Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 3 - 9. ožujka 2023.Objavljeno: 09.03.23.

21. Pravilnik za provedbu mjere poticanja korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama na području Grada Dubrovnika kroz sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije, te nabave, instaliranja i ugradnje opreme za fotonaponske sunčeve (FN) module za proizvodnju električne energije

Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19 i 144/20), članka 48. Statuta Grada  Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21) i točke 5. Mjere 9, Akcijskog plana energetske učinkovitosti Grada Dubrovnika za razdoblje od 2022.-2024. („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 20 od 27.12.2022.), Gradonačelnik donosi

 

 

P R A V I L N I K

 

za provedbu mjere poticanja korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama na području Grada Dubrovnika kroz sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije, te nabave, instaliranja i ugradnje opreme za

fotonaponske sunčeve (FN) module za

proizvodnju električne energije

 

 

Članak 1.

 

Ovim Pravilnikom o sufinanciranju izrade projektne dokumentacije, te instaliranja i ugradnje opreme za fotonaponske sunčeve (FN) module za proizvodnju električne energije u obiteljskim kućama na području Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Pravilnik), propisuju se uvjeti i kriteriji za dodjelu bespovratnih novčanih sredstava, dokazi sposobnosti, način provedbe javnog poziva, te druga bitna pitanja za provedbu Akcijskog plana energetske učinkovitosti Grada Dubrovnika  za razdoblje od 2022.-2024. („Službeni glasnik Grada Dubrovnika “, broj 20 od 27.12.2022.), (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) i to u dijelu koji se odnosi na točku 5. Mjeru 9. - Poticanje korištenja obnovljivih izvora energije (u daljnjem tekstu: OIE) u obiteljskim kućama.

 

Cilj donošenja ovog Pravilnika je povećanje obnovljivih izvora energije u postojećoj potrošnji električne energije u kućanstvima na području Grada Dubrovnika, te smanjenje emisije stakleničkog plina 𝐶𝑂2 , a sve u skladu s Europskim zelenim planom za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. godine, te za poboljšanje energetske učinkovitosti na području Grada Dubrovnika  koja se mora uskladiti s Nacionalnim programom i Nacionalnim akcijskom planom, a definirane mjere moraju biti u skladu sa Strategijom energetskog razvoja RH i drugim strateškim dokumentima Vlade Republike Hrvatske.

 

 

                                                       Članak 2.

 

Provedba Akcijskog plana u dijelu  koji se odnosi na mjeru Poticanja korištenja OIE kroz instaliranje i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN) modula za proizvodnju električne energije u obiteljskim kućama, odvijat  će se u dva dijela i to:

 

1.      Poticanje korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama, sufinanciranje izrade projektne dokumentacije za instalaciju i ugradnju  fotonaponskih sunčevih (FN) modula  do 10 kW,

 

2.      Poticanje korištenja obnovljivih izvora energije u obiteljskim kućama, sufinanciranje troškova  nabave, instaliranja i ugradnje opreme  fotonaponskih sunčevih (FN) modula  do 10 kW.

 

 

SUFINANCIRANJE TROŠKOVA IZRADE PROJEKTNE DOKUMENTACIJE

 

Članak 3.

 

Pravo na korištenje bespovratnih novčanih sredstava Grada Dubrovnika za potrebe  sufinanciranja troškova izrade projektne dokumentacije fotonaponskih sunčevih (FN) modula za proizvodnju električne energije u kućanstvima  do 10 kW za vlastitu potrošnju, mogu ostvariti  građani/fizičke osobe ako zadovoljavaju sljedeće uvjete (u daljnjem tekstu: prijavitelji/ korisnici):

1.    Punoljetni vlasnici ili suvlasnici (uz suglasnost svih suvlasnika) obiteljske kuće na kojoj se projekt provodi (navedeni u zemljišnoknjižnom izvatku);

  1. Imaju prebivalište na adresi objekta na kojem se projekt provodi prijavljeno najmanje godinu prije objave predmetnog Javnog poziva  i koji ulažu vlastita sredstva u mjere za koje se isti raspisuje;

3.    Dostave dokaz da je kuća postojeća u smislu Zakona o gradnji (NN br. 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19);

  1. Mjerno mjesto/priključak na energetski sustav glasi na ime podnositelja zahtjeva;
  2. Ispune Prijavni obrazac za ostvarivanje prava na sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije za instaliranje i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN) modula (u tekstu: prijava) za vlastitu potrošnju, a koji se nalazi u privitku ovog Pravilnika (Prilog 1.);

6.    Podnositelji prijava ne smiju imati dospjelih nepodmirenih i/ili nereguliranih dugovanja prema Gradu Dubrovniku;

  1. Prihvate ostale uvjete sukladno Javnom pozivu;

8.    Sklope s Gradom Dubrovnikom Ugovor o sufinanciranju.

 

Postojeća obiteljska kuća u smislu ovog Pravilnika  (u daljnjem tekstu: obiteljska kuća) je zgrada:

 

1. koja je zakonita:

-         izgrađena temeljem građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta sukladno Zakonu o gradnji („Narodne novine“, broj: 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19) i svaka druga koja je navedenim ili posebnim zakonom s njom izjednačena (ukoliko se radi o upravnom aktu, isti mora biti izvršan, tj. mora imati klauzulu izvršnosti ili pravomoćnosti),

-         koja nije dograđivana ili mijenjana u odnosu na akt koji dokazuje njenu zakonitost,

-         ima građevinsku brutto površinu manju ili jednaku 400 m2 (podatak se provjerava iz osnovnih podataka o prijavi i energetskog certifikata).

 

2. u kojoj je vise od 50% brutto podne površine namijenjeno za stanovanje

 

3. koja ima najviše četiri stambene jedinice  (podatak se provjerava iz  osnovnih podataka o prijavi i energetskog certifikata).

 

Bespovratna novčana sredstva će se isplaćivati za sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije  koji nastanu nakon datuma objave Javnog poziva, a što se dokazuje datumom izdavanja računa. Prijavitelji kroz Javni poziv Grada Dubrovnika mogu ostvariti pravo na sufinanciranje opravdanih troškova  izrade projektne dokumentacije instaliranja i ugradnje fotonaponskih sunčevih (FN) modula max do 90%,  ali ne više od   930 EUR s uključenim PDV-om po kućanstvu.  

 

Članak 4.

 

Dokumentacija se smatra potpunom ukoliko sadržava:

 

1. Prijavni obrazac  popunjen s općim podacima.

 

2. Obostranu presliku osobne iskaznice, Elektronski zapis o prebivalištu (iz sustava

    e-Građani) ili Uvjerenje o prebivalištu iz kojeg je razvidno da prijavitelj ima prebivalište

    na adresi obiteljske kuće u kojoj se sustav postavlja.

 

3. Zadnji važeći dokaz zakonitosti (legalnosti) obiteljske kuće (ukoliko se radi o upravnom

    aktu, isti mora biti izvršan/pravomoćan, tj. mora imati žig izvršnosti ili pravomoćnosti):

 

    a) Akt za uporabu:

       - Uporabna dozvola,

       - Potvrda upravnog tijela da mu je dostavljeno završno izvješće nadzornog inženjera,

       - Uvjerenje za uporabu,

       - Pravomoćna građevinska dozvola, odnosno drugi odgovarajući akt izdan do 19 . lipnja

         1991. s potvrdom građevinske inspekcije (izdana na temelju Zakona o prostornom 

         uređenju i gradnji - „Narodne novine", broj 76/07, 38/09, 55/11,90/11, 50/12, 55/12,

         80/13) da nije u tijeku postupak građevinske inspekcije,

       - Potvrda upravnog tijela nadležnog za poslove graditeljstva da se za uporabu građevine

         ne izdaje akt za uporabu,

       - Dozvola za upotrebu,

       - Rješenje o promjeni namjene,

       - Uporabna dozvola za određene građevine:

       - Uporabna dozvola za građevinu izgrađenu na temelju akta za građenje izdanog do 

         1. listopada 2007.,

       - Uporabna dozvola za građevinu izgrađenu do 15. veljače 1968.,

       - Uporabna dozvola za građevinu čiji je akt za građenje uništen ili nedostupan,

       - Uporabna dozvola za građevinu izgrađenu, rekonstruiranu, obnovljenu ili saniranu u

          provedbi propisa o obnovi ili propisa o područjima posebne skrbi.

 

         Ili

 

   b) Akt za ozakonjenje (legalizaciju):

       - Rješenje o izvedenom stanju, izdano temeljem Zakona o postupanju s nezakonito

         izgrađenim zgradama („Narodne novine“, broj 86/12, 143/13, 65/17 i 14/19), Zakona o

         postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (NN, broj 90/11) ili Zakona o prostornom

         uređenju i gradnji („Narodne novine“, broj 76/07, 38/09, 55/11, 90/11, 50/12, 55/12, 

         80/13).

       - Potvrda izvedenog stanja.

 

        Ili

 

   c) Akt ili dokument kojim se nezakonito izgrađena građevina izjednačava sa zakonito

       izgrađenom zgradom:

      - Uvjerenje katastarskog ureda, odnosno središnjeg ureda Državne geodetske uprave da 

        je zgrada izgrađena do 15. veljače 1968. godine ili uvjerenje upravnog tijela da je

        zgrada izgrađena do 15. veljače 1968. godine (akti moraju biti izdani na temelju Zakona

        o prostornom uređenju i gradnji -(„Narodne novine“, broj: 76/07, 38/09, 55/11, 90/11,

        50/12, 55/12 i 80/13),

      - Dokumenti iz članka 332. stavaka 1. i  2. Zakona o prostornom uređenju i gradnji  

        („Narodne novine“, broj: 76/07, 38/09, 55/11, 90/11, 50/12, 55/12 i 80/13).

 

4. Potpisanu Izjavu podnositelja prijave koja se nalazi u privitku ovog Pravilnika (Prilog 3.) o

 tome:

 

a)    da obiteljska kuća nije dograđivana ili mijenjana u odnosu na zadnji važeći dokument

koji dokazuje njenu zakonitost,

b)    da ista nije (ili je) pojedinačno nepokretno kulturno dobro upisano u Registar kulturnih

dobara Republike Hrvatske, da nije (ili je) u kulturno-povijesnoj cjelini koja je zaštićeno kulturno dobro upisano u isti Registar,

c)    da je vise od 50% brutto podne površine namijenjeno za stanovanje i da ima najviše

četiri stambene jedinice;

   d)   da zatražena sredstva po prijavi na objavljeni Javni poziv za navedenu namjenu do

         sada nije ostvario bespovratna sredstva iz nekog drugog izvora bez obzira na postotak

         dobivenih sredstava.

 

5.     Ukoliko su potrebni posebni uvjeti ili prethodno odobrenje nadležnog tijela državne

uprave za zaštitu spomenika kulture i prirode na dostavljenu projektnu dokumentaciju

(konzervatorskog odjela Ministarstva kulture) za ugradnju sustava, ako je obiteljska

kuća pojedinačno nepokretno kulturno dobro ili se nalazi u kulturno povijesnoj

cjelini koja je zaštićeno kulturno dobro.

 

6. Potpisanu Izjavu podnositelja prijave o suglasnosti  suvlasnika koja se nalazi u privitku 

    ovog Pravilnika  (Prilog 4.), da su svi ostali suvlasnici obiteljske kuće suglasni:

 

a)    s Izjavom podnositelja i

b)    s ugradnjom planiranog sustava,

 

7. Dokaz vlasništva ili suvlasništva:

 

a)    Zemljišno-knjižni izvadak čestice kojim se dokazuje da je Prijavitelj njen knjižni

         vlasnik/suvlasnik, ili

b)    Potvrda suda čije su zemljišne knjige uništene ili nedostupne, da su iste uništene

         ili nedostupne i Posjedovni list područnog ureda za katastar.

 

8. Uvjerenje/Potvrda nadležnog ureda za katastar o istovjetnosti čestica, ako se razlikuju

     brojevi čestica u dokazima:

 

    - zakonitosti obiteljske kuće i

    - vlasništva ili suvlasništva.

 

9.  Posjedovanje energetskog certifikata odnosno izvješća o energetskom pregledu obiteljske

    kuće za koju se izrađuje projekt. Za obiteljske kuće koje već imaju važeći energetski

    certifikat ne stariji od 01.01.2015. god. nije potrebno izrađivati novi energetski certifiakt,

    ukoliko na obiteljskoj kući nisu primjenjivane mjere energetske obnove u razdoblju nakon

    izdavanja istog. Troškovi provedbe energetskih pregleda, te izrade izvješća i energetskih

    certifikata ne sufinanciraju se od strane Grada Dubrovnika.

 

10. Projekt elektrotehničke strukovne odrednice, minimalne razine razrade glavnog projekta

     izrađen sukladno Zakonu o gradnji („Narodne novine“, broj: 153/13, 20/17,39/19 i 125/19)  

     i Pravilniku o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevine („Narodne novine“, broj 

     64/14; „Narodne novine“, broj: 118/19 i 65/20) usklađen s normom HRN HD 60364-7-712.  

    Cjeloviti projekt treba sadržavati:

 

a)    razrađeni troškovnik opreme i materijala, izvođačkih radova i vezanih usluga uključujući

troškove opremanja obračunskog mjernog mjesta ( u daljnjem tekstu: OMM ) za priključenje (FN) u mrežnom načinu rada, s naznačenim jediničnim, ukupnim cijenama i PDV-om, te rekapitulaciju troškovnika s istaknutim PDV-om, ovjeren pečatom i potpisom ili elektronski potpisan od ovlaštenog inženjera,

b)    grafičke prikaze kojima se prikazuje oblik i veličina fotonaponskog modula ili njezinog

dijela, instalacija, kao i opreme kada je projektirana, njihov međusobni položaj, te položaj u prostoru,

  c)    iskaz korisnog djelovanja fotonaponskih modula koji ne smije biti manji od 17%,

  d)   rješenje za pristup podacima o proizvodnji u stvarnom vremenu preko interneta, koje

        podržava spajanje preko aplikacijskog programskog sučelja eng. API (npr. shelly EM,

        SMA Energy meter, Huawei smart power sensor i sl.), odnosno predvidjeti pristup

        pretvaraču (inverteru) preko interneta.

 

Cjelovito u glavnom projektu ili u zasebno ovjerenom dokumentu, projekt dodatno treba

sadržavati:

 

a)    tekstualni opis i grafički prikaz zahvata ukoliko je nužno izmještanje obračunskog

mjernog mjesta u novo susretno postrojenje, te posljedično opis i prikaz spoja razvodnog ormara građevine na susretno postrojenje,

b)    iskaz mjere godišnjeg smanjenja emisija stakleničkog plina 𝐶𝑂2 izražen u tonama ili

kilogramima po godini, izračunat u skladu s metodologijom opisanom Pravilnikom o sustavu za praćenje, mjerenje i verifikaciju ušteda energije (NN 98/21),

c)    fotodokumentaciju postojećeg stanja.

 

11. Odobrenja, suglasnosti i posebni uvjeti građenja, ukoliko su potrebni.

 

      Ili

 

Izjava projektanta glavnog elektrotehničkog projekta - ovlaštenog inženjera elektrotehnike, ovjerena njegovim potpisom i pečatom ili elektronskim potpisom, snimljena u pdf zapisu da isti nisu potrebni.

 

Primjer izjave:

 

"Izjavljujem da odobrenja, suglasnosti i posebni uvjeti građenja nisu potrebni za provođenje projekta oznake ________________ (oznaka projekta), te da se radovi za provođenje istog mogu izvoditi bez akta za građenje, prema Pravilniku o jednostavnim građevinama."

 

12. Račune, s troškovnikom, jediničnim cijenama i PDV-om, u izvorniku ili preslici.

     

13. Dokaze o plaćanju korisnika po računima iz prethodne točke (opće uplatnice ili izvodi

      iz transakcijskog računa ili potvrde banke o uplati ili potvrda o plaćanju ili drugi   

      odgovarajući dokaz) u izvorniku ili preslici,

 

14. Dokaz kojim se dokazuje IBAN korisnika (preslika kartice računa na kojoj je vidljiv IBAN

      ili Izvadak iz transakcijskog računa iz kojeg je razvidan IBAN ili pisana potvrda banke o 

      IBAN-u).

 

 

Članak 5.

 

Sva dokumentacija se podnosi isključivo u PDF formatu. Po potrebi, Grad zadržava pravo traženja dostave dodatne dokumentacije.

 

 

Članak 6.

 

Prijave koje sadrže potpunu dokumentaciju i predane su u roku, bodovati će se temeljem sljedećih kriterija:

 

-         Godišnja potrošnja električne energije kućanstva (maksimalno 50 bodova), dokazuje se dostavom računa za električnu energiju za sve mjesece u godini koja prethodi godini u kojoj je objavljen Javni poziv ili obračuna opskrbljivača električnom energijom za sve mjesece u istoj godini – preslika :

-         od 0 do 2.000 kWh/godišnje (10 bodova);

-         od 2.001 do 4.000 kWh/godišnje (30 bodova);

-         od 4.001 do 6.000 kWh/godišnje (40 bodova).

-         od 6.001 ili više kWh/godišnje (50 bodova)

 

-         Broj korisnika/članova kućanstva (maksimalno 50 bodova), dokazuje se dostavom potvrde o prebivalištu ili osobnih iskaznica za prijavitelja i sve članove kućanstva – preslika:

-         1 član kućanstva (10 bodova);

-         2 člana kućanstva (20 bodova);

-         3 člana kućanstva (30 bodova);

-         4 člana kućanstva (40 bodova).

-         5 ili više članova kućanstva (50 bodova).

Maksimalan ukupni broj bodova koji jedna prijava može ostvariti je 100 bodova. U slučaju jednakog broja bodova, prednost ima prijavitelj koji je ranije predao prijavu.

Korištenje sredstava u proračunu Grada Dubrovnika za ovu mjeru vrši se do iskorištenja prema rang listi po bodovima.

 

 

Članak 7.

 

Javni poziv Grad Dubrovnik će objaviti na svojoj službenoj internetskoj stranici, kao i u jednom od tjednih tiskovina.

Članak 8.

 

U svrhu provođenja predmetnog Javnog poziva Grad Dubrovnik osniva povjerenstvo za pregled dokumentacije kojeg imenuje  Gradonačelnik, a na prijedlog pročelnika Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more Grada Dubrovnika. Djelokrug rada povjerenstva je:

 

1. Provjerava dokumentaciju i podatke iz prijave,

2. Razmatra prijave, prema datumu i vremenu njihovog zaprimanja,

3. Neće razmatrati prijave:

      a) koje nisu predmet Javnog poziva ili

      b) koje su podnesene:

          - od osoba koje Javnim pozivom nisu određene kao korisnici sredstava

            Grada ili imaju dospjelo nepodmireno i/ili neregulirano dugovanje prema Gradu,

          - prije navedenog službenog roka za podnošenje predmetnih prijava,

          - nakon isteka kalendarskog roka Javnog poziva

     c) u slučaju kada je Grad donio odluku po objavljenom Javnom pozivu i dostavio

         prijavitelju ugovor  na potpisivanje, a isti nije u za to određenom roku vratio

         potpisani ugovor.

4.  Donosi Odluku o odabiru prijavitelja i dodjeli bespovratnih sredstava Grada (dalje u

     tekstu: Odluka), te priprema Ugovor o sufinanciranju (dalje u tekstu: Ugovor) za prijavu

     pristiglu na  Javni poziv koja udovoljava uvjetima istog.

5. Dostavlja prijavitelju:

    a) Odluku i Ugovor, ukoliko su u cijelosti ispunjeni uvjeti iz Javnog poziva, ili

    b) Obavijest da prijava ne ispunjava uvjete Javnog poziva, s obrazloženjem.

 

         Predmetno Povjerenstvo prijavitelju dostavlja Odluku, te dva primjerka Ugovora na potpis, a isti je dužan jedan potpisani primjerak Ugovora vratiti Gradu:

           a) poštom na adresu Grad Dubrovnik , Pred dvorom 1, 20000 Dubrovnik  ili

           b) u pisarnicu Grada na adresu Gundulićeva poljana 6, Dubrovnik.

6. Objavljuje Obavijest o privremenom zatvaranju Javnog poziva na službenoj mrežnoj  

    stranici Grada www.dubrovnik.hr.

 

Ukupan iznos opravdanih troškova i bespovratnih sredstava, ne može biti veći nego što je prijavitelj zatražio prijavom na predmetni Javni  poziv, a isti će se utvrditi uvidom u dostavljene račune/troškovnik.

 

Članak 9.

 

Sva dokumentacija se podnosi u PDF formatu na e-mail adresu: oie@dubrovnik.hr ili se donosi

osobno u papirnatoj inačici u pisarnicu gradske uprave Gundulićeva poljana 6, 20000 Dubrovnik, odnosno dostavlja poštom na adresu Grad Dubrovnik, Pred dvorom 1 i to u zadanom roku od dana objave  Javnog  poziva.

 

Prijavitelj u roku za podnošenje prijava može podnijeti:

 

   - Jednu prijavu za sufinanciranje (FN) modula;

   - Izjavu o odustajanju od prijave  i

   - Novu prijavu, nakon što je odustao od prethodne prijave (ako je Javni poziv otvoren).

 

Dan i vrijeme zaprimanja potpune obvezne dokumentacije smatra se danom i vremenom zaprimanja Zahtjeva/Prijave .

 

Članak 10.

 

Po obradi pristiglih prijava Povjerenstvo izrađuje Zapisnik o otvaranju i pregledu prijava. U predmetnom zapisniku obvezno se navode analitički podaci sa otvaranja pristigle dokumentacije, kao i analitički prikaz cjelovitosti dostavljene dokumentacije, potom donosi  Odluku o odabiru korisnika sufinanciranja koji su ispunili sve tražene uvjete Javnog poziva.

 

Zapisnik o otvaranju i pregledu prijava sadrži najmanje sljedeće podatke:

1.      Informacije o Javnom pozivu (predmet, mjesto i datum objave);

2.      Analitički prikaz podataka sa otvaranja pristiglih prijava;

3.      Analitički prikaz pregleda cjelovitosti pristigle dokumentacije sukladno članku 4. ovog Pravilnika;

4.      Podatke o isključenim prijavama;

5.      Podatke o valjanim prijavama.

 

Uz zadovoljenje svih uvjeta prijave na predmetni Javni poziv, prednost će imati one prijave s ranijim datumom zaprimanja. Povjerenstvo na osnovu Zapisnika o otvaranju i pregledu prijava donosi Odluku o odabiru korisnika sufinanciranja sa cjelovitim prijavama, te s popisom necjelovitih prijava. Podnositelj prijave protiv Odluke o odabiru korisnika sredstava ne može podnijeti prigovor. 

   

 

Članak  11.

 

Gradonačelnik donosi Zaključak o odobrenju bespovratnih novčanih sredstava temeljem

provedenog Javnog poziva i temeljem odluke Povjerenstva o odabiru korisnika sufinanciranja s cjelovitim prijavama, a nakon što se nedvojbeno utvrdi da iste zadovoljavaju uvjete Javnog poziva.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

 

Grad će temeljem Odluke s odabranim prijaviteljem sklopiti Ugovor o sufinanciranju

kojim će utvrditi:

 

1.    iznos odobrenih sredstava Grada,

2.    uvjete i način isplate sredstava,

3.    ostala međusobna prava i obveze.

 

Nakon donošenja Odluke i sklapanja Ugovora nije moguće mijenjati Odluku o dodjeli

sredstava u odnosu na uvjete dodjele sredstava, niti odredbe Ugovora koje bi bile u

suprotnosti s Odlukom o dodjeli sredstva i uvjetima Javnog poziva.

 

Rok dostave potpune dokumentacije za isplatu je bitan je sastojak Ugovora (bez mogućnosti produženja) te se njegovim istekom:

 

    - Ugovor raskida i

    - Korisnik gubi pravo korištenja odobrenih sredstava Grada.

 

 

                  Članak 12.

 

Nakon potpisivanja Ugovora Grad će odobrena novčana sredstva korisnicima isplaćivati jednokratno i to u roku od 30 dana  od dana zaprimanja Zahtjeva za isplatom bespovratnih sredstava za sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije za instaliranje i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN) modula (Prilog 5). 

 

Novčana sredstva korisnicima Grad će isplatiti za ostvarene opravdane predmetne troškove i to za račune koje je isti isplatio, a temeljem dokaza o plaćanju korisnika.

 

Grad ne sudjeluje u ugovaranju poslovnih odnosa korisnika i ostalih sudionika u provedbi projekta, te ne može:

 

1. sudjelovati/posredovati u njihovom rješavanju,

2. niti snositi posljedice u sporovima i potraživanjima koji/koja u tim odnosima mogu

    nastati.

 

SUFINANCIRANJE NABAVE, INSTALIRNJA I UGRADNJE OPREME  FOTONAPONSKIH  SUNČEVIH (FN) MODULA

 

Članak 13.

 

Pravo na korištenje nepovratnih novčanih sredstava Grada Dubrovnika za potrebe  sufinanciranja troškova nabave, instalacije i ugradnje fotonaponskih sunčevih (FN) modula za proizvodnju električne energije u kućanstvima  do 10 kW za vlastitu potrošnju,  mogu ostvariti  prijavitelji koji zadovolje uvjete navedene u člancima 3. i 4. ovog Pravilnika i koji ispune Prijavni obrazac za ostvarivanje prava na sufinanciranje troškova za nabavu, instalaciju i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN) modula, koja se nalazi u privitku ovog Pravilnika (Prilog 2.).

 

                                                

Članak 14.

 

Mjera prihvatljiva za sufinanciranje u smislu ovog Pravilnika je korištenje obnovljivih izvora energije i to za nabavu, instalaciju i ugradnju sustava s fotonaponskim pretvaračima (modulima) za proizvodnju električne energije za potrebe kućanstva (za vlastitu potrošnju) instalirane snage do 10 kW .

 

Bespovratna novčana sredstva će se isplaćivati za sufinanciranje troškova predmetne nabave, instalacije i ugradnje opreme koji nastanu nakon datuma objave Javnog poziva, a što se dokazuje datumom izdavanja računa.

 

Sukladno objavljenim uvjetima Javnog poziva, prijavitelj   može ostvariti pravo na bespovratna novčana sredstva u iznosu max do 90% prihvatljivih troškova ulaganja, ali ne više od 4.650 EUR s PDV-om po kućanstvu.

 

Opravdani troškovi nabave, instalacije i ugradnje opreme fotonaponskih sunčevih (FN) modula sukladno glavnom projektu su:

-        Fotonaponski paneli (moduli) stupnja korisnog djelovanja najmanje 17% i njihovi nosači,

-        Pretvarači (inverteri),

-        Akumulatori električne energije,

-        Oprema fotonaponskog kruga (regulatori punjenja, priključni ormarići, zaštitne sklopke, kabeli, pribor za postavljanje, oprema za prikupljanje i prikazivanje podataka i dr.),

-        Ostala oprema za pravilan rad sustava (opremanje obračunskog mjernog mjesta fotonaponske elektrane u mrežnom radu),

-        Pripadajući građevinski radovi nužni za ugradnju prethodno navedene opreme (prodori, betoniranje postolja, itd.),

-        Opremanje obračunskog mjernog mjesta za fotonaponske elektrane u mrežnom radu

(račun HEP ODS-a)

-        Stručni nadzor.

 

Članak 15.

 

Raspisivanje Javnog poziva, donošenje Odluke o odabiru korisnika, te potpisivanje ugovora s odabranim korisnicima Grada Dubrovnika za ostvarivanje prava na sufinanciranje troškova nabave, instalacije i ugradnje fotonaponskih sunčevih (FN) modula za proizvodnju električne energije u kućanstvima  do 10 kW za vlastitu potrošnju, obavljat će se u skladu s uvjetima propisanim u člancima 7., 8., 9., 10. i 11. ovog Pravilnika.

 

 

                                                                    Članak 16.

 

Prijave koje sadrže potpunu dokumentaciju i predane su u roku bodovat će se sukladno odredbama članka 6. stavka 1. alineja prve i druge ovog Pravilnika.

 

Prijavitelj koji posjeduje suglasnost HEP –a za ugradnju fotonaponskog sustava u smislu ugradnje dvosmjernog brojila , bodovat će se dodatno s 10 bodova. 

 

Maksimalan ukupni broj bodova koji jedna prijava može ostvariti je 110 bodova. U slučaju jednakog broja bodova, prednost ima prijavitelj koji je ranije  predao prijavu.

 

Korištenje sredstava u proračunu Grada Dubrovnika za ovu mjeru vrši se do iskorištenja prema rang listi po bodovima.

 

 

        Članak 17.

 

Podnositelj prijave, korisnik sredstava, nakon potpisivanja Ugovora dostavlja Gradu Dubrovniku Zahtjev za isplatom bespovratnih sredstava  za sufinanciranje troškova nabave, instalacije i ugradnje fotonaponskih sunčevih (FN) modula koji se nalazi u privitku ovog Pravilnika (Prilog 6. ), a uz koji obvezno prilaže:

 

-        Račune s troškovima nabave opreme i izvođenja radova, potpisane i ovjerene  

(preslika),

-        Dokaze o plaćanju korisnika po računima iz prethodne točke (opće uplatnice ili izvodi

iz transakcijskog računa ili potvrde banke o uplati ili potvrda o plaćanju ili drugi odgovarajući dokaz), u preslici,

-        Fotografije objekta nakon provedbe projekta - fotografije sustva na mjestu gdje je ugrađen (FN) modul,

-        Izjavu izvođača radova o jamstvenim rokovima u izvorniku ili presliku ovjerenog jamstvenog lista za ugrađenu opremu,

-        Dokaz kojim se dokazuje IBAN korisnika (preslika kartice računa na kojoj je vidljiv IBAN

ili Izvadak iz transakcijskog računa iz kojeg je razvidan IBAN ili pisana potvrda banke o IBAN-u).

 

U slučaju da podnositelj prijave ne dostavi potpunu dokumentaciju za isplatu, gubi pravo na isplatu bespovratnih sredstava Grada Dubrovnika.

                                                          

 

Članak 18.

 

Grad Dubrovnik je dužan u roku od 60 dana od dana zaprimanja Zahtjeva za isplatu bespovratnih sredstava za sufinanciranje troškova nabave, instaliranja i ugradnje fotonaponskih sunčevih (FN) modula (Prilog 6), izvršiti očevid provedene ugradnje predmetnog sustava, te izraditi Zapisnik o ugrađenoj opremi i izvedenim radovima.

 

Novčana sredstva korisnicima Grad će isplatiti za ostvarene opravdane predmetne troškove i to za račune koje je isti isplatio, a temeljem dokaza o plaćanju korisnika.

 

Grad zadržava pravo neisplaćivanja bespovratnih novčanih sredstava korisniku, ukoliko se terenskim očevidom ustanovi:

-        da su podaci navedeni unutar Zahtjeva za isplatu neispravni;

-        da sustav( FN) nije ugrađen prema uputi proizvođača ili

-        da je sustav ugrađen na objektu koji nije bio naveden u prijavi na Javni poziv.

 

 

Članak 19.

 

Isplata novčanih sredstva na račun korisnika sredstava izvršit će se nakon obrade pristiglih zahtjeva za isplatu bespovratnih sredstava koji u privitku sadrže potrebnu dokumentaciju koju propisuje Javni poziv, a na osnovu Odluke o raspodjeli sredstava za sufinanciranje mjera energetske obnove, Zaključka gradonačelnika, potpisanog Ugovora, kao i na temelju obavljenog očevida i sastavljenog Zapisnika  o ugrađenoj opremi i izvedenim radovima. 

 

Javnim pozivom neće se propisati proizvođač materijala i opreme, izvođač radova niti energetski certifikator. Za izvođenje mjera energetske obnove i energetsko certificiranje mora se angažirati pravna ili fizička osoba registrirana za odgovarajuću djelatnost.

 

Grad ne sudjeluje u ugovaranju poslovnih odnosa korisnika i ostalih sudionika u provedbi projekta, te ne može:

1. sudjelovati/posredovati u njihovom rješavanju,

2. niti snositi posljedice u sporovima i potraživanjima koji/koja u tim odnosima mogu

    nastati.

 

                                                      

Članak 20.

 

Korisnici bespovratnih sredstava koji su putem Javnog poziva iskoristili pravo i dobili predmetna sredstva za nabavu, instalaciju i ugradnju opreme fotonaponskih sunčevih (FN) modula, dužni su u slijedeće 3 godine od dana ugradnje, predmetni sustav zadržati u vlasništvu, te isti redovno servisirati i održavati sukladno uputama proizvođača.

                       

 

Članak 21.

 

Ovom Pravilniku priloženi su slijedeći dokumenti i isti čine njegov sastavni dio, a to su:

 

-Prilog 1. :Prijavni obrazac za sufinanciranje troškova izrade projektne dokumentacije za

                 instaliranje i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN) modula za vlastitu

                 potrošnju;

-Prilog 2. :Prijavni obrazac za ostvarivanje prava na sufinanciranje troškova za nabavu,  

                 instalaciju i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN) modula za vlastitu potrošnju;

-Prilog 3. :Izjava podnositelja prijave;

-Prilog 4. :Izjava o suglasnosti suvlasnika;

-Prilog 5. :Zahtjev za isplatom bespovratnih sredstava za sufinanciranje troškova izrade

                 projektne dokumentacije za instaliranje i ugradnju fotonaponskih sunčevih (FN)

                 modula za vlastitu potrošnju;

-Prilog 6. :Zahtjev za isplatom bespovratnih sredstava za sufinanciranje troškova nabave,

                 instalacije i ugradnje fotonaponskih sunčevih (FN) modula;

 

 

Članak 22.

 

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom glasniku Grada Dubrovnika“.

 

 

KLASA: 301-01/23-02/02                                                          

URBROJ: 2117-1-01-23-2                                                        

Dubrovnik, 16. veljače 2023.

 

Gradonačelnik:

Mato Franković, v. r.

-----------------------------