Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 20 - 20. studenoga 2023Objavljeno: 20.11.23.

167. Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Dubrovnika za 2024. godinu

Na temelju članka 18. Zakona o Proračunu („Narodne novine“, broj 144/21) i članka 39. Statuta Grada Dubrovnika („Službeni glasnik Grada Dubrovnika“, broj 2/21), Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 27. sjednici, održanoj 15. studenog 2023., donijelo je

 

 

O  D  L  U  K  U

O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA

GRADA DUBROVNIKA ZA 2024.  GODINU

 

 

I. OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Dubrovnika za 2024. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,   prava i obveze korisnika proračunskih sredstva, te ovlasti Gradonačelnika  u izvršavanju proračuna.

 

 

Članak 2.

 

Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu, dok se iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju  maksimalno dopuštenim svotama.

 

Stvarni rashodi i izdaci Grada Dubrovnika uključujući rashode i izdatke proračunskih korisnika financiranih iz njihovih namjenskih prihoda i primitaka i vlastitih prihoda, za  2024. godinu ne smiju biti veći od 119.378.803 eura.

 

 

II.  STRUKTURA PRORAČUNA

 

Članak 3.

 

Proračun se sastoji od slijedećih dijelova:

-  Opći dio Proračuna

-  Posebni dio Proračuna

-  Obrazloženje proračuna

 

Opći dio Proračuna sadrži: 

- sažetak Računa  prihoda i rashoda i  Računa financiranja.

- Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja

 

Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda i rashoda iskazanih prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji te rashoda iskazanih prema funkcijskoj klasifikaciji

 

U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji.

Ukupni prihodi i primici proračuna i ukupni rashodi i izdaci proračuna za 2024. godinu uravnoteženi su sa prenesenim viškom prihoda iz prethodne godine u iznosu od 2.372.663 eura.

 

Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka  korisnika proračuna iskazanih prema organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja  i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.

 

Obrazloženje proračuna sastoji se od obrazloženja općeg dijela proračuna i obrazloženja posebnog dijela  proračuna.

 

Obrazloženje općeg dijela sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka proračuna i prikaz viška odnosno manjka prihoda proračuna.

 

Obrazloženje posebnog dijela proračuna temelji se na obrazloženjima financijskih planova upravnih tijela Grada Dubrovnika i njihovih proračunskih korisnika, a sastoje se od obrazloženja programa koje se daje kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno sa ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.

 

 

III.  IZVRŠAVANJE PRORAČUNA

 

Članak 4.

 

Za planiranje i izvršavanje proračuna Gradonačelnik je odgovoran Gradskom vijeću, o čemu ga izvještava na način propisan Zakonom o proračunu.

 

Upravni odjel  za proračun, financije i naplatu koordinira planiranje, izvršavanje i izvješćivanje o izvršavanju proračuna, te o tome izvještava nadležno izvršno tijelo iz stavka 1. ovog članka.

 

Odgovorna osoba proračunskog korisnika i korisnika proračuna, odgovorna je za zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna, odnosno financijskog plana.

 

Sredstva iz Proračuna osiguravaju se korisnicima u njegovom Posebnom dijelu po utvrđenim programima i nositeljima na pojedinim stavkama.

 

Proračunska sredstva smiju se  koristiti samo za namjene koje su određene Proračunom i do visine utvrđene u Posebnom dijelu.

 

Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i dospjelim obvezama.

 

Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u proračunu tekuće godine nisu izvršena do visine utvrđene proračunom, mogu se u toj visini izvršavati u slijedećoj godini, pod uvjetom da  je isti  aktivan u  slijedećoj godini.

 

U proračunu za 2024. planiran je  prijenos viška prihoda:  proračunski prihodi (izvor 22 Višak/manjak prihoda) u iznosu 2.361.563 eura, vlastitih prihoda proračunskih korisnika ( izvor 29  Višak/manjak prihoda proračunskih korisnika) u  iznosu od 35.100 eura.

 

U proračunu za 2024. godinu planira se i pokriće manjka  prihoda, u iznosu 24.000 eura kod  proračunskog korisnika „Agencije za poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika“.

 

U posebnom dijelu proračuna iskazani su projekti na koje će se utrošiti planirani višak prihoda.

 

 

Članak 5.

 

Grad Dubrovnik ima 28 proračunskih korisnika i to:

 

1.   JVP Dubrovački vatrogasci

2.   Javna ustanova „Sklonište za nezbrinute životinje Dubrovnik“

3.   Dječji vrtići Dubrovnik

4.   Dječji vrtić Pčelica

5.   Javna ustanova športski objekti Dubrovnik

6.   Osnovna škola Marina Getaldića

7.   Osnovna škola Marina Držića

8.   Osnovna škola Lapad

9.   Osnovna škola Ivana Gundulića

10. Osnovna škola Mokošica

11. Osnovna škola Antuna Masle

12. Osnovna škola Montovjerna

13. Dom za starije Ragusa

14. Prirodoslovni muzej Dubrovnik

15. Dubrovačke knjižnice

16. Javna ustanova u kulturi Dubrovačke ljetne igre

17. Dubrovački muzeji

18. Dubrovački simfonijski orkestar

19. Kazalište Marina Držića

20. Ustanova Kinematografi Dubrovnik

21. Folklorni ansambl Linđo

22. Umjetnička galerija Dubrovnik

23. Dom Marina Držića Dubrovnik

24. Muzej Domovinskog rata

25. Zavod za obnovu Dubrovnika

26. Agencija za društveno poticanu stanogradnju Grada Dubrovnika

27. Vijeće bošnjačke nacionalne manjine

28. Vijeće srpske nacionalne manjine

 

Članak  6.

 

Proračunski korisnici  raspolažu  sredstvima Proračuna u skladu sa svojim financijskim planovima, koji su sastavni dio ovog Proračuna, odnosno njegovog Posebnog dijela, a što je dužan pratiti  nadležni upravni odjel.

 

Proračunska sredstva proračunski korisnik izvršava po slijedećoj proceduri:

-        dostavlja zahtjev prema nadležnom upravnom odjelu, za doznakom sredstava u visini       procjene troškova tekućeg mjeseca do 15. u mjesecu;

-        nadležni upravni odjel nakon odobrenja zahtjeva  podnosi Nalog Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu na izvršenje;

-        Upravni odjel za proračun, financije i naplatu izvršava  Nalog za prijenos, najkasnije do kraja mjeseca;

-        Izvještaj o utrošku doznačenih sredstava proračunski korisnik obvezan je dostaviti upravnom odjelu za proračun  financije i naplatu posredstvom nadležnog upravnog odjela najkasnije deset dana od dana uplate na žiro- račun korisnika.

 

Ako proračunski korisnik ne dostavi izvješće o utrošenim sredstvima, obustavlja mu se daljnja dodjela planiranih sredstava.

 

Tijekom mjeseca može se izvršiti i dodjela sredstava temeljem posebnog zahtjeva koji odobravaju nadležni upravni odjel i Upravni odjel za proračun, financije i naplatu.

 

Članak 7.

 

Namjenski prihodi i primici i vlastiti prihodi, proračunskih korisnika koji se ostvaruju sukladno članku  52. i članku 54.  Zakona o proračunu,  iskazani u  financijskom planu proračunskog korisnika, a time i u Proračunu, vode se kao izvori financiranja: 25 –Vlastiti prihodi proračunskih korisnika i 55 – Donacije i ostali prihodi proračunskih korisnika.

 

Proračunski korisnici zadržavaju prihode izvora financiranja 25 i 55  i iste troše u  programe predviđene u  financijskom planu odnosno Proračunu.

 

Pravilnik o mjerilima i načinu korištenja nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda proračunskih korisnika Grada Dubrovnika koji je Gradonačelnik donio 6. listopada 2022. godine, u članku 7. obvezuje proračunske korisnike da svoje akte iz ovog područja donesu ili ih ažuriraju na svojim upravljačkim tijelima.

 

Nadalje u svrhu praćenja ostvarenja vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka, odnosno izvršenja rashoda i izdataka financiranih iz istih, svaki proračunski korisnik će tromjesečno dostaviti Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu posredstvom nadležnog upravnog odjela, izvještaj o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda, radi evidencije u knjigovodstvu Proračuna. Rok dostave je deset dana po isteku tromjesečja.

 

Pri neravnomjernom priljevu sredstava u Proračun, Upravni odjel za proračun, financije i naplatu razmjerno će  smanjivati dinamiku doznačavanja sredstava proračunskim korisnicima.

 

Članak 8.

 

Proračunski korisnici koji se bave muzejsko-galerijskom djelatnošću  (Dubrovački muzeji, Umjetnička galerija Dubrovnik, Prirodoslovni muzej Dubrovnik,  Dom Marina Držića i Muzej Domovinskog rata), obvezni su sredstva  koji ostvare od  prodaje  ulaznica  uplaćivati u Proračun Grada, jer se ista smatraju proračunskim prihodom od  nefinancijske imovine.  Sredstva će navedeni proračunski korisnici uplaćivati u  Proračun Grada po dostavljenom izvješću najkasnije do 10. u mjesecu za prethodni mjesec.

 

Članak 9.

 

Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda – primitaka i rashoda – izdataka Proračuna, Gradonačelnik će predložiti  Gradskom vijeću Grada Dubrovnika donošenje izmjena i dopuna Proračuna tekuće godine.

 

Gradonačelnik uz suglasnost pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu može odobriti preraspodjelu sredstava na stavkama rashoda i izdataka, i to najviše do pet posto na stavci razine skupine ekonomske klasifikacije, koju donosi Gradsko vijeće koja se umanjuje i to unutar izvora financiranja.

 

Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti  između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.

 

O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog stavka Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna.

 

Članak 10.

 

Naredbodavac za izvršavanje Proračuna u cijelosti je Gradonačelnik.

 

Za izvršavanje Proračuna u smislu zakonitog, namjenskog i svrhovitog korištenja

sredstava, također u  cijelosti je odgovoran Gradonačelnik.

 

Pročelnici upravnih odjela odgovorni su za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dijela proračuna iz svoje nadležnosti.

 

Čelnici proračunskih korisnika kao i svih drugih korisnika proračunskih sredstava, odgovorni su za  zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava dobivenih iz Proračuna.

 

Rashodi i izdaci koji nisu predviđeni Proračunom izvršavat će se temeljem zaključka  Gradonačelnika  na teret proračunske zalihe.

 

Članak 11.

 

Plaćanje predujma moguće je samo iznimno, na temelju  odobrenja Gradonačelnika i suglasnosti pročelnika Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu.

 

Iznimno, pročelnik upravnog odjela može odobriti plaćanje predujma bez odobrenja iz stavka 1. ovog članka do iznosa od  7.000 eura, te za  obveze preuzete po ugovorima za projekte  koji se  sufinanciraju iz sredstava Europske unije.

 

Članak 12.

 

Obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, proračunski korisnici mogu preuzeti u skladu sa odredbama članka 48. Zakonom o proračunu,  samo na temelju odluke Gradonačelnika, na koju je prethodno dobivena suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i naplatu.

 

Zahtjev za suglasnost iz stavka 1. ovog članka proračunski korisnici podnose putem nadležnog upravnog odjela Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu, koji po davanju suglasnosti prosljeđuje Gradonačelniku na donošenje odluke.

 

Plaćanja koja proizlaze iz preuzetih obveza iz stavka 1. ovog članka, moraju se kao obveza uključiti u financijski plan u godini u kojoj obveza dospijeva.

 

Odredbe ovog članka ne odnose se na sklapanje ugovora kojima se preuzimaju obveze za rashode za redovno poslovanje proračunskog korisnika koji nastaju kontinuirano i za koje su sredstva planirana u financijskom planu i projekcijama te na ugovore o zaduživanju proračunskih korisnika sukladno članku 21. Odluke.

 

Pod rashodima za redovno poslovanje iz stavka 4. ovog članka podrazumijevaju se troškovi komunalnih usluga (opskrba vodom, odvoz smeća i sl.) i drugi režijski troškovi (troškovi opskrbe strujom, plinom, troškovi usluge telefona, pošte, interneta i sl.), troškovi redovnog održavanja postojećih informacijskih sustava, obnavljanja postojećih licenci, redovne nabave uredskog materijala i slični rashodi koji se ponavljaju iz godine u godinu, neovisno o tome je li razdoblje trajanja ugovora isto kao i proračunska godina.

 

Članak 13.

 

Visina sredstava proračunske zalihe iznosi  39.817 eura.

 

Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredvidivih nesreća odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.

 

U rješenju o odobrenju sredstava na teret proračunske zalihe utvrđuje se namjena, način, dinamika isplate i rokovi utroška sredstava, kao i obveza o izvještaju utroška sredstava sukladno članku 67. Zakona o proračunu.

 

Gradonačelnik je obvezan tromjesečno  izvijestiti Gradsko vijeće Grada Dubrovnika o korištenju  sredstava proračunske zalihe.

 

Članak 14.

 

Osnovica za izračun plaće službenika, namještenika i dužnosnika Grada Dubrovnika i plaće službenika i namještenika korisnika utvrđuje se sukladno Zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“ broj 28/10 i 10/23.) i Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi («Narodne novine» 74/10., 125/14. I 48/23).

 

Članak 15.

 

Izvještaji o izvršenju Proračuna podnosit će se Gradskom vijeću u skladu s odredbama  Zakona o proračunu, za razdoblje siječanj – lipanj i siječanj – prosinac.

 

Članak 16.

 

Obvezuju se upravni odjeli koji u svojoj nadležnosti imaju obvezu naplate prihoda  Proračuna Grada Dubrovnika, da za sve nepravodobno naplaćene prihode obračunaju i naplate zakonom propisane kamate.

 

Iznimno, moguća oslobađanja od dijela dugovanja, nastalog temeljem stvorenih obveza,

provodit će se na način i pod uvjetima utvrđenim propisima koji reguliraju te obveze.

 

 

UPRAVLJANJE GRADSKOM IMOVINOM I DUGOVIMA

 

Članak 17.

 

Grad Dubrovnik može stjecati udjele u kapitalu trgovačkih društava bez naknade i iz sredstava Proračuna.

 

Kada se sredstva Proračuna koriste za sanaciju, dokapitalizaciju ili kao udio u sredstvima pravne osobe, Grad Dubrovnik postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.

 

Udjele u kapitalu trgovačkog društva Grad može stjecati prijebojem potraživanja s osnove danih zajmova i plaćenih jamstava, ulaganjem pokretnina i nekretnina i zamjenom dionica i udjela.

 

Odluku o stjecanju udjela Grada Dubrovnika u kapitalu trgovačkog društva iz stavka 2. i 3. ovog članka  donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.

 

Članak 18.

 

Grad Dubrovnik se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci isključivo  za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih  kratkoročnih kredita ili zajmova.

 

Odluku o kratkoročnom zaduživanju iz stavka 1. ovog članka donosi gradonačelnik.

 

Članak 19.

 

Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova, iskazani u Računu financiranja u iznosu od 4.310.633 eura, sa pripadajućim kamatama imaju u izvršavanju Proračuna  prednost pred svim ostalim izdacima i rashodima.

 

Članak  20.

 

Očekivani iznos nedospjelog duga  Grada Dubrovnika, po osnovi glavnice dugoročnih kredita za investicije, na  kraju 2024. godine je 26.507.142 eura, a sukladno planiranim rokovima iskorištenja odnosno otplate predmetnih kredita.

 

Očekivani iznos duga temeljem dodijeljenih  beskamatnih zajmova iz Državnog proračuna, na osnovu oslobođenja, odgode ili odobrene obročne otplate  poreza i prirezu porezu na dohodak,  i na osnovu pada prihoda tijekom 2020. i 2021. godine je 10.056.958.

 

Članak 21.

 

Grad se može dugoročno zaduživati sukladno odredbama  članka 120. do članka 125. Zakona o proračuna odnosno sukladno Pravilnika o postupku dugoročnog zaduživanja te davanja jamstva i suglasnosti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave  ( NN 67/22).

 

Ukupna godišnja obveza Grada Dubrovnika  u 2024., sukladno stavku 1. ovog članka  može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje.

 

U iznos ukupne godišnje obveze iz stavka 2. ovog članka uključen je iznos prosječnoga godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, obveze po osnovi izdanih vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti iz članka 127. stavka 1. Zakona o proračunu te dospjele obveze iskazane u zadnjem raspoloživom financijskom izvještaju.

 

Grad Dubrovnik se  planira zaduživati u proračunskoj 2024. godini za kapitalni projekt: Centar za starije – dom za starije i nemoćne osobe, u iznosu 5.876.000 eura, odnosno do ukupno prihvatljivog troška projekta  koji se sufinancira iz Europskih fondova, te se na takvo zaduživanje ne odnose odredbe stavka 2. i 3. ovoga članka.

 

Dugoročno zaduživanje proračunskih i izvanproračunskih korisnika i drugih pravnih osoba u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada regulirano je odredbama članka 127. i članka 128.  Zakona o proračuna odnosno  Pravilnika iz stavka 1. ovog članka.

 

Davanje jamstva za dugoročno  zaduživanje regularno je je odredbama   članka 129. i članka 130.  Zakona o proračuna odnosno  Pravilnika iz stavka 1. ovog članka.

 

Grad Dubrovnik  ne planira izdavati jamstva  u proračunskoj 2024. godini.

 

Jamstvena zaliha za prethodno izdana jamstva Grada Dubrovnika,  u 2024. iznosi  26.545 eura.

 

 

V. UNUTARNJA REVIZIJA

Članak  22.

 

Služba za unutarnju reviziju neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija Grada Dubrovnika, njegovih proračunskih korisnika, ustanova kojima je Grad osnivač, komunalnih i ostalih trgovačkih društava u kojima je Grad većinski vlasnik.

 

 

VI. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak  23.

 

Na sve što nije  obuhvaćeno odredbama ove Odluke, primjenjivat će se odredbe Zakona o proračunu, odnosno temeljem njega donesenih pravilnika i uredbi.

 

Ova odluka objavit će se u  "Službenom glasniku Grada Dubrovnika",  i stupa na snagu   1. siječnja 2024. godine.

 

 

KLASA: 400-06/23-02/01

URBROJ: 2117-1-09-23-14

Dubrovnik, 15. studenog 2023.

 

Predsjednik Gradskog vijeća:                                                                                           

mr. sc. Marko Potrebica, v. r.

----------------------------------------