SLUŽBENI GLASNIK BROJ 12, 25. kolovoza 2025.Objavljeno: 25.08.25.
123. Zaključak o prihvaćanju Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva Grada Dubrovnika
Na temelju Zakona o državnim potporama („Narodne novine“ broj 47/14 i 69/17), Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16), Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 2023/2831, 15.12.2023), članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi («Narodne novine», broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15 -pročišćeni tekst, 123/17, 98/19 i 144/20 i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 2. sjednici, održanoj 22. kolovoza 2025., donijelo je
Z A K LJU Č A K
- Prihvaća se Program poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva Grada Dubrovnika.
- Program iz točke 1. čini sastavni dio ovog Zaključka.
- Ovaj zaključak stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 301-01/25-02/07
URBROJ: 2117-1-09-25-3
Dubrovnik, 22. kolovoza 2025.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
----------------------------------------
PROGRAM POTICANJA RAZVOJA OBRTA, MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA GRADA DUBROVNIKA
Srpanj, 2025.
- UVOD
Programom dodjele potpora male vrijednosti poduzetnicima Grada Dubrovnika utvrđuju se ciljevi i svrha Programa, mjere za provedbu ciljeva, davatelj potpora, korisnici potpora, postupak obrade podnesenih prijava, prihvatljive/neprihvatljive aktivnosti i troškovi, ugovaranje, kao i rokovi i nadzor nad namjenskim korištenjem potpore.
Program mjera za razvoj obrta, malog i srednjeg poduzetništva Grada (u daljnjem tekstu: Program), planski je dokument kojim se uspostavlja razvojni okvir poduzetništva na području Grada Dubrovnika u skladu s propisima koji se tiču poduzetništva, a sve sa svrhom usmjeravanja poticajnih sredstava za daljnji razvoj poduzetništva.
Program predstavlja akt na temelju kojeg Grad Dubrovnik (u daljnjem tekstu: Grad ) dodjeljuje potpore male vrijednosti poduzetnicima na svom području. Glavni nositelj provedbe mjera iz ovog Programa i davatelj potpore je Grad Dubrovnik putem upravnog odjela nadležnog za gospodarstvo.
- ZAKONODAVNI OKVIR I ODREDBE O ZBRAJANJU (KUMULACIJI) POTPORA
Pravni temelj za donošenje ovog Programa je Zakon o državnim potporama („Narodne novine“ broj 47/14 i 69/17), Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) i Uredba Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 2023/2831, 15.12.2023); (u daljnjem tekstu: Uredba komisije (EU) 2023/2831), a pri izradi se vodilo računa i o njegovoj usklađenosti s razvojnim potrebama, prioritetima i ciljevima gradskih dokumenata relevantnih za područje obrtništva i poduzetništva.
Gornja granica potpore male vrijednosti ( u daljnjem tekstu : potpora) koja se dodjeljuje „jednom poduzetniku“ ne smije premašiti 300.000 EUR-a tijekom zadnjeg trogodišnjeg razdoblja, odnosno pri svakoj novoj dodjeli potpore male vrijednosti potrebno je uzeti u obzir ukupan iznos potpora dodijeljenih u tri protekle godine.
Gornje granice primjenjuju se bez obzira na oblik potpore male vrijednosti ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje Grad Dubrovnik u cijelosti ili djelomično iz sredstava koji su porijeklom iz Europske unije ili iz lokalnih sredstava Grada Dubrovnika (proračuna Grada).
Potpora male vrijednosti smatra se dodijeljenom u trenutku kada poduzetnik stekne zakonsko pravo na primanje potpore, a to je s datumom donošenja Odluke o dodjeli potpore i u iznosu koji je naveden u Odluci o dodjeli potpore, bez obzira na moguće kasnije iskorištenje u manjem iznosu i neovisno o datumu isplate potpore male vrijednosti.
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s Uredbom komisije (EU) 2023/2831 mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim odredbama o potporama male vrijednosti do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. Uredbe komisije (EU) 2023/2831. Ako bi se dodjelom novih potpora male vrijednosti tijekom trogodišnjeg razdoblja mogla premašiti gornja granica od propisanih 300.000 EUR-a, niti jedna od tih novih potpora ne može se dodijeliti prema ovom Programu.
- CILJEVI, SVRHA, KORISNICI I IZVOR POTPORA
Svrha Programa je poticanje gospodarskih poduzetničkih i obrtničkih djelatnosti te stvaranje pozitivnog poduzetničkog okruženja za djelovanje poduzetnika i obrtnika na području Grada Dubrovnika.
Temeljem ovog Programa Grad će dodjeljivati godišnje potpore male vrijednosti čiji su ciljevi između ostalog daljnje poticanje razvoja tradicijskih obrta kao konkurentnog malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva te snažnija prisutnost i unapređenje prava i mogućnosti sudjelovanja žena na tržištu rada.
Provedba mjera iz Programa doprinosi povećanju produktivnosti i prepoznatljivosti, kvalitetnijim proizvodima i boljem iskorištenju vlastitih resursa, očuvanju tradicijskih obrta te jačanju položaja žena na poduzetničkom polju.
Korisnici potpora u smislu ovog Programa su prihvatljivi prijavitelji - subjekti malog gospodarstva (mikro i mali te srednji poduzetnici) koji su fizičke i pravne osobe (registrirani kao zadruge, OPG-ovi, obrti i trgovačka društva d.o.o. i j.d.o.o.) u 100% privatnom vlasništvu s registriranim sjedištem na području Grada Dubrovnika koji samostalno i trajno obavljaju dopuštene djelatnosti radi ostvarivanja dobiti odnosno dohotka na tržištu, a utvrđene prema kriterijima propisanim Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“, broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16). Potpore male vrijednosti dodjeljivat će se navedenim subjektima malog gospodarstva u obliku bespovratnih sredstava kao nadopuna privatnom financiranju. Prijavitelji za potpore za sufinanciranje tradicijskih obrta te potpore za žene poduzetnice ne mogu u jednoj proračunskoj godini istovremeno biti korisnici obje gradske potpore.
Prijavitelji trebaju poslovati i imati registrirano sjedište ili podružnicu na području Grada, a obrtnici i fizičke osobe i prebivalište. Ukoliko Prijavitelj obavlja gospodarsku djelatnost i izvan područja Grada, mjere se mogu koristiti samo za gospodarsku djelatnost na području Grada organiziranu kroz posebnu poslovnu jedinicu i odvojeno knjigovodstvo.
Prihvatljivi prijavitelji su oni koji nemaju nepodmirenih obveza prema Gradu, kao i nepodmirenih obveza na ime javnih davanja koje prati Porezna uprava.
Financijska sredstva potpore dodjeljuju se godišnje (zasebno za svaku godinu) i to kao bespovratna sredstva za provedbu sufinanciranja dviju mjera ovog Programa putem javnih poziva te u skladu s pravilnicima koji detaljno reguliraju predmetne mjere.
Financijska sredstva potrebna za provedbu ovog Programa osiguravaju se u Proračunu Grada Dubrovnika u upravnom odjelu nadležnom za gospodarstvo.
- MJERE
Grad Dubrovnik će u svrhu poticanja razvoja poduzetništva, a ovisno o mogućnostima i stanju raspoloživih sredstava u proračunu, godišnje osiguravati potrebna financijska sredstva za dodjelu potpora male vrijednosti radi ostvarivanja ciljeva navedenih u prethodnoj točki i to putem dvije mjere:
Mjera 1. : Sufinanciranje poslovanja tradicijskih obrta (u daljnjem tekstu: Mjera 1.)
Mjera 2. : Sufinanciranje poslovanja žena poduzetnica (u daljnjem tekstu: Mjera 2.)
Provedba mjera ovog Programa između ostalog doprinosi povećanju produktivnosti i prepoznatljivosti, kvalitetnijim proizvodima, boljem iskorištenju vlastitih resursa, a sve to kako bi se omogućila konkurentnost poduzetnika na području Grada te također ojačao i poduzetnički potencijal žena omogućujući ostvarivanje rodne ravnopravnosti kroz ekonomsko osnaživanje žena.
Maksimalni iznosi potpore po Prijavitelju za Mjeru 1. i Mjeru 2. utvrđeni su u gradskim aktima (pravilnicima) koji detaljno reguliraju predmetnu tematiku.
Za provedbu 1. i 2. Mjere ovog Programa, a putem javnih poziva, potpore će se Prijaviteljima dodjeljivati po utvrđenoj rang listi sve do utroška planiranih godišnjih proračunskih sredstava sukladno osiguranim sredstvima.
- OBVEZE DAVATELJA POTPORE
Grad kao davatelj potpore provjerava hoće li se odobrenom potporom male vrijednosti (potpora se smatra dodijeljenom datumom donošenja Odluke o dodjeli potpore i u iznosu koji je naveden u Odluci o dodjeli potpore, bez obzira na moguće kasnije iskorištenje u manjem iznosu), premašiti propisana gornja granica za dodjelu potpore male vrijednosti.
Također, kao davatelj potpore Grad ima i obvezu izvješćivanja poduzetnika kojem dodjeljuje potporu da je stekao pravo na primanje potpore, uz navođenje točnog iznosa iste te da je riječ o potpori male vrijednosti pozivajući se na Uredbu komisije (EU 2023/2831), njezin naziv i podatke o objavi u Službenom listu Europske unije te naziv programa temeljem kojeg je dodijeljena predmetna potpora.
Podatke o dodijeljenim potporama male vrijednosti Grad dostavlja Ministarstvu financija u elektroničkom obliku putem internet aplikacije registra državnih potpora i potpora male vrijednosti bez odgode, a sukladno članku 14. Zakona o državnim potporama („Narodne novine“ broj 47/14 i 69/17) i Pravilnika o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potporama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti („Narodne novine“ broj 125/17).
- OBVEZE PRIMATELJA/KORISNIKA POTPORE
Korisnik potpore male vrijednosti u obvezi je davatelju potpore dostaviti pisanu izjavu o svim potporama male vrijednosti koje je primio u zadnje tri godine, a sve u cilju kako bi Grad Dubrovnik mogao provjeriti vjerodostojnost iste, odnosno da li će odobrenjem potpore male vrijednosti po ovom Programu njen korisnik premašiti propisani prag naveden u točki 2. ovog Programa.
Naprijed navedena izjava između ostalog treba sadržavati : naziv, OIB i adresu davatelja potpore, naziv programa potpore, iznos potpore te datum dodjele potpora tijekom cijelog trogodišnjeg razdoblja.
Korisnik potpore male vrijednosti dužan je dostaviti i Izjavu o nepostojanju dvostrukog financiranja prijavljenog projekta, kojom potvrđuje da nije dobio financijska sredstva iz javnih izvora od tijela državne uprave, Vladinih ureda i tijela, javnih institucija, jedinica lokalne i područne ( regionalne) samouprave, fondova EU-a te drugih donatora do datuma slanja prijave za sufinanciranje. Također, dužan je dostaviti i potvrdu o nepostojanju dugovanja prema Gradu i Poreznoj upravi.
Ako je poduzetnik s određenim poduzetnicima povezan na način na koji to propisuje članak 2. stavak 2. Uredbe komisije (EU) 2023/2831, smatra se „jednim poduzetnikom“ te se prilikom određivanja iznosa kojeg je takav poduzetnik primio u tri godine zbrajaju sve potpore koje su primili poduzetnici koji se smatraju „jednim poduzetnikom“ .
- POSTUPAK DODJELE POTPORA
Postupak dodjele potpora iz ovog Programa (posebno za Mjeru 1. i posebno za Mjeru 2.), pokreće i provodi upravni odjel nadležan za gospodarstvo i to putem objave Javnog poziva na mrežnim stranicama Grada Dubrovnika. Odluku o raspisivanju Javnog poziva donosi gradonačelnik.
Javni pozivi sadrži podatke o:
- nazivu tijela koje objavljuje javni poziv,
- predmetu javnog poziva,
- uvjetima prijave
- namjeni – prihvatljivim/neprihvatljivim aktivnostima /troškovima,
- kriterijima odabira,
- iznosu potpore,
- roku podnošenja prijave,
- načinu i mjestu podnošenja prijave,
- roku i načinu objave odluke o dodjeli potpore,
- ostale informacije.
Podaci o potrebnoj dokumentaciji za prijavu na Javni poziv, kriteriji i uvjeti za ocjenu prijave, prihvatljivi troškovi/aktivnosti te iznosi potpora za 1. i 2. Mjeru, detaljnije su regulirani pravilnicima Grada kojima su propisani načini korištenja poticajnih financijskih sredstava za održavanje i razvoj tradicijskih obrta, odnosno dodjele potpora male vrijednosti ženama poduzetnicama na području Grada Dubrovnika.
- SASTAV I DJELOKRUG RADA POVJERENSTAVA ZA PROVEDBU PROGRAMA
U svrhu provođenja Javnog poziva i obrade podnesenih zahtjeva za dodjelu potpore, Grad osniva dva zasebna povjerenstva i to Povjerenstvo za dodjelu potpora male vrijednosti obrtnicima koji se bave tradicijskim obrtima te Povjerenstvo za dodjelu potpora male vrijednosti ženama poduzetnicama (u daljnjem tekstu: Povjerenstva), a na prijedlog pročelnika upravnog odjela nadležnog za gospodarstvo. Povjerenstva imaju ukupno po 5 članova (predsjednika i četiri člana). Članove Povjerenstva svojim zaključkom imenuje gradonačelnik. Članovi povjerenstva mogu biti i osobe koje nisu zaposlenici Grada Dubrovnika.
Djelokrug rada Povjerenstava je:
- provjera dokumentacije i podataka iz prijave;
- razmatranje i bodovanje prijava prema datumu i vremenu njihovog zaprimanja;
- predlaganje gradonačelniku Odluke o odabiru prijavitelja i dodjeli potpora Grada potpisanu od predsjednika i svih članova povjerenstva (dalje u tekstu:Odluka);
- pripremanje Ugovora o dodjeli potpore (dalje u tekstu: Ugovor);
- obavještavanje Prijavitelja o rezultatima Javnog poziva, a za Prijavitelje koji su zadovoljili uvjete javnog poziva pozivanje na potpis Ugovora;
- Povjerenstva neće razmatrati prijave:
a) koje nisu predmet Javnog poziva,
b) s nepotpunim podacima i dokumentacijom,
c) koje su podnesene:
- prije određenog roka za podnošenje u Javnom pozivu,
- nakon isteka roka iz Javnog poziva.
Povjerenstva zadržavaju pravo provjere i uvida na terenu svih uvjeta i kriterija o kojima ovisi odobravanje potpora, kao i eventualno traženje originalne dokumentacije na uvid.
Grad Dubrovnik zadržava pravo bez obrazloženja zatvoriti, obustaviti ili poništiti Javni poziv prije donošenja Odluke o odabiru i dodjeli bespovratnih sredstava potpore male vrijednosti po utvrđenim mjerama iz točke 4. ovog Programa i to bez odgovornosti prema podnositeljima prijava.
- NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Neprihvatljivi troškovi za koje se neće moći ostvariti sufinanciranje su:
- troškovi koji su nastali prije početka tekuće godine u kojoj se provodi javni poziv;
- porez na dodanu vrijednost u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar
- obveznika PDV-a;
- pristojbe i naknade;
- bankovni troškovi, troškovi jamstava;
- reprogram i refinanciranje postojećih kredita;
- troškovi leasinga;
- troškovi vlastitog rada;
- osnivački kapital;
- oglašavanje (emitiranje na TV-u, radio postojama, objave u tisku);
- troškovi amortizacije;
- troškovi reprezentacije, službenih putovanja (dnevnice, prijevoz, hotel i sl.).
- POSTUPAK ODOBRAVANJA POTPORE
Potpore temeljene na mjerama iz ovog Programa dodjeljuju se sukladno uvjetima i kriterijima propisanim u Programu, predmetnim pravilnicima i Javnom pozivu.
Nakon zatvaranja Javnog poziva po Mjeri 1. ili 2., Povjerenstvo izrađuje Zapisnik o otvaranju i pregledu prijava u kojemu se obvezno navode analitički podaci s otvaranja pristigle dokumentacije, kao i analitički prikaz cjelovitosti dostavljene dokumentacije.
Uz zadovoljenje svih uvjeta prijave na predmetni Javni poziv, prednost će imati one prijave s ranijim datumom i vremenom zaprimanja. Povjerenstvo u cilju sveobuhvatne procjene projekta, a nakon što utvrdi da podnositelj zahtjeva ispunjava uvjete iz javnog poziva te da je priložio propisanu dokumentaciju, može izvršiti i terenski izvid (očevid).
Povjerenstvo na osnovu Zapisnika o otvaranju i pregledu prijava predlaže gradonačelniku donošenje Odluke o odabiru prijavitelja i dodjeli bespovratnih sredstava Grada. Nakon donošenja predmetne Odluke od strane gradonačelnika, prijavitelji protiv iste ne mogu podnijeti prigovor.
U slučaju jednakog broja bodova i uz zadovoljenje svih uvjeta prijave na Javni poziv, prednost će imati one prijave s ranijim datumom i vremenom zaprimanja i to sve do iskorištenja sredstava osiguranih u Proračunu Grada za određenu mjeru. Prijavitelji će o rezultatima javnog poziva biti pismeno obaviješteni.
Grad će temeljem Odluke gradonačelnika s odabranim Prijaviteljem sklopiti Ugovor o dodjeli potpore kojim će između ostalog utvrditi:
1. iznos odobrenih sredstava potpore Grada,
2. uvjete i način isplate sredstava potpore,
3. ostala međusobna prava i obveze.
11. UGOVARANJE, DODJELA POTPORA, ROKOVI
S korisnicima potpore iz ovog Programa zaključuje se Ugovor, a odobrena sredstva isplaćuju se na račun korisnika potpore po potpisu Ugovora.
Ugovorom se utvrđuju međusobna prava i obveze korisnika potpore i Grada kao davatelja potpore. Ugovor obvezno sadrži odredbe u kojima ugovorne strane specificiraju visinu i namjenu sredstava, način isplate sredstava, dostavu instrumenata osiguranja plaćanja, obvezu dostave izvješća o provedbi aktivnosti, rokove izvršenja pojedinih obveza korisnika, način i postupak kontrole namjenskog korištenja sredstava i financijsku provjeru na licu mjesta, odredbe o raskidu ugovora i obveze povrata sredstava u Proračun Grada te nadležnosti suda u slučaju spora.
Nakon potpisivanja Ugovora po obje strane, Grad će odobrena novčana sredstva potpore korisnicima isplaćivati jednokratno u roku od 30 dana od dana potpisivanja Ugovora ( za žene poduzetnice), odnosno tromjesecno (za tradicijske obrte).
Grad ne sudjeluje u ugovaranju poslovnih odnosa korisnika i ostalih sudionika u provedbi projekta, te ne može:
1. sudjelovati/posredovati u njihovom rješavanju,
2. snositi posljedice u sporovima i potraživanjima koji/koja u tim odnosima mogu
nastati.
Prijavitelj je prilikom potpisa ugovora dužan dostaviti bjanko zadužnicu ovjerenu od strane javnog bilježnika u iznosu koji je jednak ukupno odobrenom iznosu za provedbu mjere, kao sredstvo osiguranja plaćanja u slučaju povrata potpore ako je prodao ili na drugi način otuđio opremu i/ili prekinuo proizvodnju/aktivnost, odnosno u slučaju nastanka nekih drugih okolnosti koje su dovele do prekida izvršavanja mjere u roku od 2 (dvije) godine od dana dobivanja potpore Grada.
Korisnici potpora dužni su dodjeljena sredstva koristiti za odobrenu namjenu te u svrhu kontrole namjenskog utroška potpora dostaviti Gradu pisano izvješće o utrošku sredstava zajedno sa popratnom dokumentacijom koja dokazuje namjenski utrošak sredstava i to u roku do 30 dana od dana posljednje uplate potpore ( za Mjeru 1. tradicijske obrte), odnosno u roku do 30 dana od dana potpisa Ugovora o dodjeli bespovratne potpore (za Mjeru 2. žene poduzetnice).
Dostavljanjem dokumentacije na Javni poziv i potpisivanjem Ugovora o dodjeli potpore, korisnik potpore daje odobrenje Gradu da će se osnovni podaci o korisniku i odobrenoj potpori koristiti sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR) i Zakonu o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka („Narodne novine“ broj 42/18) isključivo u svrhu odobravanja potpore.
Prijavitelju koji je zadovoljio uvjete i kriterije natječaja i kojemu je odobrena bespovratna potpora, sredstva će se doznačiti na temelju zahtjeva uz predočenje dokaza o namjenskom korištenju sredstava (preslika računa koji glase na korisnika potpore, dokaz o uplati po ispostavljenom računu, izvodima po transakcijskom računu kojima se dokazuje izvršeno plaćanje te po potrebi ostalih dokaza), a koje će isti dostaviti upravnom odjelu nadležnom za gospodarstvo.
Ukoliko se naknadno utvrdi da je Prijavitelj kojemu je dodijeljena potpora prikazao i priložio neistinitu dokumentaciju i podatke ili ako tijekom provođenja odustane od projekta ili se utvrdi nenamjensko korištenje potpore, pokrenut će se postupak povrata potpore u Proračun Grada uvećan za pripadajuću zakonsku zateznu kamatu, a u skladu s odredbama Javnog poziva i Ugovora o dodjeli potpore.
- KONTROLA KORISNIKA I ISPLAĆENIH SREDSTAVA POTPORE
Za kontrolu i vođenje evidencije o prijaviteljima/korisnicima potpore, mjeri potpore, visini isplaćenih sredstava te kontroli na licu mjesta zadužuje se upravni odjel Grada nadležan za gospodarstvo.
Korisnici potpore dužni su opremu nabavljenu sredstvima potpore zadržati u funkciji i ne smiju je prodati ili na drugi način otuđiti slijedeće 2 (dvije) godine od dana dobivanja potpore, u protivnom su dužni dobivena sredstva vratiti u Proračun Grada Dubrovnika i to u roku od 30 do max 90 dana od dana nastanka utvrđene promjene vlasništva.
Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava u roku koji ne može biti dulji od 90 dana, aktivirat će se instrument osiguranja plaćanja i/ili će se pokrenuti postupak prisilne naplate preko nadležnih tijela i isti će biti isključen na 2 (dvije) godine iz svih gradskih subvencija u poduzetništvu i to od dana kad je bila utvrđena obveza povrata potpore u gradski proračun.
- ZAVRŠNE ODREDBE
Prijave za dodjelu potpora po 1. i 2. Mjeri podnose se na obrascima sa svom potrebnom dokumentacijom koju utvrđuje upravni odjel nadležan za gospodarstvo, a koji su sastavni dio predmetnih pravilnika i koji se objavljuju u elektronskom obliku na službenim internetskim stranicama Grada.
Pravilnici Grada koji će između ostalog detaljno razraditi uvjete i kriterije prijava na javni poziv, korisnike potpora, ugovaranje, rokove, nadzor i sve ostalo bitno za provođenje Mjera 1. i 2., donijet će se po usvajanju ovog Programa.
Danom stupanja na snagu ovog Programa stavljaju se van snage sljedeći dokumenti:
Pravilnik o kriterijima i načinu korištenja poticajnih financijskih sredstava za održavanje i razvoj tradicijskih obrta („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 4/11), Pravilnik o dupuni Pravilnika o kriterijima i načinu korištenja poticajnim financijskim sredstvima za održavanje i razvoj tradicijskih obrta („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 5/11), Program poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Dubrovniku („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 4/11), Program dodjele potpora male vrijednosti ženama poduzetnicama na području Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 3/19) i Izmjene i dopune Programa dodjele potpora male vrijednosti ženama poduzetnicama na području Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ broj 10/22).
Program stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.