SLUŽBENI GLASNIK BROJ 21, 1. prosinca 2025.Objavljeno: 02.12.25.
176. Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o reklamiranju na području Grada Dubrovnika
Na temelju članka 104. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“, broj 68/18, 110/18 – Ustavna odluka, 32/20 i 145/24) i članak 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 5. sjednici, održanoj 28. studenog 2025., donijelo je
O D L U K U
o izmjenama i dopunama
Odluke o reklamiranju na području Grada Dubrovnika
Članak 1.
U Odluci o reklamiranju na području Grada Dubrovnika (Službeni glasnik Grada Dubrovnika broj: 15/19.,4/20., 5/21., 18/21. i 11/23.), (dalje: Odluka), u članku 2. iza točke 4. dodaje se nova točka 5. koja glasi:
„ javno oglašavanje je postavljanje, lijepljenje, vješanje ili pričvršćivanje plakata, led panela, oglasa, obavijesti i proglasa na za tu svrhu određena mjesta (u daljnjem tekstu: oglasna mjesta).
Članak 2.
U Odluci u članku 6. stavak 2. mijenja se i glasi:
„Reklame su reklamne zastave, transparenti, privremene strate, tipizirane i informativne (reklamne) strate, reklamni natpisi, reklamni logoi, reklamni ormarići, ferali, reklamne naljepnice, reklamne ploče, svjetleće reklamne ploče i drugi predmeti koji služe reklamiranju osim reklamnih panoa.
U Odluci u članku 6. iza stavka 2. stavak 3. mijenja se i glasi:
„Postavljaju se na javnim površinama, zemljištu i objektima u vlasništvu i na ogradama.
Članak 3.
U Odluci u članku 7. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„U slučaju oglašavanja javnih manifestacija, priredbi i sl. koji su od interesa za Grad Dubrovnik i/ili Republiku Hrvatsku mogu se postavljati držači s reklamnim zastavicama (dimenzija 1,00 m x 0,70 m) temeljem zaključka gradonačelnika na prijedlog upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove.”
Članak 4.
U članku 18. stavak 3. podstavak 7. mijenja se i glasi:
„ - prije prometne trake za skretanje i stajališta javnog gradskog prijevoza minimalno 5,00 m ako se nalaze neposredno uz prometnicu (na mjestima gdje uz prometnicu nije uređen nogostup).;“
Članak 5.
U Odluci iza članka 19. naslovi i članci:
„ Reklamne ploče na stupovima javne rasvjete i članak 20., Mjesta i način postavljanje reklamnih ploča na stupovima javne rasvjete i članak 21.“ – brišu se
Članak 6.
U Odluci u članku 22. stavak 1. mijenja se i glasi:
„Reklamni panoi su: reklamni stupovi, putokazni panoi, pokretni reklamni panoi, osvijetljene i neosvijetljene reklamne vitrine, veliki reklamni panoi, reklamna platna, reklamni uređaji i konstrukcije.“
Članak 7.
U članku 24. stavak 1. podstavak 3. mijenja se i glasi:
„ - prije prometne trake za skretanje i stajališta javnog gradskog prijevoza minimalno 5,00 m;“
Članak 8.
U članku 26. stavak 1. podstavak 6. mijenja se i glasi:
„ - prije prometne trake za skretanje i stajališta javnog gradskog prijevoza minimalno 5,00 m;“
Članak 9.
U Odluci u članku 27. stavak 5. mijenja se i glasi:
„Prenosivi stalak za cjenik (stalak za note) je stalak izrađen od željeza (“ferro battuto”) visine do 1,20 m sa tronošcem na kojem su postavljeni gumeni štitnici i držačem za izlaganje cjenika (u papirnatom, plastificiranom i digitalnom obliku na tabletu) veličine do 0,45 m x 0,35 m
(samo za prvu zonu – zona zaštite A, B i C).“
U Odluci u članku 27. stavak 6. mijenja se i glasi:
„Prenosivi stalak za cjenik je stalak izrađen od metala, željeza, aluminija i sl., visine do 1,20 m na kojem se nalazi držač za izlaganje cjenika (u papirnatom, plastificiranom i digitalnom obliku na tabletu) ( za sve zone osim za prvu zonu).“
Članak 10.
U Odluci u članku 29. stavak 1. i 2. mijenjaju se i glase:
„Reklamne vitrine su reklamni panoi u koje se plakati i predmeti oglašavanja ulažu unutar ostakljene vitrine koja se može postaviti na kioske i sl. montažne objekte.“
„Reklamne vitrine mogu biti i osvijetljene s tim da osvjetljenje mora biti ujednačenog i stalnog intenziteta, bijele boje, usklađeno s intenzitetom javne rasvjete uz prometnicu, u rasponu od 200 do 300 luxa.“
U članku 29. stavak 3. mijenja se i glasi:
„Mogu se postavljati na način da ne ugrožavaju sigurnost prometa vozila, gdje to omogućava mikrolokacija.“
Članak 11.
U Odluci iza čl. 29. naslov: Mjesta i način postavljanja osvijetljenih reklamnih vitrina – briše se.
Članak 12.
U članku 32. stavak 1. podstavak 8. mijenja se i glasi:
„ - prije prometne trake za skretanje i stajališta javnog gradskog prijevoza minimalno 5,00 m ako se nalaze neposredno uz prometnicu;“
Članak 13.
U članku 35. stavak 1. podstavak 6. mijenja se i glasi:
„ - prije prometne trake za skretanje i stajališta javnog gradskog prijevoza minimalno 5,00 m ako se nalaze neposredno uz prometnicu;“
Članak 14.
U članku 37. stavak 2. podstavak 4. mijenja se i glasi:
„ - prije prometne trake za skretanje i stajališta javnog gradskog prijevoza minimalno 5,00 m ako se nalaze neposredno uz prometnicu (na mjestima gdje uz prometnicu nije uređen nogostup)“.
Članak 15.
U Odluci u članku 42. stavak 1. točka 9. mijenja se i glasi:
„prenosivi stalak za cjenik (stalak za note) izrađen od željeza (“ferro battuto”) visine do 1,20 m sa tronošcem na kojem su postavljeni gumeni štitnici i držačem za izlaganje cjenika (u papirnatom, plastificiranom i digitalnom obliku na tabletu) veličine do 0,45 m x 0,35 m, koji se postavlja isključivo na zakupljenoj javnoj površini, sukladno važećem Planu korištenja javnim površinama u Povijesnoj jezgri Grada; na stalak ispod držača za cjenik mogu se postavljati “ploče za ispisivanje” ponude, dimenzije 0,50 m x 0,60 m;
Članak 16.
U Odluci u članku 45. stavak 1. točka 8. briše se.
Točke 9., 10., 11., 12., 13. i 14. postaju točke 8., 9., 10., 11., 12. i 13.
Članak 17.
U Odluci u članku 46. stavak 1. točka 8. briše se.
Točke 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15. i 16. postaju točke 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15.
Članak 18.
U Odluci u čl. 47. stavak 1. točka 8. briše se.
Točke 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15. i 16. postaju točke 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15.
Članak 19.
U Odluci članku 48. stavak 6. mijenja se i glasi:
„U slučajevima kada se reklame ili reklamni panoi postavljaju na javnim površinama uz prometnice, na nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika ili na zelenim javnim površinama upravni odjel nadležan za komunalno gospodarstvo može zatražiti očitovanje/mišljenje upravnih odjela nadležnih za poslove urbanizma, prometa, upravljanja javnim površinama zelenim ili nekretninama.
Članak 20.
U Odluci u čl. 54. stavak 1. briše se.
Stavak 2. postaje stavak 1.
Članak 21.
U Odluci u članku 57. stavak 1. mijenja se i glasi:
„U slučaju zatvaranja obrta, odnosno trgovačkog društva ili uklanjanju reklame ili reklamnog panoa korisnik je dužan pismeno obavijestiti upravni odjel nadležan za komunalno gospodarstvo i zatražiti prekid obveze plaćanja naknade, sve u roku od 30 dana od dana prestanka korištenja ili zatvaranja.“
Članak 22.
U Odluci iza članka 59. dodaje se nova glava IX koja glasi:
„ IX JAVNO OGLAŠAVANJE I OGLASNA MJESTA
Članak 59.a
Javno oglašavanje je postavljanje, lijepljenje, vješanje ili pričvršćivanje plakata, oglasa, led panela, obavijesti i proglasa na za tu svrhu određena mjesta (u daljnjem tekstu: oglasna mjesta).
Oglasna mjesta su vlasništvo Grada Dubrovnika na koja se postavljaju oglasne table, alu-vitrine, valjci, city light vitrine i informativni stupovi - LCD totemi i njima upravlja trgovačko društvo Sanitat Dubrovnik d.o.o., Dubrovnik, (dalje: Društvo) kojemu je dodijeljeno obavljanje komunalne djelatnosti – javno oglašavanje, Odlukom o drugim komunalnim djelatnostima na području Grada Dubrovnika.
Društvo je dužno održavati, čistiti, obnavljati i prema potrebi zamijeniti dotrajale oglasne table, alu-vitrine, valjke, city light vitrine i informativne stupove - LCD toteme.
Članak 59.b
Oglasne table, alu-vitrine, valjci se mogu postaviti na površinama javne namjene i nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika, city light vitrine unutar nadstrešnica javnog gradskog prijevoza, a informativni stupovi - LCD totemi isključivo na ili u blizini autobusnih stajališta gdje to omogućava mikrolokacija.
Prilikom postavljanja i/ili premještanja oglasnog mjesta potrebno je voditi računa da isto ne smije zaklanjati pješake koji se kreću nogostupom ili pješačkim prijelazom, prometni znak ili preglednost u križanju i odvraćati pozornost sudionika u prometu u mjeri koja može biti opasna za sigurnost prometa.
Odluku o lokaciji postavljanja novih i/ili izmjeni postojećih oglasnih mjesta donosi zaključkom gradonačelnik na prijedlog upravnog odjela nadležnog za komunalne poslove uz prethodno mišljenje upravnog odjela nadležnog za poslove urbanizma.
Članak 23.
Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 363-01/19-09/27
URBROJ: 2117-1-09-25-26
Dubrovnik, 28. studenog 2025.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------