Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik 14 - 6. listopada 2020.Objavljeno: 07.10.20.

135. Statut Turističke zajednice Grada Dubrovnika

Na temelju članka 12. i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma („Narodne novine“, broj 52/2019 – u daljnjem tekstu: Zakon), Skupština Turističke zajednice Grada Dubrovnika  uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma i sporta, na sjednici održanoj 06. listopada 2020. godine donijela je

 

 

S T A T U T

TURISTIČKE ZAJEDNICE GRADA DUBROVNIKA

 

 

 

I.              OPĆE ODREDBE

Članak 1.

 

Turistička zajednica Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Zajednica) je organizacija koja djeluje po načelu destinacijskog menadžmenta, a osnovana je radi promicanja i razvoja turizma Republike Hrvatske i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske usluge i usluge u turizmu ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da upravljaju destinacijom na razini Grada Dubrovnika.

 

Članak 2.

 

Turistička zajednica  Grada Dubrovnika  upisana je u Upisnik turističkih zajednica koji vodi ministarstvo nadležno za poslove turizma (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), pod upisnim brojem 83 temeljem rješenja, KLASA: UP/I-334-03/10-02/25, URBROJ: 529-05-11-5, od 19. listopada 2011. godine.

 

Članak 3.

 

Naziv Zajednice je: „Turistička zajednica Grada Dubrovnika“.

 

Skraćeni naziv Zajednice je: „TZG Dubrovnik“.

 

Sjedište Zajednice je: Brsalje 5, Dubrovnik.

 

Članak 4.

 

Zajednica ima pečat okruglog oblika, s nazivom i sjedištem „Turistička zajednica Grada Dubrovnika“ promjera 30 mm.

 

Žig Zajednice je četvrtastog oblika, dimenzija 60x25 mm a sadrži ime i sjedište Zajednice, te prostor za upisivanje evidencijskog broja i datuma primitka pismena.

 

Žig se koristi za svakodnevno poslovanje Zajednice. Svaki pečat i žig imaju redni broj.

 

O broju pečata i žiga, načinu njihovog korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo očuvanje odlučuje direktor turističke zajednice.

 

Članak 5.

 

Zajednica ima znak. Znak Zajednice kompaktno je tipografsko rješenje složeno od monumentalnih slovnih znakova koji asociraju pravilnu strukturu tlocrtnog rastera Grada s jedne ili impozantne fortifikacijske objekte s druge strane. Dojam vizure Grada naglašen je dodavanjem zastave (plamenca) i okrugle stražarnice uočljivog određujućeg markera sadržanoga u svakom pogledu na gradske zidine. U trorednom slaganju riječi Dubrovnik koristi se poznati i uvriježeni predložak zastave Libertas.

 

O promjeni sadržaja i oblika znaka odlučuje Turističko vijeće.

 

O načinu korištenja znaka odlučuje direktor turističke zajednice.

 

U provođenju promotivnih aktivnosti u zemlji i inozemstvu, Zajednica upotrebljava znak hrvatskog turizma koji se utvrđuje odlukom Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice.

 

Članak 6.

 

Zajednicom upravljaju njezini članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.

 

Članak 7.

 

Rad Zajednice je javan.

 

Javnost rada osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.

 

Članak 8.

 

Djelovanje Zajednice temelji se na načelu opće korisnosti.

 

Turistička zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti, osim ako Zakonom nije drugačije propisano.

 

Turistička zajednica može:

1.   upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinica lokalne samouprave, javnih ustanova odnosno pravnih osoba kojima je osnivač ili većinski vlasnik jedinica lokalne samouprave

2.   organizirati manifestacije i priredbe koje pridonose turističkom identitetu destinacije

3.   objavljivati komercijalne oglase na svojim digitalnim online i offline kanalima komunikacije i zaključivati sponzorske ugovore u svrhu financiranja zadaća

4.   organizirati stručne skupove i edukacije

5.   pružati usluge putem turističkih informacijskih sustava te izrađivati tržišna i druga istraživanja i analize namijenjene komercijalnoj uporabi

6.   obavljati druge poslove i zadaće u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti sa Zakonom i ovim Statutom.

 

Turistička zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva.

 

Iznimno od stavka 4. ovoga članka, turistička zajednica može steći ulog u temeljnom kapitalu trgovačkog društva ako je to u stečajnom postupku ili drugom postupku koji se vodi po posebnim propisima zakonit način namirenja tražbine.

 

 

II.            ZADAĆE ZAJEDNICE

Članak 9.

 

Zadaće Zajednice, kao lokalne destinacijske menadžment organizacije, su sljedeće:

 

1. Razvoj proizvoda

1.1. sudjelovanje u planiranju i provedbi ključnih investicijskih projekata javnog sektora i ključnih projekata podizanja konkurentnosti destinacije

1.2. koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog sektora u destinaciji

1.3. razvojne aktivnosti vezane uz povezivanje elemenata ponude u pakete i proizvode – inkubatori inovativnih destinacijskih doživljaja i proizvoda

1.4. razvoj događanja u destinaciji i drugih motiva dolaska u destinaciju za individualne i grupne goste

1.5. razvoj ostalih elemenata turističke ponude s fokusom na cjelogodišnju ponudu destinacije

1.6. praćenje i apliciranje, samostalno ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave i drugim subjektima javnog ili privatnog sektora, na natječaje za razvoj javne turističke ponude i infrastrukture kroz sufinanciranje iz nacionalnih izvora, fondova Europske unije i ostalih izvora financiranja

1.7. upravljanje kvalitetom ponude u destinaciji

1.8. strateško i operativno planiranje razvoja turizma ili proizvoda na destinacijskoj razini te po potrebi organizacija sustava upravljanja posjetiteljima

1.9. sudjelovanje u izradi strateških i razvojnih planova turizma na području destinacije

1.10. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom

1.11. sudjelovanje u provođenju strateških marketinških projekata koje je definirala Hrvatska turistička zajednica.

 

2. Informacije i istraživanja

2.1. izrada i distribucija informativnih materijala

2.2. stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnim stranicama destinacije i profilima društvenih mreža

2.3. osnivanje, koordinacija i upravljanje turističkim informativnim centrima (ako postoje/ima potrebe za njima)

2.4. suradnja sa subjektima javnog i privatnog sektora u destinaciji radi podizanja kvalitete turističkog iskustva, funkcioniranja, dostupnosti i kvalitete javnih usluga, servisa i komunalnih službi na području turističke destinacije

2.5. planiranje, izrada, postavljanje i održavanje sustava turističke signalizacije, samostalno i/ili u suradnji s jedinicom lokalne samouprave

2.6. operativno sudjelovanje u provedbi aktivnosti sustava eVisitor i ostalim turističkim informacijskim sustavima sukladno uputama regionalne turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice kao što su: jedinstveni turistički informacijski portal te evidencija posjetitelja i svih oblika turističke ponude.

 

3. Distribucija

3.1. koordiniranje s regionalnom turističkom zajednicom u provedbi operativnih marketinških aktivnosti

3.2. priprema, sortiranje i slanje podataka o turističkoj ponudi na području destinacije u regionalnu turističku zajednicu i Hrvatsku turističku zajednicu

3.3. priprema destinacijskih marketinških materijala sukladno definiranim standardima i upućivanje na usklađivanje i odobrenje u regionalnu turističku zajednicu

3.4. pružanje podrške u organizaciji studijskih putovanja novinara i predstavnika organizatora putovanja u suradnji s regionalnom turističkom zajednicom te u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom

 

4. Marketing.

4.1 odnosi s javnošću

4.2 stvaranje, održavanje i redovito kreiranje sadržaja na mrežnoj stranici i profilima društvenih mreža

4.3 definiranje smjernica i standarda za oblikovanje turističkih promotivnih materijala

4.4 uspostavljanje marketinške infrastrukture temeljene na informatičkim tehnologijama

4.5 provođenje aktivnosti strateškog i operativnog marketinga (brending destinacije, online offline aktivnosti, mrežne stranice i profili društvenih mreža, sajmovi, studijska putovanja, prezentacije, partnerstva, sponzorstva i slično)

4.6 koordinacija i provedba udruženog oglašavanja na lokalnoj razini

4.7 obavljanje i drugih poslova propisanih Zakonom ili ovim Statutom.

 

Zajednica je dužna voditi računa da zadaće koje provodi budu usklađene sa strateškim marketinškim smjernicama i uputama regionalne turističke zajednice i Hrvatske turističke zajednice.

 

Zajednica može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice biti član međunarodnih turističkih organizacija i srodnih udruženja.

 

 

III.           ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI

Članak 10.

 

Zajednica ima obvezatne članove.

 

Osim članova iz stavka 1. ovoga članka Zajednica može imati i dragovoljne članove.

 

1. Obvezatni članovi

Članak 11.

 

Obvezatni članovi Zajednice su sve pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pružaju usluge i slično (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica) ili prebivalište i koje trajno ili sezonski ostvaruju prihod pružanjem ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu ili obavljaju djelatnost koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.

 

Obvezatno članstvo u Zajednici počinje danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na području Zajednice.

 

Članak 12.

Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.

 

Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje: prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta pravne osobe ili promjenom prebivališta fizičke osobe izvan područja Zajednice, prestankom ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih usluga ili usluga u turizmu ili obavljanja djelatnosti koja ima korist od turizma odnosno na čije prihode turizam ima utjecaj.

 

Obvezatni članovi Zajednice odnosno njihovi predstavnici mogu birati i biti birani u tijela Zajednice.

 

2. Dragovoljni članovi

Članak 13.

 

Kao dragovoljni članovi u Zajednicu se mogu učlaniti pravne i fizičke osobe koje nisu obvezatni članovi Zajednice sukladno članku 11. ovoga Statuta.

 

O zahtjevu osoba iz stavka 1. ovoga članka odlučuje Skupština Zajednice.

 

Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem članarine duže od šest mjeseci ili isključenjem.

 

Dragovoljni član Zajednice može biti isključen iz Zajednice ako se ne pridržava odredbi ovoga Statuta, odluka ili drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.

 

Odluku o isključenju dragovoljnog člana donosi Skupština Zajednice.

 

      3. Prava, obveze i odgovornosti članova Zajednice

 

Članak 14.

 

Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni) imaju prava, obveze i odgovornosti da:

      oni ili njihovi predstavnici biraju ili budu birani u tijela Zajednice

      upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju u radu Zajednice

      daju inicijative koje imaju za cilj jačanje i promicanje turizma na području Zajednice

      daju prijedloge i primjedbe na rad tijela Zajednice

      predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje

      predlažu i usklađuju svoje međusobne odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom

      predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice

      predlažu pomaganje razvoja turizma i u mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena

      razmjenjuju u Zajednici informacije, obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke

      putem Zajednice ostvaruju suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanje poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima ugostiteljstva i s tim djelatnostima neposredno povezanih djelatnosti

      daju inicijative za donošenje mjera i propisa iz područja turizma

      koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima iz djelokruga Zajednice

      predlažu promjene i dopune Statuta i općih akata

      budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih tijela o materijalno-financijskom poslovanju

      sudjeluju u radu Zajednice i manifestacijama koje ona organizira

      provode odluke i zaključke što ih donose tijela Zajednice

      zastupaju dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici županije

      daju podatke i izvješća potrebna za izvršavanje zadaća Zajednice

      pridržavaju se odredbi Statuta, odluka, zaključaka i drugih akata Zajednice.

 

 

IV.          TIJELA ZAJEDNICE

Članak 15.

Tijela Zajednice su:

      Skupština

      Turističko vijeće

      Predsjednik Zajednice

 

1. Skupština Zajednice

Članak 16.

 

Skupština Zajednice je najviše tijelo upravljanja u Zajednici.

 

Skupštinu Zajednice čine predstavnici fizičkih i pravnih osoba, članova Zajednice, s područja općine, razmjerno visini udjela pojedinog člana u prihodu Zajednice, i to tako da

a)    Skupštinu čini 40 predstavnika fizičkih i pravnih osoba koje su članovi turističke zajednice razvrstani u sljedeće grupacije:

        hotelska djelatnost,

        mali obiteljski hoteli,

        hostel,

        marine (paušal),

        privatni smještaj i kamp (paušal),

        privatni kamp i smještaj (ostalo),

        ugostiteljska djelatnost,

        turističke agencije,

        promet,

        uslužne djelatnosti,

        trgovina,

        ostali.

b)    Broj predstavnika naznačenih grupacija u Skupštini određuje se ovisno o visini udjela svake pojedine grupacije u prihodu Zajednice, što utvrđuje Turističko vijeće svojom odlukom uoči raspisivanja izbora za Skupštinu, na temelju godišnjega financijskog izvješća iz godine koja prethodi izborima za Skupštinu.

c)    Pojedinu grupaciju zastupaju članovi s najvišim udjelom u prihodu unutar grupacije.

 

Jedan član Zajednice može imati maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.

 

Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 2. ovoga članka računaju se članarina i 25% turističke pristojbe koje je taj član uplatio Zajednici, a koje uplate se odnose na obveze u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu Zajednice.

 

Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u prihodima za više od 10 %, broj predstavnika članova skupštine iznova će se utvrditi prema stavku 2. ovoga članka.

 

Promjenu iz stavka 5. ovoga članka utvrđuje Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.

 

Članovi, odnosno predstavnici članova Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.

 

Članak 17.

 

Skupština Zajednice:

1.      donosi Statut Zajednice

2.      donosi odluku o osnivanju i ustroju, pravima i dužnostima te načinu poslovanja

3.      odlučuje o izboru i razrješenju članova Turističkog vijeća

4.      donosi godišnji program rada Zajednice

5.      donosi izvješće o izvršenju programa rada Zajednice

6.      donosi poslovnik o radu Skupštine

7.      nadzire poslovanje Zajednice

8.      odlučuje o zahtjevima za dragovoljno članstvo

9.      donosi odluku o izvješćima koje podnosi Turističko vijeće

10.   utvrđuje visinu članarine za dragovoljne članove Zajednice

11.   daje nadležnim tijelima inicijative za donošenje zakona i drugih propisa

12.   razmatra i zauzima stavove o najznačajnijim pitanjima koja proizlaze iz zadaća Zajednica, predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje

13.   prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno propisima i ovim Statutom

14.   obvezna je obaviti nadzor najmanje jednom godišnje i to prije donošenja izvješća o izvršenju programa rada te je, pored navedenog nadzora, obvezna obaviti nadzor i na zahtjev natpolovične većine članova Skupštine kao i po nalogu nadležnog ministarstva, ukoliko takav zahtjev Skupštine odnosno nalog ministarstva postoje

15.   nadzire materijalno i financijsko poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice

16.   nadzire izvršenje i provedbu programa rada Zajednice

17.   bira predstavnike u skupštinu regionalne turističke zajednice iz redova članova Zajednice

18.   obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom.

 

Članak 18.

 

Mandat članova Skupštine Zajednice traje četiri godine.

 

Članu Skupštine Zajednice može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je primljen:

      opozivom od strane člana Zajednice čiji je predstavnik

      prestankom rada kod člana Zajednice čiji je predstavnik

      na osobni zahtjev.

 

Skupština Zajednice može predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.

 

Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.

 

Članak 19.

 

Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.

 

Članak 20.

 

Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.

 

Redovna sjednica održava se najmanje dva puta godišnje.

 

Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:

      izbora članova Turističkog vijeća ako se njegov broj smanji za više od 1/4

      na zahtjev Turističkog vijeća, najmanje 1/10 članova Skupštine, direktora turističke zajednice.

 

Podnositelj zahtjeva za sazivanje izvanredne sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.

 

Ako u slučaju iz stavka 3. ovoga članka predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu Zajednice, mogu ju sazvati Turističko vijeće ili 20% članova Skupštine.

 

Članak 21.

 

Skupština Zajednice može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje više od polovice članova Skupštine.

 

Skupština Zajednice odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

 

Ako na sjednici Skupštine ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine, na istoj sjednici saziva se sljedeća sjednica Skupštine, s datumom održavanja unutar 15 dana od dana sazivanja neodržane sjednice Skupštine.

 

Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, tako održana sljedeća Skupština može pravovaljano odlučivati i kad sjednici ne prisustvuje više od polovice članova Skupštine pod uvjetom da odlučuje dvotrećinskom većinom glasova prisutnih članova.

 

Ako Skupština ne usvoji izvješće o izvršenju programa rada i izvješće o radu Turističkog vijeća, na istoj sjednici se raspušta Turističko vijeće i saziva nova sjednica Skupštine na kojoj se izabiru novi članovi Turističkog vijeća.

 

 

2. Turističko vijeće

Članak 22.

 

Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine Zajednice.

 

Turističko vijeće odgovorno je Skupštini Zajednice.

 

 

Članak 23.

 

Turističko vijeće Zajednice:

1.   provodi odluke i zaključke Skupštine Zajednice

2.   predlaže Skupštini godišnji program rada Zajednice te izvješće o izvršenju programa rada

3.   zajedno s izvješćem o izvršenju programa rada podnosi Skupštini izvješće o svom radu

4.   upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu i ovom Statutu te sukladno programu rada

5.   donosi opće akte za rad i djelovanje stručne službe Zajednice

6.   imenuje direktora Zajednice na temelju javnog natječaja te razrješava direktora Zajednice

7.   utvrđuje granice ovlasti za zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice

8.   daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora

9.   donosi poslovnik o svom radu

10.   donosi opće akte za službu Zajednice

11.   utvrđuje prijedlog Statuta i prijedlog izmjena Statuta

12.   priprema prijedloge i daje mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština

13.   odlučuje o korištenju sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu sa programom rada

14.   donosi opće akte koje ne donosi Skupština, Zajednica

15.   zahtjeva i razmatra izvješće direktora o njegovom radu, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća

16.   potiče suradnju s drugim turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno i posredno uključena u turistički promet

17.   obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom ili drugim propisom.

 

 

Članak 24.

 

Izvješće o radu Turističkog vijeća iz članka 23. točke 3. ovoga Statuta sadrži podatke o:

1.   održanim sjednicama Turističkog vijeća (koje minimalno sadrži datum održavanja, dnevni red, imena prisutnih članova i slično)

2.   aktima koje je donijelo turističko vijeće (naziv akta, kratak opis, imena članova koji su glasali te vrstu danog glasa po pojedinom članu)

3.   načinu praćenja izvršenja programa rada i financijskog plana Zajednice.

 

Članak 25.

 

Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika i osam članova koje bira Skupština Zajednice iz redova članova Zajednice, vodeći računa da većina članova Turističkog vijeća bude iz redova članova Zajednice koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju usluge u turizmu (pružatelji ugostiteljskih usluga, turističke agencije i slično).

 

Predsjednik Zajednice je predsjednik turističkog vijeća.

 

Članak 26.

 

Mandat članova Turističkog vijeća traje četiri godine.

 

Članu Turističkog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:

1.   razrješenjem od strane Skupštine zajednice,

2.   na osobni zahtjev.

 

Član Turističkog vijeća može se opozvati ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ne provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.

 

Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran prethodnik.

 

Članak 27.

 

Turističko vijeće radi na sjednicama.

 

Predsjednik Zajednice saziva i predsjedava sjednici Turističkog vijeća.

 

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.

 

Članak 28.

 

Turističko vijeće može pravovaljano odlučivati ukoliko je na sjednici nazočno više od polovice članova Vijeća.

 

Turističko vijeće odlučuje većinom glasova nazočnih članova.

 

Iznimno od stavka 2. ovoga članka, odluku o razrješenju direktora Zajednice Turističko vijeće donosi dvotrećinskom većinom glasova svih članova Turističkog vijeća.

 

Članovi Turističkog vijeća Zajednice ne mogu putem punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Turističkog vijeća.

 

Članak 29.

 

Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim glasovanjem.

 

Turističko vijeće može odlučiti da se o određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.

 

Način sazivanja i vođenja sjednica Turističkog vijeća i druga pitanja u svezi održavanja sjednice Turističkog vijeća uređuju se Poslovnikom.

 

 

3. Predsjednik Zajednice

Članak 30.

 

Predsjednik Zajednice predstavlja Zajednicu.

 

Dužnost predsjednika Zajednice obnaša gradonačelnik Grada Dubrovnika.

 

Predsjednik Zajednice je i predsjednik Skupštine i predsjednik Turističkog vijeća.

 

Predsjednik Zajednice saziva i predsjedava Skupštini Zajednice i saziva i predsjedava sjednicama Turističkog vijeća.

 

U trenutku razrješenja gradonačelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, a u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira izbore gradonačelnika.

 

Članak 31.

 

Predsjednik Zajednice:

   predstavlja Zajednicu

   saziva i predsjeda Skupštini Zajednice

   saziva i predsjeda Turističkom vijeću

   organizira, koordinira i usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa zakonom, ovim Statutom i programom rada Zajednice

   brine se o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice

   pokreće i brine se o suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom

   brine se o pripremi sjednica Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća

   potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština Zajednice i Turističko vijeće

   obavlja i druge poslove utvrđene aktima Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.

 

Članak 32.

 

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika, sjednici Skupštine predsjeda zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.

 

Dužnost predsjednika Zajednice može obnašati i osoba koju, iz redova članova Zajednice, odredi gradonačelnik Grada Dubrovnika.

 

Osoba koju odredi gradonačelnik Grada Dubrovnika može obnašati dužnost predsjednika Zajednice samo u vremenu trajanja mandata gradonačelnika od strane kojeg je određena.

 

Osobe iz stavaka 1. i 2. ovoga članka za obnašanje dužnosti predsjednika Zajednice, odnosno zamjenika predsjednika Zajednice ne primaju naknadu.

 

4. Radna tijela

Članak 33.

 

Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu osnovati privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.

 

Skupština Zajednice i Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.

 

 

V.            PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE

 

Članak 34.

 

Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice, a zastupa direktor turističke zajednice.

 

Direktor turističke zajednice može dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.

 

Ako se opća punomoć daje osobi koja nije zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost Turističkog vijeća.

 

Punomoć iz stavka 2. ovoga članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

 

 

VI.          OBAVLJANJE STRUČNIH I ADMINISTRATIVNIH POSLOVA U TURISTIČKOJ

            ZAJEDNICI

Članak 35.

 

Radi obavljanja stručnih i administrativnih poslova Zajednice može se osnovati stručna služba.

 

Sjedište stručne službe je u sjedištu Zajednice.

 

Članak 36.

 

Odluku o osnivanju i nazivu stručne službe donosi turističko vijeće Zajednice.

 

Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta u turističkoj zajednici utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora turističke zajednice.

 

Članak 37.

 

Obavljanje stručnih i administrativnih poslova obuhvaća osobito ove poslove:

   provođenje zadatka utvrđenih programom rada Zajednice

   obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice

   obavljanje stručnih i administrativnih poslova u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice

   obavljanje pravnih, financijskih i knjigovodstvenih poslova, kadrovskih i općih poslova, vođenje evidencija i statističkih podatka utvrđenih propisima i aktima Zajednice

   izradu analiza, informacija i drugih materijale za potrebe tijela Zajednice

   davanje tijelima Zajednice kao i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice

   obavljanje i drugih poslova koje odrede tijela Zajednice.

 

Članak 38.

 

Na radne odnose zaposlenih u turističkoj zajednici primjenjuju se opći propisi o radu, ako Zakonom nije drugačije propisano.

 

Ministar pravilnikom propisuje posebne uvjete glede stručne spreme, radnog iskustva, znanja jezika i drugih posebnih znanja i sposobnosti, koje moraju ispunjavati zaposleni u turističkoj zajednici.

 

Direktor turističke zajednice i radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice, osim ispunjavanja posebnih uvjeta utvrđenih pravilnikom iz stavka 2. ovoga članka Statuta, moraju imati položen stručni ispit za rad u turističkoj zajednici.

 

Stručni ispit polaže se pred Ispitnom komisijom nadležnog Ministarstva i prema ispitnom programu, a o položenom ispitu izdaje se uvjerenje.

 

Ministar pravilnikom propisuje ispitni program za stručni ispit, sastav ispitne komisije i način polaganja ispita.

 

Iznimno od stavka 3. ovoga članka položeni stručni ispit ne moraju polagati osobe koje u trenutku zasnivanja radnog odnosa u turističkoj zajednici imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje pet godina radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.

 

Osoba iz stavka 3. ovoga članka, koja u trenutku sklapanja ugovora o radu ispunjava uvjete utvrđene propisom iz stavka 2. ovoga članka, ali nema položen ispit mora u roku od jedne godine od dana stupanja na rad položiti stručni ispit.

 

Osobi iz stavka 7. ovoga članka koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka za polaganje stručnog ispita.

 

Članak 39.

 

Turistička zajednica ima direktora.

 

Direktora turističke zajednice na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće na vrijeme od četiri godine (od 01.01.2022.).

 

Direktor turističke zajednice, osim uvjeta propisanih pravilnikom iz članka 38. stavka 2. ovog Statuta, mora ispunjavati i uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja gospodarstva, dok ta mjera traje.

 

Direktora turističke zajednice, u slučaju odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju Turističko vijeće odredi iz redova članova Turističkog vijeća.

 

Osoba koja zamjenjuje direktora Zajednice ima prava i dužnosti direktora.

 

Članak 40.

 

Direktor turističke zajednice zastupa Zajednicu, organizira i rukovodi radom i poslovanjem Zajednice, provodi odluke Turističkog vijeća Zajednice i u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice i zakonitost rada Zajednice. Za svoj rad odgovara Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.

 

Na osnovi ovlasti iz stavka 1. ovoga članka direktor turističke zajednice raspisuje javni natječaj za radna mjesta u Zajednici.

 

Do izbora direktora turističke zajednice, a najduže šest mjeseci, prava i obveze direktora turističke zajednice iz stavka 1. ovoga članka obnaša predsjednik Zajednice (od 01. 01. 2022.).

 

Članak 41.

 

Direktor turističke zajednice i drugi radnici zaposleni u turističkoj zajednici ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine i turističkog vijeća niti jedne turističke zajednice.

 

Direktoru turističke zajednice nije dopušteno obavljanje ugostiteljske djelatnosti i pružanje usluga u turizmu, sukladno posebnim propisima, na području za koje je osnovana turistička zajednica.

 

Direktor turističke zajednice ne smije u svojstvu osobe ovlaštene za zastupanje turističke zajednice donositi odluke odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili drugi interes njegova bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera sukladno posebnom propisu koje regulira životno partnerstvo osoba istog spola, djeteta ili roditelja.

 

Direktor turističke zajednice ne smije biti član upravnog ili nadzornog odbora trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je član Zajednice.

 

 

Članak 42.

 

Direktor turističke zajednice:

1.      zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice

2.      zastupa Zajednicu u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim

tijelima, te pravnim osobama za javnim ovlastima

3.   organizira i rukovodi radom i poslovanjem turističke zajednice

4.   provodi odluke Turističkog vijeća

5.   organizira izvršavanje zadaća Zajednice

6.   u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice i zakonitost rada turističke zajednice

7.   usklađuje materijale i druge uvjete rada turističke zajednice i brine se da poslovi i zadaće budu na vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i njezinih tijela

8.   najmanje jednom godišnje i svaki put kada Turističko vijeće to zatraži, Turističkom vijeću podnosi izvješće o svom radu i radu turističke zajednice

9.   na temelju javnog natječaja odlučuje o zapošljavanju radnika u turističkoj zajednici i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta, te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta u turističkoj zajednici

10.   upozorava djelatnike turističke zajednice i tijela Zajednice na zakonitost njihovih odluka

11.   odlučuje o službenom putovanju djelatnika Zajednice, korištenju osobnih automobila u službene svrhe i o korištenju sredstava reprezentacije

12.   predlaže ustrojstvo i sistematizaciju radnih mjesta u turističkoj zajednici

13.   odlučuje o provjeri pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice

14.   potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice

15.   priprema, zajedno sa predsjednikom Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine Zajednice

16.   predlaže mjere za unapređenje organizacije rada turističke zajednice

17.   obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.

 

Članak 43.

 

Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.

 

Članak 44.

 

Direktor turističke zajednice može biti razriješen:

1.   na osobni zahtjev

2.   ako zbog neizvršenja ili nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla vršiti svoje zadatke ili je izvršenje tih zadataka bilo otežano

3.   ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati šteta

4.   ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama

5.   ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće o svom radu

6.   ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće direktora o radu direktora.

 

Prijedlog za pokretanje postupka za razrješenje direktora, predsjednik, Skupština ili Turističko vijeće moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1. točka 2., 3., 4., 5. i 6. ovoga članka.

 

Prije donošenja odluke o razrješenju, direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.

 

Odluku o razrješenju direktora turističke zajednice donosi Turističko vijeće sukladno članku 28. stavku 3. Statuta.

 

VII.         TURISTIČKI INFORMATIVNI CENTAR

 

Članak 45.

 

Radi obavljanja turističko-informativnih poslova Zajednica može ustrojiti turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu: TIC). Poslovi TIC-a su:

1.   prikupljanje, obrada i davanje informacija u cilju poticanja promidžbe turizma na području destinacije

2.   prikupljanje informacija o turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam destinacije

3.   informiranje turista o znamenitostima i privlačnosti turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.

4.   davanje ostalih potrebnih turističkih informacija,

5.   suradnja s informativnim organizacijama

6.   ostali poslovi utvrđeni odlukama tijela Zajednice

 

TIC nema svojstvo pravne osobe.

 

Članak 46.

 

Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj TIC-a.

Voditelj TIC-a za svoj rad i rad TIC-a odgovara Turističkom vijeću i direktoru turističke zajednice.

 

Članak 47.

 

Unutarnja organizacija i ostala pitanja u svezi s radom TIC-a uredit će se općim aktom o ustrojstvu i sistematizaciji kojeg donosi Turističko vijeće na prijedlog direktora turističke zajednice.

 

 

VIII.         ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI

 

Članak 48.

 

Svaki član tijela Zajednice osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.

 

Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.

 

Direktor turističke zajednice odgovoran je za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo Turističko vijeće.

 

IX.          GOSPODARENJE U ZAJEDNICI

Članak 49.

 

Zajednica zastupa u pravnom prometu samostalno – u svoje ime i za svoj račun.

 

Za obveze u pravnom prometu Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.

 

 

Članak 50.

 

Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.

Članak 51.

 

Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje program rada.

 

Turistička zajednica je obvezna financijska sredstva koristiti sukladno programu rada.

 

Turističko vijeće je dužno podnijeti Skupštini prijedlog programa rada u roku koji Skupština odredi.

 

Skupština turističke zajednice dužna je do kraja tekuće godine donijeti program rada za slijedeću godinu.

Članak 52.

 

Turistička zajednica Grada Dubrovnika obvezna se u postupku donošenja Programa rada međusobno usklađivati i koordinirati sa nadležnom regionalnom turističkom zajednicom.

 

Zajednica dostavlja prijedlog programa rada za sljedeću poslovnu godinu Turističkoj  zajednici županije.

Članak 53.

 

Godišnji program rada turističke zajednice izrađuje se po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.

 

Godišnji program rada Zajednice sadrži pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna financijska sredstva za njegovo izvršenje.

 

Prijedlog programa rada Zajednice dostavlja se članovima Skupštine Zajednice u roku od osam dana prije održavanja sjednice na kojoj se isti dokumenti donose.

 

Članak 54.

 

Tijekom godine Zajednica može mijenjati i dopunjavati svoj program rada.

 

Ako tijekom godine dođe do odstupanja programa rada u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada.

 

Izmjene iz stavka 2. ovoga članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada.

 

Zajednica je dužna program rada te izmjene odnosno dopune programa rada objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.

 

 

Članak 55.

 

Za izvršenje programa rada odgovorno je Turističko vijeće.

 

Naredbodavac za izvršenje godišnjeg programa rada je direktor turističke zajednice.

 

 

Članak 56.

 

Turističko vijeće dužno je Skupštini Zajednice podnijeti prijedlog izvješća o izvršenju programa rada u roku koji Skupština odredi.

 

Članak 57.

 

Prijedlog izvješća o izvršenju programa rada mora se staviti na uvid članovima Skupštine Zajednice osam dana prije razmatranja na Skupštini.

 

Izvješće o izvršenju programa rada dostavlja se Turističkoj zajednici županije.

 

Izvješće o izvršenju programa rada za prethodnu godinu donosi Skupština Zajednice do kraja ožujka tekuće godine.

 

Zajednica je dužna izvješće o izvršenju programa rada iz stavka 3. ovoga članka objaviti na svojim mrežnim stranicama u roku od osam dana od dana donošenja.

 

Turistička zajednica obvezuje se izraditi izvješće o izvršenju programa rada turističke zajednice po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo na prijedlog HTZ-a.

 

Izvješće o izvršenju programa rada obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističke zajednice i rad tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu poslovanja, usporedbu programa rada i njegovog ostvarenja s obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.

 

Članak 58.

 

Prihodi turističke zajednice su:

1.    turistička pristojba, sukladno posebnom propisu koji uređuje turističku pristojbu

2.    članarina, sukladno posebnom propisu koji uređuje članarine u turističkim zajednicama

3.    prihodi od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 10. stavka 3. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 52/19)

 

Osim prihoda iz stavka 1. ovoga članka turistička zajednica može ostvarivati i prihode iz:

      proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne ) samouprave te državnog proračuna

      članarine dragovoljnih članova sukladno odluci skupštine turističke zajednice

      dragovoljnih priloga i darova

      imovine u vlasništvu

      fondova Europske unije i drugih fondova

 

Zajednica se može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća financijski zaduživati radi realizacije programa rada, ali ukupna vrijednost obveza po osnovi zaduženja na godišnjoj razini ne smije prelaziti 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda.

 

Troškovi za plaće radnika zaposlenih u Zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda Zajednice.

 

Ograničenje iz stavka 4. ovoga članka ne odnosi se na troškove plaća radnika zaposlenih u TIC-u Zajednice.

 

Članak 59.

 

Obvezatni članovi plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.

 

Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice.

 

Članak 60.

 

U godišnjem programu rada Zajednice može se izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koja se koriste tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se financiraju iz programa rada Zajednice.

 

Sredstvima tekuće rezerve raspolaže Turističko vijeće na prijedlog direktora turističke zajednice.

 

Članak 61.

 

Sredstva Zajednice vode se na jednom ili više žiro-računa.

 

Članak 62.

 

Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.

 

Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.

 

 

X.            JAVNOST RADA ZAJEDNICE

Članak 63.

 

Javnost rada Zajednice osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za članove Zajednice, objavom na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Zajednice, putem elektronski medija, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način.

 

Članak 64.

 

Predsjednik Zajednice odgovoran je za redovito, potpuno i po obliku i sadržaju pristupačno informiranje javnosti o radu Zajednice.

 

 

XI.          POSLOVNA TAJNA

Članak 65.

 

Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.

 

Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i podaci su poslovna tajna, kako i ostala pitanja u svezi s poslovnom tajnom.

 

Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i zaposleni u Zajednici koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji je utvrđen kao poslovna tajna i nakon prestanka radnog odnosa u Zajednici.

 

Povreda odredaba ovoga Statuta koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.

 

XII.         ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA

Članak 66.

 

Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.

 

Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i čuvanju kulturnih dobara.

 

 

XIII.        PRESTANAK RADA TURISTIČKE ZAJEDNICE

Članak 67.

 

Zajednica prestaje postojati na temelju:

1.   odluke Skupštine Zajednice o prestanku Zajednice

2.   rješenja Ministarstva o zabrani djelovanja Zajednice.

 

Rješenje iz stavka 1. točke 2. ovoga članka Ministarstvo donosi ako:

        Zajednica donosi opće akte suprotno zakonu, statutu ili drugom propisu

        Skupština Zajednice nije izabrala članove Turističkog vijeća u roku od 60 dana od dana konstituiranja, isteka njihova mandata ili njihova razrješenja odnosno od dana podnošenja njihove ostavke

        Zajednica nije održala izbore za novu skupštinu sukladno Zakonu i Statutu

        se ni u roku od 60 dana od dana provedenih izbora ne konstituira Skupština Zajednice

        Zajednica nije izvršila mjere odnosno ako je postupila suprotno obveznim uputama koje je u obavljanju nadzora naložilo Ministarstvo

        Zajednica nije izvršila mjere koje je u obavljanju stručnog nadzora naložila Skupština Zajednice

        troškovi za plaće zaposlenih u Zajednici prelaze 40% ukupnih prihoda Zajednice

        Zajednica, u roku iz članka 22. stavka 5. Zakona, ne izabere direktora.

 

Članak 68.

 

Regionalna turistička zajednica čiji je član turistička zajednica općine/grada osnovana za područje jedne jedinice lokalne samouprave koja prestaje postojati dužna je okončati poslove turističke zajednice općine/grada koji su u tijeku, naplatiti potraživanja i podmiriti vjerovnike

 

Imovinu preostalo nakon namirenja vjerovnika, u slučaju prestanka turističke zajednice iz stavka 1. ovoga članka, stječe regionalna turistička zajednica, sukladno Statutu.

 

 

XIV.       STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 69.

 

Zajednica ima Statut i druge opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici).

 

Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti sa Zakonom i drugim propisima.

 

U slučaju nesuglasnosti općih akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.

 

Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom daje Skupština Zajednice.

 

Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.

 

Članak 70.

 

Statut donosi, uz prethodnu suglasnost Ministarstva, Skupština Zajednice dvotrećinskom većinom svih predstavnika u Skupštini Zajednice.

 

Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština Zajednice na svojoj prvoj sjednici običnom većinom glasova.

 

Ostale opće akte donosi Turističko vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće akte stručne službe  na prijedlog direktora turističke zajednice.

 

Članak 71.

 

Opći akti turističke zajednice su akti:

   o ustrojstvu

   o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta

   o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih

   o obračunu i isplati plaća, naknadi plaća i ostalim primanjima

   akti utvrđeni Statutom i odlukom Turističkog vijeća.

 

 

Članak 72.

 

Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.

 

Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje desetina članova Skupštine Zajednice.

 

Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću Zajednice u roku od osam dana od dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Ministarstvu na suglasnost. Nakon dobivene suglasnosti na Prijedlog izmjena i dopuna Statuta upućuje ga Skupštini Zajednice na usvajanje.

 

Članak 73.

 

Statut Zajednice objavljuje se u službenom glasilu jedinice lokalne samouprave.

 

Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Zajednice.

 

Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom oglašavanja.

 

 

XV.        PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 74.

 

Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta.

 

Do usklađenja općih akata s odredbama Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.

 

Do konstituiranja novih tijela turističke zajednice Grada Dubrovnika  u skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela nastavljaju s radom.

 

Članak 75.

 

Stupanjem na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice Grada Dubrovnika objavljen u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika" KLASA: 334-03/09-03/24, UBROJ: 2117-05-09-02 od 23. studenoga 2009.

 

Članak 76.

 

Ovaj Statut stupa na snagu osam dana od dana objave u "Službenom glasniku Grada Dubrovnika", osim odredbe o mandatu direktora turističke zajednice kao i odredbe o obnašanju prava i obveza direktora od strane predsjednika turističke zajednice do izbora direktora, a najduže u vremenu od šest mjeseci, koje stupaju na snagu 1. siječnja 2022. godine.

 

Dubrovnik, 06. listopada 2020.

 

Predsjednik Turističke zajednice:

Mato Franković, v. r.

-------------------------------------------