Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 18 - 2. prosinca 2022.Objavljeno: 08.12.22.

181. Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Dubrovnika za 2023. godinu

Na temelju članka 18. Zakona o Proračunu („Narodne novine“, broj 144/21) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), a sukladno odredbama članka  69. Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj („Narodne novine“, broj 57/22 i 88/22), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 16. sjednici, održanoj 1. prosinca 2022., donijelo je

 

 

O  D  L  U  K  U

O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA

GRADA DUBROVNIKA ZA 2023.  GODINU

 

 

 

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

 

Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Dubrovnika za 2023. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstva, te ovlasti Gradonačelnika  u izvršavanju proračuna.

 

 

Članak 2.

 

Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu, dok se iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju  maksimalno dopuštenim svotama.

 

Stvarni rashodi i izdaci Grada Dubrovnika uključujući rashode i izdatke proračunskih korisnika financiranih iz njihovih namjenskih prihoda i primitaka i vlastitih prihoda, za  2023. godinu ne smiju biti veći od 87.235.714 eura.

 

 

II.  STRUKTURA PRORAČUNA

 

Članak 3.

 

Proračun se sastoji od slijedećih dijelova:

-  Opći dio Proračuna

-  Posebni dio Proračuna

-  Obrazloženje proračuna

 

Opći dio Proračuna sadrži: 

- sažetak Računa  prihoda i rashoda i  Računa financiranja.

- Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja

 

Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda i rashoda iskazanih prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji te rashoda iskazanih prema funkcijskoj klasifikaciji

 

U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji.

 

 Ukupni prihodi i primici proračuna i ukupni rashodi i izdaci proračuna za 2023. godinu uravnoteženi su sa prenesenim viškom prihoda iz prethodne godine u iznosu od 710.093 eura.

 

Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka  korisnika proračuna iskazanih prema organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja  i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.

 

Obrazloženje proračuna sastoji s od obrazloženja općeg dijela proračuna i obrazloženja posebnog dijela  proračuna.

 

Obrazloženje općeg dijela sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna i prikaz viška odnosno manjka prihoda proračuna.

 

Obrazloženje posebnog dijela proračuna temelji se na obrazloženjima financijskih planova upravnih tijela Grada Dubrovnika i njihovih proračunskih korisnika, a sastoje se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno sa ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.

 

 

III.  IZVRŠAVANJE PRORAČUNA

 

Članak 4.

 

Za planiranje i izvršavanje proračuna Gradonačelnik je odgovoran Gradskom vijeću, o čemu ga izvještava na način propisan Zakonom o proračunu.

 

Upravni odjel  za proračun, financije i naplatu koordinira planiranje, izvršavanje i izvješćivanje o izvršavanju proračuna, te o tome izvještava nadležno izvršno tijelo iz stavka 1. ovog članka.

 

Odgovorna osoba proračunskog korisnika i korisnika proračuna, odgovorna je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, odnosno financijskog plana.

 

Sredstva iz Proračuna osiguravaju se korisnicima u njegovom Posebnom dijelu po utvrđenim programima i nositeljima na pojedinim stavkama.

 

Proračunska sredstva smiju se  koristiti samo za namjene koje su određene Proračunom i do visine utvrđene u Posebnom dijelu.

 

Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i dospjelim obvezama.

 

Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u proračunu tekuće godine nisu izvršena do visine utvrđene proračunom, mogu se u toj visini izvršavati u slijedećoj godini, pod uvjetom da  je isti  aktivan u  slijedećoj godini.

 

U proračunu za 2023. planiran je  prijenos viška prihoda:  proračunski prihodi (izvor 22 Višak/manjak prihoda) u iznosu 632.793 eura i vlastitih prihoda proračunskih korisnika ( izvor 29  Višak/manjak prihoda proračunskih korisnika) u  iznosu od 83.615 eura.

 

U proračunu za 2023. godinu planira se i pokriće manjka prihoda proračunskih korisnika kod

Agencije za poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika u iznosu 6.315 eura, i to iz vlastitih prihoda Agencije.

 

U posebnom dijelu proračuna iskazani su projekti na koje će se utrošiti planirani višak prihoda.

 

 

Članak 5.

 

Grad Dubrovnik ima 26 proračunskih korisnika i to:

1.   JVP Dubrovački vatrogasci

2.   Dječji vrtići Dubrovnik

3.   Dječji vrtić Pčelica

4.   Javna ustanova športski objekti Dubrovnik

5.   Osnovna škola Marina Getaldića

6.   Osnovna škola Marina Držića

7.   Osnovna škola Lapad

8.   Osnovna škola Ivana Gundulića

9.   Osnovna škola Mokošica

10. Osnovna škola Antuna Masle

11. Osnovna škola Montovjerna

12. Prirodoslovni muzej Dubrovnik

13. Dubrovačke knjižnice

14. Javna ustanova u kulturi Dubrovačke ljetne igre

15. Dubrovački muzeji

16. Dubrovački simfonijski orkestar

17. Kazalište Marina Držića

18. Ustanova Kinematografi Dubrovnik

19. Folklorni ansambl Linđo

20. Umjetnička galerija Dubrovnik

21. Dom Marina Držića Dubrovnik

22. Muzej Domovinskog rata

23. Zavod za obnovu Dubrovnika

24. Agencija za društveno poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika

25. Vijeće bošnjačke nacionalne manjine

26. Vijeće srpske nacionalne manjine.

 

 

Članak  6.

 

Proračunski korisnici  raspolažu  sredstvima Proračuna u skladu sa svojim financijskim planovima, koji su sastavni dio ovog Proračuna, odnosno njegovog Posebnog dijela, a što je dužan pratiti  nadležni upravni odjel.

 

Proračunska sredstva proračunski korisnik izvršava po slijedećoj proceduri:

      dostavlja zahtjev prema nadležnom upravnom odjelu, za doznakom sredstava u visini       procjene troškova tekućeg mjeseca do 15. u mjesecu;

      nadležni upravni odjel nakon odobrenja zahtjeva  podnosi Nalog Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu na izvršenje;

      Upravni odjel za proračun, financije i naplatu izvršava  Nalog za prijenos, najkasnije do kraja mjeseca;

      Izvještaj o utrošku doznačenih sredstava proračunski korisnik obvezan je dostaviti pravnom odjelu za proračun  financije i naplatu posredstvom nadležnog upravnog odjela najkasnije deset dana od dana uplate na žiro- račun korisnika.

 

Ako proračunski korisnik ne dostavi izvješće o utrošenim sredstvima, obustavlja mu se daljnja dodjela planiranih sredstava.

 

Tijekom mjeseca može se izvršiti i dodjela sredstava temeljem posebnog zahtjeva koji odobravaju nadležni upravni odjel i Upravni odjel za proračun, financije i naplatu.

 

 

Članak 7.

 

Namjenski prihodi i primici i vlastiti prihodi, proračunskih korisnika koji se ostvaruju sukladno članku  52. i članku 54.  Zakona o proračunu,  iskazani u  financijskom planu proračunskog korisnika, a time i u Proračunu, vode se kao izvori financiranja: 25 –Vlastiti prihodi proračunskih korisnika i 55 – Donacije i ostali prihodi proračunskih korisnika.

 

Proračunski korisnici zadržavaju prihode izvora financiranja 25 i 55  i iste troše u  programe predviđene u  financijskom planu odnosno Proračunu.

 

Pravilnik o mjerilima i načinu korištenja nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda proračunskih korisnika Grada Dubrovnika koji je Gradonačelnik donio 6. listopada 2022. godine, u članku 7. obvezuje proračunske korisnike da svoje akte iz ovog područja donesu ili ih ažuriraju na svojim upravljačkim tijelima.

 

Nadalje u svrhu praćenja ostvarenja vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka, odnosno izvršenja rashoda i izdataka financiranih iz istih, svaki proračunski korisnik će tromjesečno dostaviti Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu posredstvom nadležnog upravnog odjela, izvještaj o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda, radi evidencije u knjigovodstvu Proračuna. Rok dostave je deset dana po isteku tromjesečja.

 

Pri neravnomjernom priljevu sredstava u Proračun, Upravni odjel za proračun, financije i naplatu razmjerno će  smanjivati dinamiku doznačavanja sredstava proračunskim korisnicima.

 

 

Članak 8.

 

Proračunski korisnici koji se bave muzejsko-galerijskom djelatnošću  (Dubrovački muzeji, Umjetnička galerija Dubrovnik, Prirodoslovni muzej Dubrovnik,  Dom Marina Držića i Muzej Domovinskog rata), obvezni su sredstva  koji ostvare od  prodaje  ulaznica  uplaćivati u Proračun Grada, jer se ista smatraju proračunskim prihodom od  nefinancijske imovine.  Sredstva će navedeni proračunski korisnici uplaćivati u  Proračun Grada po dostavljenom izvješću najkasnije do 10. u mjesecu za prethodni mjesec.

 

 

Članak 9.

 

Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda – primitaka i rashoda – izdataka Proračuna, Gradonačelnik će predložiti  Gradskom vijeću Grada Dubrovnika donošenje izmjena i dopuna Proračuna tekuće godine.

 

Gradonačelnik uz suglasnost pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu može odobriti preraspodjelu sredstava na stavkama rashoda i izdataka, i to najviše do pet posto na stavci razine skupine ekonomske klasifikacije, koju donosi Gradsko vijeće koja se umanjuje i to unutar izvora financiranja.

 

Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti  između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.

 

O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog stavka Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna.

 

 

Članak 10.

 

Naredbodavac za izvršavanje Proračuna u cijelosti je Gradonačelnik.

 

Za izvršavanje Proračuna u smislu zakonitog, namjenskog i svrhovitog korištenja sredstava, također u  cijelosti je odgovoran Gradonačelnik.

 

Pročelnici upravnih odjela odgovorni su za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dijela proračuna iz svoje nadležnosti.

 

Čelnici proračunskih korisnika kao i svih drugih korisnika proračunskih sredstava, odgovorni su za  zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dobivenih iz Proračuna.

 

Rashodi i izdaci koji nisu predviđeni Proračunom izvršavat će se temeljem zaključka  Gradonačelnika  na teret proračunske zalihe.

 

 

Članak 11.

 

Plaćanje predujma moguće je samo iznimno, na temelju  odobrenja Gradonačelnika i suglasnosti pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu.

 

Iznimno, pročelnik upravnog odjela može odobriti plaćanje predujma bez odobrenja iz stavka 1. ovog članka do iznosa od 3.000 eura, te za  obveze preuzete po ugovorima za projekte  koji se  sufinanciraju iz sredstava Europske unije.

 

 

Članak 12.

 

Visina sredstava proračunske zalihe iznosi  39.817 eura.

 

Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredvidivih nesreća odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.

 

U rješenju o odobrenju sredstava na teret proračunske zalihe utvrđuje se namjena, način, dinamika isplate i rokovi utroška sredstava, kao i obveza o izvještaju utroška sredstava sukladno članku 67. Zakona o proračunu.

 

Gradonačelnik je obvezan tromjesečno  izvijestiti Gradsko vijeće Grada Dubrovnika o korištenju  sredstava proračunske zalihe.

 

 

Članak 13.

 

Osnovica za izračun plaće službenika, namještenika i dužnosnika Grada Dubrovnika i plaće službenika i namještenika korisnika utvrđuje se sukladno Zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 28/10.) i Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi («Narodne novine» 74/10 i 125/14).

 

Članak 14.

 

Izvještaji o izvršenju Proračuna podnosit će se Gradskom vijeću u skladu s odredbama  Zakona o proračunu, za razdoblje siječanj – lipanj i siječanj – prosinac.

 

 

Članak 15.

 

Obvezuju se upravni odjeli koji u svojoj nadležnosti imaju obvezu naplate prihoda  Proračuna Grada Dubrovnika, da za sve nepravodobno naplaćene prihode obračunaju i naplate zakonom propisane kamate.

 

Iznimno, moguća oslobađanja od dijela dugovanja, nastalog temeljem stvorenih obveza, provodit će se na način i pod uvjetima utvrđenim propisima koji reguliraju te obveze.

 

 

V.  UPRAVLJANJE GRADSKOM IMOVINOM I DUGOVIMA

 

Članak 16.

 

Grad Dubrovnik može stjecati udjele u kapitalu trgovačkih društava bez naknade i iz sredstava Proračuna.

 

Kada se sredstva Proračuna koriste za sanaciju, dokapitalizaciju ili kao udio u sredstvima pravne osobe, Grad Dubrovnik postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.

 

Udjele u kapitalu trgovačkog društva Grad može stjecati prijebojem potraživanja s osnove danih zajmova i plaćenih jamstava, ulaganjem pokretnina i nekretnina i zamjenom dionica i udjela.

 

Odluku o stjecanju udjela Grada Dubrovnika u kapitalu trgovačkog društva iz stavka 2. i 3. ovog članka  donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.

 

 

Članak 17.

 

Grad Dubrovnik se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci isključivo  za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih  kratkoročnih kredita ili zajmova.

 

Odluku o kratkoročnom zaduživanju iz stavka 1. ovog članka donosi gradonačelnik.

 

 

Članak 18.

 

Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova, iskazani u Računu zaduživanja/financiranja Proračuna u iznosu od 4.288.694 eura, te pripadajuće kamate imaju u izvršavanju Proračuna  prednost pred svim ostalim izdacima.

 

 

Članak  19.

 

Očekivani iznos duga Grada Dubrovnika, po osnovi glavnice dugoročnih kredita za investicije, na   kraju 2023. godine bio bi 29.946.071 eura, a sukladno planiranim rokovima iskorištenja odnosno otplate predmetnih kredita.

 

Očekivani iznos duga temeljem dodijeljenih beskamatnih zajmova iz Državnog proračuna, na osnovu oslobođenja, odgode ili odobrene obročne otplate  poreza i prirezu porezu na dohodak, odnosno na osnovu pada prihoda tijekom 2020. i 2021. godine iznosi 10.069.266 eura.

 

 

Članak 20.

 

Grad se može dugoročno zaduživati sukladno odredbama  članka 120. do članka 125. Zakona o proračuna odnosno sukladno Pravilnika o postupku dugoročnog zaduživanja te davanja jamstva i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave  ( NN 67/22).

 

Grad Dubrovnik se ne planira zaduživati u proračunskoj 2023. godini.

 

Dugoročno zaduživanje proračunskih i izvanproračunskih korisnika i drugih pravnih osoba u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada regulirano je odredbama članka 127. i članka 128.  Zakona o proračuna odnosno  Pravilnika iz stavka 1. ovog članka.

 

Davanje jamstva za dugoročno  zaduživanje regularno je je odredbama   članka 129. i članka 130.  Zakona o proračuna odnosno  Pravilnika iz stavka 1. ovog članka.

 

Grad Dubrovnik  ne planira izdavati jamstva  u proračunskoj 2023. godini.

 

Jamstvena zaliha za prethodno izdana jamstva Grada Dubrovnika,  u 2023. iznosi  26.545 eura.

 

 

V. UNUTARNJA REVIZIJA

Članak  21.

 

Služba za unutarnju reviziju neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija Grada Dubrovnika, njegovih proračunskih korisnika, ustanova kojima je Grad osnivač, komunalnih i ostalih trgovačkih društava u kojima je Grad većinski vlasnik.

 

 

VI. ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak  22.

 

Na sve što nije  obuhvaćeno odredbama ove Odluke, primjenjivat će se odredbe Zakona o proračunu, odnosno temeljem njega donesenih pravilnika i uredbi.

 

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika",  a primjenjuje se od 1. siječnja 2023. godine.

 

 

KLASA: 400-06/22-02/01

URBROJ: 2117-1-09-22-13

Dubrovnik, 1. prosinca 2022.

 

Predsjednik Gradskog vijeća

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------