Službeni glasnik

Službeni glasnik

SLUŽBENI GLASNIK BROJ 19, 17. studenoga 2025.Objavljeno: 17.11.25.

169. Poslovnik o radu Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika

Na temelju članka 21. stavka 5. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“, broj: 82/15, 118/18 , 31/20, 20/21 i 114/22) i članka 48. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj: 2/21), gradonačelnik Grada  Dubrovnika donosi

 

P O S L O V N I K

O RADU STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE

GRADA DUBROVNIKA

 

 

I.              Opće odredbe

Članak 1.

 

O vim poslovnikom utvrđuje se način rada Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika (dalje u tekstu: Stožer), osobito pripremanje, sazivanje i rad na sjednicama Stožera, donošenje odluka iz njegovog djelokruga rada te drugih pitanja.

        

 

Članak 2.

 

Stožer obavlja zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće i katastrofe, za svaku veliku nesreću i katastrofu priprema detaljne i specifične radne operativne postupke od značaja za koordiniranje djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite, razvija plan djelovanja sustava civilne zaštite, upravlja djelovanjem sustava civilne zaštite, obavlja poslove informiranja javnosti i predlaže donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite.

 

Osposobljavanje članova Stožera za djelovanje u sustavu civilne zaštite i sudjelovanje u vježbama sustava civilne zaštite organizira Ministarstvo unutarnjih poslova, Ravnateljstvo civilne zaštite ili pravna osoba sa potrebnim ovlaštenjima. 

 

 

Članak 3.

 

Stožer operativno prati i koordinira mjere i aktivnosti sustava civilne zaštite radi spašavanja ljudi i materijalnih i kulturnih dobara te zaštite okoliša na području Grada Dubrovnika:

  1. ako zaprijeti neposredna opasnost za nastanak određene velike nesreće koja može ugroziti živote i zdravlje ljudi i materijalna dobra (preventivna operativna funkcija)
  2. ako gradonačelnik Grada Dubrovnika proglasi nastanak velike nesreće  na određenom području Grada Dubrovnika (operativna funkcija u fazi spašavanja i otklanjanja nastalih posljedica)
  3. kada sudjeluje u vježbi civilne zaštite, za vrijeme vježbe.

 

 

Članak 4.

 

Nakon aktiviranja sustava civilne zaštite, Stožer poduzima sljedeće mjere i aktivnosti: 

  1. procjenjuje razvoj događaja  i sukladno tome usmjerava snage i sredstva civilne zaštite na područja na kojima je njihovo angažiranje potrebito i predlaže mjere i aktivnosti civilne zaštite koje treba poduzimati
  2. priprema prijedloge o upotrebi i angažiranju svih snaga i sredstava civilne zaštite na zadaćama zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara koji su ugroženi ili nastradali zbog djelovanja  velike nesreće na pogođenom području.
  3. obavlja poslove informiranja javnosti o provođenju mjera civilne zaštite.

 

II. Organizacija rada Stožera

 

Članak 5.

 

Grad Dubrovnik – Upravni odjel za poslove gradonačelnika obavlja administrativne i tehničke poslove za Stožer te osigurava uvjete za njegov rad.

 

 

Članak 6.

 

Stožer održava sjednice u službenim prostorima Grada Dubrovnika, Vukovarska 8, a po potrebi Stožer se može sastati i na drugim lokacijama, o čemu odlučuje načelnik Stožera.

 

Redovne sjednice se održavaju u pravilu 3 puta godišnje s ciljem pripreme za požarnu i turističku sezonu te za provođenje mjera sustava civilne zaštite u slučaju nepovoljnih vremenskih uvjeta. 

 

Izvanredne sjednice se održavaju prema potrebi, ovisno o prijetnji od nastanka, nastanku, vrsti i karakteru velike nesreće.

 

 

Članak 7.

 

Kada se proglasi velika nesreća, rukovođenje radom Stožera preuzima gradonačelnik Grada Dubrovnika.

 

Ovisno o okolnostima i procjenama o mogućnosti nastanka velike nesreće, načelnik Stožera može staviti Stožer u stanje pripravnosti i po potrebi sazvati sjednicu Stožera.

 

 

Članak 8.

 

Pozivanje članova Stožera za redovne sjednice obavlja se u pravilu elektronskom poštom, a u slučaju nemogućnosti ili hitnosti sjednice se mogu sazivati i telefonom ili na drugi trenutno dostupan način sukladno Shemi mobilizacije Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika.

 

Poziv za sjednicu dostavlja se najkasnije pet dana prije održavanja sjednice osim u hitnim slučajevima kada se poziv može uputiti i u kraćem roku.

 

Uz poziv za sjednicu dostavlja se prijedlog dnevnog reda te dostupni materijali o kojima će se raspravljati, osim u hitnim slučajevima kada se materijali mogu dostaviti i na samoj sjednici.

 

Članovi Stožera pozivaju se i radi sudjelovanja na osposobljavanjima, vježbama civilne zaštite ili u drugim slučajevima kada je njihova nazočnost neophodna.

 

 

Članak 9.

 

Načelnik Stožera predsjedava sjednicama, utvrđuje prijedlog dnevnog reda i definira prijedloge i zaključke nakon rasprave po određenoj točki dnevnog reda, a članovi Stožera izjašnjavaju se o prijedlozima i zaključcima Stožera.

 

U slučaju spriječenosti načelnika, sjednicom predsjedava zamjenik načelnika Stožera, a u slučaju spriječenosti načelnika i zamjenika načelnika, sjednicom predsjedava član Stožera kojeg odredi načelnik.

 

U slučaju spriječenosti dolaska na sjednicu, član Stožera dužan je najmanje 24 sata prije sjednice obavijestiti načelnika Stožera, ovlastiti predstavnika tijela iz kojeg dolazi da ga zamijeni na sjednici ili dostaviti pisano mišljenje o pitanjima koja su na dnevnom redu.

 

Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, predlagatelj je dužan pripremiti i materijale za predloženu dopunu.

 

Poslije utvrđivanja dnevnog reda, na početku sjednice, prelazi se na raspravu po pojedinim tkama utvrđenog dnevnog reda, a uvodna  usmeno  izlaganja  pojedine  tke  podnosi  načelnik  ili  izvjestitelj određen za tu točku u pripremi sjednice.

 

 

Članak 10.

 

Stožer obavlja zadaće uz nazočnost većine pozvanih članova Stožera, a ovisno o situacijama, temama i vrsti ugroze može obavljati poslove i zadaće u užem sastavu, o čemu odlučuje načelnik Stožera.

 

Kada Stožer održava sjednice u nepotpunom sastavu i u izvanrednim situacijama koje zahtijevaju hitno djelovanje osim načelnika ili zamjenika načelnika, sjednicama moraju prisustvovati članovi Stožera bitni za donošenje odluka u nastaloj situaciji.

 

U hitnim slučajevima sjednice Stožera sazivaju se telefonom, e-mailom, odnosno na način predviđen Shemom mobilizacije članova Stožera u Planu djelovanja civilne zaštite.

 

 

Članak 11.

 

U obavljanju poslova iz svog djelokruga, a radi poduzimanja učinkovitih operativnih mjera za zaštitu pripadnika operativnih snaga sustava civilne zaštite, građana, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša, Stožer surađuje sa upravnim tijelima gradske uprave, pravnim osobama od interesa za sustav civilne zaštite Grada, Vatrogasnom zajednicom, zdravstvenom i veterinarskom službom, Ravnateljstvom civilne zaštite, vanjskim ekspertima, kriznim menadžerima, županijom i drugim institucijama.

 

Tako u radu Stožera radi iznošenja stručnih mišljenja i prijedloga prema potrebi mogu sudjelovati i predstavnici središnjih tijela državne i gradske uprave, zavoda, javnih ustanova, pravnih osoba od značaja za civilnu zaštitu Grada Dubrovnika i stručnjaci za pojedine oblasti na području Grada.

 

Članak 12.

 

Zamjenik načelnika Stožera ili član Stožera kojeg ovlasti  načelnik, osim o tehničkoj pripremi sjednica, brine o stručnoj obradi materijala za sjednice, zatim izradi odluka i zaključaka, te pomaže načelniku u vođenju sjednica.

 

O radu na sjednici vodi se zapisnik u koji se unosi evidencija nazočnih, zaključci i prijedlozi Stožera i druga važna pitanja sa sjednice Stožera. U izvanrednim situacijama ne vodi se zapisnik, već se u pisanom obliku donose procjene opasnosti, odluke načelnika, zaključci, zahtjevi ili izvješća Stožera.

Zapisnik sa sjednice potpisuje načelnik Stožera, a svaki član Stožera ima pravo tražiti da se njegove izjave i prijedlozi unesu u zapisnik.

 

 

Članak 13.

 

Nakon rasprave po pojedinoj tki dnevnog reda, načelnik Stožera ili u njegovoj odsutnosti zamjenik načelnika Stožera, daje  na glasanje utvrđeni prijedlog odluke, odnosno zakljka.

 

Prijedlog odluke ili zaključka donosi se većinom glasova prisutnih članova stožera. Postupak glasovanja članova Stožera je javan.

 

 

Članak 14.

 

U izvanrednim okolnostima, ako su članovi (većina) Stožera uključeni u  procjenjivanje  moguće opasnosti ili katastrofe te u koordiniranju pojedinim dijelovima sustava civilne ztite, prijedloge odluka i zakljke donosi načelnik, odnosno zamjenik načelnika Stožera.

 

Članak 15.

 

Za djelovanje Stožera, načelnik Stožera može tražiti potrebite obavijesti i izvješća od tijela operativnih snaga i sudionika civilne zaštite i pravih osoba koji su zaduženi za provedbu donesenih prijedloga i zaključaka Stožera.

 

                                                                    

III. Zaključne odredbe

Članak 16.

 

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik o radu Stožera civilne zaštite Grada Dubrovnika KLASA: 810-01/17-02/03, URBROJ: 2117/01-01-17-1 od 21. kolovoza 2017. godine.

 

Članak 17.

 

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od objave „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.

 

 

KLASA: 240-01/25-02/12

URBROJ: 2117-1-01-25-02

Dubrovnik, 04. studenog 2025.

 

Gradonačelnik:

Mato Franković, v. r.

------------------------------