SLUŽBENI GLASNIK BROJ 12, 25. kolovoza 2025.Objavljeno: 25.08.25.
120. Pravilnik o organizaciji programa produženog boravka u osnovnim školama Grada Dubrovnika
Na temelju članka 34.a. i članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23, 156/23) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 2. sjednici, održanoj 22. kolovoza 2025., donijelo je
Pravilnik
o organizaciji programa produženog boravka u osnovnim školama
Grada Dubrovnika
Članak 1.
Pravilnikom o organizaciji programa produženog boravka u osnovnim školama Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuje se organizacija i način financiranja Programa produženog boravka u osnovnim školama na području Grada Dubrovnika.
Odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na roditelje istovjetno se primjenjuju na skrbnike i udomitelje djeteta (u nastavku teksta: roditelj).
Riječi i pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu navedeni.
Članak 2.
Produženi boravak je organizirani boravak djece u školi poslije ili prije redovite nastave ovisno o smjenskom radu škole. Program uključuje organizirani odgojno-obrazovni rad s učenicima i prehranu koja uključuje dva hladna i jedan topli obrok dnevno.
Ovaj odgojno obrazovni program namijenjen je učenicima 1. i 2. razreda osnovne škole. Organizira se sukladno potrebama za najmanje 14, a najviše 28 učenika, a u skladu s propisanim standardima osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja.
Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina) ili od učenika dvaju i više razreda (kombinirana odgojno-obrazovna skupina).
Ukoliko se za program produženog boravka prijavi veći broj učenika, prednost pri upisu imat će učenici s upisnog područja osnovne škole u kojoj se program organizira te učenici zaposlenih roditelja.
Članak 3.
Škola koja želi provoditi program produženog boravka obvezna je nadležnom Upravnom odjelu Grada Dubrovnika, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja dostaviti zahtjev za provođenje produženog boravka za slijedeću školsku godinu kojem prilaže:
- broj učenika prijavljenih za produženi boravak
- broj planiranih odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka
- dokaze o ispunjavanju uvjeta za provedbu produženog boravka (prostorne, kadrovske).
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka škola je dužna dostaviti nadležnom Upravnom odjelu Grada Dubrovnika najkasnije do 10. srpnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu.
Gradonačelnik Grada Dubrovnika najkasnije do 31. kolovoza donosi zaključak o provođenju programa produženog boravka za svaku školsku godinu.
Članak 4.
Program produženog boravka provode učitelji, odnosno osobe koje ispunjavaju zakonske uvjete za odgojno – obrazovni rad s učenicima.
Učitelji sa školom sklapaju ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji zaposleni u školi.
Učitelj u produženom boravku izrađuje godišnji izvedbeni kurikulum produženog boravka kao sastavni dio školskog kurikuluma.
Članak 5.
Troškove produženog boravka čine troškovi za plaće i ostala materijalna prava radnika u produženom boravku, troškovi prehrane učenika, didaktičkog materijala i pribora te drugi prateći troškovi.
Cijena usluge produženog boravka za roditelje iznosi 4,5 eura dnevno, a razliku do pune ekonomske cijene podmiruje Grad Dubrovnik i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih sukladno Odluci o kriterijima i načinu financiranja, odnosno sufinanciranja troškova prehrane za učenike osnovnih škola, koju Vlada Republike Hrvatske donosi za svaku školsku godinu.
Cijena za drugo dijete iz obitelji u produženom boravku umanjuje se za 50%, a treće dijete iz obitelji u produženom boravku oslobađa se u potpunosti plaćanja programa.
Izostanak učenika do tri dana ne oslobađa roditelja plaćanja dnevne cijene produženog boravka. Za izostanak djeteta duže od tri dana, cijena produženog boravka umanjuje se za 50% dnevno. U slučaju izostanka djeteta u trajanju dužim od 20 radnih dana roditelj se u cijelosti oslobađa plaćanja troška produženog boravka.
Škola će uz prethodnu suglasnost nadležnog Upravnog odjela Grada Dubrovnika roditelja - korisnika u cijelosti osloboditi plaćanja troška produženog boravka u slučaju iznimno teškog socio-ekonomskog statusa obitelji.
Članak 6.
Roditelji koji primaju zajamčenu minimalnu naknadu od strane Hrvatskog zavoda za socijalni rad, oslobođeni su plaćanja usluge produženog boravka.
Članak 7.
Roditelji čija su djeca korisnici usluga produženog boravka, a nemaju prebivalište na području Grada Dubrovnika, uz dnevnu cijenu usluge produženog boravka, plaćaju i participaciju koja pokriva 50% proračunskih izdataka vezanih za program produženog boravka.
Članak 8.
Iznos participacije iz članka 7. ovog Pravilnika prije početka školske godine utvrđuje nadležni Upravni odjel Grada Dubrovnika, na temelju ukupnih proračunskih izdataka za Program produženog boravka i broja polaznika u prvih šest mjeseci tekuće proračunske godine.
Članak 9.
Za korištenje Programa produženog boravka osnovna škola s roditeljem – korisnikom usluga, sklapa ugovor o međusobnim pravima i obvezama.
Članak 10.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje važiti Pravilnik o organizaciji Programa produženog boravka u osnovnim školama Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“ br. 14/17 i 23/18).
Članak 11.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.
KLASA: 602-01/25-02/12
URBROJ: 2117-1-09-25-03
Dubrovnik, 22. kolovoza 2025.
Predsjednik Gradskog vijeća:
mr. sc. Marko Potrebica, v. r.
-----------------------------------------