Službeni glasnik

Službeni glasnik

Službeni glasnik broj 18. - 13. listopada 2023Objavljeno: 13.10.23.

144. Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika

Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi ("Narodne novine", broj 86/08., 61/11., 4/18., 96/18. i 112/19. - u daljnjem tekstu: ZSN) i članka 48. Statuta Grada Dubrovnika ("Službeni glasnik Grada Dubrovnika", broj 2/21), na prijedlog pročelnika gradskih upravnih tijela, a nakon savjetovanja sa sindikalnim povjerenikom sukladno članku 150., a u svezi s člankom 153. stavak 3. Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19, 151/22, 64/23), gradonačelnik Grada Dubrovnika donosi

 

 

PRAVILNIK O UNUTARNJEM REDU GRADSKE UPRAVE

GRADA DUBROVNIKA

 

 

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

 

Ovim Pravilnikom o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuje se unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, način upravljanja upravnim tijelom i unutarnjim ustrojstvenim jedinicama, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja, ovlaštenja za vođenje upravnog postupka i rješavanje o upravnim stvarima i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela Grada Dubrovnika (u daljnjem tekstu: upravna tijela).

 

Sastavni dio ovog Pravilnika čini Sistematizacija radnih mjesta u upravnim tijelima u tabelarnom prikazu koja sadržava sve potrebne elemente opisa radnog mjesta, naziv, potrebno stručno znanje i opis radnih mjesta utvrđene Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, a kod definiranja stručnog znanja upotrebljavala su se znanstvena i umjetnička područja, polja i grane utvrđene u Pravilniku o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama.

 

 

Članak 2.

 

Upravna tijela obavljaju poslove određene zakonom, Odlukom o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika  - u daljnjem tekstu: Odluka) i drugim propisima.

 

 

Članak 3.

 

Izrazi sa rodnim značenjem koji se koriste u ovom Pravilniku za osobe u muškom rodu, uporabljeni su neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.

 

U rješenjima kojima se odlučuje o pravima, obvezama i odgovornostima službenika i namještenika, kao i u potpisu pismena, te na uredskim natpisima, naziv radnog mjesta navodi se u rodu koji odgovara spolu službenika, odnosno namještenika raspoređenog na odnosno radno mjesto.

 

 

II. UPRAVNA TIJELA I UNUTARNJE USTROJSTVENE JEDINICE

 

Članak 4.

 

Odlukom su utemeljena sljedeća upravna tijela:

-          Upravni odjel za poslove gradonačelnika

-          Upravni odjel za kulturu i baštinu

-          Upravni odjel za proračun, financije i naplatu

-          Upravni odjel za turizam, gospodarstvo i more

-          Upravni odjel za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo

-          Upravni odjel za izgradnju i upravljanje projektima

-          Upravni odjel za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove

-          Upravni odjel za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje

-          Upravni odjel za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša

-          Upravni odjel za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu

-          Upravni odjel za europske fondove

-          Služba Gradskog vijeća

-          Služba za unutarnju reviziju.

 

 

Članak 5.

 

Odsjeci i Pododsjeci kao unutarnje ustrojstvene jedinice, ustrojavaju se u sljedećim upravnim tijelima:

 

- u Upravnom odjelu za poslove gradonačelnika ustrojavaju se:

- Odsjek za protokol

- Odsjek za odnose s javnostima

- Odsjek za sigurnost i upravljanje kriznim situacijama

- Odsjek za informatiku

 

- u Upravnom odjelu za kulturu i baštinu ustrojava se:

- Odsjek za provedbu projekata promicanja i održivosti kulturne baštine

 

- u Upravnom odjelu za proračun, financije i naplatu ustrojavaju se:

- Odsjek za računovodstvo i proračun

- Odsjek za gradske poreze i naplatu

 

- u Upravnom odjelu za gospodarenje imovinom, opće i pravne poslove ustrojavaju se:

- Odsjek za provođenje postupaka nabave

- Odsjek za opće poslove

- Odsjek za stanove i stambeno zbrinjavanje

- Odsjek za poslovne prostore i javne površine

- Odsjek za evidentiranje i uknjižbu gradske imovine i vrednovanje nekretnina

 

U Odsjeku za opće poslove ustrojava se:

- Pododsjek za kadrovske i druge službene evidencije

- Pododsjek za pisarnicu i arhivu

 

- u Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje ustrojava se:

- Odsjek za infrastrukturne projekte grada

 

- u Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu ustrojavaju se:

- Odsjek za razrez i naplatu komunalnih pristojbi

- Odsjek za održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture

- Odsjek za komunalno redarstvo

- Odsjek za mjesnu samoupravu

- Odsjek za promet

- Odsjek za prometno redarstvo

 

U Odsjeku za održavanje objekata i uređaja komunalne infrastrukture ustrojava se:

- Pododsjek za hitne intervencije

 

- u Upravnom odjelu za europske fondove ustrojavaju se:

- Odsjek za pripremu i provedbu programa i projekata

- Odsjek za provedbu ITU mehanizma (ITU PT)

 

 

Članak 6.

 

Upravna tijela i unutarnje ustrojstvene jedinice iz članaka 4. i 5. ovog Pravilnika ustrojavaju se za obavljanje poslova utvrđenih u članku 2. ovog Pravilnika.

 

Unutarnje ustrojstvene jedinice u Upravnom odjelu za europske fondove ustrojavaju se na način da se u obavljanju poslova iz djelokruga unutarnjih ustrojstvenih jedinica osigurava poštovanje načela razdvajanja funkcija i jasne razdiobe odgovornosti i međusobne neovisnosti unutarnjih ustrojstvenih jedinica unutar Upravnog odjela u odnosu na Odsjek za provedbu ITU mehanizma (ITU PT) te se ovim Pravilnikom detaljnije razrađuje obavljanje poslova u svakom ustrojenom odsjeku. 

 

Odsjek za pripremu i provedbu programa i projekata ustrojstvena je jedinica Upravnog odjela koja obavlja stručne i administrativne poslove planiranja, pripreme, provedbe i praćenja programa i projekata (su)financiranih iz fondova Europske unije te drugih međunarodnih i nacionalnih izvora financiranja, surađuje s institucijama nadležnim za provedbu programa i projekata Europske unije u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji te institucijama nadležnim za druge međunarodne i nacionalne programe. U skladu s navedenim:

-       obavljaju se i drugi poslovi praćenja i stručne analize dostupnih natječaja Europske unije te natječaja drugih međunarodnih i nacionalnih izvora financiranja u suradnji s upravnim tijelima Grada Dubrovnik te tvrtki i ustanova u gradskom sustavu

-       pripremaju se, planiraju, provode i prate postupci sklapanja partnerstva od interesa za Grad Dubrovnika za potrebe povezivanja unutar nacionalnih i međunarodnih mreža suradnje kao i partnerstva vezana za pripremu i provedbu razvojnih projekata

-       obavljaju se poslovi praćenja stanja i propisa iz područja europskih integracija i fondova Europske unije te drugih međunarodnih i nacionalnih programa koji imaju za cilj jačanje gospodarstva i bolju kvalitetu života

-       surađuje se s drugim upravnim odjelima Grada Dubrovnika te poslovnim i drugim subjektima unutar gradskog sustava na pripremi i provedbi razvojnih projekata (su)financiranih iz fondova Europske unije i drugih međunarodnih i nacionalnih izvora financiranja te suradnja na njihovoj pripremi i provedbi.

 

Praćenje i predlaganje aktivnosti gradonačelniku, Gradskoj upravi, subjektima unutar gradskog sustava vezanih uz tematske ciljeve Europske unije radi strateškog planiranja te izradi strateških i razvojnih dokumenata sukladno nacionalnom zakonodavstvu, smjernicama i tematskim ciljevima Europske unije. Navedene aktivnosti odnose se i na:

-       pripremu i sudjelovanje u izradi strateških dokumenata vezanih uz povlačenje sredstava iz EU fondova

-       sudjelovanje u izradi i provedbi strateških dokumenata kojima je cilj i prioritet razvoj i grada Dubrovnika i Urbanog područja Dubrovnik.

 

Odsjek obavlja zadaće i aktivnosti za Grad Dubrovnika vezane uz pripremu i provedbu projekata za Urbano područje Dubrovnik koja se provode putem integriranih teritorijalnih ulaganja:

-        omogućuje nesmetanu i pravovremenu pripremu i provedbu projekata koji se financiraju iz mehanizma ITU-a

-        u cilju utvrđivanja zajedničkih prioriteta i pripreme planskih i provedbenih dokumenata usklađuje i prati rad savjetodavnih, upravljačkih i koordinacijskih tijela Urbanog područja Dubrovnik.

 

U svezi s navedenim poslovima, a u cilju stalnog i aktivnog usavršavanja Odsjek sudjeluje u stručnim edukacijama za potrebe Upravnog odjela i subjekata iz gradskog sustava u suradnji s nadležnim institucijama.

 

Odsjek za provedbu ITU mehanizma (ITU PT)  je ustrojstvena jedinica Upravnog odjela koja obavlja zadane i delegirane funkcije, zadaće i aktivnosti sukladno važećim propisima, a koji se odnose na provedbu ITU mehanizma i korištenje sredstava iz ESI fondova:

-       obavlja funkcije vezano za odabir operacija (ocjene kvalitete i druge delegirane funkcije)

-       uspostava i unaprjeđenje sustava za upravljanje i kontrolu ITU PT

-       suradnja s Koordinacijskim tijelom, Upravljačkim tijelom i nadležnim posredničkim tijelima radi nadzora delegiranih aktivnosti i zadaća

-       sudjelovanje u aktivnostima koje provodi Upravljačko tijelo u obavljanju koordinativne funkcije

-       upravljanje ljudskim potencijalima (analiza radne opterećenosti, provedba Strategije organizacijskog razvoja, vođenje registra zaposlenih, plana zamjena, izrada i provedba registra edukacija, procjena osjetljivosti radnih mjesta)

-       izrada i provedba metodologija prioritizacije intervencija u okviru programa za ITU

-       izrada, prognoziranje i praćenje plana provedbe ITU

-       izrade sporazuma o provedbi te redovnih izvještaja o provedbi

-       sudjelovanje u radu Odbora za praćenje

-       suradnja s Upravljačkim tijelom u izradi kriterija za odabir operacija te izradi uputa za prijavitelje

-       uspostavu i praćenje rada Odbora za odabir projekata, utvrđivanje uvjeta i praćenje rada vanjskih ocjenjivača

-       izrađuje priručnike o internim procedurama i odgovarajućem revizijskom tragu

-       evidentiraju i elektronički pohranjuju podatke o svakoj operaciji u odgovarajuće sustave

-       osiguravaju čuvanje dokumenata i evidenciju o provedbi funkcija radi osiguravanja odgovarajućeg revizijskog traga

-       u opsegu u kojem je primjenjivo, u sustav prikuplja, unosi, pohranjuje i razvrstava podatke

-       uspostavlja sustav upravljanja rizicima, evidentira, prati i izvještava o utvrđenim rizicima

-       provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te utvrđuje mjere za suzbijanje prijevara

-       sudjeluje u zatvaranju programa za ITU

-       osiguravaju odgovarajuće razdvajanje funkcija u skladu s važećim propisima

-       sudjeluju u radu Koordinacijskog tijela mreže za informiranje i komunikaciju u skladu s komunikacijskim planom provode komunikacijske aktivnosti iz svoje nadležnosti

-       obavlja i dodatne zadaće i aktivnosti.

 

 

III. UPRAVLJANJE U SLUŽBI

 

Članak 7.

 

Upravnim tijelom upravlja pročelnik.

 

Unutarnjom ustrojstvenom jedinicom upravlja voditelj odsjeka, odnosno voditelj Pododsjeka.

 

Pročelnik, odnosno voditelj, organizira i usklađuje rad upravnog tijela, odnosno unutarnje ustrojstvene jedinice.

 

Za zakonitost i učinkovitost rada upravnog tijela pročelnik odgovara gradonačelniku.

 

Za zakonitost i učinkovitost rada unutarnje ustrojstvene jedinice voditelj odsjeka odgovara pročelniku upravnog tijela, a voditelj Pododsjeka voditelju odsjeka i pročelniku upravnog tijela.

U razdoblju od upražnjena radnog mjesta pročelnika do imenovanja pročelnika na način propisan zakonom, odnosno u razdoblju duže odsutnosti imenovanog pročelnika, gradonačelnik će imenovati iz redova službenika koji ispunjavaju uvjete radnog mjesta, službenikom ovlaštenim za privremeno obavljanje poslova radnog mjesta pročelnika, a koje se  obavlja u skladu sa ZSN-om i Odlukom i ovim Pravilnikom.

 

Gradonačelnik može u svako doba opozvati imenovanje iz stavka 6. ovog članka.

 

Službenik ovlašten za privremeno obavljanje poslova pročelnika ima sve ovlasti pročelnika.

 

 

Članak 8.

 

Službenici i namještenici dužni su svoje poslove obavljati savjesno, pridržavajući se Ustava, zakona, drugih propisa, općih akata Grada Dubrovnika, Etičkog kodeksa službenika i namještenika upravnih tijela Grada Dubrovnika, te pravila struke.

 

U obavljanju svojih poslova te u odnosima s korisnicima usluga, kao i u međusobnim odnosima, službenici su se dužni pridržavati sljedećih temeljnih načela:

-       zakonitosti i pravne sigurnosti te zaštite javnog interesa,

-       poštivanja integriteta i dostojanstva osobe,

-       primjerenog komuniciranja,

-       posebne pozornosti prema potrebama pojedinih kategorija osoba (npr. osoba s invaliditetom),

-       pravodobnog i učinkovitog obavljanja poslova,

-       poštivanja radnih obveza, savjesnog rada, odgovornosti za svoje postupke i rezultate rada,

-       dužne pažnje prema povjerenoj gradskoj imovini,

-       primjerenosti osobnog izgleda i radnog prostora,

-       uključivanja svih relevantnih subjekata u odlučivanje o pojedinom pitanju,

-       otvorenost prema novostima u kojima se unapređuju metode rada,

-       profesionalnog postupanja, čestitosti, objektivnosti i nepristranosti te izuzetosti od situacije u kojoj postoji mogućnost sukoba interesa,

-       službene povjerljivosti i zaštite privatnosti u skladu s propisima,

-       poticanja izvrsnosti u radu, kolegijalnosti i pomoći u radu uključujući i međusobnu suradnju, te drugih načela sukladno posebnim propisima (zabrana diskriminacije, spolnog uznemiravanja i dr.).

 

Službenik ima pravo i obvezu u radu koristiti nova saznanja, usvajati i primjenjivati stručna dostignuća u svojoj struci te se trajno stručno usavršavati.

 

Službenici i namještenici dužni su bez posebnog naloga obavljati poslove, odnosno zadatke radnog mjesta na koje su raspoređeni te su dužni izvršavati naloge pročelnika upravnog tijela i nadređenog službenika koji se odnose na službu odnosno na poslove iz nadležnosti upravnog tijela.

 

 

 

IV. PRIJAM U SLUŽBU I RASPORED NA RADNA MJESTA

 

Prijam u službu

Članak 9.

 

Postupak prijma u službu i rasporeda na radno mjesto provodi se u skladu sa ZSN-om, Uredbom i ovim Pravilnikom, a sve sukladno Planu prijma u službu.

 

 

Članak 10.

 

Javni natječaj za prijam u službu na neodređeno vrijeme i na određeno vrijeme radi obavljanja vježbeničkog staža raspisuje pročelnik sukladno Planu prijma u službu.

 

Javni natječaj za imenovanje pročelnika raspisuje gradonačelnik sukladno Planu prijma u službu.

 

Oglas za prijam u službu na određeno vrijeme raspisuje pročelnik.

 

Tekst javnog natječaja odnosno oglasa sastavni je dio Zaključka o imenovanju povjerenstva za provedbu javnog natječaja odnosno oglasa. Stručnu potporu, članovi povjerenstva za provedbu javnog natječaja i oglasa za prijam u službu mogu zatražiti od upravnog tijela nadležnog za službeničke odnose.

 

Zahtjev za pokretanje postupka provedbe javnog natječaja odnosno oglasa, pročelnik dostavlja upravnom tijelu nadležnom za službeničke odnose.

 

Uz zahtjev iz stavka 4. ovog članka pročelnik dostavlja i podatke o pravnim i drugim izvorima za pripremanje kandidata za tu provjeru, a radi objave na web stranicama Grada Dubrovnika.

 

Pročelnik može predložiti Povjerenstvu i provjeru praktičnog rada na određenim poslovima.

 

 

Članak 11.

 

Javni natječaj se obvezno objavljuje u „Narodnim novinama“, na web stranicama i oglasnoj ploči Grada Dubrovnika, a oglas putem nadležne službe za zapošljavanje i oglašavanjem na web stranicama i oglasnoj ploči Grada Dubrovnika, dok pročelnik odnosno gradonačelnik može odlučiti da se objave i u dnevnom ili tjednom tisku.

 

 

Članak 12.

 

Uvjerenje kojim kandidat dokazuje da se protiv njega ne vodi kazneni postupak ne smije biti starije od šest mjeseci od dana objave javnog natječaja odnosno oglasa.

 

Uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova radnog mjesta, izabrani kandidat dostavlja prije donošenja rješenja o prijmu u službu, a na zdravstveni pregled upućuje ga Grad Dubrovnik koji snosi i troškove istog.

 

Radno iskustvo na odgovarajućim poslovima dokazuje se potvrdom ili elektroničkim zapisom o podatcima evidentiranim u bazu podataka Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (e – radna knjižica koja ne smije biti starija od dana objave javnog natječaja odnosno oglasa) uz priložene ugovore, rješenja ili potvrde poslodavca o poslovima na kojima je kandidat stekao radno iskustvu na odgovarajućim poslovima.

 

Sukladno Ustavu Republike Hrvatske, hrvatski jezik i latinično pismo su u službenoj uporabi u Republici Hrvatskoj te slijedom navedenog, sva dokumentacija mora biti na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumenti na drugom jeziku osim hrvatskoga moraju biti prevedeni na hrvatski jezik te ovjereni od strane ovlaštenog sudskog tumača za predmetni jezik.

 

Za osobe koje su odgovarajući stupanj obrazovanja stekle izvan Republike Hrvatske dužne su dostaviti izvornik diplome zajedno s prijevodom ovlaštenog sudskog tumača za predmetni jezik i mišljenje ili potvrdu o priznatoj obrazovnoj kvalifikaciji od nadležnog tijela ili agencije Republike Hrvatske.

 

Dokaz o promjeni osobnog imena potrebno je dostaviti  ukoliko je isto mijenjano u odnosu na predočene isprave.

 

Dokazi se dostavljaju u originalu ili preslici.

 

 

Članak 13.

 

Testiranje kandidata sastoji se od općeg i posebnog dijela.

 

Opći dio testiranja može se sastojati od provjere poznavanja osnova sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave, službeničkih odnosa u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, općeg upravnog postupka i/ili uredskog poslovanja.

 

Posebni dio testiranja sastoji se od provjere poznavanja zakona i drugih propisa vezanih uz djelokrug upravnog tijela i poslova radnog mjesta na koje se prima u službu.

 

 

Članak 14.

 

Kod popunjavanja radnog mjesta za koje je propisan uvjet poznavanja stranog jezika i/ili poznavanje rada na računalu, uz dostavu dokaza kandidati mogu biti testirani na tu okolnost temeljem odluke pročelnika.

 

Osoba koja nema položen državni ispit, a  ispunjava ostale uvjete iz javnog natječaja ili oglasa, može se primiti i rasporediti u službu na radno mjesto uz obvezu polaganja ispita u roku od jedne godine od prijma u službu, a vježbenik (osoba bez potrebnog radnog iskustva) je dužan položiti državni ispit do isteka vježbeničkog staža.

 

Na radna mjesta koja kod potrebnog stručnog znanja imaju propisane posebne uvjete kao uvjerenje o stručnoj osposobljenosti prometnog redara, položen stručni ispit iz područja zaštite od požara, položen stručni ispit za stručnjaka zaštite na radu, položen ispit za arhivara, javna nabava ili neki drugi ispit, a osoba nema završen program stručnog osposobljavanja i položen ispit o traženoj stručnoj osposobljenosti može biti primljena u službu i raspoređena na radno mjesto, pod uvjetom da ga završe i polože sukladno zakonskim propisima koji reguliraju predmetnu materiju i to u roku od 12 mjeseci od dana rasporeda, u protivnom će se prvog dana nakon isteka roka za polaganje ispita smatrati da  službenik više ne ispunjava uvjete za raspored na odnosno radno mjesto.

 

Na radna mjesta koja kod  potrebnog stručnog znanja imaju propisane posebne uvjete i to stručno ovlaštenje za unutarnjeg revizora u javnom sektoru, a osoba nema završen program izobrazbe za unutarnjeg revizora može biti primljena u službu i raspoređena na radno mjesto, pod uvjetom da ga završe i polože sukladno zakonskim propisima koji reguliraju predmetnu materiju i to u roku od 18 mjeseci od dana upućivanja na izobrazbu za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor, u protivnom će se prvog dana nakon isteka roka za polaganje ispita smatrati da  službenik više ne ispunjava uvjete za raspored na odnosno radno mjesto.

 

Na radna mjesta, koja kod potrebno stručno znanje imaju propisane posebne uvjete i to položen pravosudni ispit i položen vozački ispit B kategorije, osoba može biti primljena i raspoređena u službu samo ako je položila ispite do dana objave javnog natječaja odnosno oglasa.

 

Članak 15.

 

Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja odnosno oglasa kroz intervju s kandidatima utvrđuje interese, profesionalne ciljeve i motivaciju kandidata za rad u upravnom tijelu odnosno za obavljanje poslova određenog radnog mjesta.

 

 

Članak 16.

 

Prilikom stupanja u službu, pročelnik je dužan službenika upoznati sa propisima u svezi s radnim odnosima, organizacijom rada te propisima o zaštiti na radu.

 

Raspored u službu

Članak 17.

 

Službenik i namještenik može biti raspoređen na upražnjeno radno mjesto ako ispunjava opće uvjete za prijam u službu propisane zakonom, te posebne uvjete za raspored na radno mjesto propisane ZSN-om, Uredbom i ovim Pravilnikom.

 

Odredbe iz članka 14. stavka 3., 4. i 5 primjenjuju se i na službenike koji su po potrebi službe premješteni na radno mjesto za koje je propisan poseban uvjet.

 

Probni rad

Članak 18.

 

Za vrijeme probnog rada službenika i namještenika ocjenjuju se njegove sposobnosti za izvršavanje poslova i zadaća glede načina rada i usvojenog znanja.

 

Probni rad službenika i namještenika prati neposredno nadređeni službenik i na njegov prijedlog ocjenu o radu službenika i namještenika donosi pročelnik, odnosno Gradonačelnik kada je u pitanju probni rad pročelnika.

 

 

Članak 19.

 

Ako pročelnik odnosno gradonačelnik ocjeni da osoba na probnom radu ne ostvaruje prosječne rezultate rada odnosno da njegove radne i stručne sposobnosti ne udovoljavaju zahtjevima za obavljanje poslova i radnih zadaća donijet će rješenje o prestanku rada, najkasnije do posljednjeg dana probnog rada.

 

 

Članak 20.

 

Na službenike i namještenike koji su za vrijeme utvrđenog probnog rada bili privremeno odsutni, primjenjuju se odredbe općeg propisa o radu koji propisuju mogućnost produljenja trajanja probnog rada.

 V. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA

 

Članak 21.

 

Sistematizacija radnih mjesta sukladno unutarnjem ustroju određuje se u tabelarnom prikazu koja je sastavni dio ovog Pravilnika i nalazi se na kraju istog kao prilog.

 

Sistematizacija radnih mjesta u upravnim tijelima sadržava popis radnih mjesta, opis poslova radnih mjesta radnih mjesta, potrebno stručno znanje, stručne i druge uvjete za raspored na radna mjesta te broj izvršitelja na pojedinome radnom mjestu.

 

 

Članak 22.

 

Kada je za obavljanje poslova pojedinog radnog mjesta sistematizirano više izvršitelja, pročelnik upravnog tijela, voditelj unutarnje ustrojstvene jedinice, odnosno drugi nadređeni službenik raspoređuje obavljanje poslova radnog mjesta među službenicima ili namještenicima raspoređenim na odnosno radno mjesto, uzevši u obzir trenutne potrebe i prioritete službe.

 

 

VI. OVLAŠTENJA, VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O UPRAVNIM STVARIMA

Članak 23.

 

Pročelnik može ovlastiti voditelja unutarnje ustrojstvene jedinice ili nekog od službenika upravnog tijela za potpisivanje neupravnih akata iz djelokruga rada upravnog tijela.

 

 

Članak 24.

 

U upravnom postupku postupa službenik u opisu poslova kojeg je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima, osim ako je za rješavanje pojedine stvari zakonom ili drugim propisom određena nadležnost pročelnika odnosno gradonačelnika.

 

Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne stvari.

 

Kada je službenik u opisu poslova kojeg je vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, ili postoje pravne zapreke za njegovo postupanje, odnosno radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno rješavanje upravne stvari nadležan je pročelnik upravnog tijela.

 

 

VII. RADNO VRIJEME I ODNOSI SA STRANKAMA

 

Članak 25.

 

Raspored radnog vremena i termina rada sa strankama te druga srodna pitanja određuje gradonačelnik posebnim pravilnikom, nakon savjetovanja s pročelnicima upravnih tijela i sindikalnim povjerenikom.

 

Raspored termina za rad sa strankama ističe se na ulazu u sjedište gradske uprave te na web stranici Grada Dubrovnika.

 

 

Članak 26.

 

Na zgradama u kojima djeluje gradska uprava ističu se nazivi gradskih upravnih tijela, u skladu s propisima o uredskom poslovanju.

 

U predvorju sjedišta gradske uprave ističe se raspored prostorija u zgradi.

 

Na vratima službenih prostorija ističu se osobna imena dužnosnika, službenika i namještenika te naznaka poslova koje obavljaju.

 

 

VIII. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

 

Članak 27.

 

Osim lakih povreda službene dužnosti propisanih zakonom, lake povrede službene dužnosti su:

-       davanje beskontaktne kartice drugom službeniku/namješteniku ili trećoj osobi radi evidentiranja u Sustavu evidencije radnog vremena

-       korištenje tuđe beskontaktne kartice i neprijavljivanje u Sustav kao i drugi slučajevi zlouporabe beskontaktne kartice propisanim Pravilnikom o radnom vremenu, načinu evidentiranja dolaska na posao i odlaska s posla i izlazaka u tijeku radnog vremena službenika i namještenika u upravnim tijelima Grada Dubrovnika

-       nepostupanje službenika i namještenike sukladno odredbama Pravilnika o službenoj i radnoj odjeći službenika i namještenika, službenoj iskaznici komunalnog redara i službenika za komunalne pristojbe Grada Dubrovnika i Pravilnika o vremenu nošenja i vođenju evidencije službene odore i opreme te službene iskaznice prometnog redara

-       utvrđena prisutnost alkohola, droga i drugih sredstava ovisnosti u organizmu za vrijeme trajanja radnog vremena

-       kršenje Etičkog kodeksa gradske uprave Grada Dubrovnika, kršenje osim kada su time ispunjena obilježja neke od drugih povreda službene dužnosti propisanih zakonom.

 

 

IX. RAD NA IZDVOJENOM MJESTU RADA

 

Članak 28.

 

Službenik može raditi na izdvojenom mjestu rada na način i pod uvjetima propisanim ovim Pravilnikom i općim propisima o radu.

 

Rad službenika na izdvojenom mjestu je rad kod kuće.

 

Poslovi koji se mogu obavljati na izdvojenom mjestu mogu se utvrditi samo za poslove koji službenik obavlja samostalno.

 

Na izdvojenom mjestu ne mogu se obavljati poslovi koji obuhvaćaju rad sa strankama ili rad sa povjerljivim dokumentima.

 

Službeniku u službi u upravnim tijelima Grada Dubrovnika koji ne obavlja poslove koji obuhvaćaju rad sa strankama ili rad sa povjerljivim dokumentima može se odobriti rad na izdvojenom mjestu u opravdanim okolnostima i ako su osigurani potrebni organizacijski i tehnički uvjeti u kojima će moći obavljati zadatke u skladu s načelima i standardima rada koji se zahtijevaju u službi u upravnim tijelima Grada Dubrovnika.

 

Pročelnik upravnog tijela nadležan za službeničke odnose kao i pročelnik u čijem je djelokrugu rada poslovi zaštite na radu u suradnji s pročelnikom upravnog tijela u kojem je u službi službenik koji traži rad na izdvojenom mjestu, procjenjuje opravdane okolnosti za donošenje odluke za rad na izdvojenom mjestu te da li je moguće osigurati potrebne organizacijske i tehničke uvjete u kojima će moći obavljati zadatke u skladu s načelima i standardima rada koji se zahtijevaju u službi u upravnim tijelima Grada Dubrovnika.

 

Pročelnik upravnog tijela u kojem je u službi službenik koji traži rad na izdvojenom mjestu rješenjem odobrava službeniku rad na izdvojenom mjestu uz prethodnu suglasnost gradonačelnika ukoliko su zadovoljeni svi uvjeti.

 

Rješenjem se utvrđuju poslovi koje će službenik obavljati na izdvojenom mjestu i način komunikacije sa upravnim tijelom Grada Dubrovnika.

 

Grad Dubrovnik u pravilu osigurava potrebnu opremu za rad na izdvojenom mjestu.

 

Grad Dubrovnik dužan je službeniku nadoknaditi troškove nastale u obavljanju poslova na izdvojenom mjestu o čemu će se  donijeti posebna odluka.

 

 

X. ZAŠTITA ZDRAVLJA I DOSTOJANSTVA SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA

 

Članak 29.

 

Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija službenika i namještenika na temelju rase, boje kože, spola, spolnog opredjeljenja, bračnog stanja, porodičnih obveza, dobi, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, rođenja, društvenog položaja, članstva ili nečlanstva u političkoj stranci, članstva ili nečlanstva u sindikatu, te tjelesnih ili duševnih poteškoća.

 

 

Članak 30.

 

Poslodavac je dužan zaštititi dostojanstvo službenika i namještenika za vrijeme obavljanja posla tako da mu osigura uvjete rada u kojima neće biti izložen izravnoj ili neizravnoj diskriminaciji te uznemiravanju ili spolnom uznemiravanju. Ova zaštita uključuje i poduzimanje preventivnih mjera.

 

 

Članak 31.

 

Uznemiravanje je svako neželjeno ponašanje prema službenicima i namještenicima uzrokovano nekim od temelja iz članka 29. ovog Pravilnika, a ima cilj i stvarno predstavlja povredu dostojanstva zaposlenika te uzrokuje strah ili neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.

 

Spolno uznemiravanje je svako verbalno, neverbalno ili fizičko ponašanje spolne naravi koje ima za cilj ili stvarno predstavlja povredu dostojanstva, a koje uzrokuje strah ili neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.

 

Za izraze „uznemiravanje“ i „spolno uznemiravanje“ koristi se zajednički izraz „uznemiravanje“.

 

 

Članak 32.

 

Uznemiravanje u tijeku rada i u vezi s radom smatraju se osobito:

-       zahtjevi za obavljanjem poslova kojima se zaposlenici stavljaju u ponižavajući položaj

-       upotreba nepriličnih izraza i tona u ophođenju

-       uznemiravajući telefonski pozivi

-       neprimjereni tjelesni kontakt spolne naravi

-       nedolični prijedlozi spolne i druge naravi.

 

Zaštitom od uznemiravanja obuhvaćeni su svi službenici i namještenici u odnosu na ponašanje svojih nadređenih ili podređenih, suradnika i svake treće osobe s kojom službenici i namještenici dođu u doticaj u tijeku rada i u svezi s radom.

 

 

Članak 33.

 

Službenik ili namještenik je dužan, prilikom obavljanja poslova svojega radnog mjesta, ponašati se i postupati na način kojim ne uznemirava te, u granicama svojih ovlasti, spriječiti uznemiravanje od drugih službenika i namještenika i trećih osoba.

 

 

Članak 34.

 

Postupak zaštite dostojanstva službenika ili namještenika koji je podnio prijavu zbog uznemiravanja povjerljive je naravi.

 

Za primanje i rješavanje pritužaba vezanih uz postupak zaštite dostojanstva službenika i namještenika nadležan je gradonačelnik ili osoba koju on ovlasti (dalje u tekstu: ovlaštena osoba).

 

Ime i broj telefona ovlaštene osobe moraju biti izvješeni na svim oglasnim pločama Grada Dubrovnika.

 

 

Članak 35.

 

Službenik ili namještenik podnosi pritužbu ovlaštenoj osobi iz članka 34.  Pravilnika.

Pritužba se može napisati ili podnijeti usmeno.

 

O usmenoj pritužbi ovlaštena osoba sastavlja bilješku koju potpisuje službenik ili namještenik koji podnosi pritužbu.

 

 

Članak 36.

 

Ovlaštena je osoba dužna, radi utvrđivanja osnovanosti pritužbe i sprječavanja daljnjeg uznemiravanja, najkasnije sljedećeg radnog dana nakon podnošenja pritužbe, pozvati službenika ili namještenika protiv kojega je pritužba donesena da se o pritužbi očituje. O očitovanju sastavlja se bilješka koju taj službenik ili namještenik potpisuje.

 

Ovlaštena osoba, ako cijeni da je to potrebno, provest će i druge relevantne radnje, poput suočenja službenika koji je podnio pritužbu i službenika na koje se pritužba odnosi, saslušati i druge osobe koje imaju saznanja o činjenicama vezanima uz uznemiravanje i dr., kako bi na dokazan način utvrdila navode iz pritužbe.

 

Ako se pritužba radi uznemiravanja odnosi na osobu koja nije u radnom odnosu u Gradu Dubrovniku ovlaštena će osoba poduzeti odgovarajuće mjere radi utvrđivanja činjeničnog stanja iz pritužbe, pritom vodeći računa o zaštiti dostojanstva službenika i namještenika i interesima Grada Dubrovnika.

 

 

Članak 37.

 

Sve osobe koje rade u Gradu Dubrovniku u bilo kojem svojstvu dužne su surađivati s ovlaštenom osobom, odazvati se njenom pozivu te joj priopćiti podatke važne za utvrđivanje činjenica u postupku zaštite dostojanstva radnika.

 

U postupku rješavanja pritužbe ovlaštena osoba mora sve radnje, uključujući prikupljanje izjava službenika, namještenika i drugih osoba, provoditi na način kojim se jamči tajnost postupka i zaštita privatnosti svake osobe, imajući pri tome na umu da ne šteti poslovanju Grada Dubrovnika.

 

 

Članak 38.

 

U postupku utvrđivanja uznemiravanja sastavlja se zapisnik na temelju kojega ovlaštena osoba, ako je utvrdila uznemiravanje, predlaže mjere zaštite dostojanstva.

 

Odluka o mjeri mora se donijeti u roku od osam dana od dana primitka pritužbe o uznemiravanju. Ako ovlaštena osoba, u tom roku, ne poduzme mjere za sprječavanje uznemiravanja ili ako su mjere koje je poduzela očito neprimjerene, službenik koji je uznemiravan ima pravo prekinuti rad dok mu se ne osigura zaštita, pod uvjetom da je u daljnjem roku od osam dana, zatražio zaštitu pred nadležnim sudom.

 

 

Članak 39.

 

Uzimajući u obzir sve okolnosti konkretnog slučaja, ovlaštena osoba, kada utvrdi da uznemiravanje službenika ili namještenika postoji, predlaže neku od sljedećih mjera o zaštiti dostojanstva:

-       usmeno upozorenje službenika ili namještenika koji je izvršio uznemiravanje

-       pisano upozorenje službeniku ili namješteniku koji je izvršio uznemiravanje, uz najavu mogućnosti pokretanja postupka za prestanak službe otkazom

-       izmjenu rasporeda rada tako da se izbjegne rad uznemiravanoga i službenika koji je izvršio uznemiravanje

-       pokretanje postupka za prestanak službe.

 

 

Članak 40.

 

Za slučaj da je prijavljeno uznemiravanje od strane osobe koja nije u radnom odnosu kod Poslodavca, a koja poslovno dolazi u doticaj s uznemiravanim službenikom, ovlaštena osoba može, imajući u vidu sve okolnosti prijavljenog slučaja, predložiti gradonačelniku Grada Dubrovnika sljedeće mjere:

-       pisanim putem upozoriti prijavljenu osobu da će, u slučaju ponovnog uznemiravanja, poduzeti sve potrebne mjere za zaštitu službenika i namještenika, uključujući i prekid poslovanja s tom osobom ili njegovim poslodavcem

-       o uznemiravanju obavijestiti poslodavca prijavljene osobe i predložiti poduzimanje konkretnih mjera kako bi se spriječilo daljnje uznemiravanje.

 

 

 

XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 41.

 

Službenici, namještenici i vježbenici zatečeni u službi u upravnim tijelima na dan stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavljaju raditi na svojim dotadašnjim radnim mjestima, s opisom poslova radnog mjesta prema dosadašnjem Pravilniku te zadržavaju plaću i druga prava prema dotadašnjim rješenjima, dok im se u zakonom propisanom roku ne donesu nova rješenja o rasporedu sukladno ovom Pravilniku i sistematizaciji radnih mjesta.

 

Službenicima i vježbenicima kojima je prema dotadašnjim rješenjima bila utvrđena obveza polaganja državnog ispit ili nekog drugog stručnog ispit koji je uvjet za radno mjesto i rok do kojeg traje služba, u rješenjima o rasporedu koja će biti donesena po ovom  Pravilniku i sistematizaciji radnih mjesta biti će utvrđena ista obveza kao i rokovi koji su bili definirani po dotadašnjem rješenju. 

 

 

Članak 42.

 

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu gradske uprave Grada Dubrovnika („Službeni glasnik“ Grada Dubrovnika broj 21/17, 1/18, 4/18, 8/18, 12/18, 13/18, 14/18, 21/18, 26/18, 8/19, 9/19, 14/19, 17/19, 1/20, 5/20, 11/20, 15/20, 1/21, 3/21, 4/21, 11/21, 12/21, 15/21, 19/21, 25/21, 7/22, 11/22, 17/22, 2/23, 8/23 i 14/23).

 

 

Članak 43.

 

Postupci javnih natječaja započeti po odredbama Pravilnika koji prestaje važiti stupanjem na snagu ovog Pravilnika, dovršit će se te će se donijeti rješenja o prijmu i rješenja o rasporedu prema odgovarajućim odredbama ovog Pravilnika.

 

Iznimno, ukoliko se radi o bitnim izmjenama opisa poslova ili uvjeta za raspored na radno mjesto ili su radna mjesta ukinuta, raspisani javni natječaj odnosno oglas će se poništiti.

 

 

Članak 44.

 

Ovaj Pravilnik objaviti će se u Službenom glasniku Grada Dubrovnika i stupa na snagu osmog dana od dana objave.

 

Ovaj Pravilnik objaviti će se i na oglasnoj ploči Grada Dubrovnika.

 

KLASA: 024-01/23-01/02

URBROJ: 2117-1-01-23-17

Dubrovnik, 13. listopada 2023.

 

Gradonačelnik

Mato Franković, v. r.

-------------------------------