Službeni glasnik

Službeni glasnik

SLUŽBENI GLASNIK BROJ 1, 29. siječnja 2024.Objavljeno: 29.01.24.

8. Mjere socijalnog programa Grada Dubrovnika za 2024. godinu

Na temelju članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 29. sjednici, održanoj 24. siječnja 2024., donijelo je

 

 

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

GRADA DUBROVNIKA ZA 2024. GODINU

 

 

I.     UVOD

 

Mjerama socijalnog programa Grada Dubrovnika kontinuirano se  pomaže u stvaranju osnovnih preduvjeta za kvalitetniji život građana, te se osigurava pomoć korisnicima zajamčene minimalne naknade, osobama s invaliditetom, umirovljenicima i osobama starije životne dobi.

 

Osigurava se viša razina zdravstvenih usluga za domicilno stanovništvo, očuvanje zdravlja djece, skrb za djecu s teškoćama u razvoju, briga za bolesne sugrađane.

 

U procesu razvoja socijalnih usluga prioritet je stavljen na razvoj usluga koje nedostaju, čime se želi postići da korisnici dobivaju usluge u svojim domovima i lokalnoj zajednici. Na taj se način stvaraju uvjeti za njihovu integraciju.

 

Kako bi se stvorili uvjeti za zadovoljavanje potreba socijalno osjetljivih skupina i podrška životu u zajednici, unazad nekoliko godina intenziviran je proces reforme sustava socijalne skrbi usmjeren borbi protiv siromaštva i socijalne isključenosti, te provedbi procesa transformacije i deinstitucionalizacije. Povećanje dostupnosti i kvalitete socijalnih usluga uz regionalnu ravnomjernost i dalje predstavlja reformske prioritete. Socijalne su usluge dio javnih usluga, a cilj im je stvaranje djelotvornih organizacija, osnaživanje zajednice i promicanje jednakosti te jednakih mogućnosti.

 

Osnovana je ustanova socijalne skrbi „Dom za starije osobe Ragusa”, kao javna ustanova za pružanje socijalnih usluga. Osnivač je Grad Dubrovnik, a ustanova, čija je djelatnost pružanje socijalnih usluga starijim osobama, upravljat će Domom umirovljenika u Gružu i budućim Centrom za starije koji će se graditi pored Opće bolnice Dubrovnik.

 

Izgradnjom doma u Gružu i izgradnjom novog doma ispod Opće bolnice većinom će se zadovoljiti potrebe smještaja dubrovačkih umirovljenika, što je jedna od najvažnijih mjera ove gradske uprave usmjerenih na podizanje kvalitete života i skrbi za sugrađane treće životne dobi. 

 

Socijalni program provodi se u skladu sa zakonskim obvezama, ali i dodatno štiti socijalno najugroženije građane koji zbog nepovoljnih osobnih ili društvenih okolnosti nisu u mogućnosti samostalno zadovoljiti svoje osnovne životne potrebe. Osim prava na pomoć u podmirenju troškova stanovanja i obroka u pučkoj kuhinji, koji se jamče  građanima kojima prijeti siromaštvo i onima izloženima socijalnoj isključenosti obuhvaćene su i druge ranjive skupine  kojima su dostupna  i mnoga druga prava i pomoći, koja predstavljaju viši standard zaštite građana.

 

Mjerama socijalnog programom obuhvaćene su i demografske mjere, kao što je dar za novorođeno dijete i subvencija najma stana mladim podstanarskim obiteljima, subvencija najma stana  obiteljima slabijeg materijalnog statusa , sufinanciranje medicinski pomognute oplodnje.

 

Mjere socijalnog programa također obuhvaćaju projekte i aktivnosti  koji unaprjeđuju zdravlje, zdravstvenu skrb i kvalitetu života građana Dubrovnika, a provode ih udruge civilnog društva.

Grad Dubrovnik jedan je od osnivača Hrvatske mreže zdravih gradova, u suradnji s kojom se planira u 2024. izraditi novi Plan za zdravlje Grada Dubrovnika, kojim bi se izvjestilo o aktivnostima projekta u prethodnoj fazi te redefiniralo prioritetna područja aktivnosti projekta „Dubrovnik zdravi grad“ u sljedećoj fazi.

 

Područje skrbi o obitelji, djeci mladima je izuzetno važno zbog izuzetno nepovoljne socijalne slike u kojoj mladi ljudi napuštaju Republiku Hrvatsku  posljednjih nekoliko godina. U nekoliko istraživanja dobijenim pokazateljima vidljivo kako su mladi sve neaktivniji i neinformiraniji. Grad Dubrovnik pokušava aktivnom politikom prema djeci i mladima suzbiti te negativne trendove.

Grad Dubrovnik već godinama uspješno nosi titulu Grada prijatelja djece (nacionalnog programa Saveza Društava Naša djeca) dobijajući svake godine priznanje kroz jednu od nagrada za naj akciju godine. Grad Dubrovnik kroz financiranje, savjetovanje i neposredno izvršavanje programa, kao što su Forum mladih grada Dubrovnika, sufinanciranje programa i projekata udruga u području rada sa djecom, Dubrovački karnevo, Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala te obilježavanje dana dječjih prava, potiče razvoj  programa i usluga za djecu.

 

Tijekom 2024. Grad Dubrovnik planira u sklopu Provedbenog plana Grada Dubrovnika pripremiti  mjere za razvoj skrbi o obitelji, djeci i mladima. Grad Dubrovnik će neposrednim djelovanjem kroz vlastite programe (Forum mladih, razvoj klubova za mlade, razvoj Centra za djecu, mlade i obitelj), kao i posrednim djelovanjem kroz podršku udrugama mladih, aktivno raditi na razvoju politike za djecu i mlade. U području skrbi o obitelji naglasak će biti na stvaranju jake mreže za spriječavanje i suzbijanje nasilja u obitelji, kao i stvaranje jake mreže za prevenciju ovisnosti kod djece i mladih. 

 

Ostvarivanje mjera socijalne skrbi u 2023. godini

 

Grad Dubrovnik  osigurao je dodatna sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga građanima u većem opsegu nego što je utvrđeno Zakonom o socijalnoj skrbi. U  2023. godini redefinirana je naknada za troškove stanovanja koja je u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, te će se ona isplaćivala sukladno Odluci o socijalnoj skrbi.

 

Za ovu namjenu u 2023. isplaćeno je 129.425,89 € za 153 korisnika zajamčene minimalne naknade. Od ukupnog broja korisnika 133 je samaca, obitelji je 20.

 

U 2023. godini prehranu u pučkoj kuhinji koristilo je ukupno 105 nositelja za 145 korisnika.             

U objektu privremenog prihvatilišta za beskućnike u hotelu Vis 2 trenutno boravi 32 korisnika. Devet je osoba ženskog spola, a 23 su muškarci. Grad Dubrovnik financira režijske troškove u samom objektu, te povremene hitne popravke. Gradsko društvo crvenog križa Dubrovnik korisnicima pruža uslugu psihosocijalne skrbi, projekt koji također financira Grad Dubrovnik.

U 2023. godini ukupno je 902 umirovljenika primilo novčani dodatak na mirovinu.

 

Povećan je  mjesečni novčani iznos dodatka na mirovinu , a prati ga i povećanje cenzusa za ostvarivanje mjesečnog dodatka s prijašnjih 238,90 na 265,45 €. Umirovljenici unutar ovog cenzusa čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju  uvećani mjesečni dodatak od 66,36 €. Cenzus je povećan i za ostale kategorije umirovljeničkog dodatka. Tako je  umirovljenicima s mirovnom od 265,58 € do 291,99 € dva puta godišnje isplaćen iznos od 53,09 €, a onima s primanjima do 331,81 € isplaćen je dva puta godišnje 39,82 €.
U Gradu Dubrovniku je 179  korisnika iznad 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu, te im je osigurana novčana pomoć u iznosu od 39,82 € mjesečno. 

 

Mjerom subvencija najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa u 2023. godini   obuhvaćeno je ukupno  161   korisnik. Samaca je 8, dvočlanih obitelji je 15, tročlanih je 29, a četveročlanih i više je 109 korisnika.

 

Mladi do 35 godina života, koji prelaze zadani cenzus kao osobe slabijeg materijalnog statusa, također ostvaruju  subvenciju za najma stana.  Ovu mjeru koristi  45  korisnika, od kojih je 20 samaca, 9 dvočlanih kućanstava, 11 tročlanih, a četveročlanih i više su 5 kućanstava.

 

Jednokratni novčani dar za novorođeno dijete u 2023. godini je ostvarilo je 381 korisnik, a ukupno je 363 korisnika ostvarilo je stalnu godišnju naknadu za treće i svako daljnje novorođeno dijete

 

Vrsta prava

Broj korisnika

Iznos

Troškovi stanovanja

153

129.425,89

Pučka kuhinja

147

257.514,64

Godišnja potpora djeci  nezaposlenih samohranih roditelja

48

6.636,00

Novčani dar korisnicima ZMN-a

160

6.560,00

Jednokratne novčane naknade

357

94.457,23

Dodatak na mirovinu do 256,45

367

225.039,14

Dodatak na mirovinu od 265,46 do 331,81 €

535

61.055,52

Troškovi pogreba

3

1.637,40

Mjesečni dodatak korisnicima osobne invalidnine

453

208.297,70

Novčana pomoć samohranim roditeljima  njegovateljima

6

9.954,00

Subvencije za najam stana mladima

45

41.130,25

Subvencije za najam stana osobama slabijeg materijalnog statusa

161

348.552,52

Novčana pomoć starijima od 65

179

85.334,26

Dar za novorođeno dijete

Jednokratni dar - 401

Stalna godišnja naknada - 363

473.442,58

Ukupno

3378

1.949.037,13

 

 

ZDRAVLJE I  ZDRAVSTVENI NADSTANDARD

 

Grad Dubrovnik i Zavod za hitnu medicinu DNŽ-e potpisali su ugovor o poslovnoj suradnji za financiranje interventnog tima  na Elafitima za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2023. godine. Na ovaj način Grad Dubrovnik već šestu godinu  zaredom nastavlja osiguravati financijska sredstva za punkt pripravnosti hitne medicine na otocima Šipanu, Lopudu i Koločepu. Za ovu namjenu osiguran su sredstva u visini od 37.162,00 €.

 

Sklopljen je ugovor sa Domom zdravlja Dubrovnik za rad ambulante na otoku Koločepu. U tu svrhu osigurana su sredstva u visini od 19.416,00 € za troškove plaće i dodatka na plaću za liječnika obiteljske medicine.

 

Sklopljen je ugovor o poslovnoj suradnji s medicinsko biokemijskim laboratorijem u svrhu osiguranja pružanja primarne zdravstvene zaštite laboratorijskih usluga stanovnicima naselja Mokošica. Ukupan iznos za ugovoreno razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2023. iznosi 17.519,00 €.

 

Sklopljen je ugovor sa Gradskim društvom crvenog križa Dubrovnika za provođenje redovne djelatnosti temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu. Vrijednost ugovora iznosi 123.863,00 €.

 

Grad Dubrovnik u suradnji s razvojnom agencijom DURA proveo je program osposobljavanja za njegovatelje starijih i nemoćnih osoba zbog nedostatka navedenog kadra na području Dubrovnika. Program osposobljavanja provelo je Učilište „Magistra“ iz Zagreba.


Troškove edukacije iznosili su 6.000,00 €. Program je završilo 9 polaznika.

 

Sklopljeni su ugovori sa 7 udruga iz područja zdravlja  za sufinanciranje programa, projekata i manifestacija iz područja zdravlja i zdravstvene skrbi za 2023. godinu  u ukupnoj vrijednosti od 23.511,00 €.

 

 

MJERE STRATEGIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Mjere Strategije za osobe s invaliditetom  provode se kroz 14 područja povezanih s različitim dimenzijama kvalitete života i sustava pružanja usluga građanima, Strategija potiče i promiče aktivno uključivanje i ravnopravno sudjelovanje osoba s invaliditetom u društvu te sprječavanje bilo kakve diskriminacije i osnaživanje svih oblika društvene solidarnosti. 

 

U području odgoja i obrazovanja financirao se projekt „Pomagači u vrtiću“, te projekt „Asistent u nastavi“. Školi s posebnim programom pokrivaju se plaće medicinske sestre, fizioterapeuta, pedagoga i edukatora – rehabilitatora. Grad Dubrovnik stipendira 5 studenata s invaliditetom.  

 

U području socijalne skrbi izdvojeno je 229.517,70 €, od čega 208.297,70 € za dodatak  453 korisnika osobne invalidnine. Za novčane pomoći za liječenje, rehabilitaciju i nabavu pomagala izdvojeno je 11.260,00 €, a za novčane pomoći samohranim roditeljima njegovateljima 9.954,00 €.

 

Od ostalih projekta za osobe s invaliditetom izdvajamo projekt „Vijesti za gluhe“ na Dubrovačkoj televiziji  financiran u  iznosu od 9.954,00 €. Prijevoz osoba s invaliditetom obavlja se specijaliziranim vozilom za osobe s invaliditetom. Uslugu izvršava Libertas Dubrovnik, a projekt  je financiran u iznosu od 61.716,00 €.

 

Grad Dubrovnik i Libertas - Dubrovnik sklopili su ugovor o prijevozu osoba s invaliditetom. Prijevoz se osigurava korisnicima Centra za rehabilitaciju Josipovac koji imaju prebivalište na području Dubrovnika. Za ovu namjenu osiguran je iznos od 24.686,89 €.

 

Za održavanje dizala za osobe s invaliditetom na dubrovačkim plažama izdvojeno je 7.577,75 €.  

 

Sklopljen je ugovor s Općom bolnicom Dubrovnik o donaciji za nastavak provođenja programa fizioterapeuta za potrebe  djece korisnika dnevnog boravka udruge „Dva skalina“ u iznosu od 13.538,00 €.

 

Sklopljeni su ugovori sa 6 sportskih klubova za provedbu programa sportskih aktivnosti za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom. Za sufinanciranje programa u 2023. godini osiguran je iznos od 73.181,00 €.

 

U sklopu Javnog poziva za predlaganje programa iz područja skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za razdoblje 2022., 2023. i 2024. godine, a prema prijedlogu Povjerenstva za ocjenjivanje programa, projekata ili manifestacija u okviru socijalnog programa Grada Dubrovnika sklopljeni su ugovori sa 9 udruga koje provode programe namijenjene osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju u ukupnom iznosu od 98.214,90 €. Za razliku od drugih sličnih programa jedino se u ovom slučaju raspisuje javni poziv za trogodišnje razdoblje, a sve kako bi se osigurala dodatna stabilnost djelovanja i ostvarenje programa i projekata udruga.

 

Razvoj mreže programa i projekata u području skrbi za djecu, obitelj i mlade

 

U 2023. godini Centar za mlade se ponovo financirao kroz javni poziv u iznosu od 33.844,32 € kao i klubovi za mlade u iznosu od 33.180,70 €.

 

Također su se nastavili brojni projekti za djecu i mlade, kako u Centru za mlade, tako i projekti udruga i organizacija civilnog društva te programi koje izravno organizira Grad Dubrovnik, poput Foruma mladih, Dubrovačkog karnevala, Šarene zime u Uvali i Međunarodnog dana mladih.

 

Forum mladih se nastavio organizirati sa punim kapacitetom kao i godinama koje su prethodile pandemiji Covida 19. Tako smo, uz organiziranje forumskih radionica i završnih priredbi uživo, nastavili s objavljivanjem video zapisa, uključujući izjave mladih umjetnika o motivaciji i inspiraciji za njihove radove, kao i o razlozima sudjelovanja u Forumu mladih Grada Dubrovnika.

 

U području skrbi o obitelji kroz javni poziv nastavljeno je financiranje mreže zaštite od nasilja u obitelji u projektu BON (bez obiteljskog nasilja) u iznosu od 19.908,42 €.

 

 

II. MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA ZA 2024. GODINU

 

1. SOCIJALNA SKRB

 

Sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su osigurati sredstva za obavljanje djelatnosti socijalne skrbi sukladno Zakonu i posebnim propisima, u skladu sa socijalnim planom na svom području.

 

Veliki gradovi i gradovi sjedišta županija dužni su u svom proračunu osigurati sredstva za naknadu za troškove stanovanja korisnicima zajamčene minimalne naknade, uslugu prehrane u pučkim kuhinjama, kao i pružanje usluga smještaja u prihvatilišta ili prenoćišta za beskućnike na način propisan Zakonom.

 

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu osigurati sredstva za ostvarivanje novčanih naknada i socijalnih usluga stanovnicima na svom području u većem opsegu nego što je utvrđeno Zakonom, na način propisan njihovim općim aktom, ako u svom proračunu imaju za to osigurana sredstva.

 

1.1. PREHRANA U PUČKOJ KUHINJI

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 150

Potrebna sredstva: 310.000,00 €

 

Pravo na prehranu u Pučkoj kuhinji imaju sljedeće kategorije građana s prijavljenim prebivalištem na području Grada Dubrovnika:

-        samac koji je ostvario prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 250% Zakona o socijalnoj skrbi, a da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti (vozilo, plovilo i sl.);

-        obitelj koja je ostvarila prosječni mjesečni prihod u tri mjeseca koja prethode mjesecu u kojem je podnesen zahtjev, ili pokrenut postupak po službenoj dužnosti, koji ne prelazi 350% osnovice  Zakona o socijalnoj skrbi.

-        ako u obitelji živi više od dvije osobe, iznos prihoda utvrđen za dvočlanu obitelj uvećava se za svakog daljnjeg člana za 100% osnovice   Zakona o socijalnoj  skrbi, uz uvjet da u svom vlasništvu, osim stana koji koristi za stanovanje, nema drugi stan ili kuću, kao ni ostala dobra veće materijalne vrijednosti (vozilo, plovilo i sl.).

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi Hrvatskom zavodu za socijalni rad -područni ured Dubrovnik.

 

Zahtjev za korištenje prehrane u Pučkoj kuhinji podnosi se najkasnije do petnaestog dana u mjesecu prije početka mjeseca u kojem će korisnik započeti korištenje prehrane, a ostvarivanje prava počinje od prvog dana mjeseca koji slijedi nakon podnošenja zahtjeva.

 

1.2.  SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA UMIROVLJENIKE I

        OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

       

        Broj korisnika: 7000

        Potrebna sredstva: 132.000,00 €

Svim osobama s prebivalištem na području Grada Dubrovnika koji imaju navršenih 65 godina života osigurat će se besplatni javni gradski prijevoz.

 

Karta u javnom gradskom prijevozu subvencionira se za:

-        korisnike  zajamčene minimalne naknade i korisnike pučke kuhinje koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

-        korisnike Josipovog doma za žrtve nasilja u obitelji,

-        višestruke dobrovoljne darivatelje krvi i to: za muškarce po kriteriju 25, a za žene 20 darivanja koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

-        volontere koji imaju ugovor o volontiranju u  socijalno-humanitarnim udrugama osoba s invaliditetom i  udrugama za djecu i mlade, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po nekoj drugoj osnovi, a imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika,

-        osobe s invaliditetom koji imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika, ako pravo na troškove prijevoza ne ostvaruju po nekoj drugoj osnovi i to:

-        slijepe osobe,

-        gluhe osobe,

-        osobe s umjerenim, težim i teškim intelektualnim teškoćama,

-        osobe s autizmom,

-        osobe na dijalizi i osobe s transplantiranim organima,

-        osobe s utvrđenim funkcionalnim poremećajima i motoričkim oštećenjima ekstremiteta (multipla skleroza, cerebralna paraliza, mišićna distrofija),

-        osobe oboljele od težih duševnih  bolesti,

-        djeca korisnici prava na osobnu invalidninu,

-        članovi uže obitelji poginulih branitelja iz Domovinskog rata,

-        članovi  uže obitelji poginulih civila iz Domovinskog rata,

-        vojni invalidi iz Domovinskog rata i

-        civilni invalidi iz Domovinskog rata.

 

Pravo na besplatno korištenje subvencioniranje karte ima i pratitelj osobe s invaliditetom, koja se zbog invaliditeta ili težeg oštećenja zdravlja nije u mogućnosti samostalno kretati bez pratnje.

 

Udruge osoba s invaliditetom koje djeluju na području Grada Dubrovnika dostavljaju Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo popis svojih članova koji udovoljavaju navedenim uvjetima i imaju prebivalište na području Grada Dubrovnika.

 

Udruge koje se bave socijalno - humanitarnom djelatnošću, udruge osoba s invaliditetom i udruge djece i mladih dostavljaju Upravnom odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo popis volontera koji imaju sklopljene ugovore o volontiranju.

 

1.3.  JEDNOKRATNE NOVČANE  NAKNADE

 

Korisnici: Samci ili kućanstva koji zbog trenutačnih nepovoljnih socijalnih, zdravstvenih ili drugih životnih okolnosti nisu u mogućnosti djelomično ili u cijelosti zadovoljiti  životnu potrebu, a koje su nastale zbog rođenja ili školovanja djeteta, bolesti ili smrti člana obitelji, elementarne nepogode i sl.

 

Jednokratna novčana naknada može se ostvariti ukoliko podnositelj zahtjeva ispunjava socijalni uvjet, uvjet imovine i prihoda i poseban uvjet sukladno Odluci o socijalnoj skrbi Grada Dubrovnika.

 

Broj korisnika: 360

Potrebna sredstva: 136.100,00 €

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na socijalno ugrožene osobe i osobe slabijeg imovnog stanja  koji se zbog izvanrednih životnih okolnosti  nalaze u izuzetno nepovoljnoj životnoj situaciji (uvjet imovine i prihoda) te na stradalnike Domovinskog rata i njihove obitelji (poseban uvjet).

 

1.4. DODATAK UMIROVLJENICIMA

 

Korisnici: umirovljenici koji se uzdržavaju samo od mirovine čiji iznos nije dostatan za zadovoljenje osnovnih životnih potreba ostvaruju pravo na mjesečni novčani dodatak u iznosu od 39,82 €. Cenzus za ostvarivanje mjesečnog dodataka iznosi  265,45 € mirovine sa svim dodatcima i drugom vrstom prihoda.

 

Umirovljenici čija mirovina sa svim dodatcima ne prelazi iznos od 265,45 € a čije su socijalne prilike posebno otegotne ostvaruju uvećani mjesečni dodatak od  66,36 € i to:

-        umirovljenici koji od vlastite mirovine sami uzdržavaju jednog ili više članova obitelji,

-        umirovljenici koji sami od vlastite mirovine podmiruju troškove najma stana,

-        umirovljenici koji ostvaruju pravo na doplatak za pomoć i njegu temeljem uvjeta prihoda

sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi.

 

Umirovljenicima koji se uzdržavaju samo od mirovine koja sa svim dodatcima iznosi od  265,58 € do 291,99 EUR isplatit će se dva puta godišnje iznos od  53,09 €, a umirovljenicima koji se uzdržavaju samo od mirovine koja sa svim dodatcima iznosi od 292,12 € do 331,81 € isplatit će se dva puta godišnje iznos od  39,82 €.

 

Broj korisnika: 2500

Potrebna sredstva: 300.000,00 €

 

1.5. NOVČANA POMOĆ STARIJIMA OD 65 GODINA KOJI NEMAJU VLASTITU  MIROVINU

       I DRUGE PRIHODE

 

Korisnici: Osobe starije od 65 godina koji nemaju vlastitu mirovinu, niti drugu vrstu primanja

Broj korisnika: 200

Potrebna sredstva: 95.900,00 €

 

Obrazloženje: Osobe starije od 65 godina koje nemaju vlastitu mirovinu ili drugu vrstu primanja ostvarivat će novčanu pomoć u mjesečnom iznosu od 39,82 €.

 

1.6.  GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE SAMOHRANE RODITELJE

 

Korisnici: Nezaposleni samohrani roditelji   

Broj korisnika: 30

Potrebna sredstva: 7.000,00 €

 

Obrazloženje: Nezaposleni samohrani roditelji prema evidenciji Upravnog odjela  za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo i Hrvatskog zavoda za socijalni rad-područni ured Dubrovnik, ostvaruju pravo na godišnju potporu, i to prema broju maloljetne djece. Godišnja potpora isplaćuje se povodom blagdana Sv. Nikole.

 

1.7. STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

 

Korisnici: Mladi nakon navršenih 18 godina, bivši štićenici Centra za pružanje usluga u zajednici „Maslina“

Broj korisnika: 2 - 4

Potrebna sredstva: 2.700,00 €

Obrazloženje: Sredstva su namijenjena korisnicima stambene zajednice za mlade Centra za pružanje usluga u zajednici „Maslina“ za poboljšanje uvjeta stanovanja.

 

1.8. POTPORA DJECI BEZ RODITELJSKE SKRBI - KORISNICIMA DJEČJIH DOMOVA

 

Korisnici: Djeca bez roditeljske skrbi, korisnici Doma za djecu „Sveta Ana“ U Vinkovcima

Broj korisnika: 6

Potrebna sredstva: 2.800,00 €

 

Obrazloženje: Sredstva će se iskoristiti za trošak polica životnog osiguranja za jedanaestoro djece korisnika doma „Sveta Ana“ u Vinkovcima u dobi od 9 do 17 godina, čime će sva djeca koja trenutno borave u domu nakon napuštanja institucionalne skrbi biti zbrinuta te će im se olakšati početak samostalnog života.

 

1.9. SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM

       KATEGORIJAMA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg materijalnog statusa koji ispunjavaju uvjete iz Odluke o ostvarivanju prava na subvenciju troškova  najma stana

Broj korisnika: 250

Potrebna sredstva: 370.400,00 €

 

Obrazloženje: Obiteljima i samcima koji žive u unajmljenim stanovima u statusu podstanara, koji u vlasništvu nemaju nekretnine, a slabijeg su materijalnog stanja, osigurat će se novčana subvencija za plaćanje najma stana. Uvjeti i način ostvarivanja prava na mjesečnu subvenciju regulirani su Odlukom o ostvarivanju prava na subvenciju troškova najma stana osobama slabijeg materijalnog statusa.

 

Mjesečni iznos subvencije iznosi:

-        za samca…………………      66,36 €

-        za dvočlanu obitelj……….     92,91 €

-        za tročlanu obitelj…………  106,18 €

-        za četveročlanu i više……..199,08 €

 

1.10.  NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

 

Korisnici: Obitelji i samci  korisnici zajamčene minimalne naknade

Broj korisnika: 180

Potrebna sredstva: 159.400,00 €

 

Pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se korisniku zajamčene minimalne naknade, osim beskućniku koji se nalazi u prenoćištu, prihvatilištu ili mu je priznata usluga smještaja u organiziranom stanovanju, žrtvi nasilja u obitelji i žrtvi trgovanja ljudima kojoj je priznata usluga smještaja u kriznim situacijama.

 

Troškovi stanovanja u smislu ove Odluke  odnose se na najamninu, komunalne naknade, troškove grijanja, vodne usluge te troškova koji su nastali zbog radova na povećanju energetske učinkovitosti zgrade.

 

Pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se u visini od 40% iznosa zajamčene minimalne naknade priznate samcu ili kućanstvu.

 

Ako su troškovi stanovanja manji od 40% iznosa zajamčene minimalne naknade, pravo na naknadu za troškove stanovanja priznaje se u iznosu stvarnih troškova stanovanja.

 

1.11. DODJELA STANOVA U NAJAM  SOCIJALNO UGROŽENIM OSOBAMA I OSOBAMA

         SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: Samci i obitelji slabijeg imovnog stanja

 

Grad Dubrovnik provodi stambeno zbrinjavanje svojih građana na temelju odredbi Odluke o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika.

 

Stanovi izgrađeni sredstvima namijenjenim za rješavanje stambenih pitanja socijalno ugroženih osoba i osoba slabijeg imovnog stanja mogu se dati u najam samo na temelju Liste reda prvenstva i to isključivo socijalno ugroženim osobama i osobama slabijeg imovnog stanja, a koji uz ostale uvjete iz ove Odluke primaju zajamčenu minimalnu naknadu pri Hrvatskom zavodu za socijalni rad, Područnom uredu Dubrovnik najmanje šest mjeseci do podnošenja zahtjeva za davanje stana u najam (socijalno ugrožene osobe) ili da im mjesečna primanja po članu obiteljskog domaćinstva u prethodnoj godini ne prelaze 30% iznosa prosječne mjesečne neto plaće u Republici Hrvatskoj u prethodnoj godini (osobe slabijeg imovnog stanja).

 

1.12. TROŠKOVI POGREBA

 

Korisnici: Socijalno ugroženi samci i obitelji

Broj korisnika: 5

Potrebna sredstva: 4.700,00 €

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na socijalno ugrožene pojedince i obitelji koji nemaju sredstva za pogrebne troškove, a nemaju bližnjih koji bi mogli podmiriti troškove pogreba i koji ovu vrstu pomoći ne mogu ostvariti putem Hrvatskog zavoda za socijalni rad ili iz drugih izvora.

 

1.13. NOVČANI DAR KORISNICIMA ZAJAMČENE MINIMALNE NAKNADE I KORISNICIMA

         USTANOVA SOCIJALNE SKRBI

 

Korisnici: Samci i obitelji korisnici zajamčene minimalne naknade

Korisnici Doma  za stare i nemoćne „Domus Christi“, kosrisnici Doma za starije „Dubrovnik“, korisnici Centra za pružanje usluga u zajednici „Maslina“ i korisnici Centra za rehabilitaciju Josipovac.

 

Broj korisnika: 800

Potrebna sredstva: 20.000,00 €

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na sve navedene korisnike, a dodjeljuje se prigodno  povodom božićnih blagdana.

 

1.14. POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

 

Korisnici: Osobe do 35 godina života koji su podstanari

Broj korisnika: 60

Potrebna sredstva: 47.400,00 € 

 

Obrazloženje: Mladim osobama i obiteljima do navršenih 35 godina života, koji imaju prebivalište na području grada Dubrovnika najmanje 5 godina, koji nemaju vlastitih nekretnina, a čiji  mjesečni dohodak po članu kućanstva nije veći od prosječne isplaćene neto plaće u RH u prethodnoj godini sufinancirat će se troškovi podstanarstva  i to:

-        za samca  53,09 €,

-        za dvočlano kućanstvo 66,36 €,

-        za tročlano kućanstvo 79,63 € i

-        za četveročlano kućanstvo i više 99,54 €.

 

1.15. DAR ZA NOVOROĐENO DIJETE

 

Korisnici: Roditelji novorođenčadi u gradu Dubrovniku

Broj korisnika: 600

Potrebna sredstva: 550.000,00 €

 

Temeljem Odluke o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete jednokratne potpore za novorođeno dijete  iznose:

-        za prvo novorođeno dijete u obitelji 331,81 €

-        za drugo novorođeno dijete u obitelji 464,53 €               

-        za treće novorođeno dijete u obitelji 663,61 €

-        za svako daljnje novorođeno dijete u obitelji iznos se povećava za 331,81 €.

 

Pravo na dar za novorođeno dijete  u iznosu od 1.327,23 €  priznaje se  roditeljima koji ispunjavaju uvjete navedene u čl. 2. Odluke, a koje imaju prijavljeno prebivalište u povijesnoj jezgri Grada Dubrovnika, na području otoka Koločepa, Lopuda, Šipana ili na području Dubravice, Gromače, Kliševa, Ljubača, Mravinjca, Mrčeva, Osojnika, Šumeta, Knežice, Čajkovice te Petrova sela. 

 

Visina stalne godišnje naknade za treće i svako daljnje dijete ukupno iznosi 4.459,49 € te će se isplaćivati u  jednakim godišnjim obrocima do navršene 7. godine života djeteta.

 

1.16. PRIVREMENO PRIHVATILIŠTE ZA SMJEŠTAJ SOCIJALNO UGROŽENIH OSOBA

 

Korisnici: Beskućnici s područja grada Dubrovnika

Broj korisnika: 20-30     

Potrebna sredstva: 42.000,00 €

 

Privremeno prihvatilište za smještaj socijalno ugroženih osoba s područja Grada Dubrovnika trenutno je organizirano u objektu hotela Vis 2. U evidenciji Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo trenutno je 32 osobe koji borave u hotelu Vis 2, iako se procjenjuje da svega petnaestak ima opravdanu potrebu za smještajem u prihvatilište, dok ostali imaju druge mogućnosti za samostalan život ili im je potreban drugi oblik podrške.

Prema dostupnim podacima razvidno je da Prihvatilište za socijalno ugrožene osobe koristi 30 do 40 korisnika godišnje te je njihov smještaj u najvećem broju slučajeva trajnije prirode. Grad Dubrovnik sufinancira privremeno prihvatilište (režijski troškovi, popravci i sanacije).

Uslugu psihosocijalnog tretmana korisnika prihvatilišta pruža Gradsko društvo Crvenog križa Dubrovnik.

 

1.17. STRUČNE USLUGE HRVATSKOG  ZAVODA ZA SOCIJALNI RAD

 

Obrazloženje: Sukladno sklopljenom ugovoru između Grada Dubrovnika i Hrvatskog zavoda za socijalni rad područni ured Dubrovnik  rješava o pravu na pučku kuhinju, isplaćuje božićnice za korisnike zajamčene minimalne naknade te dostavlja mjesečne popise o korisnicima prava na zajamčenu minimalnu naknadu, korisnicima prava na osobnu invalidninu i korisnicima prava koji imaju status roditelja njegovatelja.

 

Broj korisnika: 500-600

Potrebna sredstva: 4.800,00 €

 

1.18 SENIOR SERVIS

 

Grad Dubrovnik u suradnji s razvojnom agencijom DURA  provodi program osposobljavanja za njegovatelje starijih i nemoćnih osoba zbog nedostatka navedenog kadra na području Dubrovnika.  Prednost u programu osposobljavanja imaju nezaposlene i dugotrajno nezaposlene osobe.

 

Broj korisnika: 15

Potrebna sredstva:9.500 EUR

 

1.19. PROJEKT „ HALO POMOĆ“

 

Obrazloženje: Dom za starije i nemoćne osobe Domus Christi  provodi projekt „Halo pomoć“. Projekt se zasniva na pružanju interventne pomoći starijim osobama putem poziva koji se aktivira preko specijalizirane opreme koja je instalirana u prostorijama Doma kao i preko opreme koju će posjedovati svaka starija osoba koja bude uključena u ovaj projekt.

 

Ovaj projekt  sufinancirati će se u u iznosu od 30.200 EUR

 

1.20. SUFINANCIRANJE PROJEKATA IZ PODRUČJA SOCIJALNIH I HUMANITARNIH  

         DJELATNOSTI

 

Javne potrebe u socijalno - humanitarnoj djelatnosti za koje se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2023. godinu, u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo, jesu socijalno - humanitarne i slične djelatnosti te poslovi kojima je cilj poboljšati postojeće stanje u navedenim djelatnostima, a koje su od interesa za Grad Dubrovnik.

 

Financijska sredstva osiguravaju se za sufinanciranje javnih potreba čiji se sadržaj odnosi na pružanje izravnih socijalnih usluga korisnicima, kako bi se povećalo komplementarno djelovanje u zadovoljenju potreba ciljanih korisničkih skupina, izbjeglo dupliciranje usluga, poboljšala kvaliteta života i smanjila socijalna isključenost korisnika.

 

Za sufinanciranje projekata iz područja socijalnih i humanitarnih djelatnosti u Proračunu Grada Dubrovnika za 2024. osigurano je 20.000,00 €.

 

Prioritetna područja:

-        Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni smanjenju i prevenciji socijalne             isključenosti i socijalnom uključivanju ranjivih skupina (beskućnici, osobe i  obitelji u riziku od siromaštva, dugotrajno nezaposlene osobe, jedno roditeljske  obitelji);

-        Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni unapređenju kvalitete života osoba starije životne dobi putem organiziranih aktivnosti u zajednici;

-        Programi, projekti ili manifestacije namijenjeni razvoju udomiteljstva u lokalnoj zajednici.

 

 

2. ZDRAVLJE

 

Grad Dubrovnik nije osnivač niti jedne zdravstvene ustanove, tako da su zdravstveni programi i projekti pretežito usmjereni na preventivnu zdravstvenu zaštitu, odnosno na očuvanje i promicanje zdravlja i zdravih načina življenja djece, mladeži, žena, osoba sa invaliditetom, kronično oboljelih osoba te na pomoć zdravstvenim ustanovama nabavom nužno potrebne medicinske opreme, kao i na potporu u uređenju objekata i opremanju prostora. Imajući u vidu sve navedeno, uvažavajući razvojne potrebe Strategije razvoja Grada Dubrovnika, u programima zdravstvene skrbi prioritet se dao provedbi preventivnih programa, nastavku ulaganja u postojeće zdravstvene ustanove radi podizanja standarda zdravstvenih usluga, edukaciji zdravstvenih i psihosocijalnih djelatnika te jačanju i osnaživanju nevladinog sektora u području zdravstva.

 

2.1. PROJEKT DUBROVNIK - ZDRAVI GRAD

 

Korisnici: građani Grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 284.200,00 €

 

Obrazloženje: Ovim sredstvima financirat će se projekti i aktivnosti  koji su prepoznati kao prioriteti, a koji unaprjeđuju zdravlje, zdravstvenu skrb i kvalitetu života građana Dubrovnika:

-        programi i projekti koji se odnose na promicanje zdravlja, zdravstvenog odgoja i

-        prosvjećivanja

-        programi prevencije kroničnih oboljenja i zaraznih bolesti,

-        programi prevencije ovisnosti i zaštite mentalnog zdravlja,

-        programi namijenjeni promociji oralnog zdravlja  kroz zdravstveni odgoj,

-        programi i projekti u okviru nacionalne mreže Zdravih gradova,

-        sustavno bavljenje utjecajem politike i strategija na zdravlje, temama nejednakosti i       

-        socijalne isključenosti te potreba vulnerabilnih skupina te

-        izrada novog Plana za zdravlje Grada Dubrovnika.

 

Za potrebe članstva i programa Hrvatske mreže zdravih gradova, uključujući izradu plana za zdravlje  predviđen je iznos od 7.100,00 €.

 

2.2. GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK      

 

Korisnici: Građani grada Dubrovnika

Potrebna sredstva: 183.300,00 €

 

Obrazloženje: Temeljem Zakona o Hrvatskom crvenom križu, sufinancirat će se programi Gradskog društva Crvenog u oblastima: organiziranja i animiranja dragovoljnih darivatelja krvi, organiziranja službe prve pomoći, službe traženja, socijalno-humanitarne pomoći, organiziranja akcija solidarnosti, ostvarivanja humanitarnih ciljeva i zadaća na području zaštite i unaprjeđenja zdravlja, socijalne skrbi, zdravstvenog i humanitarnog odgoja, poštivanja međunarodnog humanitarnog prava, zaštite ljudskih prava, unaprjeđenja i zaštite zdravlja, prevencije bolesti, podizanju zdravstvene i ekološke kulture građana te poticanja i unaprjeđenja solidarnosti. U okviru svoje djelatnosti Gradsko društvo Crvenog križa provodi projekte “Psihosocijalna skrb o beskućnicima“, „Klub 65“ +,“ Klub mladih, gradski interventni tim za djelovanje u kriznim situacijama.

 

2.3.  DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK - SUFINANCIRANJE AMBULANTE NA  KOLOČEPU 

 

Korisnici: Građani i posjetitelji otoka Koločepa,

Potrebna sredstva: 19.500,00 €

 

Obrazloženje: Temeljem ugovora s Dubrovačko-neretvanskom županijom sufinancirat će se pružanje zdravstvene zaštite na otoku Koločepu, odnosno troškovi za liječnika u tamošnjoj ambulanti u iznosu od 19.500 €.

 

2.3. OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

 

U cilju unaprjeđenja zdravstvene skrbi za djecu s teškoćama u razvoju sufinancirat će se plaća jednog fizioterapeuta za potrebe djece korisnika dnevnog boravka udruge Dva skalina.

 

Potrebna sredstva: 13.600,00 €

 

2.4. MEDICINSKO BIOKEMIJSKI LABORATORIJ U MOKOŠICI

 

Građanima s područja Mokošice osigurat će se pružanje laboratorijskih usluga primarne razine zdravstvene zaštite kao oblik nad standarda sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti.

 

Za ovu namjenu osigurava se iznos od 15.700,00 €

 

2.5. SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA NAMIJENJENIH SKRBI O ZDRAVLJU

 

U području skrbi o zdravlju sufinancirat će se programi i projekti namijenjeni promicanju zdravlja, zdravstvenog odgoja i zdravstvenog prosvjećivanja, programi i projekti namijenjeni prevenciji ovisnosti i unaprjeđenju zaštite mentalnog zdravlja te programi i projekti    namijenjeni psihosocijalnoj zaštiti teško bolesnih i kronično bolesnih osoba.

 

Za sufinanciranje programa i projekata udruga iz područja zdravlja i zdravstvene skrbi osigurava se iznos od 30.000,00 €

 

2.6 SUFINANCIRANJE TROŠKOVA MEDICINSKI POMOGNUTE OPLODNJE

 

Pravo na sufinanciranje troškova medicinski pomognute oplodnje u iznosu do 50 posto ukupnih troškova postupka, a najviše 1.600,00 €,  može se priznati građanima koji su iscrpili sve prethodne mogućnosti koje su, sukladno zakonu kojim je uređeno pitanje medicinski pomognute oplodnje, ostvarive na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Odlukom o sufinanciranju troškova medicinski pomognute oplodnje  propisani su uvjeti, visina i način ostvarivanja  prava.

 

Za ovu namjenu osiguran je iznos od 15.000,00 €

 

3.  POBOLJŠANJE KVALITETE ŽIVOTA OSOBA S INVALIDITETOM DJECE S

     TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

3.1.  MJERE IZ STRATEGIJE  ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom grada Dubrovnika

 

Obrazloženje: Provođenjem mjera Strategije izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom 2021. - 2025. godine uspostavljen je učinkovit i odgovoran sustav cjelovite skrbi o osobama s invaliditetom putem aktivnosti koje gradski odjeli provode samostalno ili u suradnji s tijelima državne uprave, ustanovama i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Dubrovnika, udrugama osoba s invaliditetom i drugim pravnim i fizičkim osobama.

Z

a unaprjeđenje i podršku  provedbe mjera i aktivnosti u 2024. planirana su sredstva u iznosu od 43.900,00 €.

Projekt “Vijesti za gluhe“ – 10.000,00 €;

Prijevoz korisnika Centra za rehabilitaciju Josipovac – 33.200,00 €

Obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom – 700,00 €.

 

3.2. NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

 

Korisnici: osobe koje primaju osobnu invalidninu prema evidenciji  Hrvatskog zavoda za socijalni rad - područni ured Dubrovnik

Broj korisnika: 350

Potrebna sredstva: 212.000,00 €

 

Obrazloženje: Korisnicima osobne invalidnine prema evidenciji Hrvatskog zavoda za socijalni rad- područni ured Dubrovnik isplaćivat će se mjesečni dodatak u iznosu od 39,82 EUR.

Dana 1. siječnja 2024. godine  na snagu je stupio Zakon o inkluzivnom dodatku koji objedinjuje  dosadašnja četiri  prava i naknade za osobe s invaliditetom. Do priznavanja prava na inkluzivni dodatak korisnici osobne invalidnine i dalje će ostvarivati navedeno pravo, a postupak za inkluzivni dodatak  Hrvatski zavod za socijalni rad provodit će do kraja 2024. godine.

 

3.3. CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje su na poludnevnom, dnevnom ili stacionarnom smještaju u Zavodu.

Broj korisnika: 20-30

Potrebna sredstva: 18.100,00 €

 

Obrazloženje: Ova mjera odnosi se na poboljšanje uvjeta života korisnika koji su upućeni u Centar za rehabilitaciju Josipovac. Sufinancirat će se projekt „Zaposlenjem do kvalitetnije skrbi“ i projekt „Korak uz korak.“

Sufinanciranjem ovih projekata omogućuje se zapošljavanje njegovateljice  na određeno puno radno vrijeme, te pratitelja na 3 sata dnevno, čime se poboljšava organizacija rada i omogućuje učinkovitija skrb i njega korisnika.

 

3.4. SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Korisnici: Osobe s invaliditetom koje se kreću pomoću invalidskih kolica, osobe s teškim motoričkim smetnjama (80% i više tjelesno oštećenje u donjim ekstremitetima) i slijepe osobe s područja Grada Dubrovnika.

Broj korisnika: 50

Potrebna sredstva: 62.000,00 €

 

Obrazloženje: Sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom, Grad Dubrovnik sustavno provodi mjere i aktivnosti s ciljem poboljšanja kvalitete života osoba s invaliditetom i njihove integracije u zajednicu. Uvažavajući potrebe i probleme  s kojima se susreću osobe koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica i osobe s teškim motoričkim smetnjama, kao i slijepe osobe, Grad Dubrovnik nabavio je specijalizirano vozilo za prijevoz osoba s invaliditetom. Uslugu prijevoza pruža Libertas d.o.o. Pravilnikom o obavljanju prijevoza osoba s invaliditetom uređuje se način pružanja usluge prijevoza specijaliziranim vozilom.

 

3.5. ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

 

Za potrebe održavanja  liftera na dubrovačkim plažama: Copacabana, Mandrač, Koločep, Lopud, Suđurađ, te dva liftera  na području Zatona osiguravaju se sredstva u iznosu od 6.700,00 €.

 

3.6. SUFINANCIRANJE PROJEKATA I PROGRAMA UDRUGA OSOBA S           

       INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

Javne potrebe u skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju za koje se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Dubrovnika za 2022., 2023. i 2024. godinu u razdjelu Upravnog odjela za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo jesu jačanje kapaciteta udruga osoba s invaliditetom na području grada Dubrovnika, provođenje edukacija stručnjaka koji rade s osobama s invaliditetom, razvoj održivih preventivnih i specijaliziranih usluga za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom koje se pružaju u obitelji i zajednici u svrhu sprječavanja institucionalizacije, usluge dnevnog i  poludnevnog boravka, pomoć pri uključivanju djece u programe redovnih i predškolskih i školskih ustanova, usluge pomoći i njege u kući, usluge stručne pomoći u obitelji, programi psihosocijalne pomoći članovima obitelji osoba s invaliditetom s ciljem unaprjeđenja vještina samopomoći, promicanja obiteljskih vrijednosti i značenja kvalitetnog obiteljskog okruženja za razvoj djeteta s teškoćama u razvoju temeljem prioriteta propisanih u javnom pozivu.

 

Prioriteti i ciljane skupine definirane su sukladno Strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom Grada Dubrovnika za razdoblje od 2021. do 2025. godine.

 

Financijska sredstva osiguravaju se sukladno trogodišnjim projekcijama proračuna Grada Dubrovnika za svaku pojedinu godinu za predmetno razdoblje Javnog poziva.

 

Za sufinanciranje programa i projekata udruga osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju u Proračunu Grada Dubrovnika za 2024. osigurano je 99.600,00 €.

 

3.7. STIPENDIJE ZA STUDENTE S INVALIDITETOM     

 

Korisnici: Studenti s 50% i većim stupnjem invaliditeta

Broj korisnika: 8  

Potrebna sredstva: 11.200,00 €

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da studenti koji imaju stupanj invaliditeta od 50% i više ostvaruju pravo na stipendiju.

  

3.8. NOVČANA POMOĆ SAMOHRANIM RODITELJIMA I JEDNORODITELJSKIM

       OBITELJIMA KOJE IMAJU STATUS RODITELJA - NJEGOVATELJA

 

Korisnici: samohrani roditelji i jedno roditeljske obitelji kojima je Zavod za socijalni rad/područni ured Dubrovnik priznao status roditelja njegovatelja

Broj korisnika:7-8

Potrebna sredstva: 12.000,00 €

Obrazloženje: samohranim roditeljima i jedno roditeljskim obiteljima koji imaju status roditelja njegovatelja isplaćivat će se novčana pomoć u iznosu od 132,72 € mjesečno.

 

 

4.SKRB O DJECI I MLADIMA

 

4.1. STIPENDIJE ZA UČENIKE I STUDENTE IZ OBITELJI SLABIJEG IMOVNOG STANJA

 

Korisnici: učenici i studenti iz obitelji slabijeg imovnog stanja

Broj korisnika: 25

Potrebna sredstva: 49.300,00 €

 

Pravilnikom o stipendiranju i dodjeli jednokratne novčane potpore učenicima i studentima Grada Dubrovnika utvrđeno je da učenicima i studentima iz obitelji slabijeg imovnog stanja,  koji ispunjavaju uvjet prihoda iz čl. 13. Odluke o socijalnoj skrbi, dodjeljuju stipendije za školovanje odnosno studiranje.

 

4.2.   SAVJET MLADIH

 

U 2023 došlo je do promjena u zakonodavstvu ovog područja i naš odjel je napravio pripremu i omogućio promjenu lokalne podzakonske regulative. Ovo je napravljeno i kao priprema za ponovni izbor članova savjeta mladih u 2024 godini.

Za rad Savjeta planiran je iznos od 1.327,00 EUR.

 

4.3.  Program „MLADI I GRAD SKUPA “

 

Potrebna sredstva: 67.132,00 €

 

Grad Dubrovnik planira u 2024. godine u sklopu Provedbenog programa Grada Dubrovnika za razdoblje 2022. – 2025. detaljizirati mjere u području skrbi o djeci, mladima i obitelji za 2024. godinu što će predstavljati temelj za daljnji razvoj politike za mlade na lokalnoj razini. 

 

Operacionalizacija ovog programa odvija se kroz nekoliko projekata u kojima gradska uprava neposredno djeluje: Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika, Forum mladih Grada Dubrovnika, Dubrovački karnevo, Šarena zima u Uvali Dubrovačkog zimskog festivala, razvoj Centra za djecu, mlade i obitelj te obilježavanje dana kojima se ističu dječja prava te prava mladih kao i drugi programi kojima se potiče razvoj edukativnih i zabavnih sadržaja za djecu.

 

Projekt „Forum mladih grada Dubrovnika“

Projekt „Forum mladih“ je stožerna manifestacija strateškog programa „Mladi i Grad skupa“ i predstavlja neposredni rad gradske uprave sa djecom i mladima u razvoju njihove kreativnosti kao uvjeta za zdrav razvoj.

 

Nedostatak sadržaja za mlade (klubova, centara) i mali broj udruga koje djeluju u području skrbi o djeci i mladima potakli su gradsku upravu na izradu ovog projekta.

 

Projekt se sastoji od niza manifestacija koje djeluju na podizanju kvalitete života djece i mladih na način da svi dobiju priliku pokazati svoj kreativni rad javnosti. Njihov se rad prikazuje u javnosti kao afirmativno djelovanje te motivira i ostale da pokušaju razviti svoju kreativnost. Istovremeno pokreću se nove udruge i inicijative koje za svako područje umjetničkog i tehničkog kreativnog djelovanja postaju partneri Gradu te u konačnici sami osmišljavaju i unapređuju svaku pojedinu manifestaciju. Ovakav pristup zadovoljava i oba posebna cilja: „Forum mladih“ je i edukativan i preventivan.

 

Projekt „Dubrovački karnevo“

U dijelu koji se odnosi na programe koje osmišljavaju djeca i mladi a sastavni su dio Dubrovačkog karnevala (Đir Stradunom dječjih vrtića, Maškarani školski dan, Fačenda od malijeh maškara, Maškarata za mlade) Na ovaj način djecu i mlade se potiče na razvoj kreativnosti te se baštini tradicija maškaravanja.

 

Projekt „Dubrovački zimski festival“

 

U dijelu programa koji se odnosi na djecu i mlade pod nazivom Šarena zima u Uvali kao i U iščekivanju Božića u Župi Presvetog Spasitelja u Mokošici, u kojoj su djeca i mladi izvođači i publika. Projekt je zamišljen kao zabavan i edukativan uz sudjelovanje udruga u području umjetnosti, tehnologije i znanosti koje su glavni partneri u ostvarenju programa.

 

4.4. PROGRAM “RAZVOJ CENTRA ZA DJECU, MLADE I OBITELJ“

 

Nakon iskustva razvoja programa Centra za mlade Grad Dubrovnik će u 2024. pokušati unaprijediti razvoj usluga u području djece i mladih objedinjujući ova dva područja kroz razvoj Centra za djecu, mlade i obitelj. Shvaćajući važnost stvaranja snažnog centra koji bi bio samoodrživ i davao podršku u razvoju programa za djecu mlade i obitelj u 2024. godini krećemo u osnivanje institucije koja će nositi naziv Centra za djecu, mlade i obitelj rukovodeći se pozitivnim iskustvima grada Velike Gorice koji već 20 godina uspješno razvijaju takvu instituciju. Tome će prethoditi sklapanje ugovora između grada i niza udruga poslovno tehničkoj suradnji koje se već nalaze u prostorima Centra za mlade u Gruškoj luci te novom društveno – kulturnom centru TUP te će ih se u prvom dijelu godine financirati kroz projektno financiranje objedinjujući financijske pozicije Grada prijatelja djece i Centra za mlade. Na ovaj način će se ispunjavati ciljevi koji proizlaze i Nacionalnog programa za mlade 2023 do 2025 i Akcije gradovi i općine prijatelji djece. Centar za mlade središnje je mjesto neformalne edukacije mladih djece te obitelji nadalje pružanja usluga za mlade i djecu te obitelj iz područja savjetovanja, umjetnosti, tehnologije, znanosti, Ovaj program (u budućnosti institucija) će biti direktno involviran u izvršenje gradskih programa za djecu i mlade poput Foruma mladih, Dubrovačkog karnevala, Obilježavanja Međunarodnog dana mladih, Dubrovačkog zimskog festivala.

 

Javni poziv za skrb o mladima, djeci i obitelji  koncipiran je prema preporukama Nacionalne strategije za mlade, programu „Razvoj klubova za mlade“  te nacionalnih preporuka za razvoj centara za mlade“, Akcija gradovi i općine prijatelji djece, na Obiteljskom zakonu NN 103/15, 98/19, Zakonu o zaštiti od nasilja u obitelji NN 70/17, 126/19, 84/21 te  Nacionalnoj strategiji zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2017. do 2022. te Provedbeni program Grada Dubrovnika za razdoblje 2022. – 2025. Konvencije Vijeća Europe o sprečavanju i borbi protiv nasilja nad ženama i nasilja u obitelji (Istanbulska konvencija) Korisnici usluga u ovom području su mladi ljudi od 15 do 30 godina, žena, djeca i obitelji.

 

Ovaj javni poziv uključuje sljedeće programe:

-      aktivnosti, projekti i manifestacije participacije mladih u odlučivanju (razvoj Savjeta za mlade i drugih oblika participacije);

-      neformalno učenje mladih i druge edukacije za mlade;

-      aktivnosti savjetovališta za mlade;

-      aktivnosti usmjerene zdravim stilovima življenja mladih (predavanja, radionice);

-      obilježavanje Međunarodnog dana mladih;

-      poslovi informiranja mladih kroz promidžbenu službu centra za djecu, mlade i obitelj koji je sastavni dio Centra za djecu, mlade i obitelj;

-      aktivnosti vezane za razvoj volontiranja i volonterskog centra za mlade

-      organiziranje jednodnevnih i višednevnih manifestacija i festivala u suradnji s Gradom Dubrovnikom, ustanovama u kulturi i udrugama u kulturi i usmjerenih mladima;

-      aktivnosti razvoja znanosti i tehnologije gdje su korisnici mladi ljudi kao priprema za daljnje obrazovanje u ovom području.

 

      Programi udruga prema područjima akcije „Gradovi i općine prijatelji djece“ koji uključuju:

 

-      aktivnosti poticanja zdravih stilova življenja kod djece u smislu predavanja o prehrani i zdravim stilovima življenja;

-      aktivnosti uključivanja djece u amaterske športske aktivnosti i rekreaciju;

-      aktivnosti afirmativnog korištenja slobodnog vremena kroz razvoj kreativnosti i umjetničkog stvaralaštva za djecu.

-      aktivnosti razvoja participativnosti i razvoja demokracije kod djece te poštivanju dječjih prava

-      obilježavanje dječjeg tjedna

 

Svi projekti moraju doprinositi razvoju Centra za djecu mlade i obitelj provoditi se kroz Centar za djecu, mlade i obitelj za što se traži sklopljen ugovor s Gradom Dubrovnikom o međusobnoj suradnji na razvoju Centra za djecu, mlade i obitelj. Najmanji broj udruga okupljenih oko Centra za mlade mora biti šest (6) i svaka od okupljenih udruga mora imati različite aktivnosti u skladu sa gore navedenim opisom aktivnosti te mora imati prostor ili u Luci Dubrovnik (sadašnjem Centru za mlade) ili u TUP-u. 

 

Ukupna planirana vrijednost ovog prioritetnog područja je program 47.116,00 €

 

4.5 . SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA NAMIJENJENIH MLADIMA

 

Raspodjela sredstava u ovom području osigurava se kroz javni poziv i kroz jednokratno izravno sufinanciranje projekata i programa. Po prvi put je odvojeno područje mladih u zasebni program pa tako i u zaseban javni poziv, a temeljem Provedbenog programa grada Dubrovnika za 2024 godinu.

 

Potrebna sredstva: 33.181,00 €

Područje skrbi o mladima temelji se na preporukama Nacionalne strategije za mlade, programu „Razvoj klubova za mlade“  te Provedbenom programu grada Dubrovnika za 2023. godinu„ te programu „Mladi i Grad skupa“. Korisnici usluga u ovom području su mladi ljudi od 15 do 30 godina.

 

Projekt  „Razvoj klubova mladih na području grada Dubrovnika

 

Cilj projekta je stručno i financijski pomoći osnivanju i razvoju klubova mladih na cijelom području grada Dubrovnika, u svim gradskim kotarevima i mjesnim odborima, kao mjesta okupljanja mladih koji će dobiti prostor za zabavu, učenje, druženje i šport u roku dvije godine.

Na ovaj način će se stvoriti jezgra u svakom dijelu grada, gdje će mladi moći razvijati svoju kreativnost, neformalno učenje, amaterski šport i rekreaciju, aktivnosti usmjerene na zapošljavanju mladih i pripremu za tržište rada; te moći izraziti svoje mišljenje kroz diskusije, tribine, okrugle stolove i druge oblike sudjelovanja mladih u zajednici kao i formiranje informativnog centra za mlade.

 

Također će se stvoriti i temelji za organiziranje novih formalnih i neformalnih skupina mladih prema interesima u području umjetnosti, športa, subkulture, čime će se stvoriti mogućnosti za aktivniji život mladih u Dubrovniku.

 

U području skrbi o mladima utvrđeni su sljedeći prioriteti: razvoj Centra za mlade u novom prostoru u Luci Dubrovnik, razvoj klubova za mlade u svim gradskim kotarevima i mjesnim odborima na području Grada Dubrovnika te razvoj volonterskih programa za mlade kao i stvaranje neformalne suradničke mreže svih dionika lokalne politike za mlade (klubovi, centar za mlade i drugih organizacija koje skrbe o mladima)

 

4.6  RAZVOJ MREŽE PODRŠKE ŽRTVAMA I SVJEDOCIMA NASILJA U OBITELJI TE PREVENTIVNE AKTIVNOSTI U SPREČAVANJU  VRŠNJAČKOG NASILJA 

 

Ovaj poziv temelji se na Obiteljskom zakonu NN 103/15, 98/19, Zakonu o zaštiti od nasilja u obitelji NN 70/17, 126/19, 84/21 te Nacionalnoj strategiji zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2017. do 2022. te provedbeni program Grada Dubrovnika za razdoblje 2022. - 2025.

 

Prioritetno područje je razvoj programa sustavnog djelovanja više organizacija civilnog društva u preveniranju nasilja u obitelji i zajednici, skrbi o žrtvama nasilja te rada s počiniteljima nasilja.  Ovdje je naglasak na savjetovalištima kao formi strukturirane i kontinuirane skrbi o obitelji kroz preventivne i savjetodavno-terapijske aktivnosti koje za cilj imaju preveniranje nasilja te skrb o žrtvama nasilja kao i rad s počiniteljima nasilja. Također obuhvaća i programe prihvatilišta i skloništa za žrtve nasilja.

 

Ukupna planirana vrijednost Javnog poziva iznosi 19.908,00 €.

 

 

5.    SKRB O STRADALNICIMA DOMOVINSKOG RATA

 

Stradalnici Domovinskog rata i njihove obitelji posebno su vulnerabilna skupina, kojoj dubrovačka gradska uprava posvećuje posebnu pozornost, ne samo kroz mjere Socijalnog programa, nego i kroz dodjelu stanova i zemljišta za obiteljske kuće hrvatskim ratnim vojnim invalidima, poticanje osnivanja i djelovanja braniteljskih zadruga, pomoć pri zapošljavanju, davanje prednosti kod zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Grada (ukoliko prihvate najveću ponuđenu cijenu), oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa i dr.

 

Mjerama Socijalnog programa Grada Dubrovnika posebno su definirane mjere i oblici skrbi o hrvatskim ratnim vojnim invalidima, braniteljima i članovima njihovih obitelji, s naglaskom na stipendiranje učenika i studenata, nabavu ortopedskih pomagala, poboljšanje uvjeta stanovanja obiteljima branitelja, pomoći u liječenju i teškim materijalnim situacijama, uređenje grobnica poginulih branitelja, kao i postavljanje liftera za invalide na dubrovačkim plažama Copacabana, Solitudo, Lopud, Suđurađ i Zaton.

 

Također se razrađuju projekti udruga proisteklih iz Domovinskog rata, temeljem objave javnog poziva za predlaganje projekta i programa iz ove oblasti i ocjene Povjerenstva za vrjednovanje projekata.

 

5.1. NABAVA ORTOPEDSKIH POMAGALA                                                                    

 

Sudjelovat će se u nabavi ortopedskih pomagala invalidima Domovinskog rata. Grad Dubrovnik pokrit će troškove nabavke ortopedskih pomagala hrvatskim ratnim vojnim invalidima koji spadaju na teret osiguranika.

Potrebna sredstva: 7.000,00 €

 

5.2. POBOLJŠANJE UVJETA STANOVANJA OBITELJIMA BRANITELJA

 

Braniteljima Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji odobravat će se potpore za poboljšanje uvjeta stanovanja uz predočenje posebnih zahtjeva i odgovarajuće dokumentacije (vlasnički list, troškovnici).

 

Potrebna sredstva: 10.000,00 €

 

5.3. STIPENDIRANJE UČENIKA I STUDENATA STRADALNIKA DOMOVINSKOG RATA

 

Sukladno Pravilniku o stipendiranju i dodjeli jednokratnih novčanih pomoći učenicima i studentima s područja Grada Dubrovnika, Grad Dubrovnik raspisuje natječaj za stipendiranje za svaku školsku godinu za učenike i studente koji su sami stradalnici ili su djeca stradalnika iz Domovinskog rata.

Pravo na stipendiju ostvaruju: djeca ili posvojenici poginulih hrvatskih branitelja ili civilnih žrtava iz Domovinskog rata, civilni invalidi iz Domovinskog rata, bez obzira na stupanj oštećenja  organizma, djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog  rata s najmanje 50 postotnim stupnjem tjelesnog oštećenja, djeca ili posvojenici ratnih vojnih invalida ili civilnih invalida iz Domovinskog ata bez obzira na stupanj oštećenja organizma, ali samo ako u njihovoj  obitelji ima troje ili više djece.

 

Potrebna sredstva: 51.700,00 €

 

5.4. SUFINANCIRANJE UDRUGA PROISTEKLIH IZ DOMOVINSKOG RATA

 

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata priprema prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Domovinskog rata sufinancirat će se  programi i projekti iz njihovog djelokruga rada po prioritetnim područjima:

 

„Zajedno u ratu – zajedno u miru“

1.    Programi i projekti  psihosocijalne i zdravstvene potpore namijenjeni stradalnicima i

sudionicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima.

2.    Podrška projektima, programima i manifestacijama braniteljskih udruga i drugih radno

okupacijskih aktivnosti, kao najboljeg vida rehabilitacije i socijalizacije branitelja i hrvatskih ratnih vojnih invalida kroz proces rada, stvaralaštva i potvrde vrijednosti.

3.    Programi, projekti i manifestacije namijenjeni razvoju suradnje s Gradom Vukovarom –

Hodočašće u Vukovar na Dan sjećanja na žrtvu Vukovara.

4.    Održavanje spomenika i spomen obilježja na području Grada Dubrovnika u organizaciji

udruga proisteklih iz Domovinskog rata.

5.    Sportske i druge aktivnosti memorijalnog značaja koje se organiziraju u znak sjećanja na stradale hrvatske branitelje u Domovinskom ratu.

 

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 50.440,00 €

 

Centar za branitelje

 

Ovo prioritetno područje odnosi se na programe i projekte usmjerene na osnivanje „Centra za branitelje“, kao središnjeg mjesta za pravnu, psihosocijalnu i savjetodavnu podršku sudionicima i stradalnicima Domovinskog rata i njihovim obiteljima.

 

Ovo prioritetno područje podrška je svim programima i projektima usmjerenim na trajno sjećanje na sve važne datume iz Domovinskog rata, poglavito na nemjerljivi doprinos dubrovačkih branitelja obrani Grada, bilo kroz programe obilježavanja Dana dubrovačkih branitelja i državnih blagdana, bilo kroz organiziranje projekata poput "Sata povijesti" u dubrovačkim osnovnim i srednjim školama uz sudjelovanje dubrovačkih branitelja.

 

Potrebna sredstva za ovo prioritetno područje iznose 13.300,00 €

 

5.5. OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA KOMUNALNOG DOPRINOSA

 

Odlukom o komunalnom doprinosu utvrđena je mogućnost da Gradsko vijeće Grada Dubrovnika potpuno ili djelomično oslobodi od plaćanja komunalnog doprinosa članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i  članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i HRVI iz Domovinskog rata od I. do X. skupine koji su ostvarili pravo na stambeno zbrinjavanje dodjelom stambenog kredita preko Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za izgradnju građevine odgovarajuće stambene površine sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji.

 

Članovi obitelji poginulog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja i HRVI iz Domovinskog rata koji grade stambenu građevinu veću od odgovarajuće stambene površine, sukladno odredbi članka 43. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine», broj: 174/04.), plaćaju komunalni doprinos za razliku obujma planirane građevine i odgovarajuće stambene površine.

 

 

6.  SKRB O UDRUGAMA PROISTEKLIM IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA I PORAĆA

 

Povjerenstvo za vrjednovanje programa i projekata u području skrbi o udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata i poraća priprema prijedlog raspodjele rezerviranih sredstava. Sukladno tom prijedlogu, udrugama proisteklim iz Drugog svjetskog rata sufinancirat će se programi i projekti iz njihovog djelokruga rada.

 

Potrebna sredstva: 13.000,00 €.

 

R.br.

SOCIJALNA  SKRB, ZDRAVLJE,  osobe s invaliditetom,SKRB O DJECI I MLADIMA, SKRB ZA STRADALNIKE DOMOVINSKOG RATA

2024.

1.

SOCIJALNA SKRB

2.244.900,00

1.2.

PUČKA KUHINJA

310.000,00

1.3.

JEDNOKRATNE NOVČANE  NAKNADE

136.100,00

1.4

SUBVENCIONIRANJE JAVNOG GRADSKOG PRIJEVOZA ZA UMIROVLJENIKE I  OSTALE SOCIJALNE KATEGORIJE

132.000,00

1.5.

DODATAK NA MIROVINU

300.000,00

1.6.

NOVČANA POMOĆ STARIJIMA OD 65 GODINA

95.900,00

1.7.

GODIŠNJA POTPORA ZA NEZAPOSLENE  SAMOHRANE  RODITELJE

7.000,00

1.8.

STAMBENA ZAJEDNICA ZA MLADE

2.700,00

1.9.

POTPORA DJECI BEZ RODITELJSKE SKRBI-KORISNICIMA DJEČJIH DOMOVA

2.800,00

1.10.

SUBVENCIONIRANJE TROŠKOVA STANOVANJA OSTALIM SOCIJALNIM KATEGORIJAMA

370.400,00

1.11.

NAKNADA ZA TROŠKOVE STANOVANJA

159.400,00

1.12.

TROŠKOVI POGREBA SOCIJALNO UGROŽENIMA

4.700,00

1.13.

NOVČANI DAR KORISNICIMA ZAJAMČENE MINIMALNE NAKNADE I KORISNICIMA USTANOVA SOCIJALNE SKRBI

20.000,00

1.14.

POTPORA ZA NAJAM STANA MLADIMA

47.400,00

1.15.

DAR ZA NOVOROÐENO DIJETE

550.000,00

1.16.

PRIVREMENO PRIHVATILIŠTE ZA SOCIJALNO UGROŽENE

42.000,00

1.17.

STRUČNE USLUGE ZAVODA ZA SOCIJALNI RAD

4.800,00

1.18.

SENIOR SERVIS

9.500,00

1.19.

PROJEKT „HALO POMOĆ“

30.200,00

1.20.

SUFINANCIRANJE PROJEKATA UDRUGA IZ PODRUČJA SOCIJALNE SKRBI

20.000,00

2.

PROJEKT DUBROVNIK ZDRAVI GRAD

284.200,00

2.1.1.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKTA IZ PODRUČJA SKRBI O ZDRAVLJU

30.000,00

2.1.2.

GRADSKO DRUŠTVO CRVENOG KRIŽA DUBROVNIK

183.300,00

2.1.3.

DOM ZDRAVLJA DUBROVNIK

19.500,00

2.1.4.

SUFINANCIRANJE MEDICINSKII POMOGNUTE OPLODNJE

15.000,00

2.1.5.

OPĆA BOLNICA DUBROVNIK

13.600,00

2.1.6.

BIOKEMIJSKI LABORATORIJ MOKOŠICA

15.700,00

2.1.7.

ČLANARINA HRVATSKE MREŽE ZDRAVIH GRADOVA I IZRADA PLANA ZA ZDRAVLJE

7.100,00

3.

POBOLJŠANJE  KVALITETE ŽIVOTA OSOBA  S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

465.500,00

3.1.

MJERE IZ STRATEGIJE ZA OSOBE S INVALIDITETOM

43.900,00

3.2.

NOVČANA POMOĆ KORISNICIMA OSOBNE INVALIDNINE

212.000,00

3.3.

CENTAR ZA REHABILITACIJU JOSIPOVAC

18.100,00

3.4.

SPECIJALIZIRANI PRIJEVOZ ZA OSOBE S INVALIDITETOM

62.000,00

3.5.

ODRŽAVANJE LIFTERA ZA OSOBE S INVALIDITETOM

6.700,00

3.6.

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA  UDRUGA OSOBA S INVALIDITETOM I DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

99.600,00

3.7.

STIPENDIIJE ZA STUDENTE S INVALIDITETOM

11.200,00

3.8.

NOVČANA POMOĆ SAMOHRANIM RODITELJIMA I JEDNORODITELJSKIM OBITELJIMA KOJE IMAJU STATUS RODITELJA  NJEGOVATELJA

12.000,00

4.

SKRB O DJECI I MLADIMA

217.964,00

4.1.

STIPENDIJE  ZA UČENIKE I STUDENTE  IZ OBITELJI SLABIJEG IMOVNOG STANJA

49.300,00

4.2.

SAVJET MLADIH

1.327,00

4.3.

PROGRAM MLADI I GRAD SKUPA

67.132,00

4.4.

RAZVOJ CENTRA ZA DJECU, MLADE I OBITELJ

47.116,00

4.5.

RAZVOJ MREŽE PODRŠKE ŽRTVAMA I SVJEDOCIMA NASILJA U OBITELJI TE PREVENTIVNE AKTIVNOSTI U SPREČAVANJU  VRŠNJAČKOG NASILJA

19.908,00

4.6

SUFINANCIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA NAMIJENJENIH MLADIMA

33.181,00

5.

SKRB O STRADALNICIMA IZ DOMOVINSKOG RATA I DRUGI RATNI STRADALNICI

132.440,00

5.1.

NABAVA ORTOPEDSKIH POMAGALA INVALIDIMA DOMOVINSKOG RATA

7.000,00

5.2.

POBOLJŠANJE UVJETA STANOVANJA  OBITELJIMA BRANITELJA

10.000,00

5.3.

STIPENDIRANJE UČENIKA I STUDENATA STRADALNIKA DOMOVINSKOG RATA

51.700,00

5.4.

SUFINANCIRANJE UDRUGA PROISTEKLIH IZ DOMOVINSKOG RATA

63.740,00

6.

UDRUGE PROISTEKLE IZ DRUGOG SVJETSKOG RATA

13.000,00

1. – 6.

MJERE SOCIJALNOG PROGRAMA

3.358.004,00

                                                                                               

KLASA: 550-01/24-02/04

URBROJ: 2117-1-09-24-03

Dubrovnik, 24. siječnja 2024.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------