja, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad te daljnje školovanje.

 

Jedan od temeljnih ciljeva osnovnoškolskog obrazovanja je osiguranje uvjeta za intelektualni, tjelesni, estetski, društveni, moralni i duhovni razvoj djeteta u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima. Temelji se, između ostalog, na načelu jednakosti obrazovnih šansi za sve učenike te na partnerstvu svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.

 

Sva pitanja vezana za osnovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj regulirana su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10- ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14).

 

Na temelju Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave i tada važećeg Zakona o osnovnom školstvu Grad Dubrovnik je počevši od 1. srpnja 2001. godine preuzeo obvezu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za osnovne škole na svom području i to:

 

  1. OŠ MARINA GETALDIĆA, Frana Supila 3, Dubrovnik
  2. OŠ LAPAD, Od Batale 14, Dubrovnik
  3. OŠ MARINA DRŽIĆA, Volantina 6, Dubrovnik
  4. OŠ IVANA GUNDULIĆA, Sustjepanska 4, Dubrovnik
  5. OŠ MOKOŠICA, Bartola Kašića 2, Mokošica
  6. OŠ ANTUNA MASLE, Lujaci 2, Orašac

 

Osnivačka prava nad spomenutim osnovnim školama prenesena su na Grad Dubrovnik Odlukom Ministarstva prosvjete i športa od 20. veljače 2002. godine.

 

Osnovne škole Grada Dubrovnika već godinama bilježe kontinuirani pad broja učenika.  U pedagoškoj godini 2014./2015. pad broja učenika je zaustavljan, osnovne škole Grada Dubrovnika pohađa u ovoj školskoj godini četvero učenika više nego lani. U prvi razred osnovne škole upisano je 417 djece, što je nešto manje nego lani, ali daleko više nego prošlih godina. 

 

U sljedećoj tablici prikazan je broj učenika po pojedinoj školi od 2005. do 2015. godine.

 

Broj djece po osnovnim školama

 

 

2005.

2006.

2007.

2008.

2009.

2010.

2011.

2012.

 

2013.

2014.

 

2015.

+/-

Marina

Getaldića

449

431

411

394

374

354

333

333

 

326

319

309

-10

Marina

Držića

618

615

605

582

583

569

547

511

548

556

568

+12

Lapad

1112

1089

1089

1099

1077

1046

1023

970

932

911

885

-26

Ivana

Gundulića

746

759

744

762

726

701

686

687

665

689

705

+16

Mokošica

869

842

775

770

714

713

689

643

627

613

622

+9

Antuna

Masle

164

164

163

156

146

144

125

118

108

110

113

+3

 

Ukupno:

3958

3900

3787

3763

3620

3527

3403

3262

3206

3198

3202

+4

 

Decentralizacija školstva nezavršeni je proces, jer su jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dobile samo jedan dio kompleksnog sustava školstva u svoju nadležnost. Država je kroz resorno ministarstvo, primjerice, zadržala u svojoj nadležnosti cijelo područje radnih odnosa i plaća zaposlenika u školstvu.

 

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kao osnivači imenuju svoje predstavnike u školske odbore te na taj način sudjeluju u upravljanju školom, odlučuju o imovini škole i svim važnim pitanjima vezanim za funkcioniranje škole kao pravne osobe. Shodno tome osiguravaju u svojim proračunima sredstva za materijalne i financijske rashode škola, rashode za tekuće i investicijsko održavanje, rashode za izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju i opremanje školskog prostora, prijevoz učenika osnovnih škola te sredstva za sufinanciranje širih javnih potreba u osnovnom školstvu.

 

Sredstva za spomenute namjene osiguravaju se dijelom iz decentraliziranih funkcija osnovnog školstva s razine Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, čime se osigurava minimalni financijski standard, a dijelom su to vlastita proračunska sredstva lokalne samouprave.

 

1.      Decentralizirane funkcije osnovnog školstva - minimalni financijski standard

 

Sredstva za financiranje minimalnog financijskog standarda osnovnih škola Grada Dubrovnika u prvom tromjesečju 2015. godini planirana su na temelju Uputa za izradu proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za razdoblje 2014.-2016. Ministarstva financija Republike Hrvatske te sukladno Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine iznose:

 

        Materijalni i financijski rashodi – 1.028.100,00 kuna,

        Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja -  116.300,00 kuna,

        Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu -

1.132.000,00 kuna.

 

Minimalni financijski standard financira se iz prihoda iz dodatnog udjela poreza na dohodak (3,1%)  te sredstava fonda izravnanja.

 

U 2015. godini Vlada Republike Hrvatske donijet će dokumente kojima će odrediti visinu sredstava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva za 2015. godinu. Nakon toga Grad Dubrovnik će vlastitim odlukama rasporediti decentralizirana sredstva po osnovnim školama Grada Dubrovnika. 

 

Do donošenja spomenutih dokumenata sredstva za decentralizirane funkcije osnovnog školstva trošit će se sukladno planu u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015. godine.

 

2.      Decentralizirane funkcije osnovnog školstva - iznad minimalnog financijskog standarda

 

Programom javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Dubrovnika za prvo tromjesečje 2015. godine obuhvaćeni su i projekti širih javnih potreba koji se financiraju iz izvornih sredstava Grada Dubrovnika, a obuhvaćaju programe i projekte kojima se zadržava već postignuti standard u osnovnim školama Grada Dubrovnika. U Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija, i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osiguravaju se sredstva za sljedeće projekte u osnovnim školama Grada Dubrovnika:

 

        Rano učenje informatike,

        Produženi boravak,

        Stručno razvojne službe,

        Učenička natjecanja,

        Asistent u nastavi,

        Sufinanciranje školskog športa,

        Tekuće i investicijsko održavanje,

        Kapitalno ulaganje u osnovne škole.

 

Rano učenje informatike

 

Projekt Ranog učenja informatike nudi se kao izvannastavni program učenicima 3. i 4. razreda osnovne škole koji ima za cilj osposobiti učenike za samostalno korištenje računala kao izvora znanja i alata za rad. Projekt se provodi u tri osnovne škole Grada Dubrovnika: OŠ Lapad, OŠ Ivana Gundulića i OŠ  Mokošica, za što je u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osigurano 14.700,00 kuna.

 

Ostali projekti u osnovnom školstvu

 

Na javni poziv za predlaganje programa javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu javile su se osim osnovnih škola i različite druge institucije i udruge. Povjerenstvo za vrednovanje programa javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu razmatraloje sve pristigle prijave i predložilo programe i projekte za sufinanciranje iz gradskog proračuna. Kako gradski proračun nije donesen u Odluci o privremenom financiranju  osigurana su sredstva koja pokrivanju samo troškove projekta Dubrovački karnevo u iznosu od 28.000,00 kuna.   

 

Produženi boravak

 

Produženi boravak je oblik organiziranog zbrinjavanja djece nakon redovite nastave koji se nudi u pet osnovnih škola Grada Dubrovnika: OŠ Marina Getaldića, OŠ Marina Držića, OŠ Lapad, OŠ Ivana Gundulića i OŠ Mokošica.

 

U program Produženog boravka uključeno je u ovoj školskoj godini 406 djece 1. i 2. razreda osnovne škole. Tri osnovne škole (OŠ Marina Držića, OŠ Ivana Gundulića i OŠ Mokošica) imaju dobre uvjete za organiziranje Produženog boravka, što znači da imaju uređene učionice i školske kuhinje u kojima se svakodnevno priprema hrana za djecu. 

Učenici OŠ Marina Getaldića hrane se izvan škole u resoranu Lokanda Zvono, a učenicima OŠ Lapad obroke u školu dostavlja restoran Ankora.

 

Grad Dubrovnik sudjeluje u troškovima Produženog boravka na način da preuzima materijalne troškove i troškove plaća zaposlenih (16 učitelja i 4 kuharice), a roditelji snose troškove prehrane djece. Za djecu iz socijalno ugroženih obitelji Grad Dubrovnik snosi i troškove prehrane te subvencionira troškove prehrane u OŠ Marina Getaldića i OŠ Lapad  u iznosu koji je iznad 30,00 kuna po danu.

 

Na sjednici održanoj 22.ožujka 2014. Gradsko vijeće Grada Dubrovnika donijelo je Pravilnik o organizaciji Programa produženog boravka u osnovnim školama Grada Dubrovnika.

 

Za troškove Produženog boravka osigurano je u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proačunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine 600.700,00 kuna.

 

Stručno-razvojne službe

 

U cilju što kvalitetnije skrbi o učenicima osnovnih škola, posebno učenika s poteškoćama   koje im onemogućavaju uspješno svladavanje nastavnih sadržaja te učenika koji pokazuju neprimjerene oblike ponašanja, Grad Dubrovnik osigurava sredstva za rad stručnih službi u osnovnim školama i to: OŠ Lapad - 1 socijalni pedagog na pola radnog vremena i 1 socijalni radnik, OŠ Marina Getaldića – 1 stručni suradnik po potrebi, OŠ Mokošica – 1 defektolog – socijalni pedagog na pola radnog vremena i OŠ Antuna Masle – 1 pedagog na pola radnog vremena.

 

Za troškove plaća i ostalih materijalnih prava zaposlenih u stručnim službama osnovnih škola osigurano je u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proačunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine 71.800,00 kuna.

 

Učenička natjecanja

 

Osnovne škole Grada Dubrovnika bit će i u prva tri mjeseca 2015. godine domaćini različitih natjecanja i to OŠ Marina Getaldića domaćin gradskog natjecanja LiDraNo te OŠ Marina Držića, OŠ Lapad i OŠ Ivana Gundulića županijskih natjecanja. Sredstva za natjecanje LiDraNo osiguravaju se iz vlastitih sredstava Grada Dubrovnika (30.000,00), a sredstva za županijska natjecanja Gradu Dubrovniku doznačuje Dubrovačko-neretvanska županija u planiranom iznosu od 35.000,00 kuna.

 

Asistent u nastavi

 

S ciljem uključivanja učenika s posebnim obrazovnim potrebama u redoviti sustav odgoja i obrazovanja Grad Dubrovnik već nekoliko godina uspješno provodi projekt Asistent u nastavi. Projekt se realizira u suradnji s udrugom IDEM, koja za Grad Dubrovnik obavlja sve stručne i administrativne poslove vezane za ovaj projekt.

Stručnu podršku projektu pruža Mobilni stručni tim koji čini niz stručnjaka osposobljenih za pružanje potrebne podrške u školama u kojima djeluje asistent u nastavi. Mobilni stručni tim organizira i provodi potrebnu edukaciju za rad s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, provodi redovitu superviziju asistenata u nastavi, provodi opservaciju i procjenu djeteta, sudjeluje u izradi individualiziranog odgojno obrazovnog plana za učenike s teškoćama, surađuje sa školama i dr. Projekt se provodi u svih  šest osnovnih škola Grada Dubrovnika i svake godine se širi. Na poslovima asistenata zaposleno je 20 ljudi različitih zanimanja: prof. hrvatskog jezika, prof. povijesti, prof. likovnog odgoja, odgajatelj, pedagog i sl.

 

Grad Dubrovnik osigurao je u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proačunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine za ovaj program 266.000,00 kuna.

 

Sufinanciranje školskog športa

 

S ciljem reguliranja rada školskih športskih klubova u osnovnim školama Grad Dubrovnik svom proračunu osigurava sredstva za sufinanciranje školskog športa.

To se u prvom redu odnosi na rad školskih športskih klubova u kojima rade vanjski suradnici. Oni sa školom sklapaju ugovor o djelu, koji se financira dijelom iz članarina (u svim školama članarina iznosi 50,00 kuna), a dijelom iz proračuna.  

Projekt se provodi u OŠ Marina Getaldića, OŠ Marina Držića i OŠ Lapad, a za ovu namjenu osigurano je u prvom tromjesečju 20.000,00 kuna.

 

Tekuće i investicijsko održavanje

 

Grad Dubrovnik osigurava dodatna sredstva za tekuće i investicijsko održavanje školskih zgrada za moguće hitne intervencije koje nije moguće unaprijed predvidjeti. 

U Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proačunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osigurano je u tu svrhu 50.000,00 kuna.

 

Dodatna nastava

 

Grad Dubrovnik ponudio je osnovnim školama financiranje dodatnih aktivnosti i projekata u školskim prostorima izvan nastave.

Na javni poziv za predlaganje programa i projekata javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu javilo se sa svojim projektima pet gradskih osnovnih škola. Povjerenstvo za procjenu projekata razmatralo je sve navedene prijave te predložilo gradonačelniku sufinanciranje određenih projekata. Kako gradski proračun nije donesen u Odluci o privremenom financiranju osigurana su samo sredstva za plaću djelatnice u OŠ Lapad, koja radi u jednom projektu dodatne nastave, u iznosu od 8.000,00 kuna. 

 

Kapitalna ulaganja u osnovne škole

 

U Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osigurana su sredstva za dva važna projekta kapitalnog ulaganja u osnovne škole.

 

Nabava kombi vozila za djecu s teškoćama u razvoju pri Osnovnoj školi Marina Držića 

 

U sklopu osnovne odgojno-obrazovne djelatnosti Osnovne škole Marina Držića djeluje i Škola s posebnim programom za učenike s većim teškoćama u razvoju. Ovu školu pohađa 48 djece: 40 djece pohađa školski, a 8 djece predškolski program. Specifične teškoće (višestruka oštećenja u razvoju) te potpuna ovisnost o pomoći drugih iziskuje potrebu za stalnom pratnjom odrasle osobe te osiguranje odgovarajućih uvjeta za kvalitetniji život što uključuje i prijevoz učenika od kuće do škole. Dugi niz godina škola ima osiguran kombi za prijevoz djece s teškoćama s područja Grada Dubrovnika i okolice, no s obzirom da je kombi već star (11 godina) te se često kvari potrebno je nabaviti novo kombi-vozilo.

Postupak nabave kombi vozila okončan je u 2014.godini, a u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osigurano osigurano je 50.000,00 kuna za otplatu rata leasinga.  

 

Nadogradnja osnovne škole LAPAD

 

Projekt rekonstrukcije i nadogradnje matične škole Lapad započeo je u listopadu 2014.godine, a obuhvaća nadogradnju 4 učionice, sanitarne prostorije i 2 kabineta na ravnom krovu trakta „A“. U okviru ovog projekta planira se i uređenje kuhinje, blagovaonice i prostora za dnevni boravak za djecu u produženom boravku.

U Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proačunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osigurano je u svrhu nastavka radova na ovoj investiciji 1.932.000,00 kuna.

 

 

3. OSTALO ŠKOLSTVO

 

Na javni poziv za predlaganje programa i projekata javnih potreba u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu javilo se nekoliko srednjih škola i visokoškolskih institucija. Povjerenstvo za vrednovanje programa razmatralo je sve navedene prijave i predložilo programe i projekte za sufinanciranje iz gradskog proračuna. Kako gradski proračun nije donesen u Odluku o privremenom financiranju uvrstili smo samo one projekte za koje nije potrebno donositi posebni zaključak o dodjeli sredstava.

 

Srednje školstvo

 

S ciljem poboljšanja uspjeha naših srednjoškolaca pri upisima na željene fakultete Grad Dubrovnik sufinancira organizirane oblike priprema za državnu maturu koje se organiziraju na području Grada Dubrovnika. Sukladno zaključku gradonačelnika pravo na subvenciju troškova pripreme za državnu maturu imaju svi polaznici koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovniku u iznosu od 1/3 ukupnih troškova pripreme. Pravo na subvenciju troškova za dodatnu 1/3 ukupnih troškova pripreme imaju polaznici koji ispunjavaju uvjet imovine i prihoda iz Odluke o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika. Za ovaj projekt osigurano je u Odluci o privremenom financiranju 10.000,00 kuna.

 

Stipendiranje i kreditiranje učenika i studenata

 

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika 10/09) Grad Dubrovnik je raspisao natječaje za stipendiranje za školsku godinu 2014./2015. i to: 

        natječaj za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata,

        natječaj za nadarene studente: 10 stipendija za u području prirodnih, tehničkih i biotehničkih znanosti te području biomedicine i zdravstva, 10 stipendija u području društvenih i humanističkih znanosti i 3 stipendije u umjetničkom području,

        natječaj za učenike i studente u deficitarnim zanimanjima: 2 stipendija za učenike i 8 stipendija za studente,

        natječaj za učenike i studente iz obitelji slabijeg imovnog stanja: 6 stipendija za učenike i 14 stipendija za studente.

 

Za isplatu stipendija i jednokratnih novčanih pomoći za školovanje u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine 567.600,00 kuna.  

 

Sukladno potpisanom ugovoru Grad Dubrovnik stipendira i pet studenata grada Vukovara za što je u spomenutoj Odluci 12.000,00 kuna.

 

Pored stipendiranja Grad Dubrovnik već četvrtu godinu zaredom provodi projekt kreditiranja školovanja koji se provodi u suradnji sa Zagrebačkom bankom.

 

Ovim projektom želi se omogućiti svakom dubrovačkom studentu da, neovisno o materijalnim mogućnostima roditelja, završi željeno školovanje.

 

Za program kreditiranja školovanja u Odluci o privremenom financiranju poslova, funkcija i programa gradskih tijela i drugih proračunskih korisnika Grada Dubrovnika od 1. siječnja do 31. ožujka 2015.godine osigurana su sredstva za kamatu na iskorištena sredstva u iznosu od 280.000,00.

 

 

KLASA: 602-01/15-01/09

URBROJ: 2117/01-13-15-2

Dubrovnik, 10. veljače 2015.

                                                                                                                                                       ­                                                                                                                                                    

Povjerenik Vlade Republike Hrvatske

za Grad Dubrovnik:

mr. sc. Nikola Pavlović, v. r.

-------------------------------------