Predstavljene mjere za rasterećenje gužvi

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković u društvu svojih zamjenica Jelke Tepšić i Orlande Tokić te savjetnika za more i priobalje Pera Kulaša održao je danas koordinacijski sastanak s predstavnicima nadležnih gradskih službi i upravnih odjela, Turističke zajednice Grada Dubrovnika, tvrtke Sanitat, Lučke uprave Dubrovnik, Županijske lučke uprave i Postaje prometne policije Dubrovnik.


Tema sastanka bila je upravljanje turističkim dolascima na područje povijesne jezgre i kontaktne zone u svrhu smanjena gužvi tijekom vršnih opterećenja prometa, posebno krajem tjedna. 

Gradonačelnik je ustvrdio kako Grad Dubrovnik ne pravi razliku između gostiju u hotelskom i privatnom smještaju, izletnika i gostiju s brodova na kružnim putovanjima niti želi preferirati jednu grupu posjetitelja nauštrb drugih, ali da treba voditi računa o razini kvalitete ukupne turističke usluge te da iznad uspješnog privređivanja mora postojati jasno definiran interes Grada Dubrovnika i njegovih građana i da se tom mišlju treba voditi.

Nakon što su svi sudionici iznijeli svoja mišljenja i prijedloge kako već ove sezone smanjiti gužve usuglašeno je nekoliko konkretnih zaključaka. Kako bi se smanjio pritisak na plato Pila u danima s najviše dolazaka Lučka uprava Dubrovnik će 12 ticanja brodova kompanije „Costa Crociere SpA“ do kraja sezone premjestiti na sidrište ispred Lokruma.

Nadalje, Lučka uprava će u jednom intervalu dozvoljavati odlazak devet autobusa za shuttle prijevoz gostiju prema Pilama te nakon toga uzimati pauze od po 10 minuta prije nego se prema Pilama uputi druga grupa autobusa. 

Kao dodatna mjera u svrhu rasterećenja Pila, dogovoreno je i da će se dio izletničkih autobusa preusmjeravati na Ploče.

Sve navedene mjere odnose se na dane četvrtak, petak i subotu, a nadzirat će se u suradnji nadležnog odjela Turističke zajednice Grada Dubrovnika, Službe prometnog redarstva i tvrtke Sanitat.

Gradonačelnik Franković rekao je da su iznesene mjere primjenjive odmah, ali i da je dugoročni cilj Grada Dubrovnika osigurati da u jednom trenutku unutar zidina ne bude više od 4.000 gostiju s brodova na kružnim putovanjima te da se to može postići boljim planiranjem i disperzijom termina dolazaka brodova. Stoga će prema Lučkoj upravi Dubrovnik zauzeti čvrst stav da se prilikom sklapanja novih ugovora za 2019. godinu prema tome i ravnaju.

Sastanku su uz navedene čelnike Grada nazočili i pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu Marko Miljanić, voditelj Službe komunalnog redarstva Pero Šimunović, direktor tvrtke Sanitat Niko Kapetanić, direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika Romana Vlašić i koordinator odjela turističkih informacija zadužen za koordinaciju prihvata turističkih autobusa na Pilama  i Pločama pri TZGD-a Stijepo Domijan, ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo, pomoćnik ravnatelja za operativu, razvoj  i održavanje Lučke uprave Dubrovnik Hrvoje Kulušić, ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik Željko Dadić i načelnik Postaje prometne policije Ante Vuletić.